Poza tym (ja tu lekko offtopicowo) jeśli mamy już dotykać realizmu , to Benek 747 + FL320 + 150IAS=brak realizmu. Na tym pułapie wskazane jest raczej poruszanie się podobną maszyną przy ok 280- 290 IAS ( w zależności od potrzeby tj aktualnej masy statku powietrznego czy innych warunków lotu podyktowanych np zaleceniami komputera zarządzania lotem etc.)Przy 150 IAS na tym pułapie kąty natarcia w przypadku takiej maszyny mogłyby byc "nieco" znaczne .
Podejrzewam jednak ,że kolega użył defaultowego modelu 747 zaaplikowanego przez Microsoft , więc wszystko jasne.
Spokojnie Edelmann - wiadomo, że maszyny defaultowe nie umywają się do dobrych, płatnych dodatków! Natchnięty tym wątkiem zrobiłem mały test, choć jak powszechnie wiadomo "autobusów" się brzydzę.

Miejsce startu: EPBY czyli Bydgoszcz-Szwederowo
Samolot: defaultowy Boeing 747-400 (czyli B744)
Masa startowa: 874000 funty (czyli bliska maksymalnej wynoszącej 875000)
EPBY ma pas o długości 2,5 km - start udał się z tuz przed końcem pasa, przy sporo wysuniętych klapach.


Tuż po starcie, po schowaniu podwozia, aby utrzymać wysoka masę maszyny pomogłem, sobie funkcją FSX i znalazłem się na FL400.
Na tej wysokości (~ FL400) udało mi się rozpędzić samolot w locie zbliżonym do poziomego poziomym do IAS = 265kts czyli TAS=530kts (980km/h). Pewnie na upartego wydusiłbym jeszcze ze 3-4 węzły.

Lekkie nurkowanie i na FL360, przy IAS = 326kts (TAS = 590kts/1092km/h) włączyło się ostrzeżenie "OVERSPEED"

Po przejściu do lotu poziomego na FL340, przy IAS = 185kts (TAS~335kts/620km/h) włączyło się ostrzeżenie "STALL".

Udało mi się zachować sterowność do IAS=145kts na FL300 (czyli TAS~240kts/440km/h), potem maszyna zaczęła powoli przepadać. Nie mam doświadczenia z "autobusami" w FSX (i w ogóle w FS-ach) - pewnie ktoś doświadczony byłby w stanie utrzymać maszynę do 130kts, nie wiem? Zapewne gdyby maszyna miała mniejszą masę (ja testowałem to przecież przy zbliżonej do maksymalnej) też dałoby się lecieć z tą prędkością (IAS=130kts), którą opisuje
jodle.
Moim zdaniem te wartości są zbliżone do rzeczywistych i o jakim wielkim odejściu od realizmu przy tych prędkościach w grze chyba nie można mówić, nawet w stosunku do maszyn defaultowych.