Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 131026 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #300 dnia: Lipca 04, 2009, 13:06:20 »
Miałem 2 typy mechanicznych enkoderów.Jeden był zbudowany w ten sposób,że obracając gałką nie było przeskoków (mechanicznych).Prawdopodobnie jest zrealizowany na podobnej zasadzie co potencjometry ślizgowe.I ten nie przekłamywał kodu przy obracaniu osią.
Natomiast drugi był inaczej zbudowany w sensie mechanicznym (mogę go rozebrać i zobaczyć) i w tym było czuć opór przy obracaniu osią (przeskok mechaniczny) i ten przekłamywał.
To nie musi być regułą, tak było tylko w moim przypadku.

damos

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #301 dnia: Lipca 04, 2009, 14:50:11 »
Potwierdzam to, co napisał skalarki. Każdy enkoder mechaniczny będzie dawał "przeskoki". Większe lub mniejsze, ale będą. Ja kupiłem za jakieś 5-7 PLN, ale nie w TME.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #302 dnia: Lipca 04, 2009, 20:59:45 »
A miał ktoś do czynienia z enkoderami firmy BOURNS ? Zamierzam kupić parę i zobaczyć jak się spisują w płytce encoder do MJoy (czekam jeszcze na instrukcje na stronie mjoy.googlepages.com do płytki encoder'ów).

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #303 dnia: Lipca 05, 2009, 15:50:00 »
Ja zrobię projekt PCB. W Eagle jest autorouter.
Na płytce będą w sumie 522 nóżki do połączenia. Nie bądźmy sadystami :) To już nie nadaje się do ręcznego projektowania :) Ponadto w przypadku wprowadzenia zmiany Zając musiał by projektować od nowa  :karpik

Witam !!
Co do Eagle-a to kiedyś próbowałem a jakoś mi nie "leżał". Może jeszcze raz spróbuje  :001:. Widzę, że jednak będzie jedna większa płytka, a może jednak zrobić mniejsze / w każdej części kokpitu nie są potrzebne wszystkie wyświetlacze, ale tylko kilka i w różnych miejscach - mniejsze płytki w różnych miejscach. /. Sam projektuje w programie SprintLayout bez autorutera ale daję sobie radę. Myślę, że na podstawie schematu, ewentualnie wstępnego projektu z Eagla, dał bym sobie radę. Co do zmian, jeżeli nie będą duże to powinno obejść się bez projektowania od nowa.
Co do płytek do wyświetlaczy to mogę zrobić nowy projekt / bardziej uniwersalny / - akurat koszt ich jest nieduży, bo są małe.
Przez parę najbliższych dni będę za granicą więc do projektu będę mógł wrócić po 15 lipca.

pozdrawiam Zając
Zapraszam na stronę projektu www.simproject.zajac.waw.pl

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #304 dnia: Lipca 05, 2009, 16:44:12 »
Witam,
czekałem,aż ktoś to zauważy.Każdy projekt ma swoje zalety oraz wady.Projekt nr1 (pierwszy) miał podstawową zaletę o której wspomina Zajac.Zaleta polegała na tym,że można było umieścić DB w różnych miejscach kokpitu w zależności od potrzeby.Komunikacja pomiędzy MB oraz DB była tylko po 4 przewodach.Wada sterowanie 7 LED 7-seg. oraz rezystory.Można tę wadę usunąć modyfikując DB np.wprowadzając MBI 5026 zamiast ULN 2003.Będziemy mieli 16 LED 7-seg.
Zaletą projektu nr2 jest jego mała cena w porównaniu do nr1 przy założeniu,że realizujemy sterowanie 128 LED.
Jeśli założymy,że potrzebujemy tylko 7 LED to projekt nr1 bez modyfikacji będzie tańszy.
Pytanie czy 16 taśm kabli po 16 żył rozprowadzonych gwiaździście jest problemem w sensie rozprowadzenia po kokpicie.Gdyby przyjąć wersję zmodyfikowana nr2 to dla 128 LED będziemy mieli 8 taśm kabli po 16 żył rozprowadzonych szeregowo po kokpicie.
Moim zdaniem obydwa projekty są dobre.Każdy użytkownik będzie je oceniał indywidualnie pod kątem swoich aplikacji.
PS
Pytanie do Codeking oraz Gerrah.Czy jest szansa aby zrobić testy LCD dla PFL Falcona na bazie projektu Damosa?

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #305 dnia: Lipca 05, 2009, 17:47:39 »
Pytanie do Codeking oraz Gerrah.Czy jest szansa aby zrobić testy LCD dla PFL Falcona na bazie projektu Damosa?
Szansa będzie jeśli Damos  udostępni jakąś bibliotekę do obsługi wyświetlaczy :)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #306 dnia: Lipca 05, 2009, 22:11:33 »
Jak znam życie - Zając to "dopieści" ;)



Oczywiście to wstępny projekt, teraz pracuje nad wersja z większa ilością układów na jednej płytce, z mojego doświadczenia wynika, że najlepiej sprawdzają się układy x6 / 6 zestawów wyświetlaczy do MCP, 12 zestawów wyświetlaczy  do PEDESTAL /.
Następne projekty też są już na tapecie, ale nie nadążam nad tempem pracy Damosa

pozdrawiam Zając
Zapraszam na stronę projektu www.simproject.zajac.waw.pl

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #307 dnia: Lipca 06, 2009, 06:38:42 »
Moje gratulacje Zając,bardzo ładna płytka.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #308 dnia: Lipca 06, 2009, 09:18:17 »
Moje gratulacje Zając,bardzo ładna płytka.
A ja ponarzekam - nie ma gniazda na programator od MJoy'a :) W sumie to można by już zrezygnować z niego przy tych płytkach bo nie mają już wiele wspólnego z MJoy'em, ale jakby się zmieściło...

