Autor Wątek: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.  (Przeczytany 2611 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Maciuś

  • Gość
Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
« dnia: Września 22, 2009, 21:17:58 »
Taki trochę problem natury technicznej mam .
Otóż znalazłem w sieci świetnego akrobatę ( znaczy mi on do gustu przypadł bardziej niż Zlin-50L  czy Extra300)
Christen Eagle II + Fix ( do kokpitu)

Pomijając że ma on już na starcie dość sporo malowań i to całkiem ładnych to jednak mam ochotę coś swojego zmalować i napotykam na taki dziwny kłopot.  Niby pliki tekstur to *.BMP  ale  GIMP i Photoshop a zresztą każdy jeden program graficzny nie otwierają ich twierdząc że to nie jest  BMP i wywalają mi „errora”  oto przykład takiego pliku
( po konwersji do JPG bo inaczej tego  imageshack nie chce nawet przyjąć) otwiera to jedynie IrfanView.
I teraz tak czym to otworzyć  i jak doprowadzić do stanu używalności  a’la GIMP/Photoshop i potem po swojej twórczości jak na powrót to zamienić w ten „ BMP”  ?

PS.
Jeśli się maszyna nie podoba to cicho bo nie oto w tym poście chodzi
« Ostatnia zmiana: Września 27, 2009, 22:49:42 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Własne malowania - problem
« Odpowiedź #1 dnia: Września 22, 2009, 21:35:27 »
DXTbmp
Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, w twarz się życiu głośno śmieje

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Własne malowania - problem
« Odpowiedź #2 dnia: Września 22, 2009, 21:36:03 »
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Własne malowania - problem
« Odpowiedź #3 dnia: Września 22, 2009, 21:47:51 »
Jeszcze tak nazwa tematu.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Własne malowania - problem
« Odpowiedź #4 dnia: Września 22, 2009, 23:34:22 »
Pliki te są w formacie Extended bitmap DXT3 i musisz je przed obróbką przekonwertować przy pomocy narzędzia które ci powyżej koledzy podali na format zwykłej bitmapy, dopiero w jakimś edytorze pomalować jak chcesz, następnie znowu przekonwertować na DXT3 i wrzucić wszytko do katalogu z nowym malowaniem.

Pozdrawiam
MJoy16.googlepages.com
... in the air.

empeck

  • Gość
Odp: Własne malowania - problem
« Odpowiedź #5 dnia: Września 22, 2009, 23:37:49 »
XnView czyta te bitmapki bez problemu.

Maciuś

  • Gość
Odp: Własne malowania - problem
« Odpowiedź #6 dnia: Września 27, 2009, 22:44:39 »
No to mam zagwozdkę.  Zmajstrowałem swoje texy do maszynki w pierwszym poście przerobiłem jak bozia nakazała na DXT3 i kicha. zamiast kolorków takich jak chciałem wyszło mi takie coś  o kolorze  polerowanego aluminium. Takie coś jak MacSen miał tu http://www.il2forum.pl/index.php?topic=12148.0
tylko  na całej powierzchni i w kokpicie ( mimo że go nie ruszałem :/) no i poza tym kokpit zrobił się kanciasty ta  srebrna textura wystaje poza  granice pulpitu podobnie jak u MacSen-a

Co mogłem skopać albo czego nie zrobiłem.
Konwersje do DXT3 robiłem



Odp: Własne malowania - problem
« Odpowiedź #7 dnia: Września 27, 2009, 22:45:50 »
kanał Alpha
MJoy16.googlepages.com
... in the air.

Maciuś

  • Gość
Odp: Własne malowania - problem
« Odpowiedź #8 dnia: Września 27, 2009, 23:01:50 »
kanał Alpha

Ehehehe ... a możesz po polsku. Zważ że pracuje na Photoshop 5.0 ( otrzymałem go razem z cyfrówką jako bonus) lub na GIMP-ie

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

empeck

  • Gość
Odp: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
« Odpowiedź #10 dnia: Września 27, 2009, 23:46:39 »
Ehehehe ... a możesz po polsku. Zważ że pracuje na Photoshop 5.0 ( otrzymałem go razem z cyfrówką jako bonus) lub na GIMP-ie


Kanał Alpha po polsku to kanał alfa ;)

Maciuś

  • Gość
Odp: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
« Odpowiedź #11 dnia: Września 28, 2009, 00:54:53 »
A może byś tak spróbował? :)

http://www.google.pl/search?q=kana%C5%82+Alpha%2Bphotoshop&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=pl&btnG=Szukaj+z+Google

Co to jest Alpha Channel to ja wiem. wiem też jak go używać. Dla zasady texy swoje przerobiłem raz jeszcze z bazowego png na  BMP z tym DXT3 i tym Alfa kanałem(sprawdziłem czy go włączyłem i był  włączony wszędzie) ale sytuacji to nie polepszyło jest to co było czyli polerowany aluminiowy Eagle II.

Zostaje mi tylko chyba robić te texy jeszcze raz od zera :/

Maciuś

  • Gość
Odp: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
« Odpowiedź #12 dnia: Września 29, 2009, 20:49:43 »
No dobra jakoś to wyszło ale lepiej nie pytać jak tak wiec moje malowanie odpada ... przynajmniej na razie

-----------------------------------------------------------------------------------
Jest za to inny problem. Mam kokpit, dodałem w nim odpowiednie  tekstury i zagwozdka
jeśli awionikę mam wyłączoną to wygląda tak http://img504.imageshack.us/img504/9496/2009929203538578.jpg
Jeśli awionikę włączam to dostaje takie coś http://img245.imageshack.us/img245/5697/2009929203545109.jpg
 I teraz tak kanał ALPHA jest jak Bozia nakazała dodany. ale nie mam bladego pojęcia czemu tak mi tekstury reagują.

Ktoś może poratować i powiedzieć co skopałem.


Odp: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
« Odpowiedź #13 dnia: Września 29, 2009, 21:25:08 »
Zapewne bitmapkę odpowiadającą za podświetlenie kokpitu. Wrzuć jeszcze dla porównania jak wyglada podświetlony kokpit w defoultowym (czyt działającym) malowaniu.
MJoy16.googlepages.com
... in the air.

Maciuś

  • Gość
Odp: Co zrobić aby w FSX były widoczne własne malowania maszyn.
« Odpowiedź #14 dnia: Września 29, 2009, 21:37:04 »
Zapewne bitmapkę odpowiadającą za podświetlenie kokpitu. Wrzuć jeszcze dla porównania jak wyglada podświetlony kokpit w defoultowym (czyt działającym) malowaniu.

Nie za bardzo mam co dodać bo w defaulcie są po prostu czarne placki w miejscu gdzie jest ta metaliczna powierzchnia udało mi się dotrzeć do tego punktu w zasadzie podpatrując tekstury  w innych samolotach ( tak wiem osiągnięcie) ale dalej to już chyba tylko ktoś kto się bawi na serio w modelowanie  3D dla MSFSX mógłby  mi pomóc.