Autor Wątek: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje  (Przeczytany 30122 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #15 dnia: Października 02, 2009, 23:18:55 »
W czym jest ta niekonsekwencja? MiG-23B n/b 321 to dopiero pierwszy prototyp produktu 32, natomiast MiG-23B 23-11/4 to pierwszy  prototyp w temacie samolotu myśliwsko - bombowego. Gdyby przyjąć, że samolot o numerze burtowym 234 to egzemplarz do badań belki wielozamkowej dla MiG-23M, należałoby zakwestionować informację o dacie powstania prototypu lub zrobienia zdjęcia z tymi belkami bo w 1969 jeszcze nie było M, oraz  zakwestionować zabudowę systemu Sokoł-23.

Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #16 dnia: Października 02, 2009, 23:57:32 »
Od ichniej numeracji to mozna kota dostać. Zerknijcie co znalazłem i jak to sami rosjanie przedstawiają. Jedna strona troszkę inaczej przedstawia kolejność od drugiej.
http://www.militaryparitet.com/nomen/russia/avia/data/ic_nomenrussiaavia/69/

http://www.militaryparitet.com/nomen/russia/avia/data/ic_nomenrussiaavia/70/
(podpis jest inny ale gdzies w połowie strony.. :) )
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #17 dnia: Października 03, 2009, 00:26:05 »
Otóż moim zdaniem niekonsekwencja leży w oznaczeniach. 321 to MiG-23B, natomiast 23-11/4 nie ma żadnych cech tego samolotu. Dzieli je jeśli chodzi o oblot mniej wiecej pół roku, co w mojej opini jest za krótkim czasem aby mieć na tyle doświadczenia z badań aby wprowadzić tak dużą ilość zmian. Prawdopodobnie jak 234 wzbijał się w powietrze to 321 już był w dość zaawansowanym stadium montażu. A przyjrzyjcie się zdjęciom i zobaczcie jak wiele konstrukcyjnie dzieli te samoloty. Jeżeli te zdjęcie 234 zostało faktycznie wykonane w 1969 roku to można przyjąć że spełniał on jakąś pomocniczą rolę w programie izd.32 ale nazywanie go MiG-23B to moim zdaniem naciąganie faktów.

Podobna sytuacja jest z wieloma relacjami z historii 23/27. Na przykład pierwszym samolotem z docelową konstrukcją tylnej częsci kadłuba (przesunięte do tyłu usterzenie, większa nadstawka przed usterzeniem pionowym itd ) oficjalnie jest wz.71. Spójrzcie dokładnie na tył 321 - on to wszystko ma i to już rok wcześniej.
Analogiczna sytuacja z podwoziem. Rzekomo to MiG-23ML miał jako pierwszy wyższe podwozie główne. A widział kto jakie ma podwozie MiG-27 z roku 1973?. Proponuje porównać i okaże się że te warianty golenie podwozia głównego mają takie same tylko w 27 koła przedniego podwozia są większe i wydaje się że samolot jest pochylony na tył. A to sugeruje zespół podwozia taki jak w S, M, MS itd.

I jeszcze mała dygresja odnośnie Sokoł-23. Pytanie faktycznie brzmi czy on tam jest. Składał się on z trzech głównych elementów: dalmierza laserowego Fon, celownika optycznego ASP-17B, i stacji Delta. Przynajmniej dwóch z tych elementów na prototypie 321 nie ma co widać na zdjęciach. Nawet jeżeli był celownik to świadczy o obecności systemu?.Czy jak mamy monitor to znaczy że posiadamy komputer?.

Czesio

  • Gość
Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #18 dnia: Października 03, 2009, 17:04:37 »
A kto i po co miałby naciągać historię w sumie dość banalnego epizodu? W tabelce podlinkowanej przez darekQ podali, że 23-11/4 miał AL-21F3 - i to jest prawdziwy błąd :002:
Przede wszystkim nie ma udokumentowanych podstaw do kwestionowania oznaczenia samolotu 23-11/4 jako MiG-23B. Poza tym oznaczenia mają sens i są logiczne. Nie widzę powodu, żeby znowu ruskim nie wierzyć  :626:

23-11/4 prawie nie różnił się od pozostałych prototypów 23-11 i dlatego zmiany nie zostały szczególnie wyrażone w jego numerze. Został oblatany w lecie 1969 roku, a MiG-23B 32-24/1 - 20 sierpnia 1970 roku. Więc loty obu maszyn dzieli około rok. Zabudowa nowej przedniej części kadłuba i silnika AL-21F3 na bazie płatowca MiG-23S nie mogła zająć dużo czasu. Jak szybko dało się to zrobić? W kilka miesięcy. 4 lutego 1970 rozporządzeniem KC zadecydowano o budowie nowej wersji, 20 kwietnia pojawiło się rozporządzenie komisji wojskowo – przemysłowej, a 20 sierpnia ministerstwo przemysłu lotniczego wydało rozkaz nr 157, ale już po fakcie oblatania prototypu! Na badanie MiG-23B 23-11/4, wyciągnięcie wniosków oraz zaprojektowanie stosunkowo prostych technicznie zmian w 32-24/1 mieli więc około pół roku i udało im się. W tym miejscu należy zastanowić się skąd się wzięła idea takich a nie innych rozwiązań na 32-24/1? Otóż wynikała ona z badań wykonanych na 23-11/4. To w ich trakcie stwierdzono utrudnione celowanie przy zrzucie bomb przez wydłużony nos kadłuba. Ze źródeł wiemy, że na 23-11/4 założono niekompletny system celowniczy Sokoł-23S. Ale nie wiadomo jaki miał celownik - czy ASP-PFD-21, czy już ASP-17B z przestawialnym reflektorem głowicy? Kąty celowania dla pierwszego wynoszą około 0-11, dla drugiego 0-18 stopni (przynajmniej takie dane posiadam). W każdym bądź razie użycie ASP-17B w pełnym zakresie nie było możliwe z przodem kadłuba od myśliwca. Inna sprawa to sam system Sokoł-23S. Nie posiadał on dalmierza laserowego Fon-1400, natomiast aparatura Delta znajdowała się w małym dielektrycznym stożku 23-11/4. To próby poligonowe 23-11/4 doprowadziły jeszcze w 1969 roku do rozpoczęcia projektu MiG-23Sz w takiej postaci, nazwanego później ponownie MiG-23B (MiG-27Sz i 27-11 to jeszcze inna historia, ale to raczej Sokoł-23 z ASP-17 bardziej wymusił ścięcie nosa a nie wpływ tamtych projektów). Wracając do 32-24/01 posiadał on ukompletowany system Sokoł-23S. Stał się on wzorcem do wyprodukowania 24 egzemplarzy MiG-23B. Natomiast na drugim prototypie pojawił się Sokoł-23N z Fon-1400, który dał początek seryjnej produkcji MiGów-23BN.
Poza tym MiGa-23B z taką facjatą przezwano krokodyl Gienek jak w ichniej bajce  :D



Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #19 dnia: Października 03, 2009, 23:09:12 »
23-11/4 , pewnie to samo zdjęcie co Czesia tylko z przodu


W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #20 dnia: Października 04, 2009, 12:39:47 »
Ok, kapituluje  :005:

Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #21 dnia: Października 20, 2009, 10:44:57 »
Fotka Erytrejskiego Miga-23 BN


Pozdrawiam
Yabe

"Jestem major Bień i mam stopień majora..."

Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #22 dnia: Października 25, 2009, 14:58:00 »
Witam!

Po tajnej akcji wywiadowczej skutkującej kilkoma krwawymi zabójstwami za pomocą szpikulca do lodu, przejrzeniu szafy pułkownika Lesiaka i tak dalej  :002: uzyskałem trochę wiarygodnych danych na temat naszego bonatera:





[admin]Przy takiej ilości obrazków proszę korzystać z miniatur. Mazak.[/admin]
 
« Ostatnia zmiana: Października 25, 2009, 15:19:27 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #23 dnia: Października 27, 2009, 01:57:13 »
Mistrzu Foxbat155 ! Królowa powiedziała by "Dobra robota James...." :-)

A to fotki kubańskiej BN-ki. Reszta będzie w poście o FAR w ciągu paru dni.



 

Pozdrawiam
Yabe

"Jestem major Bień i mam stopień majora..."

Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #24 dnia: Listopada 20, 2009, 20:26:21 »
Ciekawy fotoreportaż z pożegnania indyjskich BN:

http://www.bharat-rakshak.com/IAF/Images/Special/AirfieldVisits/Halwara/


Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #25 dnia: Listopada 20, 2009, 21:16:46 »
W najnowszym numerze Авиация и время №5 (2009) ciekawa monografia Mig 23BN/Mig27 wraz z rysunkami

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #26 dnia: Listopada 20, 2009, 22:01:00 »
Dzięki foxbat, świetne foty. Od razu wylądują na HDD w specjalnym katalogu  :001:

Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #27 dnia: Listopada 20, 2009, 22:33:19 »
W najnowszym numerze Авиация и время №5 (2009) ciekawa monografia Mig 23BN/Mig27 wraz z rysunkami
hamar, hamar jak masz dojście do wydania to skan, skan .. i pokazuj nam :)
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #28 dnia: Listopada 20, 2009, 22:56:47 »
No ja nie wiem co powie,,opiekun,,...nie wiem ile mogę...ale napiszę tak; Авиация и время №5 (2009) .pdf---i google twoim przyjacielem jest.....

[gmod]Hamar, ale jak chcecie przeżyć to dbajcie o pisownię :021: John Cool.[/gmod]
« Ostatnia zmiana: Listopada 20, 2009, 23:07:18 wysłana przez John Cool »

Odp: MiG-23BN / MiG-27 i jego wersje
« Odpowiedź #29 dnia: Listopada 20, 2009, 23:50:01 »
Znalazłem też filmik z tego smutnego wydarzenia:

http://www.youtube.com/watch?v=5FfPqBvLbHc

A przy okazji BN od wujka Honeckera:

http://www.youtube.com/watch?v=ufSY5Q_qnzA

http://www.youtube.com/watch?v=pePTF7josoc