Autor Wątek: MiG-29M/M2 oraz MiG-35  (Przeczytany 70759 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #45 dnia: Marca 11, 2010, 19:15:58 »

[/quote]
Na sto procent skrajne belki podskrzydłowe są zdemontowane,  wskazuje na to dokładna analiza i porównanie zdjęć. Nie wiadomo tylko dlaczego. A gdzie cel promocyjny,  marketingowy i propagandowy ?.
Wiesław D

Offline Yarden

  • *
  • Wirtualny Dywizjon 316
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #46 dnia: Marca 11, 2010, 19:19:07 »
Zaraz wam przestrzelą kolana za to cytowanie zdjęć :118:
"Nie mogę patrzeć na bitego człowieka, nie mogę! Jeżeli bije ktoś inny." - Hermann Brunner

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #47 dnia: Marca 15, 2010, 07:10:40 »
Jeszcze co do tamtej belki na Migu-29 OVT, lepsze zdjęcie:

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #48 dnia: Marca 26, 2010, 14:30:51 »
Ciekawa sprawa, wygląda że ze "154" usunięto OLS-K,ktoś wie jakie mogą być powody?

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #49 dnia: Marca 27, 2010, 00:23:26 »
Zniknęły też belki i osłona dielektryczna jakby kolor ma inny. Być może kolejna przebudowa.

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #50 dnia: Maja 13, 2010, 12:32:55 »
Odnośnie prezentowanego powyżej MiGa-29OWT ("154) ze skrajnymi belkami na końcówkach skrzydeł to udało mi się we własnym archiwum zdjęć odnaleźć jeszcze dwie inne fotografie z tej serii przedstawiające ten egzemplarz MiGa-29 w roku 2001. Nawet nie byłem świadom iż je posiadam. Przy czym warto mieć również na uwadze iż zdjęcia te zostały swego czasu wykonane i udostępnione przez p. Piotra Butowskiego.



Zastanawiam się przy tym czy oprócz demonstracji na MiGu-29OWT producent RSK "MiG" w ogóle na serio rozważał ewentualność zastosowania tego rozwiązania w praktyce w egzemplarzach produkcyjnych. Z pewnością wystąpiły jakieś obiektywne przyczyny (może i nadmierny flatter, kto wie) które zadecydowały o tym iż z tego rozwiązania zrezygnowano. Bo dalsza interwencja w profile aerodynamiczne i obrys skrzydeł 9.15 aby skompensować ew. komplikacje chyba nie ma sensu. A może był to po prostu tylko "bajer" na potrzeby pokazu?


Przy okazji w magazynie Awiation Week & Space Technology w tym miesiącu podobno będzie można przeczytać artykuł Maksyma Paduszkina nt. niedawnych prób 9.61 oraz 9.67 w Indiach które miały miejsce nie dalej jak w kwietniu tego roku. Artykuł potwierdza że w próbach uczestniczył na razie radiolokator Żuk-AE w pomniejszonej wersji FGA-29 z 684 elementami nadawczo-odbiorczymi a docelowa wersja produkcyjna FGA-35 dla 9.61 i 9.67 jeszcze nie "dojrzała" do stadium prób.

Jednocześnie trzeba jednak stwierdzić iż podczas prób miały miejsce próbne odpalenia pocisków R-77 oraz zrzut bomb KAB-500Kr o korygowanej trajektorii m.in. na podstawie wstępnych danych celowniczych otrzymanych z radiolokatora. Wykonano łącznie 18 lotów. Przy czym docelowym uzbrojeniem oferowanym z 9.61 oraz 9.67 w ramach przetargu MRCA są pociski rakietowe średniego zasięgu RWW-SD czyli dalsze rozwinięcie Izd. 170 oraz pociski K-74/K-74M czyli Izd. 740/750.


9.67 z R-77 nad Żukowskim, 25 marca 2010 roku:


John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #51 dnia: Lipca 15, 2010, 16:37:53 »
Dwumiejscowy MiG-35D Izd. 9.67 z 4 x H-29T oraz 2 x R-77. Widać przy okazji tym razem komplet tj. 8 belek podskrzydłowych.


Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #52 dnia: Lipca 22, 2010, 10:25:26 »
To pewnie głupie pytanie, i zaraz się okaże, że wszyscy wiedzą, tylko nie ja. Czym są małe prostokątne czujniki na kadłubie, pod końcami skrzydeł i na statecznikach? Występują na 9-61/9-67 oraz MiGach-29SMT i modernizowanych MiGach-29UB (9-41 i 9-47 też chyba je mają, nie pamiętam)?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za wyjaśnienie
Mariusz

[załącznik usunięty przez administratora]

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #53 dnia: Lipca 22, 2010, 10:54:29 »
To są dodatkowe elementy oświetlenia wykorzystywane pomocniczo m.in. do lotów w szyku. Na prototypach nowych Su-35 (T-10BM) też je znajdziesz  :001:

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #54 dnia: Lipca 22, 2010, 11:38:35 »
No bez jaj. Chyba, że myślą perspektywicznie o wielkim szyku na kolejnej defiladzie, np. zamiast "65" coś większego, może w 3D?

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #55 dnia: Lipca 22, 2010, 11:51:23 »
Na zachodzie to standard (choć też nie u wszystkich) i takiego oświetlenia używają między innymi dość powszechnie samoloty lotnictwa marynarki wojennej Stanów Zjednoczonych (USN).

Przy czym generalnie według mojej wiedzy nie jest to standard w WWS (chyba że coś się zmieniło), z tym że w przypadku producentów rosyjskich takie elementy oświetlenia mogą być montowane na maszyny produkowane na eksport na życzenie klientów-odbiorców, najczęściej tych bogatych i wiecznie kapryśnych, vide. Indie, Malezja etc, wg. jego jakichś tam wydumanych wymogów. Owe MiGi-29SMT Izd. 9.19 były uprzednio przeznaczone dla Algierii, po tym jak trafiły do WWS można się domyślać że już tego nie usuwano. Takie elementy mają też na przykład Su-30MKM z IAPO z Irkuta dla Malezji

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #56 dnia: Lipca 22, 2010, 12:11:58 »
Wszystko się zgadza - elementy te występują na nowych MiGach i Suchojach*, ale jakoś nie może mi się pomieścić w głowie, że to tylko światełka - po co to komu? Mimo wszystko wolałbym, żeby to były czujniki jakiegoś systemu ostrzegawczego.

* Po raz pierwszy zobaczyłem je - chyba pod koniec 2007 roku - na zdjęciach prototypu MiGa-29SMT w wersji 9-19, skompletowanego w konfiguracji algierskiej. Później okazało się, że oczywiście mają je algierskie SMT i UBT, a także  indyjskie K i KUB (prototypy 9-41 i 9-47 oraz seryjne). Także malezyjskie Su-30MKM (miał je też prototyp z numerem 04 w 2006 roku w konfiguracji malezyjskiej) oraz wspomniane prototypy Su-35 (BM). Na innych samolotach nie kojarzę.

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #57 dnia: Kwietnia 10, 2011, 19:16:55 »
W/g ostatnich nieoficjalnych doniesień szanse MiG-a -35 w hinduskim przetargu są niewielkie. Mówi się, że faworytami są: francuski Rafale i zachodnioeuropejski Typhoon. Sądziłem, iż walka rozegra się pomiędzy tym ostatnim, a Migiem 35, który był moim faworytem. Myślę, ze główną przyczyną oczekiwanej porażki Miga jest jego opóżnienie w dopracowaniu. Czy zatem samolot będzie dalej rozwijany w takim tempie ?. Myślę, że- tak. Prawdopodobne jest, że Rosjanie nie wycofają również zamówienia czy, opcji zakupu dla WWS, ponieważ będzie to zasadniczy stymulator ewentualnych transakcji eksportowych. A dalsze konsekwencje- to zaniechanie programu budowy lekkiego myśliwca 5-ej generacji ze względu na brak środków i powolny regres prestiżu tego skądinąd wspaniałego Biura konstrukcyjnego z tak dużym dorobkiem. A może zdarzy się cud i MiG-35 pokona konkurentów?. Roztrzygnięcie przetargu ma nastąpić w I kwartale 2012.             
Wiesław D

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #58 dnia: Kwietnia 10, 2011, 21:06:45 »

Jak dla mnie to newsy o tym że "już za tydzień, już za miesiąc, już za pół roku" ma być wyłoniony kandydat w tej farsie stają się powoli nudne. Powoli staje się to nieco komiczne. Takie "konkursy" w Indiach jak Medium Multi-Role Combat Aircraft (MMRCA) urosły nieomal już do rangi legendy przetargu "brazylijskiego" ciągnąc się jak flaki z olejem ponad dekadę jak jakaś moda na sukces czy inna telenowela TV. Dość powiedzieć że wielu już chyba zapomniało że wymagania postawione przez Indian Air Force (Bhartiya Vāyu Senā) odnośnie 126 myśliwców wielozadaniowych (+ 74 dodatkowych egzemplarzy jako opcja kontraktu) postawiono jeszcze w roku 2001 (sic!).

Rezygnacja z MiG-35/MiG-35D (izd. 9.61/9.67) mimo że to dość łakomy kąsek patrzywszy na wielkość zamówienia wbrew pozorom nie jest aż taka straszna dla OKB im. Mikojana czy zakładów MAPO (ŁMZ) w Łuchowicach. Te dzierżą już w tej chwili dwa inne wcale niemałe kontrakty dla Indii: modernizację kilkudziesięciu MiGów-29 9.12B do stadardu MiG-29UPG (pierwszy zmodernizowany egzemplarz wzbił się w powietrze całkiem niedawno) oraz zamówienie na 12 MiG-29K (izd. 9.41) oraz 4 MiG-29KUB (izd. 9.47) + opcjonalnie 28 dalszych egzemplarzy, na które już też padła decyzja. Jak pamiętamy na razie dostarczono cztery MiG-29K (n/b #801, #802, #803 i #804) oraz dwa MiG-29KUB ( n/b #671 i #672).

Przy czym trzeba pamiętać że rodzina samolotów MiG-29K / MiG-29KUB (izd. 9.41/9.47) oraz MiG-35/MiG-35D (izd. 9.61/9.67) jest ze sobą tożsama i komplementarna, podobnie jak dawne prototypy MiG-29M (izd. 9.15) oraz MiG-29K (izd. 9.31). Unifikacja jest tutaj jak najbardziej rozsądnym posunięciem, pozwalając na budowę obu typów na jednej linii produkcyjnej, tym bardziej że między Bogiem a prawdą to prototypowe egzemplarze MiG-35 n/b 961 oraz MiG-35D n/b 967 prezentowane w Bangalore powstały nie inaczej jak przez przebudowę seryjnych MiGów-29K/KUB, wcześniej przeznaczonych dla marynarki Indii (zapewne przy porozumieniu stron). Po prostu na pewnym etapie budowy można podjąć decyzję czy końcowy wyrób będzie produktem izd. 9.41 czy też izd. 9.61.

Najprawdopodobniej ich producent tj. MAPO (ŁMZ) nie robiłby problemów nawet z produkcją MiGa-35 czy MiGa-35D z wyposażeniem i awioniką ich morskich kuzynów, tj. m.in. z radiolokatorem wyrób N010M Żuk-M2 z procesorem sygnałowym C.400 (Bagiet-55.04.06) oraz komputerem danych BCWM 486-6 zamiast radiolokatora ze skanowaniem elektronicznym Żuk-A (FAR czy też AFAR). Część klientów być może się na to zdecyduje, jako że nowocześniejszy i dużo droższy radiolokator może się okazać ponad ich możliwościami finansowymi. Tym bardziej że prototypowe MiG-35/35D z początku posiadały właśnie wyposażenie identyczne jak MiGi-29K/29KUB dla Indii.

Ponadto oprócz WWS które w jakiejś tam przyszłości planuje złożyć zamówienie na 48 egzemplarzy MiG-35 / MiG-35D oraz lotnictwo WMF zainteresowanego kupnem 26 sztuk MiG-29K / MiG-29KUB samolotem jest zainteresowanych kilku innych zagranicznych klientów. Zatem nawet przy odpadnięciu z MMRCA jest pewna szansa na budowę ok. 100-110 egzemplarzy tych samolotów w wersji morskiej i lądowej.

Nawiasem mówiąc, tak poza tematem - pierwszy prototyp MiG-29K izd. 9.31 o n/b #311 przechodzi próby jako makieta do testów hangarowania na nowym indyjskim lotniskowcu.


Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #59 dnia: Kwietnia 10, 2011, 21:24:16 »
Nie wiadomo na ile sytuacja polityczna w Syrii wpłynie na opóżnienie realizacji zamówienia na dwadzieścia kilka MiG-ów 29M. Niewykluczone więc, że w miejsce M-ek Rosjanie zaproponują Syrii najnowsze MiG-35, wyposażone już w aktywną stację radiolokacyjną.
Wiesław D