Autor Wątek: Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX  (Przeczytany 14858 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zgredd

  • Gość
Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX
« Odpowiedź #60 dnia: Listopada 29, 2008, 01:46:10 »
Ja z kolei już wczoraj miałem wypuścić rozwinięcie EPKS, ale robię to dopiero dziś:

-landclass
-wektorowy landclass okolicy: lasy iglaste, liściaste, parki, piaski, tereny zurbanizowane
-waterclass + shoarlines
-drogi, również polne - tutaj jeszcze sprawa na pewno będzie ulepszona z czasem - chodzi o drogi już na samym lotnisku
-dodałem budynki - nadajniki NDB, ILSy
-dodany helipad
-dodana nawigacja - 2x NDB i oczywiście ILS - wszystko z autentycznymi częstotliwościami ma się rozumieć
-poprawiona częstotliwość TOWER
-dodany exclude autogenu
-przesunięta wieża i fueltank (niestety nie wiem gdzie znajduje się fueltank w realu)





Download:
http://www.zgredd.user.icpnet.pl/ftp/EPKS-beta.zip

Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX
« Odpowiedź #61 dnia: Listopada 29, 2008, 11:48:24 »
Mogę potworzyć pomoce nawigacyjne i strefy również dla pozostałych trzech lotnisk (no i strefy TSA), jeśli uważacie że jest sens.

Po niedzieli, a zasadzie od wtorku (będę miał nieco luźniejszy okres) mogę siąść i zrobić AFCAD Bydgoszczy (potem spróbuję nieco poprawić landclass - w końcu jestem "tubylec"  :004:, a na lotnisku bywam prawie codziennie), zostałby tylko Powidz i Inowrocław - mielibyśmy popoprawiane lotniska itp. w rejonie.

Zgredd

  • Gość
Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX
« Odpowiedź #62 dnia: Listopada 29, 2008, 18:20:50 »
To radzę chwilkę poczekać - EPBY jest już w fazie przygotowywania przez Matta -> http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=8085

Będzie wersja pod FSX (prawdopodobnie z moim landclassem :021:) a także opcjonalnie z fototeksturą Bydgoszczy.
Przy okazji polecam zapoznać się z EPPO, które także powstaje dzięki Mattowi - będzie także wersja natywna do FSX (też z moim landclassem)

Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX
« Odpowiedź #63 dnia: Listopada 29, 2008, 18:40:06 »
To radzę chwilkę poczekać - EPBY jest już w fazie przygotowywania przez Matta -> http://www.aztec.pl/forum/viewtopic.php?t=8085

Będzie wersja pod FSX (prawdopodobnie z moim landclassem :021:) a także opcjonalnie z fototeksturą Bydgoszczy.

No cóż pod podanym linkiem nie ma żadnej informacji o dostosowaniu scenerii do FSX, tylko do starych wersji FS-a ...
Cytuj
Przeznaczona dla FS2002/2004.
... ale skoro tak twierdzisz, to nie mam powodu Ci nie ufać - skoro tworzysz landclass do tej wersji :004:. Mam nadzieje, że ta fototekstura faktycznie będzie opcją, bo osobiście wolę dobrze zrobiony landclass (fototekstur nie trawię zasadniczo).

Skoro sprawy się tak przedstawiają to sobie na razie odpuszczę robienie AFCAD-u. Inna sprawa, że bawiąc się lotnictwem wojskowym będą na EPBY grały rolę elementy, których może nie być w tej "cywilnej" scenerii:

- płaszczyzna postoju samolotów wojskowych znajduje się w zupełnie innym miejscu niż port lotniczy;
- do operowania śmigłowcami wykorzystuje się "kwadrat" w pobliżu WZL i zabudowań jednostki i w tamtej okolicy znajduje się też miejsca postoju śmigłowców.

Zgredd

  • Gość
Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX
« Odpowiedź #64 dnia: Listopada 29, 2008, 21:47:16 »
Póki co jeszcze nie zacząłem tego landclassu, ale wczoraj rozmawiałem z Mattem i taki mamy plan. Fototekstura ma być opcjonalna - po prostu kto nie chce, ten skasuje bgl'a i zostawi sam landclass. Co do tych militarnych elementów - pogadaj z Mattem - nie wiem  co dokładnie planuje - może dołączysz do projektu ;)

Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX
« Odpowiedź #65 dnia: Listopada 29, 2008, 21:55:54 »
Bardzo cieszy mnie zainteresowanie pomysłem :). Chwilowo pracuję na cudzym komputerze, więc nie mogę sprawdzić czy w tym co robię nie ma błędów, ale właśnie kończę MATZe i następnie zabieram się za TSA. Myślę, że wyrobię się w tym tygodniu (mimo że czasu tradycyjnie brakuje ;) ). Zastanawiam się też, czy przy okazji nie pousuwać (źle zdefiniowanych i robiących zamieszanie) stref EPPO CTR i EPPO TMA i nie potworzyć ich od nowa, ale będę musiał jeszcze wymyślić jak to zrobić, nie usuwając jednocześnie innych obiektów w rejonie.

