Autor Wątek: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)  (Przeczytany 38088 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #30 dnia: Października 21, 2008, 21:54:32 »
] - LShift                  Fast cockpit keyboard  ???
] - LCtrl                  Slow cockpit keyboard  ???
] - LAlt                  Normal cockpit keyboard speed  ???
[ - LShift                  Fast cockpit mouse ???
[ - LCtrl                  Slow cockpit mouse
[ - LAlt                  Normal cockpit mouse speed

Propozycja:

] - LShift                  Rozglądanie się po kokpicie za pomocą klawiatury - szybko
] - LCtrl                  Rozglądanie się po kokpicie za pomocą klawiatury - wolno
] - LAlt                  Rozglądanie się po kokpicie za pomocą klawiatury - prędkość normalna
[ - LShift                  Rozglądanie się po kokpicie za pomocą myszy - szybko
[ - LCtrl                  Rozglądanie się po kokpicie za pomocą myszy - wolno
[ - LAlt                  Rozglądanie się po kokpicie za pomocą myszy - prędkość normalna

Lub dosłownie: szybka mysz w kokpicie itp. Choć raczej brzmi śmiesznie.

 

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #31 dnia: Października 21, 2008, 21:55:08 »
Czyli jak Janek zrobi panel nawigacji to by już było wszystko i jedną sprawę byśmy mieli z głowy  :003:


