Autor Wątek: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....  (Przeczytany 391833 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Norbertnaviedzony

  • Trolle
  • *
  • Viper all the way :)
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #495 dnia: Października 17, 2008, 16:56:31 »
MiG-29 WWS sie crashnął, pilot przy życiu.

Cytuj
60 km od lotniska Domna niedaleko Czity rozbił się MiG-29 rosyjskich WWS. Pilot, który się katapultował, przeżył.
:013: http://www.altair.com.pl/start-1897


F-16 is a sexy beast - just the best looking fighter jet in existence - the most beautiful machine human being has ever built!

John Cool

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #496 dnia: Października 17, 2008, 18:01:37 »
Oznacza to że tym razem rozbiła się maszyna ze 120 IAP.

Offline Redspider

  • *
  • Pure evil....ZŁOOOOO !
NA PLASTERKI !!!

Geniusz może mieć swoje ograniczenia, ale głupota nie jest tak upośledzona

"Różnica między mną a wariatem jest taka, że ja wariatem nie jestem."
                                                                                  S. Dali

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #499 dnia: Października 28, 2008, 12:16:30 »
Witam

Podobno 6 F-16 wylądowało na Okęciu.
W radiu Zet podawali informacje ale nie usłyszałem dokładnie, może ktoś wie więcej?

Pozdrawiam Serdecznie

Edit------------------------------

Jednak 5.

http://www.tvn24.pl/-1,1570604,0,1,f_16-ladowaly-awaryjnie,wiadomosc.html

Zaważcie, że nasze samoloty znów mają problem 28 dnia miesiąca... czyżby jakieś fatum?  :karpik
« Ostatnia zmiana: Października 28, 2008, 12:25:04 wysłana przez Syringe »

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #500 dnia: Października 28, 2008, 13:35:35 »
To nie było lądowanie awaryjne, ale na zapasowym lotnisku. Jakiś samolot w Łasku lądował z użyciem liny hamującej, i pas został zablokowany.
Cytat: Sir Fred Hoyle
Space isn't remote at all. It's only an hour's drive away, if your car could go straight upwards

Siara

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #501 dnia: Października 28, 2008, 16:53:28 »

Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #502 dnia: Października 28, 2008, 19:13:41 »
Jakiś samolot w Łasku lądował z użyciem liny hamującej...

Ponoć miał "łyse gumy"  :004: - zupełnie jak w wojskowych Starach ...  :karpik

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #503 dnia: Października 28, 2008, 20:00:48 »
Witam !
Nie wiem czy miejsce odpowiednie na zadanie tego pytania, ale spróbuję :)

Chciałbym się dowiedzieć jak w praktyce wygląda lądowanie z użyciem liny hamującej, ogólnie cała procedura. Czy lina ta jest zamontowana na stałe w którymś miejscu pasa, czy może rozwija się ją na potrzeby takiego właśnie awaryjnego lądowania. No i w którym momencie pilot wypuszcza hak hamujący, po wylądowaniu, czy przed lądowaniem i ląduje już z wypuszczonym hakiem ?
Znalazłem coś takiego w sieci, chyba nawet ten system jest używany w Łasku.
http://www.esco.zodiac.com/index.cfm/navid-90

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #504 dnia: Października 28, 2008, 21:06:02 »
Lądowanie przypomina te jak na lotniskowcu, z tym małym wyjątkiem, że maszyna w momencie złapania liny musi już siedzieć solidnie na ziemi - lina musi być łapana w pewnej odległości od punktu przyziemienia - głównie z powodu małej masy haka, który po łupnięciu o pas odbija się się od niego przez chwilę. Lina też ma sporą długość, z powodu słabszej konstrukcji, tak i haka, jak i konstrukcji samolotu. Systemy linowe, mogą być zabudowane na stałe na pasie (normalnie z liną schowaną - montowaną w razie potrzeby) bądź - częściej w postaci dwóch holowanych przyczep, montowanych solidnie do ziemi. Co do dokładnego położenia systemu na pasie spotkałem sie z kilkoma sposobami - jeden to umieszczenie systemu w 1/4 lub 1/3 długości pasa. Drugi -  2/3 lub 3/4 jeżeli pas jest dość długi, a maszyny lekkie - tak aby przechwycona maszyna, nie zagracała zbyt długo pasa - po szybkim sprawdzeniu, czy czegoś nie pozostawiła po sobie - mogą lądować kolejne maszyny.

I ciekawy fakt - w konstrukcji tych systemów hamujących wykorzystuje sie układy hamulcowe zaprojektowane dla bombowców B-52 ;)


John Cool

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #506 dnia: Listopada 05, 2008, 01:28:38 »
W Armenii rozbił się Mi-24. Za altair.pl: http://www.altair.com.pl/start-2007

Cytuj
Mi-24 rozbił się w Erewaniu

Wczoraj ok. 14:00 czasu lokalnego na lotnisku w Erewaniu zniszczeniu uległ śmigłowiec Mi-24. W katastrofie zginął pilot.



Do katastrofy w bazie Erebuni pod Erewaniem doszło w czasie przygotowania do lotu treningowego. Zginął pilot Arszak Niersisian, który znajdował się na pasie startowym.

Armenia miała dotąd w uzbrojeniu 4 Mi-24 i 5 śmigłowców innego typu.


JG300_Lecter

  • Gość
Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #508 dnia: Listopada 10, 2008, 21:42:58 »
Sytuacja tego Ryanaira wyglądała bardzo poważnie. Przy podejściu wleciał w ptaki i i zatrzymał mu się jeden silnik. Zdecydowali się na drugie podejście (TOGA) i wtedy stracili drugi. Przez to musieli dosyć ostro zejść do lądowania. Tutaj widać jak ostro - goleń podwozia przebiła skrzydło:



Odp: Kraksy, wypadki, nieprzewidziane zdarzenia....
« Odpowiedź #509 dnia: Listopada 10, 2008, 22:06:50 »
TO/GA to tryb pracy systemów samolotu (silników, AP, AT, FD) ;) Zdecydowali się wykonać GA.