Autor Wątek: Rosyjskie bombowce strategiczne  (Przeczytany 79754 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #105 dnia: Lipca 13, 2011, 20:45:51 »
Świetny film, choć trochę smutny. W 7 części fajne pożegnanie z samolotem :564:. Jako, że słabo znam rosyjski mam pytanie- dokąd przebazował się ten pułk? Ciekawe, czy te maszyny nadal stoją w tej trawie.

Do bazy Engels koło Saratowa.
http://en.wikipedia.org/wiki/Engels_Air_Force_Base
Może kilka z nich pozostawiono w roli eksponatów.
http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Tupolev-Tu-22RDM/1796007/L/&sid=28fa2e2a8308fcdc6db2fe5bcd5cd9a7

http://www.airliners.net/photo/Russia---Air/Tupolev-Tu-22RDM/1347758/L/&sid=0c8dd478b6553d8c51191f62e4b3529b
Tłumaczenie :
Please forgive us, the land of Belarus
It wasn't us who parted you from Russia
We used to protect and guard you
And love you just like Russia
A fighter pilot is noted for intelligence, independence, integrity, courage, and patriotism. "Fighter Pilot" is a state of mind, not a job title. Therefore, not all people who fly fighters are fighter pilots, nor do all fighter pilots fly fighters, some of them drive trucks.

Offline Hub

  • *
Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #106 dnia: Lipca 13, 2011, 23:25:08 »
Dzięki!

Czesio

  • Gość
Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #107 dnia: Sierpnia 17, 2011, 14:02:13 »
Jeszcze parę zdań o WM-T Atlant (izd. 3-35), a w zasadzie o rodzaju ładunków jakie przenosi.
Samolot został skonstruowany do przenoszenia wielkogabarytowych elementów systemu Buran - Energia w czterech konfiguracjach:
1. 0GT - płatowiec promu kosmicznego Buran bez usterzenia;

2. 1GT - zbiornik wodoru centralnego stopnia rakiety z nosową i ogonową owiewką;

3. 2GT - zbiornik tlenu z sekcją wyposażenia i napędową, główna część stopnia centralnego rakiety Energia połączona w jeden agregat z przednią i tylną owiewką;

4. 3GT - nosowa i ogonowa osłona ładunku 1GT, połączona w jeden agregat, z rozmieszczoną wewnątrz, podzieloną na sekcje osłoną ładunku 2GT.

Konfiguracja 3GT służy do przewozu osłon do zakładu celem ponownego ich użycia oraz do przewozu modułu kabiny załogi.
Jak widać istnieją cztery konfiguracje transportowe oraz jedna "gładka" tzn. bez ładunku. Zbudowano dwa egzemplarze o numerach 1402 i 1502 na bazie dwóch samolotów 3MN-2 będącymi obok 3MS-2 latającymi zbiornikowcami*.

* 3MN (ЗМН - Н— od новый двигатель), to wariant bombowca 3M ukompletowany silnikami WD-7B, podobnymi do stosowanych w Tu-22. W tym wariancie zbudowano około połowy z 74 samolotów serii 3M, podczas gdy reszta została wyposażona w RD-ЗМ-500А. Silnik WD-7 charakteryzował się mniejszym zużyciem paliwa od RD-3M-500A - 0,73-0,8 kg/kG*h (w RD-3 — dо 1,03). Niestety na zakresie startowym dochodziło do drgań pędni sprężarki niskiego ciśnienia. Do czasu usunięcia wady ograniczono maksymalny zakres obrotów co zmniejszyło ciąg o 2000 kG. Stąd niewielka ilość wyprodukowanych samolotów 3MN. Silnik w tymczasowym wariancie otrzymał oznaczenie WD-7B.   

Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #108 dnia: Października 25, 2011, 20:45:28 »
Artyście nie potrzeba wiele. Ch-55SM



http://aviaforum.ru/showpost.php?p=933930&postcount=3673
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #109 dnia: Stycznia 09, 2012, 14:59:32 »
Tu-22M2/M3, odpalenia H-22M, bombardowanie oraz Tupolewy od środka: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=idNTnXTMZvE

Offline Kerato

  • *
  • Lepiej jeść biały chleb nad morzem czarnym niż...
Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #110 dnia: Stycznia 19, 2012, 20:51:53 »
Panowie!

 Mam takie pytanie...(jak zwykle, ostatnio serią takich pytań wykończyłem Sundownera, biedny Razor nie wykazuje jeszcze oznak zmęczenia...dawno go o coś nie pytałem :021:)

 Otóż, czym się różnią TU-22M1 ,M2 i M3 od siebie?
  Czy M1 i M2 są jeszcze w służbie?

 Ile w ogóle wyprodukowano maszyn wszystkich wersji i ile dzisiaj jest na służbie? (sporą część ma MW, ale ile?)
 ...aha i tak na koniec ,dlaczego T-4 Suchoja nie wszedł do służby? Rakietyzacja Chruszczowa?

Z góry dziękuje za odpowiedzi:
Kerato

Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #111 dnia: Stycznia 20, 2012, 23:20:13 »
T-4 zaraz,zaraz to był 1974 rok więc o Chruszczowie już nikt nie pamiętał.
Sugestie: był złożony i drogi a do produkcji w docelowych zakładach  miał wejść MiG-23 w i to pokrzyżowało plany.

Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #112 dnia: Stycznia 21, 2012, 19:39:37 »
Panowie!

 Mam takie pytanie...(jak zwykle, ostatnio serią takich pytań wykończyłem Sundownera, biedny Razor nie wykazuje jeszcze oznak zmęczenia...dawno go o coś nie pytałem :021:)

 Otóż, czym się różnią TU-22M1 ,M2 i M3 od siebie?
  Czy M1 i M2 są jeszcze w służbie?



Z góry dziękuje za odpowiedzi:
Kerato
Pewnie Ameryki tu nie odkryję ale:
Tu-22M ( izd. 45.01 ) wersja przedprodukcyjna
system sterowania ABSU-145
silniki NK-22
w ogonie stacja ecm
zasięg 5000 km
pułap 12000m
prędkość max 1660 km/h
przenosił dwie rakiety KSz-22 lub do 12 ton bomb
Tu-22M2 ( izd 45.02 ) pierwsza wersja produkcyjna
silniki NK-22
nowy radar PNA
kompleks nawigacyjny NK-45
zmienione owiewki na krawędzi spływu skrzydeł
podwozie przystosowane do lotnisk gruntowych później zmienione
w ogonie GSz-23
zmienione wloty powietrza do silników
zmieniono ogonową stację radiolokacyjną
dodano belki podwieszania bomb pod wlotami powietrza
zasięg 5100 km
pułap 12600 m
prędkość max 1800 km/h
mógł przenosić trzy rakiety H-22
Tu-22M3 ( izd 45.03 )
silniki NK-25
powiększone wloty powietrza do silników
system sterowania ABSU-145M, Bort 45
stacje radiololokacyjne PNA i PRS-4
zmodernizowane działko GSz-23 w ogonie
zwiększony zakres obrotu skrzydeł
ulepszony system elektryczny ( zasilanie )
może przenosić 6 rakiet H-15 w  kadłubie i 4 na skrzydłach lub trzy H-22 do 24 t bomb
zasięg 7000 km
pułap 13300m
prędkość max 2300 km/h

kierunek zmian: mocniejsze silniki, zmiana uzbrojenia,udoskonalanie systemu nawigacyjno-celowniczego

Literatura:
Gordon/Rigmant Tu-22M Naddżwiekowe bombowce Rosji
Gordon/Rigmant Tu-22 Blinder Tu-22M Backfire Russia's long range supersonic bombers
( Aerofax )
Ganin/Karpienko/Kołnogorow Otieczestwiennyje Bombardirowszcziki Bastion
P.Butowski Lotnictwo wojskowe Rosji


John Cool

  • Gość
Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #113 dnia: Stycznia 21, 2012, 20:01:13 »
Czy M1 i M2 są jeszcze w służbie?

Ile w ogóle wyprodukowano maszyn wszystkich wersji i ile dzisiaj jest na służbie? (sporą część ma MW, ale ile?)

Poprzednie wersje tj. Tu-22M0, Tu-22M1 i Tu-22M2 już dawno zostały wycofane z eksploatacji... chyba żaden już nie lata.

Łącznie w zakładach KAPO w Kazaniu - Казанское Авиационное Производственное Объединение (КАПО - http://www.oaokapo.ru/) имени С. П. Горбунова - obecnie ОАО "КМПО" wyprodukowano w ciągu lat około 268 egzemplarzy wariantu Тu-22М3.

WWS FR dysponuje około 70 egzemplarzami Tu-22M3, natomiast lotnictwo WMF FR ma ich przeszło 83. Przy czym o ile się orientuję te dane nie są zbyt aktualne - sprzed 2/3 lat.

Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #114 dnia: Stycznia 21, 2012, 20:49:53 »
W/g Yefima Gordona różnice pomiędzy wersją Tu-22M2 a Tu-22M3 to:

zwiększenie promienia działania o 14 do 45 procent w zależności od profilu lotu
zwiększenie efektywności całkowitej 2,2 razy

( do dyskusji pozostaje oczywiście  jak takową efektywność mierzono  )

( Soviet Strategic Aviation in the Cold War )

Offline CRC

  • *
Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #115 dnia: Stycznia 21, 2012, 21:22:41 »
W/g Yefima Gordona różnice pomiędzy wersją Tu-22M2 a Tu-22M3 to:

zwiększenie promienia działania o 14 do 45 procent w zależności od profilu lotu
zwiększenie efektywności całkowitej 2,2 razy

W/g Michała , członka ekipy serwisowej Tupolewa ,, gówno, nic nie zmienili .Zniesli tylko kilka ograniczeń,,

Czesio

  • Gość
Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #116 dnia: Stycznia 22, 2012, 00:03:42 »
Na Tu-22M2 instalowano NK-144-22 serii 2/изделие «ФМ» (nazywane z czasem NK-22)*, a na Tu-22M3 NK-25. Do tego M3 posiada efektywniejsze wloty, a to jedna z wielu bardzo dużych zmian widocznych niekiedy gołym okiem. Poza tym pojemność instalacji paliwowej różniła się pomiędzy wersjami jak i seriami produkcyjnymi. Między innymi z tych powodów osiągi M3 były lepsze. W Jankowym filmie fajne są ujęcia z OBP-15T Groza.
PS. Ten Michał to pewnie awionik hehe.

Otóż, czym się różnią TU-22M1 ,M2 i M3 od siebie?
Mimo, że czuję antywikipedyczny wstręt to rosyjskie opracowanie jest przejrzyste: http://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1%83-22%D0%9C

* Na Tu-22M0 i Tu-22M1 - NК-144-22

Offline CRC

  • *
Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #117 dnia: Stycznia 22, 2012, 00:18:23 »
a
PS. Ten Michał to pewnie awionik hehe.

Czesław, jestem zmęczony życiem na dwa domy . Daj te numery na wtorek . :003:

U nich byli osprzetowcy. :001:

Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #118 dnia: Stycznia 22, 2012, 09:59:06 »
W/g Michała , członka ekipy serwisowej Tupolewa ,, gówno, nic nie zmienili .Zniesli tylko kilka ograniczeń,,

Poproszę o link do tego źródła  :karpik

Offline CRC

  • *
Odp: Rosyjskie bombowce strategiczne
« Odpowiedź #119 dnia: Stycznia 22, 2012, 11:08:54 »
Poproszę o link do tego źródła  :karpik

Bede sie starał  :021: Kolega, to widze z tych dociekliwych jest...  :001: