Autor Wątek: MiG-29M/M2 oraz MiG-35  (Przeczytany 70755 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lancer

  • *
  • ka-boom!
« Ostatnia zmiana: Marca 07, 2010, 21:43:33 wysłana przez John Cool »
Panowie, jesteście oficerami Armii Stanów Zjednoczonych. Oficerowie żadnej innej armii na świecie nie mogą tego o sobie powiedzieć. Zastanówcie się nad tym!

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #1 dnia: Stycznia 10, 2007, 19:02:07 »
A tam, zdjęcia kokpitów naszych Viperów nie są tajne, tylko zostały wykonane bez wymaganego pozwolenia, w zasadzie nie chodzi o same kokpity, a o fabrykę, której hangar i kawałek lotniska jest na zdjęciach.

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 10, 2007, 19:03:42 »
Lancer, gdybyś był w pobliżu to bym Cię ucałował normalnie  :020:

Tutaj jeszcze parę fotek:

http://pilot.strizhi.info/2007/01/10/1593#more-1593

Kabina trenażera:

« Ostatnia zmiana: Stycznia 10, 2007, 19:12:30 wysłana przez Kusch »
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 12, 2007, 10:53:50 »
O kurka niezłe te foty, ale mam pytanie co to za zasobnik pod gondolą silnikową miga-35, widzianą dobrze na tym zdjęciu:
http://pilot.strizhi.info/wp-content/uploads/2007/01/IMG_5624_sm.jpg

jakaś aparatura badawcza, czy nowe wyposażenie migaczy?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #4 dnia: Lutego 07, 2007, 19:48:07 »
http://www.oborona.ru/photochronicle/album?id=3006651&udf0=3006651

Wydaje mi się, że to ustrojstwo pod gondolą to może być L370 Witebsk do oślepiania głowic IR.


"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #5 dnia: Lutego 07, 2007, 22:13:13 »
Wygląda na to, że to jednak zasobnik celowniczy. Informacja prasowa Mikojana:

Cytuj
A revolutionary feature of the MiG-35 is the integration of the most advanced optic-electronic sighting and targeting systems. The developers utilized unique technologies from the Russian space program when creating these systems. The MiG-35 is equipped with in-built multi-channel surveying-and-sighting optic-electronic system which has an extended range. The multi-channel optic-electronic station to be fitted to the aircraft in a pod allows for round-the-clock navigation, detection, sighting and reconnaissance.

The MiG-35 self-defense system includes the most up-to-date radio and optical devices ensuring timely detection and counteraction of enemy fighters and air defense.
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline iq85

  • APAsq
  • *
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #6 dnia: Lutego 08, 2007, 00:28:17 »
No właśnie, jak to jest w końcu z tymi R77 panie Kusch?! Miały być z klasycznymi stabilizatorami, a widać nadal kratowane. (oczywiście pewnie makiety :021:)
Z tą nową zabawką to mig już tak gładko nie wyląduje bez podwozia.   :121:
DCS/FSX/AC/pCARS

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #7 dnia: Lutego 08, 2007, 08:34:07 »
R-77 bez kratownic ma być przeznaczony na początku jedynie dla WWS, a MiG-35 jest produktem wyłącznie eksportowym, wiec przenosi eksportowe R-77. Przy okazji R-77:

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #8 dnia: Lutego 26, 2007, 23:47:10 »
Trochę zbliżeń na to nowe wyposażenie MiG-35

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #9 dnia: Marca 09, 2007, 16:43:36 »
Troche danych o nowym wyposażeniu MiG-35




OLS-UEM



OLS-UEM wykrywa i automatycznie sledzi cele powietrzne i pokazuje pilotowi obraz do rozpoznania. W sklad wchodzi kamera termowizyjna z matryca 320x256 elementow oraz kamera telewizyjna 640x480. Oslona kamer jest wykonana z Leukoszafiru. Lustro skanuje przestrzen w zakresie +/- 90* w azymucie oraz -15/+60* w kacie podniesienia. Cel jest wykrywany w odleglosci 45km z tylnej polsfery i 15km z przedniej. Dalmierz laserowy pracuje w dwoch trybach. Treningowym (bezpieczny dla oczu) i bojowym, mierzy odleglosc w zakresie 200m do 15km. Stacja wazy 78 kg i miesci sie w wnece starej stacji OLS-29. Indyjskie MiG-29KUB otrzymaja nieco prostsza wersje OLS-UE.


OLS-K



OLS-K sluzy do wykrywania i sledzenia celow naziemnych, wykrywa czolg z odleglosci 20km a kuter rakietowy z 40km. Laser ma zasieg 20km. Stacja wykorzystuje ta samoa technologie co OLS-UEM. Stacje zostaly wykonane przez Instytut NII PP, przedtem wykonujacy urzadzenia dla przemyslu kosmicznego (optyka).

SOAR




W sklad zestawu wchodza dwie stacje, jedna na gondoli silnika a druga na grzbiecie kadluba za kabiną. Stacja wykrywa fakt odpalenia rakiety oraz wskazuje kierunek z jakiego nadlatuje. Zagrozenie jest takze podawane w formie glosowej. Stacja wykrywa rakiete klasy Stingera/Igly z odleglosci 10km, rakiety pow-pow z 30km a duzej rakiety przeciwlotniczej z odleglosci 50km. SOAR tez powstal w instytucie NII PP.

SOLO



Laserowa stacja ostrzegawcza SOLO pokrywa kierunek w 360* Wykrywa laser  oswietlajacy samolot z odleglosci 30km z dokladnoscia do 0,5*

ELT/568(v)2



Jest to urzadzenie wloskiej Elettronici. Stacja pokrywa pasmo czestotliwosci H-J (czesc wbudowana) i E-G (czesc kontenerowa)


Zródło:
Piotr Butowski ''Nowe sensory MiGa-35''
Nowa Technika Wojskowa 03/2007
"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #10 dnia: Marca 09, 2007, 21:05:40 »
ELT/568(v)2
[...]
Jest to urzadzenie wloskiej Elettronici. Stacja pokrywa pasmo czestotliwosci H-J (czesc wbudowana) i E-G (czesc kontenerowa).

Zaczyna się robić bardzo ciekawie. Firma Elettronicia SPA ma bardzo bogate doświadczenie w produkcji tego typu urządzeń. Firma projektowała już moduły elektroniczne rozmaitego przeznaczenie między innym dla samolotu Eurofighter Typhoon czy śmigłowca NH-90. Spod jej "stajni" wyszedł również system IMEWS stosowany w samolotach Mirage-2000-9 używanych w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Akurat MiG-35 posiada 3 urządzenia ELT/568(v)2 (a właściwie jak dotąd ich makiety).

http://www.elt-roma.com/

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #11 dnia: Marca 31, 2007, 13:14:10 »
Dostępne są już pierwsze fotografie nowego wcielenia MiGa-35 z wystawy Aero India 2007.

Można je pooglądać tutaj.

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpnia 01, 2009, 21:41:26 »
Myślę że warto wydzielić również temat dotyczący MiGa-35 podobnie jak Su-27SM czy Su-35.
Jest tutaj wiele pytań-kiedy nastąpi oblot oczekiwanej wersji jednomiejscowej ?, czy zobaczymy go na tegorocznym MAKS-2009, czy opóżnienie jego opracowania i dostępności nie przekreśli jego szans na wygranie ważnego dla Rosjan przetargu w Indiach ? - przecież badania i ocena konkurentów w wersji dwumiejscowej już trwają i niebawem przyjdzie kolej na wersję jednomiejscową,
Niewątpliwie walka będzie niesamowita i prawdopodobnie rozegra się pomiędzy Eurofighterem EF-2000 a MiGiem-35. ale tak naprawdę to trudno w tej chwili jednoznacznie wskazać zwycięzcę.
W sumie o wszystkim zadecyduje głównie atrakcyjność oferty bowiem wszyscy kontrpartnerzy
prezentują zbliżony poziom nowoczesności- nie wchodząc w szczegóły.
 
Wiesław D

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpnia 11, 2009, 17:18:22 »
Kuzyn MiGa-29M/MiGa-35 - myśliwiec pokładowy MiG-29K/KUB (produkt 9.41 oraz 9.47, nie mylić ze "starym" MiGiem-29K produkt 9.31 oblatanym w czerwcu 1988 roku!) jak najbardziej ma wersje jedno- i dwu-miejscowe, przy wykorzystaniu tego samego wiatrochronu oraz owiewki na wzór MiGa-29M2 (w wariancie jednomiejscowym z tyłu po prostu nie ma fotela).

Poza tym płatowce MiG-29K/KUB produkt 9.41/9.47 oraz MiG-29M/M2 produkt 9.61/9.67 są w zasadzie tożsame (poza rozwiązaniami dla wersji morskiej) i taki nowy jednomiejscowy MiG-35/MiG-29M produkt 9.61 w zasadzie będzie zapewne prawie identyczny jak nowy jednomiejscowy MiG-29K produkt 9.41 i jego powstanie to formalność - tym bardziej że testy obecnie pokazywanego dwumiejscowego MiGa-35/MiGa-29M2 produkt 9.67 jeszcze się nie skończyły.

Zaś co do tysięcznej już chyba rundy konkursu MRCA to tak naprawdę nie ma co się napinać - raz że próby konkurentów w zasadzie dopiero się rozpoczęły - a dwa - nikt tak naprawdę nie wie jakie dokładnie wymagania zostały sformułowane przez wojska powietrzne Indii i czego oni oczekują od nowego samolotu. A po trzecie - nawet jak Indie zdecydują się na coś innego to i tak jest w perspektywie kilku innych potencjalnych nabywców MiGa-35 i wcale nie mam na myśli takich "porąbanych" krajów jak Iran - poza tym oczywiście że w Indiach śmietanka do spicia jest najprawdopodobniej największa (ponad 120 płatowców).
« Ostatnia zmiana: Sierpnia 11, 2009, 17:23:25 wysłana przez John Cool »

Odp: MiG-29M/M2 oraz MiG-35
« Odpowiedź #14 dnia: Lutego 28, 2010, 23:50:09 »
Informuję /za P Butowskim/ że w roku 2012 ma ruszyć program projektowania nowego lekkiego samolotu myśliwskiego-jako następcy rodziny MiG-29. Jak dotąd brak jest na ten temat bliższych informacji poza tym, że w konstrukcji mają być wykorzystane opracowania i doświadczenia z T-50.
Nowy samolot ma być opracowany w zespole RSK MiG. Pisałem już o tym, że takie plany pojawiły się już kilka lat temu, lecz jego realizację zawieszono z wiadomych powodów. A co teraz ?. Uważam żę szans na powodzenie przedsięwzięcia jest niewiele z uwagi na braki środków, chyba że zwycięzcą przetargu w Indiach zostanie MiG-35 i pojawią się kolejne zamówienia. Projektowany myśliwiec ma być prostszy i tańszy przeznaczony głównie na export dla mniej zamożnych odbiorców. Być może potrzebny będzie partner zagraniczny, który będzie współuczestniczył w finansowaniu projektu. Niewykluczone też, że po raz drugi ten ambitny program będzie anulowany czy odkładany w czasie. Bądżmy jednak optymistami i życzmy zespołowi Mikojana aby stworzył kolejny, udany samolot myśliwski !.




 
Wiesław D