mickey81

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #309 dnia: Lipca 06, 2009, 13:51:27 »
A ja ponarzekam - nie ma gniazda na programator od MJoy'a :) W sumie to można by już zrezygnować z niego przy tych płytkach bo nie mają już wiele wspólnego z MJoy'em, ale jakby się zmieściło...
Jak nie ma jak jest. Czy gniazdo ISP to nie programowanie?  :021:

damos

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #310 dnia: Lipca 06, 2009, 14:44:28 »
Jak nie ma jak jest. Czy gniazdo ISP to nie programowanie?  :021:
To jest złącze programowania, ale inne niż w MJoy'u. MJoy ma wersję "wykastrowaną". Normalnie złącze ISP powinno posiadać linie sygnałowe oraz "+" i "-" zasilania. Dobry programator dostosowuje poziom sygnałów sterujących do poziomu napięć zasilających. W przypadku braku obu poziomów napięć programator może odmówić współpracy. Zastosowane gniazdo jest zgodne ze standardem ATmela i zgodne ze wszystkimi programatorami do ATmega dostępnymi na rynku:

  Odpowiednio rozkładając piny - można do niego podłączyć programator MJoy'a. Odwrotnie się nie da - złącze z MJoy;a jest zbyt ubogie.
Złącze 6PIN jest relatywnie drogie i trudno je dostać. Złącze 10PIN jest bardzo popularne. Z tych powodów wybraliśmy z Zającem wariant złącza 10PIN.

Szansa będzie jeśli Damos  udostępni jakąś bibliotekę do obsługi wyświetlaczy :)
Dajcie mi trochę czasu, proszę. Obecnie jestem przygnieciony "z(obo)wiązany" pracą...  :icon_chomik-w-tasmiea_274: ;)
Widzę, że jednak będzie jedna większa płytka, a może jednak zrobić mniejsze - w każdej części kokpitu nie są potrzebne wszystkie wyświetlacze, ale tylko kilka i w różnych miejscach - mniejsze płytki w różnych miejscach. 
Można. Można również umieścić kilka większych płytek. System nie jest ograniczony do jednej.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #311 dnia: Lipca 09, 2009, 23:49:52 »
Witam wszystkich,
mam nadzieję że, w odpowiednim temacie zamieszczam to co chcę wam zaprezentować. Efekt mojej ponad dwumiesięcznej pracy. Jest to zalążek kokpitu F16. Centralna konsola, Hud Box, LH i RH. Nie jest to jeszcze gotowe ale Vito_zm przekonał mnie by już teraz pokazać wam to, co udało mi się wystrugać. Niebawem przyjdzie czas na uzbrojenie w elektronikę i mam cichą nadzieję że, będzie to wasz projekt. Mam już zaprojektowane MFD które będzie sterowane Mjoy ( pozdrowienia dla pana który to lutuje  :004: ), ICP jest w fazie projektowania. Będzie oparty na karcie BU0836X http://www.leobodnar.com/products/BU0836X/  która została mi z prototypów innych symulatorów. RWR jest już gotowy, mam w planie zbudowanie analogowe gauges. Pozostaje kwestia wszystkiego co jest OUT czyli diody, kontrolki itp.
 Na początek tyle.... jeśli ktoś ma jakieś pytania proszę pytać.


http://img6.imageshack.us/i/p4080366.jpg/
http://img5.imageshack.us/i/p4080364.jpg/
http://img6.imageshack.us/i/p4080363.jpg/
http://img7.imageshack.us/i/p4080370.jpg/
http://img444.imageshack.us/i/p4080367.jpg/

 Pozdrawiam.
 

mickey81

  • Gość
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #312 dnia: Lipca 10, 2009, 00:14:48 »
Świetna robota! Na czym wzorowałeś swoją konstrukcję? Masz jakieś konkretne plany lub rysunki?
Jestem w posiadaniu rysunku w CAD z rozrysowanymi panelami, jeśli ktoś reflektuje, chętnie się podzielę.
Pozdrawiam
mickey81

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #313 dnia: Lipca 10, 2009, 04:58:35 »
Jestem pełen podziwu... gratulacje :) walcz dalej ... będzie jeszcze piękniej.

mickey81 co do rysunków nie masz czasami w CADzie 747-400 albo chociaż wymiary wewnętrznych bibelotów?

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #314 dnia: Lipca 10, 2009, 07:11:37 »
Moje gratulacje EGHI.Udowodniłeś,że można w  bardzo krótkim czasie zrobić tak dużo.Myślę,że będzie to zachętą dla tych,którzy się jeszcze nie zdecydowali na budowę kokpitu.Dodam od siebie,że EGHI zainspirował mnie do modernizacji mojego kokpitu.Uwierzyłem,że jestem w stanie przy pomocy prostych narzędzi i jego rad ulepszyć swoją konstrukcję.Na zdjęciach tego nie widać,ale HUD jest już uruchomiony i obraz jest bardzo dobrej jakości.Jesteśmy w kontakcie od paru tygodni i mamy nadzieję,że dołączą do nas następni koledzy.Mamy nadzieję,że koledzy od softu nam pomogę w realizacji projektu.Możemy na naszym forum zrobić zalążek własnego projektu sterowania symulatorów (hardware oraz soft).Pojawienie się kolegi EGHI może być impulsem dla falconowców.Dodam tylko,że jest on specjalistą od FS i potrafił w tak krótkim czasie opanować problemy związane z falconem.Jeszcze jedna uwaga,naszym forum interesują się już koledzy z innych państw co powino być dla nas zachętą do realizacji naszych pomysłów.