Autor Wątek: Kącik motoryzacyjny  (Przeczytany 228229 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1470 dnia: Września 13, 2013, 19:37:51 »
Też to zauważyłem :)
Mam nawet teorię na to.. Wszystko ma duszę i autko zadbane jest szczęśliwe, więc lepiej pracuje ;)
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1471 dnia: Września 13, 2013, 21:03:00 »
Ja mam jeszcze taką obserwację że jak mam dużo paliwa, to zupełnie inaczej mi się wyprzedza i w ogóle jedzie, niż jak mam "rezerwa skończyła się jakieś 10 minut temu".
-Mamo dlaczego ci ludzie klęczą?
Bo to synku E24 jedzie.
-A ten za nim, to ma awarię?
Nie synku, to diesel.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1472 dnia: Września 14, 2013, 07:45:39 »
Ale że niby na pełnym lepiej, czy gorzej? Bo mi lepiej lata na pustawym - w końcu to prawie jak 1 osoba mniej i rozkład masy w aucie też inny.
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1473 dnia: Września 15, 2013, 10:14:31 »
Moje odczucia właśnie dotyczą pracy silnika, a nie osiągów samochodu - te się nie zmieniły, bo i nie miały jak. Co próbuję ustalić to na ile jest to efekt zmiany paliwa, a na ile zmiany sposobu eksploatacji samochodu. Bo co by nie mówić, to jednak prawie 300 litrów paliwa z dodatkami czyszczącymi się przez instalację przelało, ale zbyt wiele rzeczy uległo jednocześnie zmianie by ustalić konkretnie przyczynę zmiany zachowania silnika.

Sun - to zmiana sposobu eksploatacji.  Lepsze (teoretycznie) paliwo ma bardzo niewielki wpływ na pracę silnika.
Długie trasy sprzyjają temu, żeby na spokojnie "posłuchać" silnika w czasie pracy, długi czas ustabilizowanych obrotów tez robi swoje. Po prostu wydaje Ci się, że silnik pracuje równiej, ciszej - ponieważ masz czas go posłuchać. Na krótkich trasach (nawet jeśli traktujesz silnik tak jak nalezy rozgrzewając go itp) po prostu jest za mało czasu, aby zwrócić na to uwagę. A i czasami masz inne ważniejsze sprawy na głowie - spotknie z szefem, czy zdążę odebrać dzieciaka ze szkoły i takie podobne ...

Sam tankuję Vervę do silnika JTD. Mam podobnę zasadę co Red - nie tankuję na stacjach "no name".

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1474 dnia: Września 15, 2013, 11:09:01 »
Ramm, w moim przypadku warunki eksploatacji auta są stałe, a mimo to mam odczucia identyczne jak Sun. I dotyczy to dwóch, zupełnie różnych w swojej charakterystyce pojazdów.
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Offline TheWitch

  • *
  • IL-2 racer
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1475 dnia: Września 15, 2013, 11:25:50 »
W odniesieniu do głosu Głosu z Kibla: nie od dziś wiadomo także, że samochody w ciemnych kolorach są zdecydowanie szybsze od tych w jasnych (no może za wyjątkiem czerwonego). Można to łatwo zaobserwować na przykładzie Skody. Kiedy na światłach stoją dwa identyczne samochody tej marki :czarna i biała - stawiam 3 do jednego, że czarna ruszy pierwsza. :117:
************************************************************************

Idąc Doliną Śmierci zła się nie ulęknę ... albowiem to ja jestem najgorszą wiedźmą w tej dolinie !

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1476 dnia: Września 15, 2013, 11:37:41 »
Kiedy na światłach stoją dwa identyczne samochody tej marki :czarna i biała - stawiam 3 do jednego, że czarna ruszy pierwsza. :117:

Jeśli białą Skodą jedzie Przedstawiciel Handlowy to nie masz szans - białe jest szybsze ... :)

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1477 dnia: Września 15, 2013, 14:02:47 »
Jeśli białą Skodą jedzie Przedstawiciel Handlowy to nie masz szans - białe jest szybsze ... :)
Nie wynaleziono jeszcze auta szybszego niż służbowe. Model, marka, poziom paliwa i okoliczności są przy tym zupełnie nieistotne.
-Mamo dlaczego ci ludzie klęczą?
Bo to synku E24 jedzie.
-A ten za nim, to ma awarię?
Nie synku, to diesel.

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1478 dnia: Września 15, 2013, 14:14:05 »
Wracając jeszcze co do tematu pełnego/pustego baku to u mnie (Civic '97 1.4i 160kkm) występuje ciekawe zjawisko. Im więcej benzyny w baku tym auto żwawiej reaguje na pedał. I nie jest to na pewno żadna różnica psychologiczna, kiedyś tankując od świecącej się rezerwy do pełna prawie rozbiłem auto na ścianie 30 m dalej odjeżdżając spod dystrybutora. Po prostu reakcja na gaz była tak gwałtowna, że gdyby ściana była bliżej to wymieniałbym pewnie zderzak.

Czy ktoś tutaj ma jakiś pomysł co może być przyczyną tego i czy może jest to objaw wadliwej pracy jakiegoś podzespołu?

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1479 dnia: Września 15, 2013, 15:38:16 »
Przyczyn może być pierdyliard, począwszy od najbardziej banalnej- jeśli auto jest z 1997 roku i nikt nigdy nie płukał zbiornika (bo się komuś np. zatankował olej napędowy przypadkiem), to na dnie tego zbiornika pływają takie farfocle wytrącane przez lata z benzyny że byś nie uwierzył- i na tym paliwie z dna rezerwy silnik może pracować trochę gorzej. A poza tym samo wcześniejsze paliwo mogło być chrzczone, nalałeś dobrego to i sterownik poczuł że może dać więcej ognia i moc się zwiększyła. Współczesne samochody mają zdolność adaptacji mapy paliwowej -> pracy układu wtryskowego zależnie od jakości (liczby oktanowej) paliwa, żeby sobie krzywdy nie zrobić. Nie zdziwiłbym się gdyby Hondzina w 1997 roku też tak miała, bo to bardzo dobre i mądrze zrobione auta.
-Mamo dlaczego ci ludzie klęczą?
Bo to synku E24 jedzie.
-A ten za nim, to ma awarię?
Nie synku, to diesel.

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1480 dnia: Września 16, 2013, 01:08:14 »
Hondzina może, ale pewniejsze jest, że BMW tak ma. Stąd też mogą wyniknąć interpretacje w różnicy pracy silnika na paliwie 95, a 98.

Pozdro.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1481 dnia: Września 16, 2013, 07:10:56 »
BMW ma i dostosowuje nie tylko ilość paliwa, ale i powietrza, stąd zakres liczby oktanowej paliwa jakie można stosować zaczyna się od 91 i różnica w osiagach między 95, a 98 jest raczej marginalna. Zmienia się żywotność komponentów silnika, bo mapa jest zmieniana jak sensor wykryje spalanie stukowe, czyli niejako po fakcie. U Hondy wszystkie V-tec to miały, czyli tak gdzieś od końcówki lat 80-tych, początku 90-tych.

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1482 dnia: Września 16, 2013, 11:53:36 »
U Hondy wszystkie V-tec to miały, czyli tak gdzieś od końcówki lat 80-tych, początku 90-tych.
O to to właśnie...
A w ogóle to zauważyliście, jaki nam się dorodny nastajaszczyj beemiarz wychował na własnym forumowym cycu? No, ale jak się ma takie ciemne okulary, to się i jeździ odpowiednim sprzętem- wiadomo. No raczej...

Patrzcie, co taka przesiadka z CC-700 Sport do zwykłej E46 robi z ludzi. A taki spokojny chłopak był. A teraz- latem w sezonie po 22:00 w weekend ruch pieszy samotnych kobiet w zakresie '17 - zadbane 49' na darłowskich chodnikach zanika... No ja się nie dziwię...
-Mamo dlaczego ci ludzie klęczą?
Bo to synku E24 jedzie.
-A ten za nim, to ma awarię?
Nie synku, to diesel.

Offline Rammjager

  • ZB
  • *
  • ex-JG300 pilot.
Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1483 dnia: Września 16, 2013, 20:39:48 »
Ramm, w moim przypadku warunki eksploatacji auta są stałe, a mimo to mam odczucia identyczne jak Sun. I dotyczy to dwóch, zupełnie różnych w swojej charakterystyce pojazdów.
Naprawdę nie wiem co Ci odpowiedzieć ...
Być może macie z Sunem rację i jest to kwestia rzeczywistej jakości paliwa - pytanie tylko jak i czym to zmierzyć. Ja nie wiem - a termodynamikę  miałem w szczątkowym zakresie :-P

Ramm.
" only mad men fly there where angels afraid to step... "

Odp: Kącik motoryzacyjny
« Odpowiedź #1484 dnia: Września 18, 2013, 10:33:29 »
Panowie pomóżcie.

Mam zamiar kupić BMW 5 E39. Szanowna małżonka wyraziła zgodę na zakup, ale musi być kombiak i w dodatku LPG  :| Pytanie, który z silników benzynowych 2.5 czy 2.8 lepiej znosi zagazowanie ? Może jednak poszukać mniejszego 523 lub 520 ? Ehh...
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.