D- czyli zniżania używasz gdy w trybie automatycznego zawisu (Alt+T) chcesz bezpiecznie zmniejszyć wysokość (np. do lądowania) unikając wspomnianego stanu vortex ring. Wciskasz i trzymasz a śmigłowiec opada 2-3m/s. Należy uważać, żeby nie zejść niżej niż 4m, bo wtedy wyłączają się kanały stabilizacji autopilota i robi się nieprzyjemnie. Dlatego lepiej wcześniej wyłaczyć "wisjenie".
F- Jeżeli masz włączony kanał autopilota- Altitude hold (świeci się niebieski kwadratowy przycisk z literką B pod prawym łokciem) przytrzymując F i zmieniając jednocześnie położenie dźwigni skoku ogólnego, po puszczeniu ustalasz jaka wysokość ma być utrzymywana. Popróbuj delikatnie zmieniając skok ogólny z wciśniętym F i bez niego, i patrz na wskaźnik skoku ogólnego (pod wysokościomierzem, a na prawo od zegarka). Autopilot będzie starał się utrzymać stały skok, ale jego władza obejmuje tylko 30% zakresu ruchu kontrolera, także nie będzie w stanie zrównoważyć dużych zmian skoku. Poza tym, obok przycisków kanałów autopilota masz także przełącznik, który ustala względem czego wysokość ma być trzymana, czy barometryczna czy z radiowysokościomierza.