I tak, i nie. Takie "kwiatki" zdarzały się regularnie na długo przed epoką modowania iłka. Jest to wina formatu zapisu przede wszystkim. Oczywiście, ponieważ odtwarzanie takiego zapisu to w grze tak naprawdę "wygenerowanie nowej gry" o z góry zdefiniowanym przebiegu, w przypadku zmiany wersji gry mogą pojawiać się zarówno takie, jak i inne błędy, np. związane ze zmianą numeracji obiektów użytych do stworzenia misji.
Zdarza się jednak czasem, że nawet mimo braku jakichkolwiek zmian pliki *.trk po prostu źle się odtwarzają. Mi osobiście przydarzył się kiedyś przypadek, że po kilku minutach odtwarzania (na chwilę po rozpoczęciu walki 1:1) samoloty "uzyskiwały własną świadomość" i rozgrywały zupełnie nowy pojedynek, za każdym razem inny.
Rozwiązaniem jest korzystanie z opcji "Quick record" (o ile dobrze pamiętam) dostępnej domyślnie pod klawiszem "s" (który nacisnąć trzeba po rozpoczęciu lotu), a stworzonej do zapisywania "na bieżąco" pojedynków sieciowych (w odróżnieniu od zapisu nagrania po locie w trybie "single player") w formacie *.ntrk. Funkcja ta działa również w grze jednoosobowej, i zdecydowanie wierniej zapisuje przebieg rozgrywki.
Istnieje szansa, że przywrócenie "starej" wersji gry poprawi wierność odtwarzania zapisu, ale gwarancji nie ma.