Zgredd,
Ja z kolei już wczoraj miałem wypuścić rozwinięcie EPKS, ale robię to dopiero dziś:
-dodana nawigacja - 2x NDB i oczywiście ILS - wszystko z autentycznymi częstotliwościami ma się rozumieć

Rozumiem, że chodzi o NDB NKA i NK? Jeśli tak, to usunę je z mojego pliku ze strefami, żeby ze sobą nie kolidowały. BTW, wiesz coś o latarniach NA i NAK? Są czynne? Ach, i jaki zasięg ustawiłeś tym NDB? Jeśli dobrze rozumiem, są to radiolatarnie małej mocy ("compass locator"), ale nigdzie nie mogłem znaleźć dokładnych danych. Wiesz może, czy są one połączone z markerami?

Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX
« Odpowiedź #66 dnia: Listopada 29, 2008, 22:28:08 »
Co do tych militarnych elementów - pogadaj z Mattem - nie wiem  co dokładnie planuje - może dołączysz do projektu ;)

Nie mam z tym człowiekiem kontaktu (na forum Aztec nie bywam na skutek pewnego dawnego konfliktu), skoro kombinujecie coś razem to mogę Wam podrzucić informacje lub zrobić schemat bo nie wszystko dotyczące kwestii wojskowych na lotnisku EPBY jest widoczne na schematach dostępnych na AIP Polska.

Np. Należy uwzględnić płyty postojowe śmigłowców 2elłtr i 2 stanowiska startowe śmigłowców (jedno wykorzystywane praktycznie, drugie w zasadzie "martwe"), szkolne stanowisko śmigłowca. Dalej skoro bawić się mamy w lotnictwo wojskowe to należy uwzględnić WZL-2 i drogi, którymi samoloty dojeżdżają do miejsca skąd zaczynają próby lub obloty. Należy prawidłowo zrobić płaszczyznę postojową samolotów wojskowych, zdefiniować wieżę w miejscu wieży wojskowej, a nie cywilnej itd. itp.

W sumie to co jest główna częścią "cywilnej" scenerii czyli teren portu lotniczego jest dla nas (mam na myśli bawiących się maszynami wojskowymi w FS-ach) najmniej przydatny.

Zgredd

  • Gość
Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX
« Odpowiedź #67 dnia: Listopada 30, 2008, 02:51:47 »
LMP ->
Tak, zrobiłem tylko NK (37NM) i NKA (75NM). Zrobiłem tylko te dwie ponieważ:
1. z tego co wyczytałem na AIP, właśnie te są certyfikowane przez cywilne władze lotnicze, a NA i NAK są czynne tylko przy lotach na odwrotny kierunek RWY
2. pokrywają się częstotliwości i nie wiem jak by to się zachowywało w samym FSX.

Więcej niestety nic nie wiem - zasięg dałem, bo taki mają latarnie przy innych lotniskach (np. Ławica, Balice). Typ zostawiłem MH taki jak przy Ławicy - nie wiem co to i nie znam się na tym, a danych także nie znalazłem.
Myślę, że nie ma sensu robić 2 paczek do tego lotniska - jak ustalimy, jakie NDB dajemy tam, to albo ja Tobie podeśle afcad do edycji, albo Ty mi powiesz jak mam zrobić te NDB i spakujemy to po prostu do 1 paczki. I tak ta sceneria jeszcze nie jest kompletna, bo EMP chyba ma zamiar kiedyś dowieźć tam budynki ;)

Razorblade->
Jakby co to mogę Ci podrzucić namiar na Matta. No chyba że aż tak zadarłeś z kultystami FS9 :002:
Generalnie ja mam robić tam tylko landclass/waterclass (i może pomogę przy fototeksturze, jeśli będzie potrzebna pomoc). Afcad i obiekty 3d robi Matt (z tego co wiem, pasy i aprony będą obiektami 3d, tak jak i w przypadku Ławicy), tak więc do niego trzeba uderzyć z tym. W razie czego podrzuć mi materiały, to mu je przedstawię i spytam jakby to widział.
A apropo malowań - super jakbyś zrobił skina do Larjeta - chętnie przewiozę jakiegoś fisha w obstawie Falconów (jakoś nie kręcą mnie wojskowe suszarki - latam tylko w celu zapoznania się z jakimś nowym terenem z wysoka)

A skoro już widzę, że ten rejon został uznany przez szanownych kolegów, za obecnie najciekawszy polski rejon m.in. ze względu na F16, to mam takie pytanie - czy ktoś podjąłby się wykonania w miarę prostych obiektów 3d (głównie domki) dla lotniska EPPK? Mój znajomy przepadł jakoś ostatnio bez śladu i przez to cały czas nie mogę wypuścić EPPK (a wszystko jest już gotowe oprócz obiektów 3d). To lotnisko przecież widać jak na widelcu przy każdym staracie i lądowaniu z EPKS, więc na pewno umiliłoby wszystkim pilotom "niedzielne loty GA dla wypoczynku"  :121: Posiadam szczegółowe zdjęcia budynków idealnie nadające się na tekstury

Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX
« Odpowiedź #68 dnia: Listopada 30, 2008, 09:25:30 »
Razorblade->
Jakby co to mogę Ci podrzucić namiar na Matta. No chyba że aż tak zadarłeś z kultystami FS9 :002:

Zadarłem na tyle, że delikatnie zasugerowano mi żebym się stamtąd wyniósł co zresztą skrzętnie i natychmiast uczyniłem (sprawdzenie podanego przez Ciebie linku było pierwszym wejściem tam od ponad pół roku - pewnie nawet konto już skasowano) bo nie pcham się z zasady tam gdzie mnie nie chcą i nie trawią - żeby było jasne nie naruszyłem tam żadnego punktu regulaminu tylko ośmieliłem się mieć inne zdania od nieodpornych na żadne logiczne argumenty "kultystów FS9" (świetne!), a Konraf to porządny gość i nie będę mu wywoływał "wojen" na jego forum. Ale to nie miejsce i temat na takie sprawy - reasumując mogę się korzystać tylko z Twojego pośrednictwa, bo na Simhangar kwestii EPBY jak widać nie ma.

Afcad i obiekty 3d robi Matt (z tego co wiem, pasy i aprony będą obiektami 3d, tak jak i w przypadku Ławicy), tak więc do niego trzeba uderzyć z tym. W razie czego podrzuć mi materiały, to mu je przedstawię i spytam jakby to widział.

Mogę na podstawie schematu z AIP Polska i fotek z Google maps zrobić schemat lotniska z zaznaczeniem elementów ważnych dla lotnictwa wojskowego i WZL-2. Jeśli jesteście tym zainteresowani?

A apropo malowań - super jakbyś zrobił skina do Larjeta - chętnie przewiozę jakiegoś fisha w obstawie Falconów (jakoś nie kręcą mnie wojskowe suszarki - latam tylko w celu zapoznania się z jakimś nowym terenem z wysoka)

Jak napisałem wcześniej trzeba będzie zrobić trochę skinów imitujących nasze maszyny wojskowe i Learjet faktycznie nadaje się na samolot dla 36SPLT, który umownie zastąpiłby wysłużone Jak-40.

A jak nie kręcą Cię wojskowe suszarki to może odnajdziesz się jako pilot Herkulesa z 14eltr z Powidza? C-130 z CaptainSim jest warty zainteresowania jak lubisz większe maszyny.

A skoro już widzę, że ten rejon został uznany przez szanownych kolegów, za obecnie najciekawszy polski rejon m.in. ze względu na F16

Na początek ... Tak w ogóle to marzy mi się taki dodatek podobny do wydanego swego czasu "Aerodromes of Poland" w FS9 - czyli AFCAD-y i może poprawiony lanclass wokół lotnisk, choćby tylko wojskowych.

EDIT >>>

W kwestii przyszłej kontroli w "strefie wojskowej", mamy wbudowaną w FSX funkcję wieży kontrolnej, jednak to wymaga posiadania FSX. Sądzę, że trudno będzie namówić posiadaczy FSX do siedzenia na wieżach (chwała LMP!), ale tych co go nie mają? Czy ktoś z Was orientuje się w kwestii programów służących do odwzorowania ATC? Do FS9 pamiętam był taki darmowy (wiem, że płatne są lepsze, ale na początek może darmowy), prosty programik ATC Radar Screen. Orientuje się ktoś może czy istnieje coś podobnego przystosowanego do pracy w FSX?

Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX
« Odpowiedź #69 dnia: Listopada 30, 2008, 17:10:05 »
LMP ->
Tak, zrobiłem tylko NK (37NM) i NKA (75NM). Zrobiłem tylko te dwie ponieważ:
1. z tego co wyczytałem na AIP, właśnie te są certyfikowane przez cywilne władze lotnicze, a NA i NAK są czynne tylko przy lotach na odwrotny kierunek RWY
2. pokrywają się częstotliwości i nie wiem jak by to się zachowywało w samym FSX.

W FSX ADF złapie najbliższy NDB jeśli zasięgi na siebie zachodzą. Przynajmniej w sytuacji gdy zasięg i typ stacji są takie same - innych scenariuszy nie sprawdzałem.

Więcej niestety nic nie wiem - zasięg dałem, bo taki mają latarnie przy innych lotniskach (np. Ławica, Balice). Typ zostawiłem MH taki jak przy Ławicy - nie wiem co to i nie znam się na tym, a danych także nie znalazłem.

Z tego co wyczytałem, typ NDB określa jego moc, a więc zasięg z jakiego można go "zobaczyć". I tak: NDB o mocy Medium-High (MH), High (H) i High-High (HH) są widoczne z odpowiednio ok. 25, 50 i 75nm. Czasami ich moc jest ograniczona w stosunku do kategorii (np. nadajnik typu H jest widoczny dopiero z 40nm) i wtedy jest to "gdzieś" zaznaczone.

Natomiast "compass locator" to NDB o małej mocy (widoczny zwykle z ok. 15nm), umieszczony razem z markerem (middle albo outer) i pomagający w podejściu ILS.

To wszystko to oczywiście szczegóły, ale z wrodzonej dociekliwości poszukam jeszcze "jak to jest" dokładnie na Krzesinach ;).

Myślę, że nie ma sensu robić 2 paczek do tego lotniska - jak ustalimy, jakie NDB dajemy tam, to albo ja Tobie podeśle afcad do edycji, albo Ty mi powiesz jak mam zrobić te NDB i spakujemy to po prostu do 1 paczki. I tak ta sceneria jeszcze nie jest kompletna, bo EMP chyba ma zamiar kiedyś dowieźć tam budynki ;)

Mogę ci wysłać kod xml do tych pozostałych dwóch NDB jeśli zdecydujemy się je wstawić jak będę znów miał dostęp do mojego komputera.

Zgredd

  • Gość
Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX
« Odpowiedź #70 dnia: Listopada 30, 2008, 18:43:45 »
Razor -> ok pogadam z Mattem. Nie ma problemu.

LMP ->  jeśli to po prostu kwestia wstawienia NDB, to nie musisz dawać xmla - spokojnie zrobię to w ADE tak jak te dwie. W takim razie czekam na jakieś info co do typu tych latarni.

empeck

  • Gość
Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX
« Odpowiedź #71 dnia: Listopada 30, 2008, 19:00:39 »
Może by wydzielić dyskusję o lataniu online w przestrzeni wojskowej z tego działu? Trochę ona (dyskusja) tu ginie.

Słusznie!

Dyskusje prowadzącą do prac nad powstaniem "strefy lotów kontrolowanych" wydzieliłem z tematu "Latanie online w FSX"
Razorbalde1967
« Ostatnia zmiana: Listopada 30, 2008, 20:30:45 wysłana przez Razorblade1967 »

Odp: Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX
« Odpowiedź #72 dnia: Grudnia 01, 2008, 00:44:01 »
http://rapidshare.com/files/169015312/MATZ_ZONES.BGL

Strefy MATZ do betatestów ;). Sprawdźcie czy się gdzieś nie walnąłem.

Przy okazji, czy ktoś zna jakiś sposób żeby z obszaru usunąć wszystkie domyślne obiekty typu "boundary" (i najlepiej tylko je)? Zwykły ExcludeRectangle niestety nie działa.

Zgredd

  • Gość
Odp: Tworzenie wojskowej strefy lotów kontrolowanych online w FSX
« Odpowiedź #73 dnia: Grudnia 01, 2008, 02:16:23 »
w SbuilderzeX robisz poligon i przypisujesz mu Exclude_All_Airport_Boundaries