Autor Wątek: MAKS 2009  (Przeczytany 13496 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #30 dnia: Sierpnia 25, 2009, 19:03:45 »
Jak-130:














Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #31 dnia: Sierpnia 25, 2009, 19:37:13 »
Piekna maszyna chociaz mnie podoba sie to zdjecie z migiem 144 :)
Jeśli raz posmakowałeś latania, będziesz już zawsze chodził z oczami utkwionymi w niebo; bo tam byłeś i zawsze będziesz chciał tam wrócić.


BigMac

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #32 dnia: Sierpnia 25, 2009, 19:42:48 »
Za kabiną tego Jaka jest coś, co wygląda jak jakiś upust powietrza z/do wlotów silnika i za tym są takie... kratki?
1. Czy ten przedni otwór faktycznie ma związek z wlotami powietrza do silnika?
2. Te kratki to co? Ze zdjęć wygląda, jakby wyrzutnie flar?

John Cool

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #33 dnia: Sierpnia 25, 2009, 22:41:30 »
Nie mam pojęcia do czego mogą być te kratki. Taki Alenia Aermacchi M-346, nomen omen kuzyn Jaka-130, tych dodatkowych otworów nie ma... z drugiej strony M-346 ma jednak inny napęd.


Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #34 dnia: Sierpnia 25, 2009, 22:58:24 »
To jest chyba rozwiązanie podobne do tego stosowanego w "szafie" z tym że tutaj uproszczone - jedna klapa zamyka wlot z przodu i jednocześnie otwiera z góry, a te kratki hmm... może wlot górny za mało dostarczał powietrza i trzeba było jakoś zwiększyć??

John Cool

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpnia 26, 2009, 13:09:03 »
To jeszcze porcja zdjęć z dwóch ostatnich dni pokazów:

http://maks.sukhoi.ru/maks2009_4.htm
http://maks.sukhoi.ru/maks2009_5.htm

O! Żabę SU-25SM nr '87' z Lipiecka przemalowali  :001:


Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpnia 26, 2009, 13:29:05 »
Tu dwa zbliżenia na te otwierane kratki:

http://data3.primeportal.net/hangar/yuri_pasholok/yak-130/images/yak-130_59_of_86.jpg
http://data3.primeportal.net/hangar/yuri_pasholok/yak-130/images/yak-130_32_of_86.jpg
http://data3.primeportal.net/hangar/yuri_pasholok/yak-130/images/yak-130_60_of_86.jpg

A tu całość:
www.primeportal.net/ hangar/yuri_pasholok/yak-130/

Wygląda na to, że te kratki spełniają dokładnie tę samą rolę co m.in. w MiG-29. To zostało już wyżej powiedziane. Patrząc na to zdjęcie poniżej, można wywnioskować, że główny wlot powietrza jest dość wcześnie zamykany i aby ta cała graciarnia się nie zwaliła w trybie natychmiastowym na ziemię otwierane są wloty u góry na kadłubie.

http://photo.strizhi.info/d/158731-4/_MG_8657m2.jpg
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 26, 2009, 18:20:35 wysłana przez KosiMazaki »
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Czesio

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpnia 26, 2009, 16:21:49 »
Dziwne stwory na MAKS 2009 :500:

SR-10 - pochodna Jaka-130 (to chyba najbardziej sklonowany samolot świata - M346, L-15, SHAFAQ i SR-10)
Na chińskim forum znalazłem krótką charakterystykę. Są rysunki tego samolotu z ujemnym skosem skrzydeł, na zdjęciu tego nie widać. Zwraca też uwagę duży zakres dopuszczalnych przeciążeń, nieosiąganych przez samoloty odrzutowe tej klasy.
Sport Aerobatic Jet SR-10.
At the present time the company is developing a new KB training trenerovachnogo jet aircraft designed for training and participation in the aircraft sports competitions. The aircraft will be capable of performing all the stunts with a maximum congestion +10 -8. Aerodynamic configuration the aircraft can carry a figure using elements superagility that characterize the generation fighter 4, 4 +.
Double cockpit, compiled by the scheme tandem equipped with ejection seats Class 0 - 0 "so as to ensure the safety of the crew at all altitudes and speeds of piloting. Due to the wide application of modern composite airframe materials could significantly reduce airframe weight and increase the resource.
By comparison with similar aircraft SR-10 has the following advantages:
onvenient operation thanks to built-in system diagnostics systems;
cabin crew provides the most comfortable conditions of work the crew;
aerodynamic configuration allows you to safely perform any aerobatics.


I sensacja salonu - ujawniony PAK FA :632:


Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpnia 26, 2009, 16:59:18 »
2. Te kratki to co? Ze zdjęć wygląda, jakby wyrzutnie flar?
Te kratki czy jak ktoś woli żaluzje to nic innego jak alternatywne wloty powietrza zapobiegające zassaniu ciała obcego podczas kołowania i startu.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpnia 26, 2009, 17:08:13 »
No co ty, a myśmy myśleli że wszyscy montują kratki po to żeby mogli zarejestrować jako ciężarowe i odliczyć VAT.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #40 dnia: Sierpnia 26, 2009, 17:20:45 »
To ostatnie zdjęcie co zaprezentował Czesio to ostateczny dowód na to, że siła kartonu wiecznie żywa xD
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #41 dnia: Sierpnia 26, 2009, 17:47:01 »
No co ty, a myśmy myśleli że wszyscy montują kratki po to żeby mogli zarejestrować jako ciężarowe i odliczyć VAT.
Nie musisz mi dosrywać z powodu odpowiedzi na pytanie kolegi.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #42 dnia: Sierpnia 26, 2009, 18:07:15 »
Tylko że 2 osoby zrobiły to przed tobą.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

John Cool

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #43 dnia: Sierpnia 30, 2009, 01:44:47 »
Skoro jesteśmy przy Jaku-130, to jeszcze jedna sztuka na MAKS 2009. Sądząc po numerze bocznym prawdopodobnie jest to maszyna przekazana WWS.



« Ostatnia zmiana: Sierpnia 30, 2009, 01:49:53 wysłana przez John Cool »

John Cool

  • Gość
Odp: MAKS 2009
« Odpowiedź #44 dnia: Sierpnia 30, 2009, 18:15:32 »
I jeszcze taki miły aspekt wystawy  :001: