Nie miałem pojęcia gdzie dać ten materiał, ale chyba najlepiej będzie zamieścić go tutaj. Fotki (swoją drogą dość unikalne) poniekąd są częściowo związane z tematem - przedstawiają bowiem samoloty Su-27 ze śp. 171 GwIAP, w latach 1988-1993 bazującego na lotnisku Gudauta.
Podczas wojny w Abchazji pułk ten wykonywał zadania bojowe (wspieranie lokalnych bojowników, walczących przeciwko Gruzji). Przed wklejeniem tych kilku zdjęć warto wspomnieć o przynajmniej jednym incydencie związanym z tą jednostką.
Otóż 19 marca o godz. 5.10 rano został strącony przez gruzińską obronę przeciwlotniczą Su-27S, pilotowany przez majora Wacława Aleksandrowicza Szipko (Вацлав Александрович Шипко), który o godzinie 4.30 wystartował z lotniska Gudauta celem przechwycenia dwóch gruzińskich Su-25, usiłujących zaatakować zgrupowania rebeliantów. Pilot zginął na miejscu, zaś odpowiedzialnym za strącenie myśliwca był najprawdopodobniej zestaw S-75M Dwina. Oczywiście zestrzelenie rosyjskiego myśliwca udaremniło przechwycenie i pozwoliło gruzińskim szturmowcom wykonać zadanie.
Dokładne okoliczności zdarzenia są jednak nieznane. Jako ciekawostkę przyrodniczą można podać iż była to pierwsza - i jak dotąd chyba jedyna bojowa strata samolotu tego typu. Z drugiej strony rosyjskie Su-27 prawdopodobnie są odpowiedzialne za strącenie co najmniej 1 z 5-7 utraconych przez Gruzinów Su-25 w tamtej wojnie.
Para Su-27 podczas low-pass'u nad wybrzeżem morza Czarnego, rok 1988.


Jeden z 'dwudziestychsiódmych' ze 171 GwIAP gdzieś nad Kaukazem...

Lądowanie Su-27S (nr '32') w bazie Gudauta.


Lądowanie Su-27UB...

Pilot Misza Krysin (Миша Крысин).

Mapa strefy lotów i podejść do bazy lotniczej Gudauta.

Maszyny na stojankach, w tle góry Kaukazu...



Gudauta - marzec 1991.

Pilot mjr. Siergiej Karpalow (Сергей Капралов) w kabinie Su-27S nr '44':

Kolejna "szparka":

Pilot Witalij Podjalczyj (Виталий Подъячий), Gudauta 1991:

Tutaj ten sam pan z drugim lotnikiem:


Kolejne Su-27 na stojance...

I personel pułku na zdjęciach grupowych:

