Autor Wątek: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)  (Przeczytany 172307 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #240 dnia: Marca 24, 2010, 11:00:33 »
Cytuj
Że co? T-50 ma wloty proste jak strzała? Patrzę na zdjęcie które umieściłem stronę wcześniej i jakoś tego nie widzę.

Na tym zdjęciu T 50 widać właśnie, że są proste i cały wentylator jest odkryty. Oczywiście zdjęcie jest zrobione pod takim kątem ,iż widać tylko część. natomiast na innych konstrukcjach, tego typu elementy są w większym stopniu ukryte, no i tak powinno być w samolocie, który jest robione rzekomo w technologii stealth.

A tu kilka ciekawostek z innego forum przetłumaczone z paralay:

"Okay, guys, insiders have spoken at Paralay's forum, and that's what they say:

* This is T-50-1, it's leaked and someone's head's gonna roll (there was
another photo with bay doors opened, but it didn't spread)
* What we see is indeed the engine front: as I suspected, for the airframe testing it was decided to drop the engine shielding completely
* The configuration is nowhere close to the final, and will be changed, perhaps rather dramatically, including the shape of a duct
* The radar blocker will be installed into the intake, which is NOT the fan-like contraption we often see, but a 3D coaxial labyrinth


[gmod]Teksty obcojęzyczne wklejane na Forum tłumaczymy, ewentualnie dajemy chociaż krótki komentarz aby dla nie władających językiem przekaz był zrozumiały. John Cool.[/gmod]
« Ostatnia zmiana: Marca 24, 2010, 12:52:14 wysłana przez John Cool »

Offline czarnyolek

  • *
  • gg 9176114
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #241 dnia: Marca 24, 2010, 12:49:34 »
Innymi słowy, to co zostało juz wielokrotnie powiedziane, na razie widzimy bardzo wczesny prototyp, który jest platformą do testowania wiel;u, ale nie wszystkich elementów, które będą się składały na finalny produkt. Dlatego nie można jeszcze zbyt wiele powiedzieć na temat poziomu stealth. Ktoś się czepia nitów, ale po co stosować w tych prototypach docelowe łączenia, skoro i tak nie w tym celu te trzy sztuki T-50 powstały. Nie ma sensu mnożyć kosztów prototypu a na zaawansowane technologie i rozwiązania przyjdzie czas, bo biorąc pod uwagę odwleczenie prac na silnikami, do końca programu jeszcze sporo wody w Jenisieju upłynie.

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #242 dnia: Marca 24, 2010, 13:22:19 »
Na tym zdjęciu T 50 widać właśnie, że są proste i cały wentylator jest odkryty. Oczywiście zdjęcie jest zrobione pod takim kątem ,iż widać tylko część.
Skoro na tym zdjęciu widać tylko część to skąd wiesz, że cały wentylator jest odkryty? Jedyne co na nim widzę to że wloty wcale nie są "proste jak strzała" bo mają krzywiznę po zewnętrznej części. Zamiast kategorycznych stwierdzeń przydałby się zdjęcie albo opis. Oczywiście należy się spodziewać krytyki w stylu, że źródło jest niewiarygodne hehe.
Pozdrawiam

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #243 dnia: Marca 24, 2010, 13:52:04 »
Jak masz inne dane to się nimi podziel.
Hehehe, dobre. Przypomnę tylko, że już raz tutaj były postowane rzeczy naruszające amerykańskie OPSEC, do tego również dotyczące Lockheeda. Dojście amerykanom do tego zajęło niecałe dwa dni, skończyło się na szczęście tylko usunięciem i próbą dojścia do źródła. To co Ty podałeś na szczęście jest co najwyżej dezinformacją.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #244 dnia: Marca 24, 2010, 14:11:27 »
Cytuj
Skoro na tym zdjęciu widać tylko część to skąd wiesz, że cały wentylator jest odkryty?

Czesio przecież widać na zdjęciu, że jest przysłonięty przez ruchomą przednią część napływu. Tak więc wentylator na 90 % jest widoczny w całości, widac tylko lekkie wybrzuszenie z prawej strony wlotu. No i teraz kwestią otwartą jest, czy na przyszłych prototypach Rosjanie coś z tym zrobią i czy nie będzie z tym za dużo zabawy? czy poprostu oleją to i zastosują bloger i tyle. 

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #245 dnia: Marca 24, 2010, 14:33:05 »
Pozwolę sobie na szybko przetłumaczyć post Pedrosa

Ludzie związani z programem napisali na forum Paralay:
*To jest T-50-1 (zdjęcie pokazujące wygląd wlotu), wyciekło (zdjęcie) i ktoś za to beknie (było tez inne zdjęcie z otwartymi drzwiami komory uzbrojenia ale nie rozprzestrzeniło się)
* To co widzimy to jest w rzeczy samej przód silnika: jak podejrzewałem  do celu testów płatowca postanowiono zrezygnować  z osłony (blokera) silnika
* Konfiguracja  jest daleka od wersji finalnej i raczej będzie drastycznie zmieniona włączając w to kształt kanału wlotowego
* Bloker będzie zainstalowany w kanale wlotowym i nie wygląda jak pułapka na kształt wentylatora jaką często widzimy ale trójwymiarowy współosiowy labirynt.

A poniżej link do filmu pokazującego jak może ten bloker wyglądać z forum Paralay
http://www.youtube.com/watch?v=SvarEU9oEIY&feature=player_embedded

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #246 dnia: Marca 24, 2010, 14:47:42 »
No i kwestia rozwiązana  :002:
To co Ty podałeś na szczęście jest co najwyżej dezinformacją.
No to teraz ja się pośmieję. Występujesz w roli strażnika Teksasu stojącego na straży przepisów obcego państwa?  :020: Co jest dezinformacją, a co nie - nie Tobie sądzić, bo nie dysponujesz żadnymi danymi aby zanegować paralay.com. W kwestii OPSEC już nie raz trafiałem w rosyjskojęzycznym internecie na dane, czy nawet całe instrukcje podpadające pod to i co ze tego, mam się przejmować? Po prostu nie podobają Ci się dane podawane przez Rosjan i tyle. Dlatego wciąż wałkujesz temat, zamiast nie mając nic konkretnego do powiedzenia w tej kwestii - milczeć.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #247 dnia: Marca 24, 2010, 14:56:29 »
Cytuj
Konfiguracja  jest daleka od wersji finalnej i raczej będzie drastycznie zmieniona włączając w to kształt kanału wlotowego

No tak jak pisałem wcześniej będzie jeszcze dużo zabawy skoro chcą w takim stopniu nadal integrować w budowę płatowca. Albo to kolejna  dezinformacja oleją i zastosują sam bloker.

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #248 dnia: Marca 24, 2010, 14:57:12 »
Poza tym warto przypomnieć że jak już to to co widać we wlocie to nie jest żadna sprężarka, żaden wentylator ani żaden bloker tylko czołowy wieniec kierownic, charakterystyczny dla silników Liulki-Saturna. Dopiero za nim są łopaty pierwszego stopnia sprężarki.

A ów bloker, jeśli faktycznie tak wygląda to ma najwyraźniej dwie nastawy i w konsekwencji - dwa reżimy pracy: stiels-reżim oraz wysokaja tjaga.

Czesio

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #249 dnia: Marca 24, 2010, 15:32:17 »
Kolejny przykład stealth - bloker silnika F414. Bardzo przypomina WWK.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #250 dnia: Marca 24, 2010, 17:33:14 »
No pięknie! A ja dotychczas sądziłem, że to właśnie wentylator :karpik


Czesio

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #251 dnia: Marca 25, 2010, 22:50:56 »
Kolejna dawka dezinformacji z paralay.com :118:
Trochę bardziej wyraźne zdjęcie wlotu T-50. Może coś jednak jest przed silnikiem 117?

Nie tylko ja mam wątpliwości co do "prostego jak strzała" wlotu. Na rysunku silnik 117 (długi stożek) z tym czymś przed w kolorze zielonym  :002:

Z resztą patrząc na kadłubowe opływy silników względem wlotów powietrza, "prostota" wlotów jest mało prawdopodobna, tym bardziej, że ich kształt zmienia się wraz z długością z prostokątnego na okrągły.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #252 dnia: Marca 26, 2010, 18:28:45 »
T-50 z Brazylią?
Cytuj
Rosja zaoferowała Brazylii udział w programie budowy myśliwca T-50 (PAK FA). Do tej pory jedynym partnerem zagranicznym w tym zakresie są Indie.



Pierwszy lot prototyp PAK FA odbył się bez malowania. Kolejne dwa w nowym kamuflażu. Amerykańscy analitycy uznali T-50 za kopię myśliwca stealth F-22. Oba samoloty mają podobne wymiary i masę (T-50: długość – 20,4 m, rozpiętość – 14,7 m, wysokość – 5,3 m, masa pustego – 18,5 t, F-22: długość – 18,9 m, rozpiętość – 13,56 m, wysokość – 5,08 m, masa pustego – 19,7 t), są też podobne zewnętrznie. Jednak PAK FA powstaje kilkanaście lat później

O rosyjskiej ofercie poinformował pierwszy zastępca dyrektora Federalnej służby ds. współpracy wojskowo-technicznej Aleksandr Fomin. Rosja proponuje Brazylii przekazanie nowoczesnych technologii powstałych w ramach programu PAK FA i udział w opracowaniu seryjnej wersji myśliwca 5. generacji. Przedsiębiorstwa brazylijskie miałyby w konsekwencji uczestniczyć w późniejszej produkcji i montażu T-50.

Rosja oferowała w przetargu na samoloty myśliwskie dla brazylijskich wojsk lotniczych (F-X2) samoloty Su-35. Oferta została odrzucona, a w rywalizacji wyraźnie faworyzowany jest francuski Dassault Rafale (Gripen czy Rafale?). Nowa propozycja miałaby pomóc Rosjanom wrócić do rozgrywki. Fomin przypomniał w związku z tym, że w Su-35 jest już wykorzystanych wiele technologii opracowanych dla T-50 (PAK FA).

Obecnie jedynym partnerem Rosji w programie PAK FA są Indie. Wartość wspólnego programu jest szacowana na 8-10 mld USD, a indyjskim partnerem OKB Suchoja jest HAL, którego udział będzie nie mniejszy niż 25%. W lutym Fomin mówił, że wspólny samolot – dwumiejscowy FGFA – będzie produkowany nie tylko na potrzeby Rosji i Indii, ale oferowany też na rynkach zagranicznych.

W OKB Suchoja w projektowaniu PAK FA uczestniczy blisko 2 tysiące konstruktorów (w Moskwie – 1200, w Komsomolsku nad Amurem – ponad 400, w Nowosybirsku – ponad 200, w Taganrogu – ok. 100). Masa kompozytów użytych w konstrukcji stanowi 25%, a powierzchnia aż 75%. W porównaniu z Su-27 samolot składa się z 4-krotnie mniejszej liczby części. Na Su-35 zastosowano elementy awioniki opracowanej dla T-50, nowe technologie wykorzystano też w silnikach instalowanych w Su-35.

Źródło: http://www.altair.com.pl/start-4327
PS. Z podanych wymiarów wynika, że amerykańscy analitycy też korzystają z paralay.com :banan

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #253 dnia: Marca 28, 2010, 18:21:08 »
Nie ma się co łudzić. Narazie T 50 jest w bardzo kiepskim zakresie stealth  :005:

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #254 dnia: Marca 28, 2010, 20:30:02 »
No tak, na pewno Ty jesteś idealną osobą by to oceniać, mógłbyś wziąć pod uwagę, że to praktycznie "przedprototyp" i bardzo wiele na plus się jeszcze w nim zmieni, łącznie z wlasnościami stealth