Autor Wątek: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)  (Przeczytany 30670 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 08, 2008, 23:37:37 »
dopisałem linijki tam gdzie trzeba

Rozumiem, że w tym folderze x:\Il-2 1946\MODS\STD\...? Wpisy nowych linijek, w inne niż to miejsce, może powodować zwiechy.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 08, 2008, 23:45:11 wysłana przez Ravenik »
Go to your brother
Kill him with your gun
Leave him lying in his uniform
Dying in the sun.

Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 08, 2008, 23:47:12 »
Dokładnie w to miejsce- w folderze MODS/STD.

Online PIT

  • PAT
  • *
  • PAT , EKG_PIT
Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #17 dnia: Grudnia 09, 2008, 01:05:26 »
Może ktoś mi powie co to .
A jest to po próbie instalacji tego moda. Proszę być wyrozumiałym na moją niewiedzę.
Tylko stały trening czyni Cię Mistrzem. Niech Moc będzie z Wami wirtualni lotnicy.
WSP dla Orłów. - od EKG_PIT

Zefir

  • Gość
Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 09, 2008, 14:45:21 »
Problemy przy 60% pojawiają się najczęściej przy okazji wczytywania różnych klas związanych z samolotami. W tym również ich modeli lotu. Oznaczać to może, że masz w swoim folderze MODS obiekt (samolot), który odwołuje się do modelu lotu nieistniejącego w używanym przez grę pliku z modelami lotu, czyli pliku "buttons". W tej sytuacji istnieją dwie możliwości - albo do tej pory miałeś jakieś mody nie z AAA z nieformalnym "buttons", albo z różnych względów program nie widzi nowego "buttons" zawartego w paczce z P.24 (bo np. wcześniej wczytywany jest inny). Jak to się może zdarzyć, że wcześniej wczytany jest inny plik? Otóż w obecnej strukturze SoundModa wczytywane są, w kolejności alfabetycznej nazw, katalogi z MODS. I jeśli jakiś plik zostanie odnaleziony w jednym z katalogów, to każda inna wersja napotkana później w czasie wczytywania (np. w katalogu o innej nazwie, ale na późniejszą literę) zostanie pominięta.

Model zniszczeń P.24 jest prawie dokładnie taki jak P.11. Tzn. definicje P.24 są wzbogacone jedynie o kilka drobiazgów takich jak otwierana owiewka. Problem najprawdopodobniej leży w tym, że Olegowi nigdy nie chciało się w pewnych samolotach umieścić precyzyjnych reguł obsługi trafiania w poszczególne części samolotu. Takim po macoszemu potraktowanym samolotem jest P.11, ale też np. U-2. Więc samoloty te korzystają jedynie z jakiś domyślnych metod, których implementacji dokładnie nie pamiętam. Brakuje więc np. takich linijek, gdzie jest napisane:
"jeśli trafisz w skrzydło to zrób getEnergyPastArmor o ileśtam..."
specjalnie użyłem tu realnej nazwy metody getEnergyPastArmor - ponieważ ona oddaje charakter wielu miejsc kodu programu. Tzn. dużych uproszczeń - i jeśli komuś się kojarzy to ze strzelankami, gdzie są wskaźniki takie jak pozostała żywotność plus ewentualny pancerz, to iłek w pewnych miejscach wygląda podobnie.
Z poprawieniem tego zachowania odziedziczonego z P.11 mogą być pewne problemy. Nie jestem pewny, czy w modelu 3d istnieją odpowiednie strefy odpowiadające za trafienia. Jeśli tak, to postaram się je poprawnie opisać i sprawić, że P.11 będzie bardziej podatny na zniszczenia. Jeśli nie... to raczej trudnym i długotrwałym byłoby tworzenie tych elementów w modelu 3d od początku.
Zatem: model zniszczeń P.24 jest bardzo podobny do tego z P.11, więc na błędy proszę się skarżyć do Ubi  :004:

Celownik w P.24, o ile dobrze pamiętam, działa dużo lepiej w "gunsight view", czyli domyślnie po naciśnięciu chyba <Shift>+<F1>

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 09, 2008, 18:38:53 »
Celownik w P.24, o ile dobrze pamiętam, działa dużo lepiej w "gunsight view", czyli domyślnie po naciśnięciu chyba <Shift>+<F1>

Moim zdaniem jest po prostu za nisko. Jak by go podwyższyć będzie OK. Sprawdziłem na planach i zdjęciach. Wg.  mnie wygląda to tak jak gdyby broń skalibrowana lekko do góry, co wydaje się być logiczne ( dla poprawienia widoku pilotowi celu do którego strzela )
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 09, 2008, 19:27:23 »
Moim zdaniem jest po prostu za nisko. Jak by go podwyższyć będzie OK.

A jak masz w P-11 ?  :121:
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 09, 2008, 19:42:15 »
Ranwers....a czy ja powiedziałem, że w P11 jest dobrze ? Popatrzcie rysunki i zdjęcia. Zresztą...róbta co chceta , to wasze dziecko, ja tylko odpowiedziałem bo pytaliście.

Co by nie być gołosłownym, proszę sobie zajrzeć do monografii P24 Kagero. Arkusz Nr. 10 dolny lewy róg tablica przyrządów wraz z celownikiem.
« Ostatnia zmiana: Grudnia 09, 2008, 19:47:49 wysłana przez Redspider »
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #22 dnia: Grudnia 09, 2008, 19:52:31 »
Redspider nie unoś się bo nie ma potrzeby. Nie podniosę celownika bo siedzi on razem w meshu z kamerą. Mogę tylko wywalić to zielone obramowanie bo zasłania podstawę celownika. Inne rozwiązanie to zmienić kąty km-ów ale to może rodzić kolejne nieprzewidziane skutki.
O ile chyba we wszystkich samolotach jest tak, że shift+F1 przybliża nas do celownika - to w "11" obniża pozycję pilota. Nie uradzę - tak jest i już.
Odnośnie Kagero - tak samo masz i modelu w P24 i P11, a że nie działa jak powinno - pretensje do Ola i Żurawskiego.
Dobrze , że jest ta dyskusja bo już parę poprawek dzięki niej zrobiliśmy  :001:
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 09, 2008, 19:54:45 »
Ranwers OK, ja to rozumiem. Jak się da poprawić to OK. Wiem przecież , że macie pewne ograniczenia.  :004:
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #24 dnia: Grudnia 09, 2008, 20:24:46 »
Świetny!

Po krótkich testach zaobserwowałem 2 błędy:

1: W trybie patrzenia przez celownik (shift+f1) zdaje się, że prześwitują fragmenty skrzydeł. Czy to tak powinno wyglądać?


2: O ile pierwszy problem jest raczej kosmetyczny, ten wydaje się bardziej poważny - mianowicie często po kraksie śmigło obraca się bez problemu, jakby nie wykrywało kolizji z gruntem.



PS. Jak mogę dodać załącznik, taki jak w poście kolegi PITa?

Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #25 dnia: Grudnia 09, 2008, 21:32:55 »
Ja tylko chcę napisać, że już mi działa i jestem pod wrażeniem, świetny mod- bardzo mi się podoba.

Rzeczywiście miałem jakiś samolot, do którego wrzucałem inny plik buttons. Ale już śmiga pięknie.Ciekawe rozwiązanie w kokpicie Ranwers, aczkolwiek przyznam, że gdy przeglądałem na AAA temat o 'widzialności' pilota w kabinie to niezbyt byłem do tego przekonany. A tu proszę, ciekawostka.

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #26 dnia: Grudnia 10, 2008, 10:14:37 »
Jeszcze możesz sobie mapę na kolanie zmienić uzywając programu ChangeMap.exe, który leży  w katalogu kabiny  :001:
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #27 dnia: Grudnia 11, 2008, 21:10:36 »
  O tym że można zmieniać mapę to nie wiedziałem :001:, już sobie zmieniłem na mapkę z Katowicami .granica z III Rzeszą bardzo blisko ,
i pojawiają się na niebie nieproszeni goście .
To naprawdę super sprawa ,tym bardziej że w widoku w kabinie da się odczytać nazwy niektórych miast.

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #28 dnia: Grudnia 11, 2008, 22:14:05 »
Może trochę chaotycznie odpowiadam, ale mapę można też samemu sobie zrobić i zadać do kabiny. Jedyne uwarunkowania:
   - frormat tga 512x512 (najpierw rysować jako 400x512 a potem rozciągnąć jeden bok (tak wyszło jakoś)
   -nazwa xxxxxx_map.tga.
Programik do mapy od razu zobaczy mapę na swojej liście. Możliwe inne propozycje, fotka, ściąga klawiszy itp  :021: Propozycje mile widziane.
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: [MOD] PZL P.24 ver1.1 (Aktualizacja 06.12.2008)
« Odpowiedź #29 dnia: Grudnia 11, 2008, 22:47:55 »

     Działa , zrobiłem sobie parę zdjęć do mapnika , ale na forum się nie nadają  :002:,
użyłem programiku photo studio 5.5 , otwarłem w nim mapkę załączoną i na to po prostu wkleiłem
obrazek który chciałem dodać .