Autor Wątek: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS  (Przeczytany 8667 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kapulet

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #15 dnia: Stycznia 28, 2009, 18:31:18 »
A sterowniki karty graficznej? Sprawdzałeś różne?

Tolek

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #16 dnia: Stycznia 28, 2009, 18:46:58 »
Tak, kilka ostatnich wydań, mam zamiar sięgnąć dzisiaj trochę głębiej w poszukiwaniu sterowników coś koło 174.74 ale podejrzewam, że będą trudności z kompatybilnością ich w stosunku do 9800gtx+

Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #17 dnia: Stycznia 29, 2009, 01:15:30 »
Może w tym wątku uzyskam poradę na bardziej głębszą czkawkę symulatora.Na ASRock4CoreDual-SATA2,2D-E5200,GF7600GS DDR3,2GB RAM,zas.400W mam b.dobrą (jak dla mnie) wydajność na FS9.
Ale zdarzają się w nieregularnych odstępach czasu kilkunasto sekundowe zacięcia grafiki i dzwięku (buczenie),potem wraca wszystko do normy.
Na str. producenta płyty nie znalazłem nowszych sterowników dzwięku a graficzne sprawdziłem wszystkie.Przy innych aplikacjach obciążających komp.nie zauważyłem tego problemu.Czyżby brakowało prądu?

Tolek

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #18 dnia: Stycznia 30, 2009, 14:18:32 »
Postawiłem nowy system (Vista 64, odchudzony ze zbędnych procesów takich jak indexowanie i cala zalecana reszta zaraz po instalacji ), zainstalowałem gołego FSX'a licząc, że może "ciężkie" dodatki powodują problemy i niestety dalej to samo, goły FSX z weather i autogen'em ustawionym na zero zachowuje się tak samo jak FSX + ACCEL + FS GLOBAL 2008 + UTX +XCLASS + fotoscenerie z ustawionym autogen'em na "very dense"/"extremely dense" :(

Obawiam się, że to problem hardware'owy. Dla przypomnienia napiszę w jakiej konfiguracji sprzęt posiadam:
- Q6600 2.4@3.6 (testowałem również z domyślnym taktowaniem)
- 4x1GB DDR2 800 (testowane również z tylko 2GB, nie podkręcane 1:1, kostki Kingston 5-5-5-18)
- płyta główna Gigabyte GA-P35-DS3 (ostatni BIOS 14C)
- grafika 9800GTX+ testowana ze wszelkimi sterownikami dostępnymi dla tej karty czyli od 178.13 po 181.22 (sterowniki odinstalowywane Driver Sweeper'em, taktowanie PCI-E 100MHz).

W biosie wyłączone wszelkie "wspomagacze" CPU jak i systemy zarządzania energią.

Czy istnieje jakaś zasada podczas instalacji FSX'a np FSX-> SP1 -> SP2/ACCEL -> Dodatki? Czy SP1 można śmiało pominąć? Nigdy wcześniej go nie instalowałem, zawsze na "gołego FSX'a instaluję ACCEL Pack.

dzięki z góry za rady, pozdrawiam serdecznie,
Anatol Orzęcki

Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #19 dnia: Stycznia 30, 2009, 15:24:58 »
Czy istnieje jakaś zasada podczas instalacji FSX'a np FSX-> SP1 -> SP2/ACCEL -> Dodatki? Czy SP1 można śmiało pominąć? Nigdy wcześniej go nie instalowałem, zawsze na "gołego FSX'a instaluję ACCEL Pack.

Można pominąć, gdyż Acc zawiera w sobie SP1, ale nie zawsze ...

O ile dobrze pamiętam (bo dawno nie przeinstalowywałem gry - u mnie na gorszym sprzęcie* i Viście64 chodzi bez problemów - od czasu SP, a wtedy miałem jeszcze gorszy komputer) jeśli posiada się dodatki ASX i XGraphic to należy instalować je chyba kolejno, najpierw na FSX  i dodatki, potem SP1 i patche dodatków  i potem dopiero podniesienie do Acc i kolejne patchowanie tych dodatków. W każdym razie u mnie bezpośrednia próba instalowania ASX i XG na FSX Acc powodowało komunikaty błędu.

_________________
*) C2D E6850 3GHz, GF 8800GTS 512MB, 6GB RAM - bez żadnego podkręcania czy innych "podejrzanych" zabiegów.

Tolek

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #20 dnia: Stycznia 30, 2009, 15:46:37 »
Zatem mogę zrezygnować z SP2 zachowując funkcjonalność? Nie zależy mi na DX10, jednak używam sporej ilości płatnych dodatków i w sumie na tym zależy mi najbardziej.
Popróbuje zrobić tak jak napisałeś i dam znać czy akcja się powiodła. Na tą chwilę mam golasa FSX'a.

Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #21 dnia: Stycznia 30, 2009, 15:54:05 »
Zatem mogę zrezygnować z SP2 zachowując funkcjonalność?

Czegoś nie rozumiem!? Napisałeś ...

Cytuj
FSX-> SP1 -> SP2/ACCEL -> Dodatki?

... wcześniej stwierdziłeś, że masz FSX Acceleration, a teraz pytasz czy możesz zrezygnować z SP2? Czy to oznacza, że próbowałeś zainstalować zarówno SP2, jak i Acc (bo tak to teraz wygląda z Twoich wypowiedzi)?

SP2 to jakby zubożoną wersja Acc - nie zawiera dodatków z Acc, podnosząc jednak grę do poziomu kompatybilnego z FSX Acc. Wszystko co jest w SP2 jest zawarte w Acceleration!

Jeżeli nie masz dodatków ASX i XGraphic to możesz śmiało instalować FSX, a potem od razu dodatek Acceleration. Co do samego SP2 to nie wiem czy zawiera SP1, mając Acc nigdy go nie ściągałem.

Tolek

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #22 dnia: Stycznia 30, 2009, 16:26:29 »
Pisząc o rezygnacji z SP2 miałem na myśli Acceleration, potraktowałem je, może niesłusznie, jako zamienne, pomijam kwestie nowych misji, samolotów czy scenerii.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #23 dnia: Stycznia 30, 2009, 17:43:54 »
Myślę że w tym momencie raczej nie jest to problem software'owy ani hardware'owy, tylko dostrzegasz to czego inni w większości albo nie widzą, albo ignorują jako niewiele przeszkadzające zjawisko. Tak samo jak z vsync - ja jego brak widzę ale tylko jak się przyjrzę, są ludzie którzy w ogóle nie wiedzą co to, a dla Ciebie "cały obraz się leje".

Najlepiej sprawdź to u kogoś znajomego na zupełnie innym komputerze i najlepiej zapytaj tę osobę czy ona też ten efekt widzi i czy jej to przeszkadza, bo twoje kombinowanie przypomina mi już poszukiwanie świętego graala przez "audiofilów" ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Tolek

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #24 dnia: Stycznia 30, 2009, 18:16:12 »
Haha :) życzyłbym sobie tego, naprawdę.

Niestety nikt na świecie nie przyznałby się do płynności FSX'a dostając co zakręt serię "zawieszek" ;)
Natomiast temat stutters'ów czy microstutters'ów, jak to niektórzy zabawnie nazywają, jest dość popularny w odniesieniu do FSX'a.

Tak czy siak, nie pozwolę by odebrało mi to zabawę z latania, chciałbym tylko mieć pewność, że zrobiłem co mogłem, sprzęt czy software kiedyś i tak ulegnie zamianie na inny :)

pozdrawiam

Tolek

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #25 dnia: Lutego 01, 2009, 23:46:19 »
Witam ponownie :)

Poświęciłem trochę wolnego weekendowego czasu na bitwę z tytułową "czkawka" w FSX i wydaje się, że wygrałem tą nierówną walkę :) Sprowadziła się ona tym razem do zastosowania się do bardzo szczegółowych zaleceń kolegi NickN. Szczerze polecam wszystkim mającym problemy przebrnięcie przez te instrukcje. Przyznam szczerze, że nie wiem który z elementów był kluczowym, może to kwestia kilku. Tak czy inaczej, aktualnie "mikroprzycinki" są na jak najbardziej akceptowalnym poziomie :)

http://www.simforums.com/forums/forum_posts.asp?TID=29041&PN=1
http://www.simforums.com/forums/forum_posts.asp?TID=27540&PID=156769#156769
http://www.simviation.com/cgi-bin/yabb2/YaBB.pl?num=1208959973

pozdrawiam :)

Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #26 dnia: Lutego 02, 2009, 05:28:55 »
Przyznam szczerze, że nie wiem który z elementów był kluczowym, może to kwestia kilku.

Ciekawe, szczerze powiedziawszy pojęcia nie mam od czego zależą ewentualne "przycięcia"? Na komputerze którego używałem w latach 2006-2007 (Athlon 64 X2 4200+; GF 7600GS 512MB; 2GB RAM; Win XP) oprócz tego, że oczywiście ustawienia były niższe, bo za sprzęt słaby dla FSX, często zdarzały mi się "przycięcia" (i było to nieco denerwujące), szczególnie przy szybkim "obrocie głową" w VC za pomocą Tracka.

Na sprzęcie, którego używam od stycznia 2008 (C2D E6850 3GHz; GF8800GTS 512MB; 6GB RAM; Win Vista 64) przycięć nie mam. Mam 3 ustawienia* szczegółowości grafiki sima umownie nazwane Extremely dense , Very dense, Dense (od ustawienia suwaków Scenery complexity i Autogen detensity, bo oprócz nich tylko w zasadzie ustawienia Mesh mam inne) stosowane w zależności od rodzaju terenu nad którym latam, przy czym ten ostatni to nad dużymi aglomeracjami, a najczęściej wykorzystuje ten "very dense".

Ilość FPS zablokowana na 30, ale ten licznik chyba trochę "oszukuje" i zaniża wskazania. Czasem mi się zdarza zejście wskaźnika do poziomu nawet ~10FPS (zwykle jak na wyższym ustawieniu wlecę na mocno zurbanizowany teren), ale gra dalej chodzi płynnie. Oczywiście widać poruszanie się "lekką żabką", ale jest to płynne - nie ma wyraźnych zacięć - na tyle, że jeśli wiem, że potrwa to tylko chwile,  a potem "wylecę" z "trudnego" terenu to nawet nie ładuję innego ustawienia.

Nie wiem dlaczego chodzi płynnie? Z tego co napisano we wskazanym linku to mam wgrane SDK, C++ i Net Framework, nie używałem za to żadnych "tweków" (za wyjątkiem , nie wiem czy potrzebnego podania "ręcznie" ilości "jajek" procka - ale kiedyś ktoś polecał to wstawiłem), nie stosowałem żadnych zabiegów (no po instalacji nowego programu "przewalam" kompa to mi zostało jeszcze z Win 98 i starszych).

W niosek z tego taki, że wyroki M$ są niezbadane  :003:

W każdym cieszę się, że udało Ci się zrobić porządek z problemem.  :001:

_____________________
*) No mam jeszcze specyficzne 4 ustawienie gdzie rzeczone suwaki są na "dense", ale kilka kwestii jest nieco zmniejszonych (mesh, woda itp.) - za to wszelki ruch w powietrzu jest ustawiony na 100% - ustawienie służy "przechwytywania" AI za pomocą myśliwców.  :002:

Tolek

  • Gość
Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #27 dnia: Lutego 02, 2009, 10:17:40 »
nie używałem za to żadnych "tweków" (za wyjątkiem , nie wiem czy potrzebnego podania "ręcznie" ilości "jajek" procka - ale kiedyś ktoś polecał to wstawiłem)

Rozumiem, że chodzi o [JOB SCHEDULER] ?

Odp: [FSX] Czkawka symulatora pomimo osiągania wysokiego FPS
« Odpowiedź #28 dnia: Lutego 02, 2009, 16:22:02 »
Rozumiem, że chodzi o [JOB SCHEDULER] ?

Tak. Choć zdania jak zauważyłem są podzielone czy i na ile to pomaga. W każdym razie nie przeszkadza.  :002: