Autor Wątek: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów  (Przeczytany 130741 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #660 dnia: Maja 14, 2010, 12:42:38 »
Zamówienia PCB wydzielone do nowego wątku:

http://www.il2forum.pl/index.php?topic=13101.0

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #661 dnia: Czerwca 18, 2010, 06:55:10 »
Otrzymałem konkretne pytania dotyczące budowy kokpitu od podstaw przy założeniu,że mamy do dyspozycji 10 000 zł.Dodatkowo nie znamy się na elektronice oraz informatyce.
Zastanawiam się jak na te pytania odpowiedzieć i mam problem.Jest kilka możliwości realizacji tego pomysłu.
1.Kupić gotowy kokpit od producenta lub z drugiej ręki.Cena jest wysoka.
2.Za wymienioną powyżej kwotę można zbudować tylko desktop czyli część kokpitu bez wyświetlaczy LCD.Proponuję prześledzić wątek od 4 strony
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=8494.45
Aby zrealizować taki semipit trzeba zrobić lub kupić najprostszy sterownik np. MJoy i rozpocząć od panelu ICP.
Przy okazji uwaga dotycząca paneli.Można kupić w internecie panele wyposażone w elektroniką lub bez wyposażenia.
Na naszym forum jest kilku kolegów,którzy zrealizowali tylko część kokpitu.Moja propozycja dla początkującego pitbuildera jest taka aby rozpocząć od budowy prostych paneli i je uruchamiać w symulatorze.
Na koniec jedna uwaga ogólna.Z mojego doświadczenia wynika,że budowa kokpitu to proces długotrwały rozłożony na lata.W tej dziedzinie wszysto się zmienia,powstają nowe rozwiązania sprzętowe i programowe.Jest to drogie hobby.
Dla laika najprostszym rozwiązaniem jest zakup gotowego kokpitu lub poznanie jego budowy i robienie tego samemu.Jeszcze jedna uwaga nie ma pojęcia dokumentacji.Można kupić plany konstrukcji na forum viperpits,lub robić to samemu na podstawie zdjęć.Tutaj polecam stronę http://www.xflight.de/
Tyle moich rad może koledzy którzy zrobili dla siebie panele podzielą się swoimi uwagami.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #662 dnia: Czerwca 18, 2010, 07:31:52 »
Chciałbym uzupełnić ostatni post.Po zastanowieniu się doszedłem do wniosku,że za 10000zł można się pokusić o zrobienie semipit z LCD.LCD 8,4'' można w Chinach kupić za około 800zł.Można też kupić LCD dla RWR oraz dokupić karty graficzne do pc,lub kupić nowy pc z silnym procesorem.Pozostałe panele zrobić samemu lub kupić w zależności od pozostałej kwoty pieniędzy.Jest to do rozważenia.

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #663 dnia: Czerwca 18, 2010, 23:53:58 »
Po co od razu kokpit?
Na początek wystarczy:
Thrustmaster Hotas Cougar - cena......?
Orczyk, najlepiej do kompletu Thrustmaster - cena.....?
Jak już jesteśmy przy tej firmie to wypada kupić ramki MFD - cena....?
Do ramek można dokupić 2x LCD ( o których wspomniał vito). To wiąże się z dodatkową kartą graficzną.
Dla dopełnienia realizmu Track IR.
Teraz można podliczyć koszt i zastanowić się czy chcemy więcej? Jeśli to wszystko za mało, polecam tą firmę :
http://scsimulations.com/
Takie elementy jak fotel (ACSII), czy kompletną konstrukcję kokpitu można nabyć w formie KIT.  Nie wiem czy oferują zmontowaną wersję. Możliwe, że na zamówienie zrobią co trzeba.
Odsyłam do autora (rodak) tej strony- http://www.f-16.eu/  który buduje kokpit z takich właśnie Kitów.
Schody zaczynają się przy panelach, przykładowo ICP- nie spotkałem się z tym elementem kokpitu który jest plug&play. Można zamówić panel z płytką PCB i przełącznikami ( koszt około 400$), do tego jest potrzebna elektronika która nim steruje, czyli kolejne schody.
Są więc dwa wyjścia:
1. Kupić to co wymieniłem wyżej i pozostać w takiej konfiguracji.
2. To co wyżej + reszta budowana w własnym zakresie, bo 10 000zł jak pisał vito wystarczy na mini kokpit.

Generalnie za takie pieniądze można wybudować kokpit, pod jednym warunkiem- trzeba poznać trochę elektroniki, informatyki, stolarki, mechaniki, cierpliwość i  zapał ( nie słomiany ;)  ) przede wszystkim. :)
Pozdrawiam.















Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #664 dnia: Czerwca 21, 2010, 12:47:14 »
Można też podłączyć osobny dotykowy ekran np. 12" (na RS) czasem na aukcjach pojawiają się z 300 - 400 zł i wyświetlać panele lub różne klawisze funkcyjne za pomocą programiku TouchBuddy. Program posiada profile do różnych gier i różnych maszyn. Na pewno miłośnicy LockOna, Falcona, ILa znajdą coś dla siebie. Ekran dotykowy nie jest wymagany, program można obsługiwać myszą ale mimo wszystko polecam dotyk.  Osoby ekran można też wykorzystać do wyświetlania zegarów i tak odpowiednio do Falcona mamy F4 Glass, LockOna -> LOVP a do Sturmovika --> UDP (tutaj jednak jest duży spadek FPS i jednak bardziej odpowiednie będzie wykorzystanie osobnego komputera).  Druga sprawa to chodzi kokpit stacjonarny czy ruchomy  :002:? To co zostanie z 10 000 można też wykorzystać tak :
http://www.acesim.com/ready.html. Gdzieś na forum ktoś podał linka z filmikiem do tego rozwiązania z napędem  :banan

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #665 dnia: Czerwca 28, 2010, 00:36:57 »
Nadal ktoś chce kupić gotowy symulator? Proszę bardzo:
http://www.clarksmachine.com/f16c1.html
Pod jednym foto napisane jest "Low Cost Simulator"  :001:. Zachęcające?

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #666 dnia: Czerwca 30, 2010, 20:35:20 »
Dziś na Pilots.pl znalazłem gotowy kokpit szesnastki. Wszystkie panele i wskaźniki są atrapami. Łącznie 6000 EUR:
http://www.sklep.pilots.pl/product_info.php/products_id/542 

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #667 dnia: Sierpnia 17, 2010, 23:05:24 »
Witam.
Zastanawiam się, co posiadacze SimOut mają zamiar zrobić z tą płytką? Macie już pomysł? Jakieś uniwersalne panele, a może kokpit?
 Dziwna cisza nastała po zakupie płytek i przyznam, że zżera mnie ciekawość jak to wykorzystacie :). Wiem, że Vito użyje w swoim kokpicie, w moim nie znajdzie zastosowania (mam już komplet elektroniki).

Dlatego przysiadłem do Corela i powstaje takie coś:


Uploaded with ImageShack.us

Będzie to uniwersalny autopilot przypominający wyglądem ten z ATR. Wymiary są odpowiednio dopasowane do wyświetlaczy HD44780. Ten na środku to 4X20, na panelach radio 2X8. Chcę zrobić to z ogólnie dostępnych części. Sterowanie SimOut i cokolwiek czym można sterować przyciski, toggle, encodery.  Jak ktoś jest zainteresowany to może przyłączyć się do projektu.
Rysunek paneli wyślę do Skalarki. Jak będzie miał czas i wytnie, pokaże foty.
Pytanie do Zajaca, może pomożesz zaprojektować płytkę PCB pod klawiaturę?
pozdrawiam.



Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #668 dnia: Sierpnia 17, 2010, 23:44:07 »
Brawo EGHI! Właśnie przymierzam się do czegoś podobnego (najpierw dla ATR czyli strzeliłeś w 10). Aczkolwiek chcę to inaczej rozegrać, tzn. na razie bez wyświetlaczy a wszystkie pokrętła i przyciski bardziej upakowane. Dlaczego ? Bo latam tylko w VC+TrackIR, więc widzę co ustawiam na AFCS tylko myszę trzeba wyeliminować.

Dla uniwersalności tego panelu dodałbym kilka innych przycisków jakie można spotkać w Aribus'ach czy Boeing'ach. Choćby FD switch. Panel będzie wtedy kompaktowy, chyba, że plany są na full-real :)

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #669 dnia: Sierpnia 18, 2010, 06:12:48 »
W moim nowym projekcie SimOUT będzie odgrywał bardzo ważną rolę.Wstępne założenia opisałem w wątku.
http://www.il2forum.pl/index.php?topic=9985.390
Dodam tylko,że bez tego modułu miałbym problem z projektem PFL zrealizowanym na LCD.Była oczywiście alternatywa realizacji na porcie LPT,ale nie mam tego portu w pc i musiałbym kupić kartę z tym portem.U mnie SimOUT będzie wykorzystany prawie w 100% i będzie realizował prawą strone kokpitu.
Ponieważ jestem zwolennikiem dekompozycji sterowania kokpitu (przyczyn jest kilka)to drugim niezbędnym sterownikiem będzie projekt Damosa.Bez jego projektu musiałbym rozbudować projekt oparty na kartach OC lub kupić kartę Skalarki.Jest to związane z dużą liczbą wejść oraz ograniczeniami SVMappera.
Na koniec chcę zaznaczyć,że gdyby nie było HSC codeking to realizacja kokpitu dla Falcona byłaby możliwa albo za pomocą kart OC przy pomocy FAST alba PHCC przy sofcie Lightning.W tym momencie chcę podziękować codeking za jego projekt.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #670 dnia: Sierpnia 18, 2010, 08:48:52 »
Dziś na Pilots.pl znalazłem gotowy kokpit szesnastki. Wszystkie panele i wskaźniki są atrapami. Łącznie 6000 EUR:
http://www.sklep.pilots.pl/product_info.php/products_id/542 

Bedzie recenzja niedługo wanny.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #671 dnia: Sierpnia 18, 2010, 12:10:39 »
Witam

Czytam wszystko, ale nie mam czasu odpowiadać, sezon wakacyjny, ale we wszystkich projektach chętnie pomogę. Co do wykorzystania simout to u mnie zbuduje pedestal oraz mcp do 737 wykorzystując simout oraz mjoy / dmjoy  :001: /.

pozdrawiam Zając
Zapraszam na stronę projektu www.simproject.zajac.waw.pl

Offline seeb

  • Trolle
  • *
Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #672 dnia: Sierpnia 18, 2010, 12:21:29 »
Chwilowy brak czasu ale ja buduje na tych rzeczach 747

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #673 dnia: Sierpnia 18, 2010, 19:31:53 »
Dla uniwersalności tego panelu dodałbym kilka innych przycisków jakie można spotkać w Aribus'ach czy Boeing'ach. Choćby FD switch. Panel będzie wtedy kompaktowy, chyba, że plany są na full-real :)
Nie widzę problemu dodać lub przerobić przyciski. Nie planuje full-real, jest duży wybór paneli do Benka, Arbuza, Cessny, czy też uniwersalne niepodobne do niczego ;). Ten który chcę zrobić, też będzie uniwersalny ale niech przypomina wyglądem AP z ATR.

YoYo,
tak z ciekawości... będziesz miał okazję wskoczyć do tej wanny?

Odp: Kokpity, panele - dla budowniczych symulatorów
« Odpowiedź #674 dnia: Września 12, 2010, 15:07:43 »
Witam,
temat powoli stygnie, jedynie vito brnie do przodu. Żeby nie było, że nic się u innych nie dzieje, pokażę nad czym pracuję od jakiegoś czasu.

Jest to fuel Gauge do Falcona. Więcej napiszę po pierwszym teście, może jeszcze dziś uda mi się to zrobić.
Pozdrawiam :).
« Ostatnia zmiana: Września 12, 2010, 18:23:14 wysłana przez KosiMazaki »