Panel ścienny*


*LOL fajnie brzmi :D


Q - LCtrl - LShift                  Naziemne zasilanie elektryczne
Q - LCtrl - LShift - LAlt          Naziemne zasilanie elektryczne - zabezpieczenie
W - LCtrl - LShift                 Zasilanie elektryczne bateria nr2
W - LCtrl - LShift - LAlt         Zasilanie elektryczne bateria nr2 zabezpieczenie
E - LCtrl - LShift                  Zasilanie elektryczne bateria nr1
E - LCtrl - LShift - LAlt          Zasilanie elektryczne bateria nr1 zabezpieczenie
R - LCtrl - LShift                   Naziemne zasilanie elektryczne AC
Y - LCtrl - LShift                  Zasilanie generator lewy
U - LCtrl - LShift                  Zasilanie generator prawy
I - LCtrl - LShift                   Przełącznik zmiany zasilania auto/wyłączenie/manualnie
Z - LCtrl - LAlt                     Radio interkom SPU-9
P - LCtrl - LAlt                     Radio VHF-2 (R-800) 
P - RCtrl - RAlt                     Radio VHF-1 (R-828)
O - LCtrl - LShift                  Radio wymiana danych (datalink) TLK
P - LCtrl - LShift                  Radio wymiana danych (datalink) UHF TLK
A - LCtrl - LShift                  Przednie pompy paliwa
D - LCtrl - LShift                  Tylne pompy paliwa
F - LCtrl - LShift                  Wewnętrzne pompy paliwa zbiorników podwieszanych
G - LCtrl - LShift                  Zewnętrzne pompy paliwa zbiorników podwieszanych
H - LCtrl - LShift                  Zasilanie wskaznika paliwa
J - RCtrl - RShift - RAlt         Odcięcie paliwa do lewego silnika -zabezpieczenie
J - RCtrl - RShift                  Odcięcie paliwa do lewego silnika
K - RCtrl - RShift - RAlt         Odcięcie paliwa do prawego silnika- zabezpieczenie
K - RCtrl - RShift                  Odcięcie paliwa do prawego silnika
L - RCtrl - RShift - RAlt         Odcięcie paliwa do APU (generator) - zabezpieczenie
L - RCtrl - RShift                  Odcięcie paliwa do APU (generator)
; - RCtrl - RShift - RAlt          Zawór instalacji paliwowej - zabezpieczenie
; - RCtrl - RShift                   Zawór instalacji paliwowej
E - RCtrl - RShift - RAlt          Zasilanie instalacji fotela wyrzucanego- zabezpieczenie
E - RShift - RAlt                   Zasilanie instalacji fotela wyrzucanego 1
R - RShift - RAlt                   Zasilanie instalacji fotela wyrzucanego 2
T - RShift - RAlt                   Zasilanie instalacji fotela wyrzucanego 3
D - LCtrl - LShift - LAlt          System kontroli uzbrojenia – zabezpieczenie
D - LShift - LAlt                   System kontroli uzbrojenia
H - LCtrl - LShift - LAlt          Instalacja hydrauliczna - zabezpieczenie
H - LShift - LAlt                   Instalacja hydrauliczna
I - LCtrl - LShift - LAlt           IFF  zasilanie- zabezpieczenie
I - LShift - LAlt                     IFF  zasilanie
N - LShift                           Zasilanie systemu celowniczo-nawigacyjnego
M - LCtrl - LShift                  „Szkwał” automatyczne przeszukiwanie – szybsze przeszukiwanie
M - LCtrl - LAlt                    „Szkwał” automatyczne przeszukiwanie – wolniejsze przeszukiwanie
M - LShift - RCtrl                 Wycieraczka okna systemu optycznego „Szkwał”
F - LShift                            Gaśnica lewego silnika
F - RShift                            Gaśnica prawego silnika
F - LShift - LAlt                    Gaśnica APU
F - LShift - LCtrl - LAlt          Gaśnica chłodnicy oleju
Z - LShift - LCtrl - LAlt          Gaśnica Praca/wyłączenie/test - zabezpieczenie
Z - LShift - LCtrl                   Gaśnica Praca/wyłączenie/test
Z - RShift - RAlt                    Ostrzeżenie o pożarze
Z - RShift - RCtrl - RAlt           Pierwsza gaśnica (Auto)/następna (manual) zabezpieczenie przełącznika
Z - RShift - RCtrl                   Pierwsza gaśnica (Auto)/następna (manual) przełącznik
Home - RCtrl - RAlt                EEG Elektroniczne sterowanie lewym silnikiem - zabezpieczenie
Home - RCtrl                         EEG Elektroniczne sterowanie lewym silnikiem
End - RCtrl - RAlt                   EEG Elektroniczne sterowanie prawym silnikiem - zabezpieczenie
End - RCtrl                            EEG Elektroniczne sterowanie prawym silnikiem
End - LShift - LCtrl                 EEG zasilanie turbiny, kanał 1 -test/kanał 2 test zabezpieczenie przełącznika 3 pozycyjnego
End - LCtrl - LAlt                   EEG EEG zasilanie turbiny, kanał 1 -test/kanał 2 test przełącznik 3 pozycyjny
End - RShift - RCtrl                EEG  generator gazowy – test- zabezpieczenie przełącznika
End - RShift - RAlt                 EEG generator gazowy – test - przełącznik
G - LShift - LAlt                    żyroskop/mag/namiar-kurs ręczny
N - RShift                            Sztuczny horyzont przełącznik zasilania
N - RShift - LShift                 Sztuczny horyzont - test
K - RCtrl                              Oświetlenie kokpitu przełącznik
K - RShift                            Oświetlenie przystosowane do użycia gogli noktowizyjnych przełącznik
K                                       Oświetlenie kokpitu przełącznik lampy wewnętrznej
K - RShift - RAlt                   Oświetlenie HSI i ADI
K - RCtrl - RAlt                     Oświetlenie panelu pomocniczego
J - RAlt                               Oświetlenie końcówek wirnika
J - RShift                             Światła antykolizyjne
J - RCtrl                              Oświetlenie do lotów w formacji 10%/30%/100%/Off
0 - RCtrl                             Zasilanie flar sygnałowych
1 - LAlt                              Czerwona flara sygnałowa
2 - LAlt                              Zielona flara sygnałowa
3 - LAlt                              Biała flara sygnałowa
4 - LAlt                              Żółta flara sygnałowa
M - RShift - RAlt                  Odchylenie magnetyczne, pokrętło prawe
M - RShift - RCtrl                 Odchylenie magnetyczne, pokrętło lewe




Status uzbrojenia i panel kontrolny PUI-800


W - LAlt                            Główny przełącznik uzbrojenia – włączony /wyłączony
R - LAlt                             Zrzut podwieszeń
W - RCtrl                           Awaryjny zrzut pocisków rakietowych
A                                     System kontroli uzbrojenia przełącznik -auto/manual
S                                     Przełącznik trybu uzbrojenia
C - LCtrl                            Przełącznik długości serii z działka
C - LShift                          Przełącznik szybkostrzelności działka
W - LShift - LAlt                 Zrzut uzbrojenia - przełącznik- uzbrojone/nieuzbrojone

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #32 dnia: Października 21, 2008, 22:09:15 »
Panel ścienny*


*LOL fajnie brzmi :D

Te panele można by ewentualnie jeszcze tak pyknąć:
- zamiast panel nad głową - panel górny
- zamiast panel ścienny - panel boczny

Super! Tutaj masz manual rosyjski i jego nieprofesjonalne tłumaczenie na angielski:

To tłumaczenie to także efekt automatycznego translatora jeśli się nie mylę.

