Autor Wątek: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)  (Przeczytany 172274 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #120 dnia: Lutego 24, 2010, 23:00:00 »
Tutaj widok z góry na T-50 i F-22. Wyrażnie widać tu różnicę wielkości powierzchni nośnej obu maszyn.Oczywiście będzie to w sposób istotny rzutowało na wielkość siły nośnej i w konsekwencji poprawi niektóre ważne charakterystyki i osiągi konstrukcji rosyjskiej. 
 

[załącznik usunięty przez administratora]
Wiesław D

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #121 dnia: Lutego 24, 2010, 23:32:06 »
Ludzie zwiazani z praca nad F-117 oraz B-2.

To znaczy według kogo? :) Napewno powinien mieć mniejsze RCS od Rafale i EF.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #122 dnia: Lutego 25, 2010, 13:31:30 »
Tutaj widok z góry na T-50 i F-22. Wyrażnie widać tu różnicę wielkości powierzchni nośnej obu maszyn.Oczywiście będzie to w sposób istotny rzutowało na wielkość siły nośnej i w konsekwencji poprawi niektóre ważne charakterystyki i osiągi konstrukcji rosyjskiej. 
Pod warunkiem że masa będzie zbliżona, a ta raczej będzie wyższa.

Kapitan Bomba nie pie...li się z kosmitami.
Nap.....la z karabina, nie pyta.
Kapitan Bomba, i nie ma ch..a!

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #123 dnia: Lutego 26, 2010, 13:09:56 »
Tym razem wizja wersji lądowej i pokładowej pionowego startu i lądowania T-50. /z forum rosyjskojęzycznego/.ale od razu nasuwa sie pytanie czy w ogóle istnieją takie plany. 

[załącznik usunięty przez administratora]
Wiesław D

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #124 dnia: Lutego 26, 2010, 21:05:25 »
Kolejny rysunek w dwóch rzutach T-50 z wymiarowaniem oczywiście w decymetrach!.
Warto przy okazji podkreślić że nawiązanie w pewnym stopniu do układu aerodynamicznego myśliwców czwartego pokolenia /Su-27/a konkretnie do oddalonego rozmieszczenia silników było nieprzypadkowe. Korzyści takiego rozwiązania są oczywiste. Po pierwsze duży przyrost wolnej kubatury z przeznaczeniem na zbiorniki paliwowe, łącznie będzie to około 10 000 l !.
Wobec czego przy dopracowanej aerodynamice i ekonomicznych silnikach nie może nikogo zaskoczyć wyjątkowo duży zasięg, mówi się że będzie to blisko 5500 km !. Po drugie- większa ilość i pojemność integralnych komór na uzbrojenie, tym samym mniejsze echo radiolokacyjne skoro w misjach przy średnim obciążeniu ładunkiem bojowym nie będzie potrzeby wykorzystywania zaczepów podskrzydłowych. Wydaje się również że tradycyjnie w konstrukcji T-50 położono duży nacisk na manewrowość i pod tym względem nie będzie miał po prostu konkurenta.   

[załącznik usunięty przez administratora]
Wiesław D

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #125 dnia: Lutego 26, 2010, 22:44:10 »
Ciekawe jak sie moze udac ze bedzie lecial dwa razy dalej na tej samej ilosci paliwa co w F-22 uzywajac silniki tej samej generacij.  Na prawde interesujace :)

Moze te silniki beda operaowaly na innych oparciach, tzn. moze variable-cycle?   Ale to tez wyprobowano w USA i takich ogromnych korzysci nie bylo.  To troche cudowne i nie wiary godne ... te silniki to nie magja, aerodynamika tez nie.

W manewrowosci nic specjalnego - na tym samym etapie co F-22.  Roznice tutaj beda pewnie podobne do Su-27 vs F-15.
Interesujace bedzie tez jak komory zostana uzyte - sa dosc waskie.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #126 dnia: Lutego 26, 2010, 23:55:11 »
Ciekawe jak sie moze udac ze bedzie lecial dwa razy dalej na tej samej ilosci paliwa co w F-22 uzywajac silniki tej samej generacij.  Na prawde interesujace :)

Moze te silniki beda operaowaly na innych oparciach, tzn. moze variable-cycle?   Ale to tez wyprobowano w USA i takich ogromnych korzysci nie bylo.  To troche cudowne i nie wiary godne ... te silniki to nie magja, aerodynamika tez nie.

W manewrowosci nic specjalnego - na tym samym etapie co F-22.  Roznice tutaj beda pewnie podobne do Su-27 vs F-15.
Interesujace bedzie tez jak komory zostana uzyte - sa dosc waskie.
To nie jest dwa razy dalej.Pamiętajmy jednak że przytoczona tu wartość zasięgu to jak na razie tylko pewien szacunek, tak naprawdę wszystkie najważniejsze osiągi ,miedzy innymi zasięg będą wkrótce podane, choć mogą one zawierać pewien "wątek" propagandowy. Z pewnością wartość do 5 500 km to zasięg do przebazowania z dodatkowymi zbiornikami, pa paliwa.Czas zatem zweryfikuje te wartości. Co do manewrowości to celowo użyłem określenia "wydaje się" bo takie są wstępne opinie specjalistów, lecz powiedzmy sobie szczerze Suchoj we wszystkich ostatnich konstrukcjach właściwości manewrowe traktuje wyjątkowo poważnie. Co do pojemności komór uzbrojenia to przewaga T-50 nad F-22 jest oczywista, lecz potrzebna jest tutaj dokładna analiza ich wymiarów, trzeba też pamietać o możliwości składania sterów i stateczników w niektórych typach pocisków kierowanych.
Wiesław D

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #127 dnia: Lutego 26, 2010, 23:57:02 »
W manewrowosci nic specjalnego - na tym samym etapie co F-22.  Roznice tutaj beda pewnie podobne do Su-27 vs F-15.

Z tym nie do końca się zgodzę. O ile mi wiadomo w F-22 wektorowanie ciągu dotyczy tylko jednej płaszczyzny (góra-dół), a T-50 posiada dysze odchylane także na boki. Płytowe usterzenie pionowe T-50 też ma pozytywny wpływ na manewrowość. Oczywiście trzeba wziąć jeszcze pod uwagę inne cechy konstrukcji ale wydaje mi się, że pod tym względem można się spodziewać przewagi nad F-22. Szczególnie biorąc pod uwagę jak wiele pracy w ostatnim czasie Rosjanie włożyli w manewrowość (patrz Su-37, Su-30 MKM/MKI, Su-35BM, Bierkut i inne).

Wobec czego przy dopracowanej aerodynamice i ekonomicznych silnikach nie może nikogo zaskoczyć wyjątkowo duży zasięg, mówi się że będzie to blisko 5500 km !. 

Z tym zasięgiem to kwestia definicji. W każdym razie o ile wiem te 5500km to NIE JEST zasięg na wewnętrznych zbiornikach. W grę wchodzą zbiorniki powieszane/tankowanie w powietrzu.

Tym razem wizja wersji lądowej i pokładowej pionowego startu i lądowania T-50. /z forum rosyjskojęzycznego/.ale od razu nasuwa sie pytanie czy w ogóle istnieją takie plany. 

Ktoś chyba sobie wyobraża bezpośrednią konkurencję dla JSF w wersji pionowego startu. To raczej nie ta klasa samolotu. Z drugiej strony, biorąc pod uwagę indyjski (i chiński?) apetyt na lotniskowce może kiedyś zobaczymy "klasyczną" wersję morską.
Русский военный корабль, иди нахуй

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #128 dnia: Lutego 27, 2010, 00:04:46 »
Co do pojemności komór uzbrojenia to przewaga T-50 nad F-22 jest oczywista
Jakby nie patrzeć większe komory są bardzo potrzebne w T-50 - w końcu rosyjskie pociski powietrze-powietrze są wyraźnie większe od amerykańskich odpowiedników.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #129 dnia: Lutego 27, 2010, 00:56:41 »
Z tym nie do końca się zgodzę. O ile mi wiadomo w F-22 wektorowanie ciągu dotyczy tylko jednej płaszczyzny (góra-dół), a T-50 posiada dysze odchylane także na boki. Płytowe usterzenie pionowe T-50 też ma pozytywny wpływ na manewrowość. Oczywiście trzeba wziąć jeszcze pod uwagę inne cechy konstrukcji ale wydaje mi się, że pod tym względem można się spodziewać przewagi nad F-22. Szczególnie biorąc pod uwagę jak wiele pracy w ostatnim czasie Rosjanie włożyli w manewrowość (patrz Su-37, Su-30 MKM/MKI, Su-35BM, Bierkut i inne).

USAF tez wykonywalo swoje badania:  F-16MATV, F-15 ACTIVE, X-31.  Z jednego lub z drugiego powody postanowili uzyc 2D thrust vectoring, ale nie uwazam ze 3D bedzie mialo duza prszewage - tylko w malo licznych wypadkach - a to biorac pod uwage uzytkowanie pociskow typu AIM-9X z datalinkiem.  Nadal uwazam ze to bedzie sytuacja podobna do Su-27 vs. F-15.  PAK-FA bedzie mial wieksza manewrowosc za soba, ale nie w jakies rewelacijnej roznicy tylko blisko mozliwosci F-22 w praktyce.

Cytuj
Z tym zasięgiem to kwestia definicji. W każdym razie o ile wiem te 5500km to NIE JEST zasięg na wewnętrznych zbiornikach. W grę wchodzą zbiorniki powieszane/tankowanie w powietrzu.

Z tego co widzialem takie zasiegi to zasiegi prszelotowe bez tankowania.  F-22 + 2 baki ma zasieg prszelotowy 3000km, i to z wieksza iloscia paliwa niz 10000l.

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #130 dnia: Lutego 28, 2010, 21:16:52 »
Trzeba przyznać, że te połączenia nitowe na T 50 to niezbyt wyglądają. To oni nie mają jakiś nowocześniejszych technik łączenia?

Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #131 dnia: Marca 01, 2010, 19:26:50 »
Jeśli chodzi o T 50 to wznowi próbne loty w kwietniu pewnie już pod Moskwą ? Wiadomo kiedy wkońcu ogłoszą przetarg na silniki 5 generalcji? Saturn twierdzi aby do tak zaawansowanego projektu połączyć siły wszystkich przedsiębiorstw związanych z silnikami odrzutowymi itp w FR

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #132 dnia: Marca 01, 2010, 19:38:27 »
Tak, ma być przewieziony do Żukowskiego (Rammienskoje) do LII im. Gromowa. Tam są zdecydowanie lepsze warunki + pas o długości 5,403 metrów.

Ten silnik proponowany przez Saturna to prawdopodobnie Wyrób 127 o deklarowanym ciągu ~157kN wobec ~147kN obecnego Wyrób 117S. Też w sumie trochę mało. Decyzja ma zapaść jeszcze w tym roku. Może i przedsiębiorstwa połączą wysiłek ale nie sądzę aby stało się to przed wyłonieniem zwycięskiej propozycji. Pożyje.my zobaczymy

Coś się w temacie w każdym razie dzieje, zwłaszcza patrząc na latające laboratorium T10M-10 gdzie oba silniki się jakby różnią:


Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #133 dnia: Marca 01, 2010, 23:11:36 »
Kokpit symulatora T-50 i jego HUD.


Czyżby Rosjanie odeszli od klasycznego od nich zobrazowania na wskaźniku przeziernym?? :karpik






[gmod]Linki poprawione! John Cool.[/gmod]
« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2010, 01:58:19 wysłana przez John Cool »

John Cool

  • Gość
Odp: Pierwszy lot T-50 (PAK-FA)
« Odpowiedź #134 dnia: Marca 02, 2010, 01:53:56 »
Foty Wam wcięło spyro, niezalogowani na forum z którego linkujesz nie zobaczą tych zdjęć  :001: Pozwolę je sobie zrepostować niżej dla tych co nie widzą.

Odnośnie starego sposobu wyświetlania sztucznego horyzontu i prezentacji danych - to zależy dla kogo. W rozwiązaniach kierowanych na eksport natomiast często oferowane są takie na wzór rozwiązań zachodnich - często zresztą z wraz wyposażeniem produkcji zachodnich firm - patrz Su-30MKI z El.Op. SU-967 czy Su-30MKM z VEH-3000 firmy Thales.

Natomiast na przykład w takim Su-35 który dopiero będzie wdrażany póki co wszystko jest po staremu - HUD produkcji rosyjskich firm + symbolika zbliżona do klasycznej.
Ale kto wie, może w T-50 faktycznie będzie inaczej  :001: Na fotach widać symbolikę podobną trochę do zastosowanej na MiGu-29K.











I MiG-29K:

« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2010, 02:01:20 wysłana przez John Cool »