Panowie!
Mam takie pytanie...(jak zwykle, ostatnio serią takich pytań wykończyłem Sundownera, biedny Razor nie wykazuje jeszcze oznak zmęczenia...dawno go o coś nie pytałem
)
Otóż, czym się różnią TU-22M1 ,M2 i M3 od siebie?
Czy M1 i M2 są jeszcze w służbie?
Z góry dziękuje za odpowiedzi:
Kerato
Pewnie Ameryki tu nie odkryję ale:
Tu-22M ( izd. 45.01 ) wersja przedprodukcyjna
system sterowania ABSU-145
silniki NK-22
w ogonie stacja ecm
zasięg 5000 km
pułap 12000m
prędkość max 1660 km/h
przenosił dwie rakiety KSz-22 lub do 12 ton bomb
Tu-22M2 ( izd 45.02 ) pierwsza wersja produkcyjna
silniki NK-22
nowy radar PNA
kompleks nawigacyjny NK-45
zmienione owiewki na krawędzi spływu skrzydeł
podwozie przystosowane do lotnisk gruntowych później zmienione
w ogonie GSz-23
zmienione wloty powietrza do silników
zmieniono ogonową stację radiolokacyjną
dodano belki podwieszania bomb pod wlotami powietrza
zasięg 5100 km
pułap 12600 m
prędkość max 1800 km/h
mógł przenosić trzy rakiety H-22
Tu-22M3 ( izd 45.03 )
silniki NK-25
powiększone wloty powietrza do silników
system sterowania ABSU-145M, Bort 45
stacje radiololokacyjne PNA i PRS-4
zmodernizowane działko GSz-23 w ogonie
zwiększony zakres obrotu skrzydeł
ulepszony system elektryczny ( zasilanie )
może przenosić 6 rakiet H-15 w kadłubie i 4 na skrzydłach lub trzy H-22 do 24 t bomb
zasięg 7000 km
pułap 13300m
prędkość max 2300 km/h
kierunek zmian: mocniejsze silniki, zmiana uzbrojenia,udoskonalanie systemu nawigacyjno-celowniczego
Literatura:
Gordon/Rigmant Tu-22M Naddżwiekowe bombowce Rosji
Gordon/Rigmant Tu-22 Blinder Tu-22M Backfire Russia's long range supersonic bombers
( Aerofax )
Ganin/Karpienko/Kołnogorow Otieczestwiennyje Bombardirowszcziki Bastion
P.Butowski Lotnictwo wojskowe Rosji