Autor Wątek: Konfiguracja komputera i możliwe do osiągnięcia ustawienia, a płynność gry.  (Przeczytany 4218 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #15 dnia: Grudnia 17, 2008, 23:11:07 »
To, że nie posiadam quada, nie oznacza, że nie mam z nim do czynienia i że nie posiadam wiedzy na temat sprzętu.

Testowałeś FSX na quadzie odpowiednio na 4 i 2 rdzeniach czy nie? Jeśli tak to w jaki sposób? Krótko i treściwie proszę.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

piotru

  • Gość
Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #16 dnia: Grudnia 17, 2008, 23:14:11 »

Nie obraź się ale wbijasz tutaj i próbujesz wmówić innym ludziom którzy mają lepsze komputery od Ciebie i większą wiedzę na temat konfiguracji FSX'a (a przynajmniej wiedzą jak włączyć filtrowanie tekstur w DX10 i nie mylą Pentium z Core 2) że Tobie działa na maxa, a nam dziwnym trafem nie chce. Poza tym spacerowy lot nad Wawą poniżej 300m z 18 fps'ami (ciekawym przy jakiej pogodzie) nie jest największym wyzwaniem dla sprzętu.


Daleki jestem od obrażania się, przynajmniej na razie, ale jak mam rozumieć powyższe? Że kłamię, świadomie wprowadzam kogoś w błąd? Wcale nie mam 18fps w wymienionej scenerii przy suwakach ściągniętych do końca? Tak mam to zinterpretować? Oczekuję na jasną odpowiedź.

pozdrawiam

Piotru

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #17 dnia: Grudnia 17, 2008, 23:20:08 »
Raczej że mamy odmienne pojęcie o tym co oznacza płynność w FSX z ustawieniami na maksa i w jakich warunkach się ją mierzy, na pewno kłamstwa ani świadomego wprowadzania w błąd nikt tu nie zarzuca. Ale ja na tych samych ustawieniach ale w różnych sytuacjach mogę mieć na Warszawą ponad 60 i poniżej 15 fps.

Dlatego poprosiłem o test w "standardowym" FSX'owym benchmarku żeby rozwiać wątpliwości. :)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Zgredd

  • Gość
Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #18 dnia: Grudnia 17, 2008, 23:58:30 »
Wiesz some1 - ton Twoich postów jest taki, że chyba trochę bezkrytycznie patrzysz na nie. Nie dziwię się piotru, że odebrał to tak, jak odebrał - przytoczył trafny cytat. Oprócz merytoryki ważny jest też ton.
Użyłeś kiedyś w polemice ze mną argumentu odnoszącego się do mojego wieku - pozwól że i ja tym razem sięgnę po to samo - postaraj się czasem trochę spuścić z tonu, bo brzmisz jak młody gniewny :004:

Testowałeś FSX na quadzie odpowiednio na 4 i 2 rdzeniach czy nie? Jeśli tak to w jaki sposób? Krótko i treściwie proszę.
Krótko i treściwie: tak, testowałem.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #19 dnia: Grudnia 18, 2008, 07:29:32 »
Użyłeś kiedyś w polemice ze mną argumentu odnoszącego się do mojego wieku - pozwól że i ja tym razem sięgnę po to samo - postaraj się czasem trochę spuścić z tonu, bo brzmisz jak młody gniewny :004:
Krótko i treściwie: tak, testowałem.

Wiesz Zgredd, czasem próbując z tobą w jakikolwiek sposób dyskutować na prawdę tak się czuję. Może nie bardziej młody niż jestem, ale gniewny to na pewno :D. Za co w tym momencie piotru przepraszam, bo faktycznie moje posty w jego stronę mogły zabrzmieć trochę ostro, zwłaszcza jak czytający na wstępie zakłada moją złą wolę.

Cytuj
Testowałeś FSX na quadzie odpowiednio na 4 i 2 rdzeniach czy nie? Jeśli tak to w jaki sposób? Krótko i treściwie proszę.

O to teraz przede wszystkim prosiłem. Bo póki co napisałeś znacznie więcej żali pod moim adresem niż jakiejkolwiek innej treści w tej dyskusji. Dowiedzieliśmy się tylko póki co, że
a) z tego co wiesz w grach quad się nie przydaje. (Jakby FSX był normalną grą jak inne to zabijalibyśmy się o najnowsze karty graficzne w SLI)
b) nie zgadzasz się ze mną.
c) tak, testowałeś.  Zaiste krótko i treściwie aż zęby bolą.

W tym tempie za dwie strony dyskusji otrzymam od Ciebie cokolwiek do czego będę mógł się odnieść, znowu stracę na odpisanie godzinę albo i więcej po czym okaże się że i tak napisałem to samo co już wcześniej pisałem na forum nie raz. Dlatego w tym momencie proszę nie trudź się i nie ciągnij już tego tematu, i tak nie odpowiem.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

kapulet

  • Gość
Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #20 dnia: Grudnia 18, 2008, 08:13:00 »
Dlaczego obojgu Panom moderatorzy nie udzielą ostrzeżenia :011:

Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #21 dnia: Grudnia 18, 2008, 09:19:07 »
A może małe głosowanko ile FPS w danym momencie w symulatorze (lotniczym) to płynność?

Jak dla mnie to 24.

pozdrawiam
ROB

PS. Uzyskuje to nad Saharą, suwaki na lewo. Cienie/bloom wyłączone.

kapulet

  • Gość
Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #22 dnia: Grudnia 18, 2008, 09:30:12 »
suwaki na lewo

A nie w prawo :011: Choć trochę :002:

Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #23 dnia: Grudnia 18, 2008, 12:51:13 »
No dobra, ten od samolotów mam na prawo.

Eeee... plus 3DMAX, Visual C++, Notatnik, Photoshop i kompilacja modeli w tle ;)

pozdrawiam
ROB

empeck

  • Gość
Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #24 dnia: Grudnia 18, 2008, 13:18:18 »
Eeee... plus 3DMAX, Visual C++, Notatnik, Photoshop i kompilacja modeli w tle ;)

Polecam Notepad++ :)

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #25 dnia: Grudnia 18, 2008, 14:35:44 »
Ja mam zablokowane na 20. Do tego posiadam kilka konfigów ustawień:

- Dla UTX w Europie + USA
- Do testów sprzętu (samolot na max, sceneria i AI na minimum)
- Do lotów w mniej złożonych okolicach - Ameryka Łacińska, Azja oraz Afryka - gdzie nie mamy tak skomplikowanych danych wektorowych (drogi, linia brzegowa, itp.)

Dla mnie, FSX ma mieć 20 fps przy każdej pogodzie, samolocie, scenerii. Kropka :)

Uber sprzętu nie mam, choć jest przyzwoity, ale ustawienia mam z gatunku średnio - wysokich. Podstawka na max, samolot na max, sceneria custom (zasięg scenerii średni, tekstury 60 cm, mesh 80, woda 2x średni, złożoność i gęstość na normal, lub oczko wyżej) , pogoda wysoka, ai custom (mam Traffic X od JF - traffic od 25% do 100%). Nie bawiłem się w zmianę gęstości autogenu. AA i Anizo na 8x.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #26 dnia: Grudnia 18, 2008, 14:44:49 »
Powiedz mi jakie FPS ci odpowiada a powiem ci kim jesteś. Brawo Lucas za pozytywne nastawienie do życia. Skromne 20 i ciągle zabawa trwa. Kto da mniej? ;)

pozdrawiam
ROB

Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #27 dnia: Grudnia 18, 2008, 14:55:33 »
Zależy czym mierzone te 20 fps. Jesli w ramach tego miernika w FSX, to nie dziwota, że jest płynnie. Ten miernik nieco zafałszowuje obraz. W FS2004 faktycznie przy 15-20 fps był slide show. W FSX nawet przy tych 15 fps jest płynniej, niż w FS9 przy 20. Nie wiem z czego to wynika ale są to nie tylko moje spostrzeżenia.
Bartek
Aztec.pl

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #28 dnia: Grudnia 18, 2008, 15:07:09 »
Masz absolutną rację, Konraf. Wcześniej eksperymentowałem z ustawieniami na 24/26/30 klatek, a także na unlimited. Tylko, że wtedy czasami troszkę wolniej wyostrzały się tekstury, itp. W chwili obecnej jestem przyzwyczajony do 20 i nie potrzeba mi więcej. Ot, taka skromność, jak to celnie napisał ROB  :001:

Natomiast przy FS2004, który również posiadam, ustawiłem bardzo wyśrubowane parametry, z zablokowanymi 35 klatkami. O dziwo, wszystko ładnie się trzyma, tyle, że nie mam tu skomplikowanych samolotów i scenerii. 

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Zgredd

  • Gość
Konfiguracja komputera i możliwe do osiagnięcia ustawienia, a płynność gry.
« Odpowiedź #29 dnia: Grudnia 18, 2008, 18:37:55 »
Dlaczego obojgu Panom moderatorzy nie udzielą ostrzeżenia :011:
Bo some1 jest moderatorem :021:
Myślę, że póki co nie ma takiej konieczności. Some1 przeprosił część użytkowników tego forum (szkoda, że tylko część) za ostry ton i miejmy nadzieję, że od tej pory postara się łagodniej pisać do ludzi, którzy piszą rzeczy co do których nie jest przekonany, tym samym pozostawiając sobie  tylko pierwszy człon przytoczonej przeze mnie łatki "młody gniewny". :004:

W kwestii FPS - osobiście używam średnio wysokich ustawień (choć włączone AA i filtrowanie x16), suwak z FPS mam odblokowany na unlimited i z FPSami jest bardzo różnie. Przeciętnie (Europa, wysokość lotu 2-3 km, tereny średnio zurbanizowane [tzn. np. polskie miasta] i jakiś "normalny" samolot - FPS=22-38.
W megamiastach (Paryż, Rzym) potrafi spaść nawet do 12. To samo używając np. Wilco Embraer/Aerosoft F16. Taki spadek również jest na mega-lotniskach typu Fiumincio przy włączonym AI samoloty liniowe i GA na 50% (pozostały ruch AI mam wyłączony).

Nie rozumiem tylko jednego - w momencie kiedy ograniczę suwakiem FPSy np. do 25, to nigdy praktycznie do tych 25 nie dochodzi. Zawsze jest zdecydowanie poniżej. Stąd też używam paska na unlimited. Jak to jest u Was?