Autor Wątek: MiG-31  (Przeczytany 96801 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #180 dnia: Stycznia 24, 2013, 10:11:05 »
Tymczasem wygląda na to że do CBP w Sawaslejce przydzielono najprawdopodobniej jeszcze jednego MiGa-31BM n/b 95 (oprócz dotąd latających n/b 91-94):


John Cool

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #181 dnia: Marca 31, 2013, 14:30:06 »
Nieczęsto spotykany widok - MiG-31BM z wyciągniętym ciepłonamiernikiem 8TP (zdjęcie poniżej).

Co interesujące, jeśli chodzi o kwestie nazewnictwa to jest prawdopodobne że istnieją dwa warianty modernizacji: MiG-31BM («изделие 01БМ») oraz MiG-31BSM («изделие 01БСМ»), będące odpowiednikami zmodernizowanych samolotów w wersjach MiG-31B oraz MiG-31BS ze zmodernizowanym systemem uzbrojenia SUW Zasłon-AM oraz stacją RP-31AM.

Oba warianty posiadają cechy charakterystyczne dla MiGa-31BM które pokazaliśmy sobie na poprzednich stronach, z tą istotną różnicą że MiG-31BSM, podobnie jak MiG-31BS, czyli uprzednio zmodernizowany MiG-31 najprawdopodobniej w ramach pierwszego remontu do standardu MiG-31B jest pozbawiony sondy do tankowania w powietrzu.

Przy czym chyba jeszcze nie na żadnym znanym mi zdjęciu nie udało się odnaleźć ani jednego samolotu zmodernizowanego jako MiG-31BSM, ale kto wie, może się jeszcze ukażą (no chyba że do modernizacji skierowano wyłącznie samoloty MiG-31B),

http://img163.imageshack.us/img163/9373/52022681991799341.jpg
« Ostatnia zmiana: Listopada 28, 2014, 16:55:15 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #182 dnia: Kwietnia 11, 2013, 21:05:23 »
Tymczasem wygląda na to że do CBP w Sawaslejce przydzielono najprawdopodobniej jeszcze jednego MiGa-31BM n/b 95 (oprócz dotąd latających n/b 91-94):
2013.02.03 pod adresem http://www.airforce.ru/content/reportazhi_1/699-aviabaza-asavasleikaa-22-yanvarya-2013-g/ pojawiła się relacja z bazy w Sawaslejce z okazji dnia lotnictwa obrony powietrznej (obchodzonego 22 stycznia). Z zawartych informacji wynika faktycznie, że stacjonujące tam MiG-i-31BM to egzemplarze o nr bocznych od 91 do 95. Pierwszy z nich (91) trafił do jednostki w 2008 (oprócz wesji BM stacjonują tam jeszcze wersje BS). Przy okazji pełne oznaczenie bazy to (od 2005.03.25): 3958. гвардейская Керченская Краснознаменная авиационная база czyli na nasz: 3958. Gwardyjska Kerczeńska Czerwonego Sztandaru baza lotnicza.
Logo bazy (malowane na lewym wlocie do silnika. Ze zdjęć wynika, że tylko 95 nie ma takiego oznaczenia).

http://russianplanes.net/id85423

Tu 3 egzemplarze (92 RF-92380, 95 RF-90892 i 93 RF-92379) z 5 posiadanych:

http://www.airforce.ru/content/attachments/46524d1359843335-v_dmitrenko_savasleyka_01.jpg

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #183 dnia: Maja 08, 2013, 19:53:14 »
MiG-31BM 32. Zdjęcie z 2013.05.08 zrobione na terenie zakładów "Sokół" w czasie wystawy z okazji 75-lecia lotniska.


http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1750582&postcount=1

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #184 dnia: Lipca 04, 2013, 20:32:51 »
2013.06.12: 6979.Baza Lotnicza Kańsk, Авиабаза Канск (Дальний) http://eugzolotuhin.livejournal.com/107246.html

07 RF-90895


08 RF-90894


09


Odp: MiG-31
« Odpowiedź #185 dnia: Listopada 02, 2013, 00:39:17 »
Świetne zdjęcia z 2013.10.17 znalezione na stronie http://www.avsim.su/forum/topic/57345-пермские-споттинги/page-228. Widać po raz pierwszy BM-ki n/b 02 i 38. Samoloty pochodzą z bazy Perm (Пермь).

01 RF-92330


02


38 RF-90902

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #186 dnia: Stycznia 19, 2014, 22:27:16 »

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #187 dnia: Lutego 10, 2014, 10:41:40 »
[...]
Co interesujące, jeśli chodzi o kwestie nazewnictwa to jest prawdopodobne że istnieją dwa warianty modernizacji: MiG-31BM («изделие 01БМ») oraz MiG-31BSM («изделие 01БСМ»), będące odpowiednikami zmodernizowanych samolotów w wersjach MiG-31B oraz MiG-31BS ze zmodernizowanym systemem uzbrojenia SUW Zasłon-AM oraz stacją RP-31AM.

Czyżby to był «изделие 01БСМ»?




Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #188 dnia: Lutego 24, 2014, 10:48:10 »


Gdyby się komuś chciało pochwalny artykuł na temat naszego bohatera po rosyjsku poczytać to tutaj:
http://www.vpk-news.ru/articles/19183
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #189 dnia: Lutego 28, 2014, 20:18:43 »
A propos ostatniej dyskusji, która się tu wywiązała, ale po której nie ma już śladu (przyszedł  :icon_chomik-w-tasmiea_274: i zastosował  :icon_luger_148: ?) pojawła się dziś informacja o mającym powstać następcy MiG-a-31 http://itar-tass.com/politika/1011697. I nawet ma już swoje oznaczenie: a imię jego będzie...MiG-41  :ponury: Może dożyjemy i zobaczymy.

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #190 dnia: Marca 01, 2014, 08:55:15 »
Dodam że Duma przegłosowała remont i przywrócenie do służby wszystkich pozostających w rezerwie samolotów MiG-31, czyli około 100-150 sztuk. Są też plany Komitetu Obrony Dumy na przekazanie ciężkich myśliwców przechwytujących MiG-31 ze struktury WWS w strukturę Wojsk Obrony Kosmicznej. WWS broni się jak może przed tymi pomysłami bo nie chcą wywalać kasy modernizację gdyż do standardu MiG-31BM przeznaczyli tylko 60 sztuk. A pozbyć się ich nie chcą ze względów prestiżowych. Aby było ciekawiej to okazuje się że w magazynach leży około 1200 sztuk silników, co wystarczyło by na eksploatacje 200 samolotów przez 25 lat. Dowództwo WWS nie ma pomysłu co z nimi zrobić, znaczy się pomysł mają - zamówić nowy, ciężki myśliwski samolot, co już jakby stało się faktem. WOK ma pieniądze i pomysł, powrót części samolotów do konfiguracji MiG-31D jako nosiciele zmodernizowanych pocisków antysatelitarnych 79M6.
Moim zdaniem mało to realne, bo kto raniej wstanie ten rządzi ;) Dlatego dziwią mnie te działania WWS, które znacznie osłabią rosyjski system OPK.
« Ostatnia zmiana: Marca 01, 2014, 10:28:06 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #191 dnia: Marca 01, 2014, 09:26:23 »
Dodam, że rubel od stycznia stracił już 10%, sytuacja na Ukrainie dalej go pogrąża, a Putin płacze że mimo różnych działań PKB Rosji w 70% pochodzi z eksportu gazu i ropy. Moim zdaniem niedługo wszystkie ambitniejsze programy mogą znów stanąć pod znakiem zapytania.

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #192 dnia: Marca 02, 2014, 13:23:51 »
Ile miejsca potrzebuje MiG-31 żeby na maksymalnej prędkości wykonać zwrot o 180 stopni?

Ps. Przypominam, że "MiG" to skrót od nazwisk Mikojan i Guriewicz. Wypadało by to uszanować i poprawnie zapisywać. Mazak.
« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2014, 13:34:40 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: MiG-31
« Odpowiedź #193 dnia: Marca 02, 2014, 15:02:51 »
Tak mniej więcej między Gdańskiem, a Krakowem.
« Ostatnia zmiana: Marca 02, 2014, 16:45:36 wysłana przez Syringe »

John Cool

  • Gość
Odp: MiG-31
« Odpowiedź #194 dnia: Listopada 28, 2014, 14:49:46 »
Dobre wieści dla Foxhoundów - zakontraktowano modernizację kolejnych ~50 egzemplarzy do standardu MiG-31BM/BSM. Wartość kontraktu to 30 mld. rubli.
http://www.aex.ru/news/2014/11/27/127282/

Łącznie w ciągu lat zostanie zmodernizowanych przeszło ~110 samolotów tego typu.