John Cool

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #33 dnia: Października 22, 2008, 01:34:12 »
Kolejna wersja do zaciągnięcia... poszerzona o PUI-800 oraz panel boczny/ścienny/podłogowy czy jak mu tam :004: Do zassania tutaj.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #34 dnia: Października 22, 2008, 11:43:20 »
To jeszcze tylko 'Ins NAV panel controls PVI', 'General' i te widoki :)
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #35 dnia: Października 22, 2008, 17:14:07 »
Ok część dalsza klawiszologii:

Uproszczenia

Home - LWin             Automatyczna procedura startu śmigłowca
End - LWin                Automatyczna procedura wyłączenia śmigłowca



Funkcje główne


Esc                          koniec misji
Pause                        Pauza
Z - LCtrl                    przyspieszenie czasu
Z - LAlt                     spowolnienie czasu
Z - LShift                  normalny czas
‘                              okno punktów
`                             mulitiplayer czat – do wszystkich
 ` - RCtrl                  mulitiplayer czat – do własnej grupy
 Y - LCtrl                  pasek z informacjami
Tab - RCtrl - RShift    rozpoczęcie gry od nowa
C - LAlt                    klikany kokpit (za pomocą myszy)
SysRQ                     Screenshot
Pause-RCtrol             licznik klatek
Y - LAlt                   pasek z informacjami koordynaty jednostek
P - RShift                włącz sylwetkę pilota
 Enter - RCtrl            pokaż podpisy przełączników/pokręteł/przyrządów

Ps;
@Boozer

"Drążek sterowania ruchem postępowym w poziomie i na boki" Może lepiej po prostu "drążek sterowy"  :004:

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #36 dnia: Października 22, 2008, 20:21:19 »
Nieszczęsny panel nawigacyjny:

Panel nawigacyjny PVI


B - RAlt                        PVI Główny przełącznik (w prawo)
V - RAlt                        PVI  Główny przełącznik (w lewo)
V - RCtrl                       PVI Set Fixtaking Method
B - RCtrl                       PVI zasilanie datalinku
1 - RAlt                        PVI przycisk 1
2 - RAlt                        PVI przycisk 2
3 - RAlt                        PVI przycisk 3
4 - RAlt                        PVI  przycisk 4
5 - RAlt                        PVI przycisk 5
6 - RAlt                        PVI przycisk 6
7 - RAlt                        PVI  przycisk 7
8 - RAlt                        PVI przycisk 8
9 - RAlt                        PVI przycisk 9
0 - RAlt                        PVI przycisk 0
Q - RAlt                       PVI  tryb trasy (waypoint)
W - RAlt                       PVI In-flight INU Realignment
E - RAlt                        PVI  tryb korekcji pozycji nawigacyjnej
R - RAlt                        PVI  Precise INU Alignment
T - RAlt                       PVI Tryb lotniskowy
Y - RAlt                       PVI Normal INU Alignment
U - RAlt                       PVI  Tryb celowniczy
I - RAlt                        PVI enter
O - RAlt                       PVI cancel
P - RAlt                       PVI początkowa pozycja nawigacyjna
A - RAlt                       PVI własne koordynaty
S - RAlt                      PVI kurs/czas/zasięg
D - RAlt                      PVI  kierunek wiatru/prędkość wiatru
F - RAlt                      PVI namiar właściwy/czas/odległość do ostatniego punktu trasy
G - RAlt                      PVI namiar/odległość do celu
P - RShift - RCtrl          PVI zwiększenie jasności
P - RShift - RAlt           PVI zmniejszenie jasności


To czego nie potrafiłem przetłumaczyć zostawiłem w oryginale.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #37 dnia: Października 22, 2008, 20:26:14 »
Grrr... Nie dali mi zrobić tego :020: No skandalTM! W takim razie postaram się to jak najszybciej uporządkować.

Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #38 dnia: Października 22, 2008, 21:08:13 »
W przypadku INU chodzi zapewne o pokładową jednostkę nawigacji (nie wiem jaki jest właściwy termin po polsku) - Inertial Navigation Unit.

Czyli mniej więcej (ktoś to ładnie ubierze w słowa):

In-flight INU Realignment - Korekta ustawień pokładowej jednostki (systemu) nawigacji podczas lotu
Precise INU Alignment - Precyzyjne ustawienie pokładowej jednostki nawigacji
Normal INU Alignment - Normalne ustawienie...

Fixtaking method - to ma chyba jakiś związek z obliczaniem odległości (namierzaniem) celu. Ale jak to przetłumaczyć też na razie nie mam pojęcia. Czemu Sundowner się tu nie udziela tak w ogóle..? ;) Pomyślimy.

Takie luźne przemyślenia.
« Ostatnia zmiana: Października 22, 2008, 21:13:31 wysłana przez Jascha »

John Cool

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #39 dnia: Października 22, 2008, 21:42:45 »
W przypadku INU chodzi zapewne o pokładową jednostkę nawigacji (nie wiem jaki jest właściwy termin po polsku) - Inertial Navigation Unit.

Nie do końca... W rosyjskiej klawiszologii na ten przykład stoi prawidłowa nazwa - ИКВ czyli IKW (Инерциальный Комплекс Вертикали) - de facto po prostu odpowiednik zachodniego INS (inertial Navigation System). Jak dla mnie INU to jakiś dziwny babol... ale może się mylę.

W ogóle angielska klawiszologia jest trochę przekombinowania - wprowadza zbyt dużo zachodniego słownictwa - a tym samym lekkie nieścisłości i jeśli ma się HU i kokpit z rosyjskimi napisami to można się trochę pogubić. Moim zdaniem podstawą powinna być wschodnia terminologia - a angielski odpowiednik dopisywać obok, w nawiasie (aby skojarzyć cóż to jest).

Wyobrażacie sobie rzeczywistą Instrukcję Techniki Pilotowania MiGa-29 (gdzie oprzyrządowanie kabiny opisane jest cyrylicą) gdzie stoją takie skróty jak INS, SMS, TWS, RWS, FCR itd. zamiast IKW i tym podobnych? Przecież tu nie może być moim skromnym zdaniem mowy o takim mieszaniu.

To oczywiście tylko taka moja luźna dygresja, bo większość na tym Forum i tak uzna to za zwykłą gadaninę o niczym i czepianie się dla samej zasady czepiania :004:

Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #40 dnia: Października 22, 2008, 21:59:22 »
Ja bym rzekł, że INU i INS używane są zamiennie. Po prostu jeden termin skupia się na aspekcie hardware a drugi na sofcie. Ale chodzi o to samo ustrojstwo.

Wyobrażacie sobie rzeczywistą Instrukcję Techniki Pilotowania MiGa-29 (gdzie oprzyrządowanie kabiny opisane jest cyrylicą) gdzie stoją takie skróty jak INS, SMS, TWS, RWS, FCR itd. zamiast IKW i tym podobnych? Przecież tu nie może być moim skromnym zdaniem mowy o takim mieszaniu.

Na pewno stosują angielskie zamienniki dla ułatwienia (nie są to nazwy własne, więc nie jest to jakieś wielkie nieporozumienie). Zgodzę się jednak, że powinny być podane także oryginalne skróty. To tak jakby w instrukcji HUD dla LO był opisany tryb NAV, bez podania rosyjskiego skrótu i później przy lataniu na rosyjskim kokpicie występują nieznane terminy.

To oczywiście tylko taka moja luźna dygresja, bo większość na tym Forum i tak uzna to za zwykłą gadaninę o niczym i czepianie się dla samej zasady czepiania :004:

Janek, chłopie. Jesteś moderatorem, nie przejmuj się większością. :D A zwracanie uwagi na takie szczegóły jest jak najbardziej wskazane. Raz, że można się czegoś nauczyć, a dwa, że tu powstaje dzieło, które za lat kilka wejdzie do kanonu lektur szkolnych. A to zobowiązuje. Poza tym nikt nikogo to przeglądania tego tematu nie zmusza.

John Cool

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #41 dnia: Października 22, 2008, 23:17:25 »
Z nieskrywaną dumą pragnę ogłosić iż ukompletowałem polską wersję klawiszologii do DCS odnośnie szturmowego wiertolieta Ka-50. Do pobrania tutaj.

Wszystkim osobom które bezpośrednio przyczyniły się do przetłumaczenia przeszło 500 pozycji zawartych w tym dokumencie pragnąłbym z tego miejsca serdecznie podziękować za bezinteresownie poświęcony czas.

Jeśli ktoś ma możliwość zamieszczenia tej pozycji na jakimś mądrzejszym serwerze niż powyższy link, to ma w tej kwestii wolną rękę. Jak najbardziej może również w tym temacie zamieścić alternatywny link.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #42 dnia: Października 22, 2008, 23:19:02 »
Dzięki John  :063:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

empeck

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #43 dnia: Października 22, 2008, 23:22:51 »
Dzięki Panowie!

Alternatywny link.

Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #44 dnia: Października 22, 2008, 23:51:01 »
Super. Dzięki za poświęcony czas. W końcu coś mamy. :)

Jak to szło...? Jest lepiej i będzie jeszcze lepiej. Niż jest. Unia Europejska już od dawna odczuwa nasz oddech na swych zamożnych plecach. Mamy już taką samą klawiszologię jak oni. :D

PS. Można by też dodać te linki z ostateczną wersją do pierwszego wpisu w temacie, tak aby od razu były widoczne.