Przyznam szczerze, że nie wiem który z elementów był kluczowym, może to kwestia kilku.
Ciekawe, szczerze powiedziawszy pojęcia nie mam od czego zależą ewentualne "przycięcia"? Na komputerze którego używałem w latach 2006-2007 (Athlon 64 X2 4200+; GF 7600GS 512MB; 2GB RAM; Win XP) oprócz tego, że oczywiście ustawienia były niższe, bo za sprzęt słaby dla FSX, często zdarzały mi się "przycięcia" (i było to nieco denerwujące), szczególnie przy szybkim "obrocie głową" w VC za pomocą Tracka.
Na sprzęcie, którego używam od stycznia 2008 (C2D E6850 3GHz; GF8800GTS 512MB; 6GB RAM; Win Vista 64) przycięć nie mam. Mam 3 ustawienia* szczegółowości grafiki sima umownie nazwane Extremely dense , Very dense, Dense (od ustawienia suwaków
Scenery complexity i
Autogen detensity, bo oprócz nich tylko w zasadzie ustawienia Mesh mam inne) stosowane w zależności od rodzaju terenu nad którym latam, przy czym ten ostatni to nad dużymi aglomeracjami, a najczęściej wykorzystuje ten "very dense".
Ilość FPS zablokowana na 30, ale ten licznik chyba trochę "oszukuje" i zaniża wskazania. Czasem mi się zdarza zejście wskaźnika do poziomu nawet ~10FPS (zwykle jak na wyższym ustawieniu wlecę na mocno zurbanizowany teren), ale gra dalej chodzi płynnie. Oczywiście widać poruszanie się "lekką żabką", ale jest to płynne - nie ma wyraźnych zacięć - na tyle, że jeśli wiem, że potrwa to tylko chwile, a potem "wylecę" z "trudnego" terenu to nawet nie ładuję innego ustawienia.
Nie wiem dlaczego chodzi płynnie? Z tego co napisano we wskazanym linku to mam wgrane SDK, C++ i Net Framework, nie używałem za to żadnych "tweków" (za wyjątkiem , nie wiem czy potrzebnego podania "ręcznie" ilości "jajek" procka - ale kiedyś ktoś polecał to wstawiłem), nie stosowałem żadnych zabiegów (no po instalacji nowego programu "przewalam" kompa to mi zostało jeszcze z Win 98 i starszych).
W niosek z tego taki, że wyroki M$ są niezbadane

W każdym cieszę się, że udało Ci się zrobić porządek z problemem.

_____________________
*) No mam jeszcze specyficzne 4 ustawienie gdzie rzeczone suwaki są na "dense", ale kilka kwestii jest nieco zmniejszonych (mesh, woda itp.) - za to wszelki ruch w powietrzu jest ustawiony na 100% - ustawienie służy "przechwytywania" AI za pomocą myśliwców. 