Autor Wątek: Gesty pilotów myśliwców  (Przeczytany 5668 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dzarafata

  • Gość
Gesty pilotów myśliwców
« dnia: Października 12, 2009, 00:11:37 »
Na filmach i nagraniach widać jak sobie piloci myśliwców (lub też śmigłowców) machaną ręką  (:118: :013:  :011:) i zaraz wszyscy (oprócz mnie) wiedzą o co im chodzi. Ja też bym tak chciał, :020: więc pytam uprzejmie czy posiada ktoś materiały wyjaśniające takową gestykulację bądź adresy stron gdzie takowe są zamieszczone?

Offline Gerrah

  • *
  • 13 WELT pilot
    • 13 WELT
Odp: Gesty pilotów myśliwców
« Odpowiedź #1 dnia: Października 12, 2009, 00:25:21 »
Pamiętam, że tutaj jest na pewno trochę to omówione (na 100% w nocy za pomocą latarki coś jest).
"Right now, you're probably the smelliest Lartnei in the galaxy."
"Excuse me?" Lafiel's eyes narrowed. "Did you just say that you'd like to die? I can help you with that."

Dzarafata

  • Gość
Odp: Gesty pilotów myśliwców
« Odpowiedź #2 dnia: Października 12, 2009, 00:42:47 »
Dzięki piękne, to już jest coś ;p

Odp: Gesty pilotów myśliwców
« Odpowiedź #3 dnia: Października 12, 2009, 00:55:48 »
Kiedyś miałem w regulaminie lotów sygnały HEFOE oraz inne potrzebne do komunikacji w procedurach NORDO.
Czyli:
HEFOE - Hydraulic Electrical Fuel Oxygen Engine, pokazujesz jeden palec, dwa, trzy, cztery, pięć, zależnie od tego o jakim problemie chcesz zakomunikować.
Pukanie się w słuchawkę - wiadomo nie ma radia, czyli NORDO (no radio)
Pokazanie wyprostowana dłonią lotu na zniżaniu - chcę na ziemię, czyli lądujemy.
Zaciśnięta pięść i ruch w dół - dawaj podwozie w dół (lądowanie parą).
Zakręcenie dłonią z uniesionym palcem - zwiększ obroty (prędkość).
Głęboki ukłon w kabinie - puszczamy hamulce (start parą)
Kciuk w górze - OK, zrozumiałem.

Teraz historyjka.
Na jednym z ćwiczeń Sentry White Falcom z gośćmi z Texasu (farmerzy, ale porządni nie z erforsu, tylko z Gwardii). Przygotowywało się dwie pary do misji, jedna na MiG-29, druga na F-16. Ustalili "chopaki" wszystko co im potrzebne, start pointy, blocki, randevuoz pointy, kanalizację ( :002: - częstotliwości i kanały łączności) i inne procedury związane ze wspólnym lotem, a proszę mi wierzyć, że jest tego trochę, głównie dużo cyferek.
Piloci zajęli miejsca w kabinach, eRDy zagrały pięknym basem, z dysz dało się zauważyć lekki dymek, nie większy niż z płonących opon TIRa, a obok jeden cherlawy eF, zakichał, sapnął i... cisza, nie odpalił. Oczywiście w jego miejsce był przygotowany wraz z pilotem drugi, problem był w tym, że ów pilot nie uczestniczył w briefingu i generalnie nie wiedział nic, nie pamiętam dlaczego tak było. Odpalił swojego Viperka, jakoś tak bezdymnie, nie wiem czemu, może paliwa nie leją? I powolutku zaczął kołować, obok samolotu szedł pilot z popsutego eFa i gestami przekazywał mu treść briefingu, wszystkie najpotrzebniejsze rzeczy, ten w kabinie szybciutko sobie notował i do startu wszystko wiedział. Powiem wam, że wyglądało to imponująco, nie jednak kobieta... domyślcie się  :021: .

Dzarafata

  • Gość
Odp: Gesty pilotów myśliwców
« Odpowiedź #4 dnia: Października 12, 2009, 12:03:57 »
O: Historyjka świetna  :002: ;p. Rzeczywiście musiało to wyglądać bardzo imponująco. Często się piloci potrafią w takim stopniu komunikować bez słów?

PS: Bez pośredni link do pliku z gestami od Gerraha http://download.high-g.net/files/Handbooks/afi11-205.pdf. Wszystko ładnie napisane, ale po angielsku. :005: (może to przetłumaczę i wrzucę? Czas pokaże...   :004:)
[gmod] Pisownia! Syr.[/gmod]
« Ostatnia zmiana: Października 12, 2009, 12:58:06 wysłana przez Syringe »