Autor Wątek: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)  (Przeczytany 172175 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #600 dnia: Marca 04, 2013, 09:03:40 »
Indie i Rosja uzgadniały kwestie FGFA na Aero India 2013:

http://www.ainonline.com/aviation-news/ain-defense-perspective/2013-03-01/russia-india-describe-next-gen-fighter-plans

At Aero India, United Aircraft Corporation’s president Mikhail Pogosyan said that Russia and India would buy “over 400” aircraft and that the total market would exceed 600.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #601 dnia: Marca 07, 2013, 10:07:24 »
Kolejne zdjęcie  :):

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #602 dnia: Marca 13, 2013, 09:05:25 »
T-50 z pylonami podskrzydłowymi :
« Ostatnia zmiana: Marca 13, 2013, 12:20:24 wysłana przez John Cool »

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #603 dnia: Marca 13, 2013, 11:39:44 »
Nie wiem czy się ze mną zgodzicie, ale T-50 to pierwszy z radzieckich/rosyjskich samolotów, który jest po prostu ładny w znaczeniu elegancki.
Wszystkie poprzednie (Suchoje, MiGi) były ładne w swojej surowej, prostej i agresywnej urodzie.. coś jak Brudny Harry.
PAK-FA w porównaniu do poprzedników wygląda, jakby biuro Suchoja projektowanie "skorupy" zleciło specom z Pininfariny ;)
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #604 dnia: Marca 13, 2013, 11:58:27 »
Nie wiem czy się ze mną zgodzicie, ale T-50 to pierwszy z radzieckich/rosyjskich samolotów, który jest po prostu ładny w znaczeniu elegancki.
Wszystkie poprzednie (Suchoje, MiGi) były ładne w swojej surowej, prostej i agresywnej urodzie.. coś jak Brudny Harry.
PAK-FA w porównaniu do poprzedników wygląda, jakby biuro Suchoja projektowanie "skorupy" zleciło specom z Pininfariny ;)

Rzecz gustu, aczkolwiek ja bym raczej powiedział, że ma najładniejszą sylwetkę wśród wszystkich tych kanciatych myśliwców 5-tej generacji (choć wg. mnie do YF-23 wizualnie mu jeszcze brakuje). Natomiast poprzednie latadła firm MiG i Suchoj to klasa sama w sobie. Sylwetki mają nienaganne, może bardziej siermiężnie wykonane - zwłaszcza te z okresu zimnej wojny. Na współczesnych tudzież zmodernizowanych konstrukcjach już tego tak nie widać. Poza tym powiedzmy sobie szczerze tekturę czy dyktę o wiele łatwiej docinać do płaskich, kanciatych kształtów niż formować z nich eleganckie łuki ;), w dodatku to wszystko musi być odporne na tamtejsze warunki atmosferyczne ;).
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #605 dnia: Marca 13, 2013, 15:45:11 »
Cytuj
może bardziej siermiężnie wykonane - zwłaszcza te z okresu zimnej wojny

Wykonanie wykonaniem, ale jakie pomysły!  ;D

Bombowiec Il-52







Su-41





"Berkut"







"Obiekt 54"







КОР-70







I na koniec wszystkim dobrze znany... Eee...



Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #606 dnia: Marca 13, 2013, 22:34:24 »
Takie pytanie mało zorientowanego w suszarach - jaki materiał jest podstawą wykonania płatowca? Kompozyt, aluminium, kevlar, tak rzucam bo nie mam zielonego pojęcia.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #607 dnia: Marca 13, 2013, 23:06:05 »
Idąc po myśli KosiMAzaki:
Wikol, tektura 2 mm, blok techniczny i jak w przypadku Ił-52 blok milimetrowy.
Nożyczki oraz wprawna ręka i oko, ot co.
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #608 dnia: Marca 13, 2013, 23:10:05 »
Śmiejesz się ze mnie czy z Rosjan bo nie wiem co myśleć? Jeżeli ze mnie, to fakt nie wymieniłem sosny syberyjskiej, ale pisałem że się nie orientuję.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #609 dnia: Marca 13, 2013, 23:15:49 »
Z nikogo, rozwijałem myśl Kosa. Jeśli nie zauważyłeś, to zawsze gdy jest mowa o o samolotach "zdiełano w USSR" lub Rosji prędzej czy później wychodzi temat dykty :).
A co do materiałów trzeba się rozejrzeć. Stawiam na stopy aluminium i kompozyty (chyba Sundowner o tym gdzieś pisał)
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #610 dnia: Marca 13, 2013, 23:42:22 »
Cytuj
MiG-25
80% pokrycia samolotu wykonano z hartowanej stali, 11% ze stopów aluminium i 8-9% z tytanu i jego pochodnych
http://johncool.host.sk/MiG-25.htm

Cytuj
W wykorzystaniu kompozytów polimerowych przoduje ze względów zrozumiałych lotnictwo wojskowe. Na przykład 25% masy brytyjskiego myśliwca pionowego startu Harrier MK II, po odłączeniu bloku napędowego i uzbrojenia, stanowią kompozyty polimerowe (podobny udział w samolocie F-22).
http://www.kim.pollub.pl/student/Teoria25.pdf

Cytuj
W niespotykanym dotychczas stopniu w konstrukcji samolotów bojowych wykorzystano w budowie F-22 materiały kompozytowe. W prototypach YF-22 udział poszczególnych materiałów konstrukcyjnych przedstawiał się następująco: stopy aluminium: 33%, stopy tytanu 24%, kompozyty termoplastyczne z włóknami grafitowymi 13%, kompozyty termoutwardzalne w włóknami grafitowymi 10%, stal 5%, zaawansowane stopy aluminium 2%, pozostałe 13%. W seryjnych F-22 przednia część kadłuba składa się z 50% kompozytów i 50% ze stopów aluminium: środkowa część kadłuba złożona jest z 30% z kompozytów i 30% ze stopów aluminium, 30% tytanu i 10% innych materiałów: tylna część kadłuba składa się z 55% procentów z tytanu dla uzyskania odpowiedniej odporności na wysokie temperatury. Skrzydła samolotu składają się w 47 procentach z tytanu i 38 procentach z kompozytu z włóknami węglowymi. Wagowo płatowiec F-22 fazy EMD składa się w 36% ze stopów tytanu typu 6-Q2, w 23% z materiałów kompozytowych, w 15% ze stopów aluminium i w 14% pozostałych materiałów. Zarzucono pierwotnie planowane szerokie użycie materiałów termoplastycznych w konstrukcji płatowca (stanowią one zaledwie około 1% zamiast planowanych 27-28%).
http://spendtracks.com/samoloty/F-22-Raptor.php
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #611 dnia: Marca 13, 2013, 23:59:05 »
No dzięki, teraz jasność w temacie F-22 a jak z T-50?
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #612 dnia: Marca 14, 2013, 01:31:40 »
Poszycie płatowca PAK-FA składa się w 70% z włókien węglowych. W przekroju skrzydła na przyklad znajduje się aluminium o strukturze plastra miodu powleczone z góry i z dołu około setką włókien węglowych.. Udzial kompozytów w budowie T-50 wynosi nie mniej niż 40%.



http://sdelanounas.ru/blogs/5118/

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #613 dnia: Marca 14, 2013, 02:05:09 »
Mała korekta. Według Dawidienki udział kompozytów w całej masie samolotu ma wynosić 25%. Rzeczone "nie mniej niż 40%" to podobno pomysł samych Hindusów, a jak będzie w ostateczności czas pokaże....

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #614 dnia: Marca 23, 2013, 20:26:13 »
Dwumiejscowy FGFA.