Autor Wątek: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu  (Przeczytany 4852 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marceliano

  • *
  • LO, DCS, FSX
Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« dnia: Lutego 26, 2010, 17:51:07 »
Mam kłopot. Jak lecę to często zablokowywuje mi się ster kierunku, w skutek czego Ka-50 zaczyna się kręcić w prawo cały czas i nie mogę tego opanować. Jak temu zaradzić?
Nie mógłbym żyć bez lotnictwa, bez lotów i tej jakiejś urzekającej atmosfery lotniska. Duże przestrzenie, niby spokój – a jednocześnie napięcie, które mija po zakończeniu lotów.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« Odpowiedź #1 dnia: Lutego 26, 2010, 18:41:31 »
Tzn dzieje się tak jak używasz trymera? Ja tak mam jak użyję trymera i nie cofnę drąga do neutrum. Pomaga zresetowanie trymu(ctrl+t).
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Offline Marceliano

  • *
  • LO, DCS, FSX
Odp: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« Odpowiedź #2 dnia: Lutego 26, 2010, 20:00:27 »
Ok, dzięki spróbuje tak zrobić.
Nie mógłbym żyć bez lotnictwa, bez lotów i tej jakiejś urzekającej atmosfery lotniska. Duże przestrzenie, niby spokój – a jednocześnie napięcie, które mija po zakończeniu lotów.

Offline Marceliano

  • *
  • LO, DCS, FSX
Odp: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« Odpowiedź #3 dnia: Lutego 27, 2010, 18:27:28 »
No i nic, raz udało mi się to jakoś opanować, gdy próbowałem to trymować, ale nie wiem w jaki sposób. Nie mogę helim skręcać w lewo, ani prawo, bo od razu się blokuje. Trym nie jest ustawiony.
Nie mógłbym żyć bez lotnictwa, bez lotów i tej jakiejś urzekającej atmosfery lotniska. Duże przestrzenie, niby spokój – a jednocześnie napięcie, które mija po zakończeniu lotów.

Odp: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 27, 2010, 20:45:31 »
A masz włączony kanał autopilota "heading hold"? Jeśli tak to go wyłącz i spróbuj.

Offline uziel101

  • 16th VTFS
  • *
  • samoloty, czołgi, pociągi
Odp: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 28, 2010, 01:25:51 »
Mam kłopot. Jak lecę to często zablokowywuje mi się ster kierunku, w skutek czego Ka-50 zaczyna się kręcić w prawo cały czas i nie mogę tego opanować. Jak temu zaradzić?

Miałem to samo. Reset trymów pomaga, ważny przycisk w dżoju ;)
That's Vietnam music... can't we get our own music?

Offline Marceliano

  • *
  • LO, DCS, FSX
Odp: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 28, 2010, 13:20:23 »
Nic nie pomaga.
Nie mógłbym żyć bez lotnictwa, bez lotów i tej jakiejś urzekającej atmosfery lotniska. Duże przestrzenie, niby spokój – a jednocześnie napięcie, które mija po zakończeniu lotów.

Offline uziel101

  • 16th VTFS
  • *
  • samoloty, czołgi, pociągi
Odp: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 28, 2010, 17:10:29 »
Nic nie pomaga.

A dżoja masz jakiego. Saitek Cyborg Evo?
That's Vietnam music... can't we get our own music?

Odp: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 28, 2010, 18:20:09 »
A dżoja masz jakiego. Saitek Cyborg Evo?
No właśnie, moderator wydzielił nawet nowy wątek dotyczący problemu, a sam zainteresowany pozostaje ciągle tajemniczy. Przejrzałem wszystkie Twoje posty na forum i w żadnym słowem nie wspomniałeś czy używasz dżojstik, jeżeli tak to:
-jaki?
-jak masz przypisane osie (szczególnie oś kierunku)?
-jaką masz wersję gry (podstawowa czy podniesiona do 1.0.1- różnią się sposobem trymerowania)?

…..Trym nie jest ustawiony.
Moim zdaniem to błąd. Trymer należy przypisać i go używać i nie chodzi mi nawet o nawiązanie do realizmu, a o samą grę, która wg mnie po wielu ruchach sterownicami wprowadza błędy w ich położeniu tudzież fizyce lotu. Aby to zniwelować należy właśnie stosować trymer.
Jeżeli już go stosujesz, pamiętaj o tym, że może on działać na dwa różne sposoby:

I. Wciskasz przycisk trymera, wychylasz drążek (orczyk) do wymaganego położenia, zwalniasz przycisk trymera po czym w krótkim czasie ustawiasz drążek (orczyk) w neutrum [nie dotyczy dżoji z FF]. Domyślny czas reakcji wynosi chyba 1 sekundę, ale można go było ustawiać w pliku FMOptions.lua (Gra\Scripts\Aircrafts\Ka-50\FMOptions.lua)

II. W wersji 1.0.1 zastosowano nowy sposób trymerowania (włączony domyślnie po instalacji łatki). Generalnie różni się tym, że po trymerowaniu sygnał na sterowanie jest odłączony do momentu powrotu rękojeści dżoja do neutrum. Inaczej działa orczyk: przy prędkości przesuwu poniżej 3 stopni/sek stabilizuje lot, powyżej umożliwia sterowanie w zakrętach. Przynajmniej ja tak to rozumiem. Więcej na ten temat w Black Shark 1.0.1 Read Me http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=43547
Ja nie zmieniałem nawyków i pozostałem przy pierwszej metodzie. Przy gwałtownych i wymagających dużych przechyleń/pochyleń manewrach trzymam przycisk trymera wciśnięty non stop.

Podsumowując:
1. Prawidłowo przypisz oś kierunku do dżojstika (zakładam że jednak go masz) i ją skonfiguruj
2.Używaj trymera.
3. Rób to prawidłowo jednym z opisanych powyżej sposobów
4. Sprawdź którą metodę trymerowania masz zaznaczoną w opcjach gry (options/gameplay/central position trimmer mode)
5. Do lotu włączaj kanały autopilota
6. Ćwicz, ćwicz, ćwicz..

Offline Marceliano

  • *
  • LO, DCS, FSX
Odp: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« Odpowiedź #9 dnia: Lutego 28, 2010, 21:11:24 »
A dżoja masz jakiego. Saitek Cyborg Evo?

Saitek Cyborg X

2.Używaj trymera.

Używam i nic...
Nie mógłbym żyć bez lotnictwa, bez lotów i tej jakiejś urzekającej atmosfery lotniska. Duże przestrzenie, niby spokój – a jednocześnie napięcie, które mija po zakończeniu lotów.

poko24

  • Gość
Odp: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« Odpowiedź #10 dnia: Lutego 28, 2010, 21:39:04 »
Musisz ustawić większą martwą strefę (deadzone) na osiach joya. Widocznie twój nie wraca do neutralnego położenia...

Odp: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 20, 2010, 03:05:20 »
Cześć, mam problem podczas trymowania śmigłowca, mianowicie ustawiam nos pod takim kątem jaki chce naciskam na sekundę przycisk trymera po czym puszczam dżojstik aby wrócił do pozycji neutralnej. W 9 na 10 przypadków wszystko działa jak należy, czasem niestety po tym "manewrze" dzieje się coś dziwnego stery przestają w ogóle reagować (zarówno dżojstik jak i orczyk) maszyna leci z takim nachyleniem jak w czasie naciśnięcia przycisku trymowania, działa tylko dźwignia skoku ogólnego.
Nie muszę chyba mówić jak jest to denerwujące (i do czego może doprowadzić) podczas powrotu do bazy po wykonanej misji.

John Cool

  • Gość
Odp: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« Odpowiedź #12 dnia: Marca 20, 2010, 03:16:15 »
Reset trymów dzik spróbujcie (Ctrl + T). Poza tym mamy już taki temat z podobnym problemem i za chwilę w nim wylądujemy :004:

Odp: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« Odpowiedź #13 dnia: Marca 20, 2010, 06:13:02 »
Pomogło John, wcześniej nie pomagało bo miałem źle skonfigurowany dzoj. Pod C trym, pod pinkle+C reset trymera i coś właśnie z pinkle się chrzaniło, będę używał Ctrl+T z klawiatury :003:

Dzięki i pozdrawiam.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Zablokowany ster kierunku w Ka-50 podczas lotu
« Odpowiedź #14 dnia: Marca 20, 2010, 08:16:24 »
Dzik pamiętaj też, żeby i joy i orczyk wróciły do neutrum, póki nie wrócą stery będą zablokowane. Wiem że wiesz że mają wrócić, ale sam się na tym łapię, że trochę nogi zostanie albo delikatnie drążek, bo już coś chcę poprawiać i stery nie działają :021:.l
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT