Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130408 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #555 dnia: Stycznia 31, 2010, 14:09:14 »
Jeśli skala jest liniowa to można to rozwiązać,jeśli nie to trzeba znaleźć wyrażenie arytmetyczne,które dla poszczególnych zakresów mocy zamienia moc na odpowienie odchylenie wskazówki.Ciekawe jak to rozwiązali koledzy od FS?
Logarytm?
Trzeba zastosować funkcję logarytminczą a jej wynik przekazać do modułu wyjściowego.
http://www.math.edu.pl/narzedzia.php?opcja=wykres-funkcji

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #556 dnia: Stycznia 31, 2010, 14:27:31 »
Zdrajca  :006:
Ja tylko sugeruj, że takie narzędzie bardzo jest pomocne  :004:
 Tak przy okazji, do czego podłączysz silniki krokowe? Jakiś dodatkowy moduł? Może zrobisz coś pod servo? :121:

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #557 dnia: Stycznia 31, 2010, 15:32:44 »
Pytanie do Vito lub EGHI. Ile silników krokowych potrzeba użyć w kokpicie FALCON-a żeby wsyterować wszystkie wskaźniki?
Tak przy okazji, do czego podłączysz silniki krokowe? Jakiś dodatkowy moduł? Może zrobisz coś pod servo? :121:
Właśnie robię rozszerzenie do silników krokowych.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #558 dnia: Stycznia 31, 2010, 16:07:13 »
Cztery sztuki na początek wystarczą. Pomijam wskaźniki na centralnej konsoli bo łatwiej to zrobić na LCD, ale kolejne cztery można wykorzystać. W sumie 8 :)
Jeśli już mowa o silnikach krokowych to trzeba poszukać podobne do tych, które tutaj facet zastosował:
http://www.viperpits.org/smf/index.php?topic=4287.45
 Problemem może być soft. Chyba, że codeking podejmie wyzwanie :)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #559 dnia: Stycznia 31, 2010, 16:49:05 »
Jak będzie co obsłużyć (sprzęt) to będzie i moduł do DK.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #560 dnia: Stycznia 31, 2010, 17:29:48 »
No to zrobię rozszerzenie z możliwością podłączenia 8 stepper-motorów

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #561 dnia: Stycznia 31, 2010, 17:39:36 »
To jest bardzo dobra wiadomość.Jeżeli uda się zrobić moduł do obsługi silników....to byłoby super.Oczywiście zależy to od Skalarki oraz Codeking.Co silników to są moduły wyspecjalizowane do serw oraz silników krokowych.Najlepsze byłyby silniczki aircore Simco.Są droższe,ale maja dużo zalet.
http://www.simcoltd.com/specialty-oem/micro-air-core/
Opencockpits ma karty (bardzo małe) podłączane do USB,obsługujące dwa pierwsze typy silników,nie mają rozwiązania dla aircore.Jeśli uda się zrobić taki moduł oraz program to będzie to bardzo konkurencyjny projekt.
Ponieważ kupiłem kartę dla serwo to będę temat drążył,ale wyniki mogą się przydać dla innych rozwiązań.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #562 dnia: Stycznia 31, 2010, 18:20:31 »
To jest bardzo dobra wiadomość.Jeżeli uda się zrobić moduł do obsługi silników....to byłoby super.Oczywiście zależy to od Skalarki oraz Codeking.Co silników to są moduły wyspecjalizowane do serw oraz silników krokowych.Najlepsze byłyby silniczki aircore Simco.Są droższe,ale maja dużo zalet.
http://www.simcoltd.com/specialty-oem/micro-air-core/
Opencockpits ma karty (bardzo małe) podłączane do USB,obsługujące dwa pierwsze typy silników,nie mają rozwiązania dla aircore.Jeśli uda się zrobić taki moduł oraz program to będzie to bardzo konkurencyjny projekt.
Ponieważ kupiłem kartę dla serwo to będę temat drążył,ale wyniki mogą się przydać dla innych rozwiązań.
Ponieważ micro-air-core to silniki typu "bipolar", do ich sterowania jest potrzebny inny układ wykonawczy niż do silników "unipolar". Więc trzeba by zaprojektować 2 rodzaje płytek do sterowania odpowiednich silników. Tylko które byłyby dla Was bardziej przydatne. Z punktu widzenia sterowania programowego nie ma to żadnej różnicy.
Ale znowu micro-air-core są chyba trudno dostępne, na szybko nie znalazłem żadnej strony internetowej, która je sprzedaje.
Jeśli chodzi o serwo, to jeśli będzie taka potrzeba to rozszerzenie też powstanie, nie jest to żaden problem.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #563 dnia: Stycznia 31, 2010, 18:41:36 »
Przyznam się szczerze,że nie mam pojęcia o silnikach.Tak jak wspomniałeś silniki krokowe są prawdopodobnie najlepsze do sterowania wskaźnikami.
Cytuj
Ale znowu micro-air-core są chyba trudno dostępne
To jest bardzo ważny argument.Myślę,że w tym temacie powinni zabrać głos ci co już stosują silniczki w swoich kokpitach.Może ToTom coś doradzi.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #564 dnia: Stycznia 31, 2010, 19:47:53 »
vito,
zrobiłem wstępny projekt tarczy wskaźników. Skala raczej jest ok, trzeba popracować jeszcze nad odpowiednim rozmieszczeniem. Trzy formaty - Corel, PDF i JPG jeśli ktoś jest zainteresowany.


No to zrobię rozszerzenie z możliwością podłączenia 8 stepper-motorów
Jeśli się uda, można próbować tak to sterować.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #565 dnia: Stycznia 31, 2010, 20:13:03 »
Tam jest błąd  :008:
 Tutaj poprawiony:

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #566 dnia: Stycznia 31, 2010, 20:25:47 »
Świetna robota EGHI.Musimy coś doradzić Skalarki serwo czy krokowy,co o tym myślisz?

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #567 dnia: Stycznia 31, 2010, 21:10:31 »
Chciałbym uzupełnić ostatni post dotyczący wyboru silnika lub raczej modułu do jego sterowania.Z tego co napisał Skalarki nie ma problemu z hardware.Ponieważ Codeking ma napisać odpowiedni moduł programowy to jego zdanie ma decydujący głos.Z tego co doczytałem na forum to silniki krokowe mają możliwość kontroli stanu początkowego,dokłanie nie wie na czym to polega.Wskaźniki można realizować zarówno na serwach jak i na silnikach krokowych.Problem czy Codeking potrafi to oprogramować.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #568 dnia: Stycznia 31, 2010, 21:35:32 »
vito,
mamy servo, Ty masz kartę OC, skrypt też już prawie opanowany. Proponuję trzymać się planu, jak Skalarki zrobi sterowanie silnikami będzie można zastąpić servo. Do tego potrzebny będzie też soft, najlepiej coś na wzór zakładki servo w Test Tool o którym wspomniałem kilka postów wyżej. Jeśli będzie potrzebne przekładnia, to też już robię.
Tarcze mogę uznać za 98% gotowe, możliwe kosmetyczne poprawki. W kokpicie wygląda to tak:

 Mogą też służyć jako atrapa.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #569 dnia: Stycznia 31, 2010, 22:49:08 »
Z tego co doczytałem na forum to silniki krokowe mają możliwość kontroli stanu początkowego,dokłanie nie wie na czym to polega.Wskaźniki można realizować zarówno na serwach jak i na silnikach krokowych.Problem czy Codeking potrafi to oprogramować.
Silnik sam w sobie to nie ale dodaje się do silnika bramkę fotooptyczną, która wykrywa obrót osi i w ten sposób wyznacza się punkt "0". Jednak w przypadku wskaźników kokpitowqych raczej nie będzie to potrzebne ponieważ wskaźniki można programowo zerować przed wyłączeniem programu sterującego kokpit a w przypadku np wysokościomierza (on się nie zeruje) wystarczy zapisać jego położenie a dokładniej ile kroków zrobił od poprzedniego załączenia.
Przewaga steppera nad servo jest taka że położenie osi można wyliczyć.
Jak znam codekinga i jego soft to spokojnie razem damy radę.