Autor Wątek: Zamazane komunikaty i brak wody w trybie Perfect na Radeonie HD3650 AGP.  (Przeczytany 4247 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Zamazane komunikaty i brak wody w trybie Perfect na Radeonie HD3650 AGP.
« Odpowiedź #15 dnia: Maja 13, 2010, 21:41:34 »
Ja łaskawy? Leszku jak zwykle skromność przez Ciebie przemawia :D. A ze mnie to menda jest :).

Pozdrawiam :)
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Zamazane komunikaty i brak wody w trybie Perfect na Radeonie HD3650 AGP.
« Odpowiedź #16 dnia: Maja 19, 2010, 14:01:09 »
ja pozwolę sobie zacytować, co dostałem od kolegi Mikołaja. To nie jest problem AGP. Ja mam Radeona 4890 i 4850 i też są artefakty, choć czasem trzeba postrzelać lub wyjść do menu i działa.

U mnie na Radeonie 4850 i Athlonie X2 5000+ @3.0 GHz. Il działa 30-60 fps w rozdzielczości HD, AAx8, AFx16.
Ale do rzeczy:

Zacznijmy od ustawienia samej karty graficznej. Zainstaluj najnowsze
sterowniki. Mają wyraźnie lepszą wydajność niż starsze (to akurat
programistom ATI nieźle wychodzi). Zawierają co prawda błędy, ale
poradzimy sobie z nimi. Moje ustawienia:

Antialiasing: 8x Box Filter
Anisotropic filtering: 16x
Mipmap detail: Max Quality
Vertical Sync.: Always On
Adaptive Antialiasing: disabled
Triple buffer: enabled

No i na koniec największy wróg wydajności: adaptive antialiasing. To
jest antyaliasing przezroczystych tekstur np. drzewa w lasach, osłony
kabiny w niektórych samolotach (tylko w widoku zewnętrznym), znaki
przynależności państwowej i numery na samolotach. W locie nad lasem
lub w chmurach (chmury i drzewa to są przezroczyste tekstury!) potrafi
zarżnąć całkowicie wydajność (spadki poniżej 20FPS). Zysk natomiast
jest mizerny, bo las wyglada tak samo brzydko z adaptywnym AA jak i
bez niego, na wygląd chmur wpływ jest taki jak na wygląd lasu czyli
żaden, zaś ząbki na słupkach owiewki kabiny w widoku zewnętrznym czy
zębata czerwona gwiazda to szczegóły które widać na screenshotach ale
w czasie gry nie zwraca się na nie uwagi. Wyłączyć zatem!

Teraz ustawienia gry:

Wybierz tryb OpenGL. Rozdzielczość ma marginalny wpływ na wydajność na
obecnym sprzęcie (no, chyba, że schodzimy z 1920x1080 do 800x600)
zatem warto wybrać natywną swojego monitora z 32 bitową głębią kolorów
(może wymagać grzebania w conf.ini). Koniecznie zaznacz opcję "use
stencil buffer" - bez tego cienie będą jednolicie czarne zamiast
półprzezroczyste szare. W zakładce ustawień wybierz:

Texture Filter: bilinear (tak, tak, mamy Anizo 16x z karty graficznej,
im mniej gra będzie tu mieszać tym lepiej)

Texture compression: None (nie ma sensu kompresować tekstur, na
współczesnych kartach graficznych nie ma to wpływu na wydajność a przy
kompresji pojawiają się drobne artefakty na wodzie).

Teraz opcje. WAŻNE: im mniej tych funkcji jest włączonych tym mniejsza
szansa, że gra wykorzystując je trafi na błąd w sterownikach ;-).

Use Dither: OFF (to działa tylko w trybie 16-bit, redukuje "color banding")
Use Vertex Arrays: OFF (błąd w Catalystach powoduje, że ta opcja
powoduje problemy typu fioletowe światło; wyłączenie może teoretycznie
nieco obniżyć wydajność, ale ja nic takiego nie zaobserwowałem - widać
współczesne karty radzą sobie z iłem bez pomocy verteksów)
Polygon Stripple: OFF (to jest robienie cieni z drobnych kropek gdy
wyłączony jest Stencil Buffer)

W sekcji extensions wybierz tylko:

Multitexture: ON (teksturowanie wysokich chmur, fal na plaży, płytkiej
wody, gra sporo traci bez tego)
Combine: ON (brzegi zbiorników wodnych oglądanych pod niskim kątem są
gładkie a nie zębate - coś jak AA, brzegi rzek są "plastyczne" i widać
płyciznę przybrzeżną)
Secondary Color: ON (bez tego mgła ma ostre kwadratowe krawędzie
zamiast płynnych przejść, bez tego nie ma też żadnych efektów
świetlnych)

Wszystkie pozostałe opcje na OFF gdyż nie mają wpływu na wygląd gry
ani zauważalnego wpływu na wydajność. Co więcej, u mnie opcja Clip
Hint powoduje całkowite rozsypanie się grafiki (brak tekstur, czarne
połacie lądu, potężne artefakty etc.). Pewnie Twoje kłopoty z OpenGL
też znikną jeśli ją wyłączysz.

W conf.ini znajdź opcję DynamicLights w sekcji OpenGL i zmień jej
wartość z 2 na 1. Odblaski na samolocie i w kokpicie przy strzelaniu
będą mniej intensywne i przez to ładniejsze - oryginalne wyglądają jak
jednolita warstwa jaskrawożółtej farby, przy wartości 1 są delikatne i
półprzezroczyste. Opcja ProcessAffinityMask - odkomentować i ustawić
na 2 - proces gry będzie działał na drugim rdzeniu procesora, który
zwykle jest mniej obciążony. Jak zrobić natywną rozdzielczość LCD w
conf.ini to na pewno wiesz."

Ja sam robiłem niskie przeloty w czasie mgły nad wodą, strzalając w ziemie i najmniejszą wartość jaką widziałem to 29 FPS. Mikołaj zrobił naprawdę sporo pracy. Jak ktoś chce zobaczyć jak to wygląda w HD to moge zrobić screena.


Odp: Zamazane komunikaty i brak wody w trybie Perfect na Radeonie HD3650 AGP.
« Odpowiedź #17 dnia: Maja 20, 2010, 18:25:10 »
Czy znacie jakiś inny sposób na odpalenie gry w trybie " PERFECT " na kartach ATI niż instalacja starszych sterowników ( 9.2 ) ? Problem u mnie tkwi w tym że posiadam kartę z seri 5750 ( PCI-E ) i te starsze sterowniki są nie kompatybilne. Dzieją się cuda,
Jak by ktoś miał jakiś patent na odpalenie gry w trybie perfect na tej serii grafik byłbym wdzięczny za podzielenie się wiedzą.

I never saw a wild thing sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.

Odp: Zamazane komunikaty i brak wody w trybie Perfect na Radeonie HD3650 AGP.
« Odpowiedź #18 dnia: Maja 23, 2010, 13:24:05 »
http://picasaweb.google.com/tiges.wiz/Il2Sturmowik?feat=directlink

to jest link do galerii. artefakty znikają po pierwszej serii z km-ów.

Odp: Zamazane komunikaty i brak wody w trybie Perfect na Radeonie HD3650 AGP.
« Odpowiedź #19 dnia: Maja 26, 2010, 21:14:34 »
Wypuścili Catalysta 10.5, podobno problem z texturami w Ił2 rozwiązany.
        http://game.amd.com/us-en/drivers_catalyst.aspx

Offline Minamir

  • 16th VTFS
  • *
Odp: Zamazane komunikaty i brak wody w trybie Perfect na Radeonie HD3650 AGP.
« Odpowiedź #20 dnia: Maja 26, 2010, 22:45:28 »
Nie podobno a na pewno. :) Przynajmniej na HD 4850. W końcu można włączyć tryb Perfect/HardwareShaders=1 i nie ma błędów, co prawda test zrobiłem tylko szybciutki ale na 10.4 artefakty pojawiały się już w czasie ładowania misji.

Odp: Zamazane komunikaty i brak wody w trybie Perfect na Radeonie HD3650 AGP.
« Odpowiedź #21 dnia: Maja 26, 2010, 23:51:45 »
Również potwierdzam.

Sprawdziłem dla wersji UP 2.1 i UI 1.2. Błędów brak.
Sprawdzane na kartach 2x 5850 w CFX.
Czyli seria 5xxx Radeonów już jest wolna od błędów w IL2.
Pozdrawiam.
 

Odp: Zamazane komunikaty i brak wody w trybie Perfect na Radeonie HD3650 AGP.
« Odpowiedź #22 dnia: Maja 27, 2010, 10:04:36 »
Tak. Na Radeonach serii 5xxx nie ma już żadnych błędów. Wczoraj zainstalowałem nowe sterowniki 10.5 i wszystko śmiga aż miło !!  :banan Mało tego sterowniki poprawiły wydajność karty w innych grach, aplikacjach. Nareszcie :)

I never saw a wild thing sorry for itself.
A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Zamazane komunikaty i brak wody w trybie Perfect na Radeonie HD3650 AGP.
« Odpowiedź #23 dnia: Maja 27, 2010, 11:43:19 »
Potwierdzam, wszyscy wszędzie się cieszą, że nowe sterowniki ATI naprawiają problemy w Il2...
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.