Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)  (Przeczytany 86307 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #105 dnia: Kwietnia 12, 2010, 23:54:29 »
Ja jestem za tym że to działa tylko żarówki się przepaliły.

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #106 dnia: Kwietnia 27, 2010, 07:56:35 »
Uszanowanie wszystkim!
to mój pierwszy post więc z lekką tremą zadam tutaj pytanie na które do tej pory nie znalazłem odpowiedzi:
czy ktoś używa w czasie lotu klawiszy F i D??? Jeśli tak to w których momentach i do czego one właściwie służą?
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 27, 2010, 16:01:54 wysłana przez Syringe »

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #107 dnia: Kwietnia 27, 2010, 08:53:07 »
Witaj elniuniek,
Specem nie jestem ale... D to Decent Mode, czyli tryb autopilota powodujący spokojne zniżanie lotu śmigłowca z zapewnieniem, że nie wpadnie w Vortex Ring. F to Collective Brake czyli hamulec dźwigni skoku ogólnego, służy do zablokowania tej dźwigni w celu uniknięcia jej przypadkowego poruszenia. Osobiście nie używam ani jednej z tych rzeczy choć latam niewiele i może kiedyś zacznę używać ;)
Powodzenia.
Na większym speedzie lepiej idzie.
--------------------------------------------

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #108 dnia: Kwietnia 27, 2010, 12:36:08 »
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź, ale chciałbym poznać opinię kogoś kto używa tych tajemniczych klawiszy w czasie lotu.
[gmod] Proszę zwracać większą uwagę na pisownię. Syr.[/gmod]
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 27, 2010, 16:03:20 wysłana przez Syringe »

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #109 dnia: Kwietnia 27, 2010, 22:43:06 »
D- czyli zniżania używasz gdy w trybie automatycznego zawisu (Alt+T) chcesz bezpiecznie zmniejszyć wysokość (np. do lądowania) unikając wspomnianego stanu vortex ring. Wciskasz i trzymasz a śmigłowiec opada 2-3m/s. Należy uważać, żeby nie zejść niżej niż 4m, bo wtedy wyłączają się kanały stabilizacji autopilota i robi się nieprzyjemnie. Dlatego lepiej wcześniej wyłaczyć "wisjenie".
F- Jeżeli masz włączony kanał autopilota- Altitude hold (świeci się niebieski kwadratowy przycisk z literką B pod prawym łokciem) przytrzymując F i zmieniając jednocześnie położenie dźwigni skoku ogólnego, po puszczeniu ustalasz jaka wysokość ma być utrzymywana. Popróbuj delikatnie zmieniając skok ogólny z wciśniętym F i bez niego, i patrz na wskaźnik skoku ogólnego (pod wysokościomierzem, a na prawo od zegarka). Autopilot będzie starał się utrzymać stały skok, ale jego władza obejmuje tylko 30% zakresu ruchu kontrolera, także nie będzie w stanie zrównoważyć dużych zmian skoku. Poza tym, obok przycisków kanałów autopilota masz także przełącznik, który ustala względem czego wysokość ma być trzymana, czy barometryczna czy z radiowysokościomierza.
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Offline Pipok1973

  • *
  • Out of Order
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #110 dnia: Kwietnia 29, 2010, 07:41:43 »
Dodatkowo D w locie poziomym przełącza tryb autopilota z na zniżanie. Wtedy klawisza nie trzeba trzymać. Zniżasz do wymaganej wysokości naciskasz i puszczasz F, żeby ustabilizował na tej wysokości i wciskasz R żeby autopilota przełączyć z powrotem w tryb nawigacji po waypointach (o ile miałeś jakiś wybrany na INU), lub lotu na wprost (w przeciwnym wypadku). Po nabyciu wprawy w operowaniu śmigłowcem, prawdopodobnie zapomnisz o używaniu klawisza D, bo tempo schodzenia będzie Ci się wydawało zbyt mało dynamiczne.
A i jeszcze jedno. Wbrew temu co Meehau napisał, autopilot w trybie zniżania przy dojściu do wysokości 4 mnpg (metrów nad poziomem gleby), nie rozłącza kanałów stabilizacji, lecz wyrównuje poziom i utrzymuje zawis na tej wysokości. Lądowanie z tej wysokości nawet jeśli skok ogólny ustawisz od razu na zero nie powinno spowodować nieodwracalnych uszkodzeń śmigłowca.
Najważniejsze co musisz pamiętać, to aby przy zniżaniu z prędkością większą niż 2-5 metrów na sekundę mieć jednocześnie prędkość postępową równą przynajmniej 50 km/h.
Natural Born Kamikaze

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #111 dnia: Kwietnia 29, 2010, 13:40:27 »
Bałem się podziękować za pomocne rady. Co by(Coby) nie narazić się Panom od polskiego i gramatyki (dobrze że nie można tu sprawdzać akcentu ;P)

Ale mimo wszystko zaryzykuję: Dzięki Wielkie!!!
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 29, 2010, 16:12:38 wysłana przez Kos »

Offline Meehau

  • *
  • CyC
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #112 dnia: Maja 02, 2010, 13:46:38 »
Cytuj
Wbrew temu co Meehau napisał, autopilot w trybie zniżania przy dojściu do wysokości 4 mnpg (metrów nad poziomem gleby), nie rozłącza kanałów stabilizacji, lecz wyrównuje poziom i utrzymuje zawis na tej wysokości.


Jak nie rozłącza jak rozłącza :) Będzie się starał zatrzymać na tych 4m AGL ale nie zawsze się mu to niestety udaje.
Meehau
"The milk of aircrew kindness comes in very small containers and has a quick expiration date"

Offline Pipok1973

  • *
  • Out of Order
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #113 dnia: Maja 02, 2010, 23:36:29 »
Racja, właśnie przetestowaliśmy. Wszystkie kanały poza wysokością wyłączane są.
Natural Born Kamikaze

Qbeesh

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #114 dnia: Czerwca 03, 2010, 21:44:21 »
Taki o to problem: Często, gdy odpalę już silniki to po odłączeniu zasilania naziemnego, ktoś gasi światło, mimo załączonych generatorów. Na panelu górnym pali się wtedy lampka od invertera, a EKRAN i Nataszka, czy jak jej tam, drą ryja, że Pan Ładny z akumulatorów ciągnie soczek, i że tak się długo nie da.

W ogóle masy rzeczy tu nie kumam, najbardziej to te wszystkie ADFy, cuda wianki, które raczej realnego zastosowania w tym simie nie mają (taką mam nadzieję), a sama myśl o Abrisie, i tych opcjach z przesyłaniem jakichś danych, pozycji, pornuchów i innych, to mnie przeraża :004:

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #115 dnia: Czerwca 04, 2010, 12:13:53 »
Odpalasz wszystko wg checklisty? Ja nigdy nie miałem podobnego problemu. Pewnie pominąłeś jakiś wichajster po drodze. W ka50 już nie siedziałem z pół roku więc nie pamiętam co i jak dokładnie.

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #116 dnia: Czerwca 04, 2010, 12:29:34 »
Sterowanie przepustnic silników masz w "auto"?

Qbeesh

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #117 dnia: Czerwca 05, 2010, 01:02:41 »
No już doszedłem o co chodzi. Dokładnie to co Wacha piszesz. Dźwignie mocy na auto, wtedy generatory dostarczają odpowiedniej ilości energii. Kurde, fajny ten DCS. Aktualnie nr 1 na mojej liście.

Qbeesh

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #118 dnia: Czerwca 08, 2010, 16:18:36 »
Dobra, jeszcze jedno: Czy abris ma połączenie z hudem i hsi? Odpalam w abrisie swoją trasę i nic się na hudzie i hsi nie dzieje. Dopiero jak odpalę ten pvi-800, no to wtedy hsi ożywa. Tak samo jak marszrutkę odpalę to Ładny leci na wprost, a do waypointu leci jak włączę tryb waypoint 1 na pvi-800.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: Ka-50)
« Odpowiedź #119 dnia: Czerwca 08, 2010, 17:50:25 »
Koleś co się męczył i pisał manuala wspomniał coś że PWI-800 i GLONASS w ABRISie to dwa niezależne systemy nawigacji, ale co ja tam wiem. :banan
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT