Autor Wątek: Tworzenie misji w RoF - Edytor  (Przeczytany 3029 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Tworzenie misji w RoF - Edytor
« dnia: Września 03, 2009, 17:57:59 »
Wreszcie pojawił się w miarę czytelny manual do tworzenia misji w RoF. W instrukcji do gry temat jest potraktowany baaaardzo lakonicznie. Teraz wiemy coś więcej.
Jak ktoś się uczy - dobrze też prześledzić jak są tworzone misje na pdst. tych, które już mamy w RoF. Edytorem można je uruchomić, pozmianiać co się chce i sprawdzić jak działa.

Tutaj za to link do instrukcji jak tworzyć misje:
http://riseofflight.com/Community.aspx?item=UsefulMaterials

Nie jest to takie proste jak w iłku  :002:
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Tworzenie misji w RoF - Edytor
« Odpowiedź #1 dnia: Listopada 18, 2010, 21:59:33 »
Czy może ktoś natknął się na coś w rodzaju "bazowej mapy" Verdun do ściągnięcia? Chodzi mi o taką, na której byłyby naniesione miasta, a przede wszystkim lotniska w stosownych dla nich miejscach. Chciałem stworzyć prostą misję dogfightową, ale  udało mi się tylko znaleźć czysty teren, na którym jest dosłownie Kononowicz. Naniosłem na niego dwa lotniska (w miejscach mniej więcej wynikających z mapy), przypisałem im strony konfliktu, ustawiłem samoloty, ale lotnisk z jakiegoś powodu nie można wybrać po wejściu na serwer, są zaznaczone szarym kolorem. Dodatkowo lotnisko w edytorze nie posiada widocznego pola wzlotów, tak jak w innych misjach, są tylko hangary, ale na tle normalnych pól, bez widocznego ubitego gruntu. Prosiłbym o pomoc kogoś, kto jako tako orientuje się w edytorze RoF bo grzebię w tym od dwóch dni, ale temat mnie chyba trochę przerasta.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Tworzenie misji w RoF - Edytor
« Odpowiedź #2 dnia: Listopada 19, 2010, 10:01:45 »
Dobra, ogarnąłem trochę sprawę i udało mi się "uaktywnić" lotniska w multi. Jest jeszcze jedna rzecz, której nie rozumiem, a nigdzie nie znalazłem info na ten temat. Chodzi mi o pozycjonowanie lotnisk na mapie. Z tego co udało mi się wywnioskować lotniska należy ustawiać w miejscach, w których na teksturze terenu są widoczne miejsca "ubitej" ziemi. Problem w tym, że np na małej mapce Verdun (5x5) w pobliżu miejsc, w których według mapy powinny znajdować się lotniska Verdun i Sivry nie ma żadnego takiego miejsca, w którym lotnisko wyglądałoby sensownie (i co ważne było na całkiem płaskim terenie). Dodatkowo wczytałem sobie w edytorze ściągniętą z forum RoF misję zrobioną na dużej mapie (cały teren RoF) i okolica Verdun wygląda tam zupełnie inaczej, niż na tej małej mapce (obszar miasta jest dużo większy, zamiast lasu jest linia frontu i jest sporo miejsc "ubitych" do stworzenia lotnisk). Samo miejsce jest dość łatwe do określenia ze względu na kształt rzeki, który jest jedyną rzeczą wyglądającą tak samo na obu mapach. Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć te różnice?

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Tworzenie misji w RoF - Edytor
« Odpowiedź #3 dnia: Listopada 20, 2010, 01:16:44 »
Twórcy po prostu przerobili tą mapę do wymyślonych przez nich konfiguracji lotnisk.
Co do lotnisk, to możesz je ustawić wszędzie (przecież samoloty startujące mogą mieć airstart, który ustawiasz we właściwościach maszyn na lotnisku). Jednak dla map multiplayer muszą to być jedynie cztery typy lotnisk: French_m, French_l, German_m, German_l : czyli średnie i duże lotniska francuskie i niemieckie. Inne modele lotnisk zwyczajnie nie będą działały.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Tworzenie misji w RoF - Edytor
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 20, 2010, 12:37:59 »
Zrezygnowałem po prostu z lotniska Verdun i ustawiłem dla Ententy Abacourt i Sivry-la-Perche a dla Germańców Sivry i lotnisko po drugiej stronie lasu o niezidentyfikowanej nazwie. Pod te cztery lotniska znalazłem wyraźne miejsca na teksturze terenu.

Misja jest prawie gotowa, tylko walczę jeszcze z ustawieniem balonów. Za za nic nie chcą się wznosić do góry, tylko spawnują się na wysokości 20 metrów nad ziemią, po czym powolutku opadają i zapalają się po dotknięciu ziemi. Nie mogę nigdzie znaleźć miejsca, w którym należy wpisać wysokość na jakiej chcemy ustawić balony.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Tworzenie misji w RoF - Edytor
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 20, 2010, 13:59:02 »
Wysokość balonu ustawiasz w okienku po lewej stronie, gdy klikniesz na balon. W ramce są parametry X, Y, Z. Za wysokość odpowiada parametr Y i odnosi się on do wysokości n.p.m.

Tak w ogóle to do każdej mapy istnieją templaty. Po pierwsze, templaty wszystkich budynków/lotnisk/miast, które po załadowaniu ustawiają się gdzie trzeba, a po drugie gotowe schematy rozwiązań dla niektórych obiektów pod Capture the Flag oraz Team Death Match.
Aby załadować template, klikasz na File, wybierasz "import from file" i nawigujesz do RoF/Data/Templates. Teraz:
- Base_DF3x3Lake.group - to wszystkie obiekty naziemne dla mapy "jezioro"
-Base_DF5x5Verdun.group - obiekty naziemne dla mapy "Verdun"
- Base-for-trunc - 1cz. obiektów dla dużej mapy
- Base-no-trunc - 2cz. obiektów dla dużej mapy
- Cztery pozostałe to gotowe schematy dla trybu CTF i TDM, które wyświetlą się na spodzie mapy i trzeba tylko je przenieść/zduplikować/wyedytować

Z tych gotowych elementów polecam balony i OPL, bo jest tak ustawiona, że odbudowuje się po, powiedzmy, 10 minutach, czy tam po ilu jej ustawisz w konkretnym timer trigger.

Oczywiście możesz zrobić Samemu takie .group, zaznaczając konkretne obiekty na mapie i wybierając "save selection to file..."

Ja jestem na etapie przygotowywania misji treningowej dla 1.PL z wykorzystaniem HP 0/400. Na mapie dostępne będą opcje:

- lotnisko dla myśliwców alianckich
- lotnisko dla myśliwców niemieckich
- zaznaczona strefa walki nad Verdun
- strefa balonów obserwacyjnych
- strefa mostów
- strefa okrętów rzecznych
- strefa walki z myśliwcami AI
- lotnisko dla HP 0/400
- Air start dla HP 0/400, Dolphina, S.13, Camela i SE5a
- Air start dla D.VII, D.VIIF i D.Va
- Oznaczone dwie strefy bombardowania z pułapu dla HP 0/400
- W briefingu dopisane parametry wiatru (siła, alt, kierunek) niezbędne dla celowników bombardierskich


« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2010, 14:04:04 wysłana przez lucas »

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline vowthyn

  • *
  • dziecko RoF'a
Odp: Tworzenie misji w RoF - Edytor
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 20, 2010, 15:54:39 »
No megaczad po prostu. Właśnie czegoś takiego szukałem. Co prawda od trzech dni siedzę nad edytorem i już w zasadzie zapełniłem całą mapkę obiektami (oczywiście nanosząc ręcznie wszystkie pojedyncze zabudowania i bloki domków na gołą teksturę terenu :karpik ). No nic, przynajmniej nauczyłem się paru rzeczy z obsługi edytora. Dziękuję za info.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Tworzenie misji w RoF - Edytor
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 20, 2010, 18:29:33 »
Jeszcze mała notka do tych "stref", które narysowałem. Odkryłem to dopiero i podzielę się jak to się robi.
Bierze się zakładkę MCUs po prawej. Stamtąd bierzemy Translator:Icon. i ustawiamy go gdzieś na mapie. W jego właściwościach ustawiamy kolor przyszłej strefy wg kolorów RGB (255,0,0 da kolor czerwony), a z menu rozwijalnego wybieramy Zone 1. Nazwę najlepiej usuwamy i na dole w ramce po lewej w zakładce Icon desc wpisujemy bądź też nie jakieś dodatkowe informacje widoczne po najechaniu myszką na ikonę. Następnie kopiujemy ikonę i robimy "wklej" trzy razy. Ustawiamy je w jakiś czworobok i łączymy ze sobą wg ruchu wskazówek zegara korzystając ze skrótu shift + t jedna po drugiej. Gdy będziemy mieli obszar zamknięty tymi liniami, powinien nam się utworzyć właśnie taki "Zone" jak na screenie po wyżej.
PS: Warto poeksperymentować z innymi opcjami z menu rozwijanego i innymi ikonami. Więcej informacji znajduje się w manualu Mission Editora.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.