Autor Wątek: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)  (Przeczytany 38087 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« dnia: Października 12, 2008, 22:36:22 »
Polska wersja klawiszologii do DCS (szturmowy wietoljet Ka-50 Black Shark) dostępna jest pod następującymi adresami:

Serwer 1 / Serwer 2


Źródło dokumentu w formacie .doc (MS Word 2000/XP):

Serwer 1




W oczekiwaniu na manual (najpierw rosyjski, który ukaże się na dniach) mamy już dostępną rosyjską klawiszologię dla ustawień realistycznych:

http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=541432&postcount=53

Ehhhh szkoda ze nie w eng.  .... można by przerabiac na pl.

Dziennie jedna linijka i coś z tego będzie :D




// -------------------------------------------

Pozwoliłem sobie dokonać małej reorganizacji i wydzielić ten temat z wątku o manualu do DCS. Ponieważ zaś manual będzie jeszcze powstawał i w tamtym topiku namnoży się szereg postów na ten temat to szkoda aby klawiatura zaginęła gdzieś w gąszczu. Dziękuję za uwagę. John Cool.
« Ostatnia zmiana: Października 27, 2008, 16:47:56 wysłana przez John Cool »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #1 dnia: Października 13, 2008, 12:38:07 »
Dziennie jedna linijka i coś z tego będzie :D

Taaaa... i już strzeliliście pierwszego byka w tłumaczeniu :118: Po polskiemu to ARK - Automatyczny Radiokompas (od rosyjskiego AРK - Aвтоматический Радио-Kомпасс).
« Ostatnia zmiana: Października 22, 2008, 23:05:43 wysłana przez John Cool »

Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #2 dnia: Października 13, 2008, 13:20:59 »
Niech będzie:  :bananAutomatyczny Polski Kompas :banan
ewentualnie:  :bananAutomatyczne Pozycjonowanie wg Kompasu :banan

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #3 dnia: Października 13, 2008, 13:50:31 »
Ugryzcie mnie w dupa  :118:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #4 dnia: Października 13, 2008, 14:03:47 »
Ugryzcie mnie w dupa  :118:

:002: A ja próbowałem jakoś wytłuymaczyć tę literówkę ;-)

Offline Szelma

  • *
  • Tomcat Tribute
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #5 dnia: Października 13, 2008, 15:01:32 »
Cytuj
Ugryzcie mnie w dupa  :118:
Chyba w "żopa"
Jak wam się nie podoba tłumaczenie Kuscha to zróbcie mu Jasiek konkurencję. Dla tego który pierwszy przetłumaczy wszystko, wysyłam załącznik 0,7 na mój koszt.
11:05 PM

John Cool

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #6 dnia: Października 13, 2008, 17:41:20 »
Jak wam się nie podoba tłumaczenie Kuscha to zróbcie mu Jasiek konkurencję.

Tego nigdzie nie napisałem, a poza tym zwrócenie uwagi na literówkę nie jest przecież niczym złym. Docinki docinkami ale zawsze to troska o jakość tłumaczenia :) Natomiast tłumaczenie klawiszologii DCS do Ka-50 nie jest złym pomysłem, pozwoliłem sobie nawet dopisać kilka pozycji: http://69.80.255.209/download/2048273312f09700/

Aczkolwiek, jak cygan słusznie zauważył, dobrze by było jakby opublikowali również wersję angielską - na pewno byłoby łatwiej się za to zabrać. Przydałby się też pełny manual - bo czasami ciężko coś na sucho przetłumaczyć nie mając opisu funkcjonalności danego urządzenia czy przycisku. Sam musiałem się wspomóc dostępnym mi opisem ARK-15M, więc nie jest to takie proste.

Dla tego który pierwszy przetłumaczy wszystko, wysyłam załącznik 0,7 na mój koszt.

To będę miał na uwadze :020:

||**Boberros**||

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #7 dnia: Października 13, 2008, 20:02:22 »
Czas na angielską klawiszologię:

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=32467


Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #8 dnia: Października 18, 2008, 11:53:39 »
Taka mała próbka:

Ładnie Kusch. Bardzo profesjonalnie. :)

To może z rozpędu pykniesz całość? Będziemy mieli polską wersję zanim wyjdzie angielska. :P

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #9 dnia: Października 19, 2008, 20:14:52 »
Manual, manualem, ale najpierw trzeba skończyć tą klawiszologię. Będe tu wklejaj tekst, a Janek sprawdzi i wsadzi do swojego uberpedefa.



Po autopilocie jest:



Kontrolny panel pomocniczy

N - LShift - LCtrl - LAlt     Zasilanie, hydraulika, Ekran – Kontrola systemu - Zabezpieczenie przełącznika
N - LShift - LCtrl             Zasilanie, hydraulika, Ekran - Kontrola systemu - Przełącznik
N - LCtrl - LAlt                Urządzenie ostrzegające o opromieniowaniu laserem L-140 przycisk systemu kontrolnego
 N - LCtrl                       Urządzenie ostrzegające o opromieniowaniu laserem L-140 przycisk zasilania
L - RAlt – Rshift              Włączenie podświetlania panelu kontrolnego
C - LShift – Lalt              Wyrzutnik celów pozornych UV-26 Zabezpieczenie przełącznika zasilania 
C - LShift - LCtrl             Wyrzutnik celów pozornych UV-26 Przełącznik zasilania
C - LShift - LCtrl - LAlt     Wyrzutnik celów pozornych UV-26 BIT Zabezpieczenie przełącznika
C - LCtrl - LAlt                Wyrzutnik celów pozornych UV-26 BIT  przełącznik
I - RCtrl - RAlt                INU przełącznik zasilania
I - RShift - RAlt              INU podgrzewanie przełącznik
B - LAlt                         Dane balistyczne zasobników z działkami i rakietami przełącznik prawy
B - LCtrl                        Dane balistyczne zasobników z działkami i rakietami przełącznik lewy
V - RCtrl - RAlt               AłMAZ  głosowy system ostrzegawczy – przycisk kontrolny
E - RShift - RCtrl             Eject Obwód systemu przycisk kontrolny
B - LShift - LAlt               Eject  Blokada obwodu systemu przełącznik prawy
B - LShift - LCtrl              Eject Blokada obwodu systemu przełącznik lewy
G - RShift - RCtrl             EGT Przycisk prawego regulatora
G - RShift - RAlt              EGT Przycisk lewego regulatora
V - RShift - RCtrl - RAlt    Przycisk systemu kontroli wibracji silnika
K - LShift - LCtrl             Oświetlenie kokpitu dla gogli noktowizyjnych- pokrętło w dół
K - LCtrl - LAlt               Oświetlenie kokpitu dla gogli noktowizyjnych- pokrętło do góry
L - LShift - LCtrl             Oświetlenie kokpitu pokrętło w dół
L - LCtrl - LAlt               Oświetlenie kokpitu pokrętło do góry
J - LShift - LCtrl             Oświetlenie HSI i AdI pokrętło w dół
J - LCtrl - LAlt                Oświetlenie HSI i AdI pokrętło do góry
U - LShift - LCtrl - RAlt    Oświetlenie panelu pomocniczego pokrętło w dół
U - LShift - LCtrl - LAlt    Oświetlenie panelu pomocniczego pokrętło do góry




« Ostatnia zmiana: Października 19, 2008, 20:41:53 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #10 dnia: Października 19, 2008, 22:50:42 »
Już jest: http://www.zshare.net/download/500659501a6cd18f/ Z swojej strony pozwoliłem sobie przy okazji tegoż autopilota przetłumaczyć.

Może ustalmy przy tym jedną rzecz: skoro już mnie "wrobiono" w ten pedeef :004: to na jakiej wersji (angielskiej czy rosyjskiej) mam wzorować dokument i kolejność poszczególnych sekcji? Bowiem kolejność opisów poszczególnych paneli w każdej z wersji językowej różni się... i to jak zdążyłem już zauważyć dość znacznie. Może w przypadku kolejnej wersji językowej (czyt. polskiej) nie czyni to jakiejś wielkiej różnicy, choć osobiście wolałbym aby klawiszologia systemów mających cokolwiek wspólnego ze sobą była w miarę blisko siebie - pod tym względem z pewnością lepsza jest wersja rosyjska. I przede wszystkim - abyśmy się w tym nie pogubili i koniec końców nie pominęli tłumaczenia jakiegoś panelu Ka-50.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #11 dnia: Października 20, 2008, 07:39:37 »
W tym autopilocie zmien tak:

Autopilot, kanał nachylenia
Autopilot, kanał pochylenia
Autopilot, kanał kursu
Autopilot, kanał wysokości
Autopilot, kanał automatycznego kierowania
Autopilot, zmiana trybu baro/radiowysokościomierza
Autopilot, zadany kurs - zadany kierunek


A w radiokompasie ostatni punkt zmien z samokontroli (bo się kojarzy z Andrzejem L) na "Test"


A tak poza tym, jeżeli zabraknie jakiegoś panelu to who cares  :118:   i tak trzeba będzie wprowadzać poprawki w trakcie eksploatacji  :020:
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #12 dnia: Października 20, 2008, 11:57:09 »

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #13 dnia: Października 20, 2008, 16:43:26 »
Ciąg dalszy:


Dzwignia skoku ogólnego


Enter               Zalokowanie celu
=                    „Szkwał” Powiększenie x23
-                    „Szkwał” Powiększenie x7
]                    zwiększenie ramki obramowania celu na monitorze tv
[                    zmniejszenie  ramki obramowania celu na monitorze tv
R                    włączenie/wyłączenie trybu trasy
 D                   włączenie trybu schodzenia
, - RCtrl           Szperacz w lewo
 / - RCtrl          Szperacz w prawo
 ; - RCtrl          Szperacz w  górę
 . - RCtrl          Szperacz w  dół
Num+              drążek do góry
 Num-             drążek w  dół
 I                   wybór rodzaju broni – pylon wewnętrzny
 Y                  wybór rodzaju broni – pylon zewnętrzny
 U                  wybór rodzaju broni – wszystkie pylony
 U - LCtrl         wybór rodzaju broni – tryb powietrze-powietrze
 Num+ - RAlt    Nominalne obroty turbiny
Num- - RAlt     Niskie obroty turbiny
F                  dzwignia hamulca – dzwignia wysokości



Drążek sterowy


O                     Włączenie systemu optycznego „Szkwał” Zaznaczenie celu
;                      „Szkwał” kursor do góry
.                      „Szkwał” kursor w dół
,                      „Szkwał” kursor w lewo
/                     „Szkwał” kursor w prawo
I - RCtrl            „Szkwał” wycentrowanie
Space              Strzał z działka
Space - RAlt      Użycie wybranej broni
C                     Wybór działka
Up                   Drążek sterowy nos śmigłowca w dół
Down               Drążek sterowy nos śmigłowca do góry
Left                 Drążek sterowy przechył w lewo
Right               Drążek sterowy przechył w prawo
T                    trymer
T - LCtrl          Reset trymera
T - LAlt           Automatyczny zawis włączenie/wyłączenie
A - LAlt           wyłączenie awaryjnego autopilota
W                  Hamulce kół (nacisnąć i przytrzymać)
W - LShift        Hamulec postojowy
K - LShift        Podświetlenie zegarów w kokpicie



Wyrzutnik celów pozornych UV-26



 Insert UV-26          włączenie wyrzucania celów pozornych
Delete UV-26           wyłączenie wyrzucania celów pozornych
Insert - RShift         UV-26 liczba sekwencji wyrzucania
Insert - RAlt            UV-26   długość  przerwy pomiędzy sekwencjami wyrzucania
Insert - RCtrl          UV-26  liczba flar w  jednej sekwencji wyrzucania
Delete - RCtrl         UV-26  reset ustawień wyrzutnika
] - RAlt UV-26        zmiana wyrzutnika – Lewy - dwa jednocześnie - prawy       
] - RCtrl UV-26       licznik flar



Panel przesyłu danych (Datalink)



1 - LShift          cel nr 1/pojazd
2 – Lshift          cel nr 2/SAM
3 - LShift          cel nr 3 /pozostałe
4 - LShift           punkt odniesienia
1 - LCtrl           przesłanie pozycji celu do skrzydłowego nr 1
2 - LCtrl           przesłanie pozycji celu do skrzydłowego nr 2
3 - LCtrl          przesłanie pozycji celu do skrzydłowego nr 3
4 - LCtrl          przesłanie pozycji celu do skrzydłowego nr 4
5 - LCtrl          przesłanie pozycji celu do wszytskich
T - LShift        skasowanie wprowadzonych danych
Y - LShift        wejście do celu
U - LShift        wysłanie/zapamiętanie
I - LShift         unieważnienie
I - LCtrl          numer identyfikacyjny
M - LCtrl         tryb przesyłu danych (datalink)

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Polska klawiszologia DCS (Ka-50 Black Shark)
« Odpowiedź #14 dnia: Października 20, 2008, 18:47:26 »
Panel silnika i rozruch




Home                       rozruch silnika
Home - RAlt              przerwanie sekwencji rozruchu silnika
End                         Wyłączenie APU
E                            przełącznik silnika
E - LAlt                    włączenie silnika niezgodne z rzeczywistością
PageUp                    zwiększenie mocy silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageDown                zmniejszenie mocy silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageUp - RAlt           zwiększenie mocy lewego silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageDown - RAlt       zmniejszenie mocy lewego silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageUp - RShift        zwiększenie mocy prawego silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
PageDown – Rshift    zmniejszenie mocy prawego silnika (jałowa- średnia- automatyczna- pełna)
 PageUp - RCtrl        odcięcie lewego silnika
PageDown - RCtrl     odcięcie prawego silnika
R - LShift                hamulec wirnika




Panel przedni i przyrządy



G                                  Wysuniecie/schowanie podwozia
G - LAlt                         Awaryjne wysuniecie podwozia
G - LCtrl                        Awaryjne otwarcie klap podwozia
C - RCtrl - RShift - RAlt    Zegar- lewa wskazówka w dół
M - RShift                      Zegar – lewa wskazówka do góry
. - LAlt                          Zegar lewa wskazówka obrót w prawo
, - LAlt                          Zegar lewa wskazówka obrót w lewo
C - RShift - RAlt              Zegar prawa wskazówka w dół
, - RCtrl - RShift              Zegar prawa wskazówka obrót w lewo
. - RCtrl - RShift              Zegar prawa wskazówka obrót w prawo
M                                  Główne ostrzeżenie- podświetlany przycisk
L - LShift                        Test oświetlenia
B                                   Obroty wirnika przycisk światła ostrzegawczego
L - LCtrl                         Urządzenie ostrzegające o opromieniowaniu laserem, i wyrzutnik flar- Tryb bojowy
. - LCtrl - LAlt                 HSI wskazówka kursu obrót  w prawo
, - LCtrl - LAlt                 HSI wskazówka kursu obrót  w lewo
. - LCtrl - LShift              HSI  wskazówka kierunku obrót w prawo
, - LCtrl - LShift              HSI  wskazówka kierunku obrót w lewo
H - LCtrl - LAlt                HSI test
H - LCtrl                        HSI Kurs/kierunek – tryb ręczny-automat
. - LShift - LAlt               ADI trym pułapu- prawy
, - LShift - LAlt               ADI  trym pułapu-lewy
A - LShift - LAlt               ADI test
A - LCtrl - LShift - LAlt     ADI osłona przycisku
A - RShift                       SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle up
A - RShift - RCtrl              SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle right
A - RShift - RAlt              SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle left
. - LShift                        Wysokościomierz radarowy  ustawienie ostrzeżenia- obrót nastaw w prawo
, - LShift                        Wysokościomierz radarowy  ustawienie ostrzeżenia- obrót nastaw w lewo
R - LShift - LAlt                Wysokościomierz radarowy - test
= - RShift                        Wysokościomierz barometryczny pokrętło zwiększenia ćisnienia
- - RShift                         Wysokościomierz barometryczny pokrętło zmniejszenia ćisnienia
- - LShift                         Reset wskaznika przeciążeń
O - LShift - LAlt                Dalmierz/desygnator laserowy osłona przełącznika
O - LShift                        Dalmierz/desygnator laserowy-przełącznik
O - LCtrl - LAlt                 Dalmierz/desygnator laserowy- reset
P - LCtrl                          Czujnik temperatury gazów wylotowych z silnika /pracujące silinki - test
P - LAlt                           Czujnik temperatury gazów wylotowych z silnika /wyłączone silinki - test
P - LShift - LCtrl - LAlt      Czujnik paliwa - test





Wskaznik HUD



H - RShift                             zmniejszenie/zwiększenie koloru na HUD
8 – Rshift                             zmiana trybu dzień/noc
H - RCtrl - RShift                   zwiększenie jasności
H - RShift - RAlt                    zmniejszenie jasności
H - RCtrl - RShift - RAlt           test






Niestety ten fragment pozostawiłem w oryginale. Może ktoś potrafi to rozszyfrować (Some1, Sundowner) :011:


A - RShift                       SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle up
A - RShift - RCtrl              SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle right
A - RShift - RAlt              SAI Standby Attitude Indicator Cage/control test handle left



Ps;
Tak poza tym, wszelkie korekty mile widziane ;)
« Ostatnia zmiana: Października 20, 2008, 18:53:22 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg