Autor Wątek: Su-33  (Przeczytany 28041 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Su-33
« Odpowiedź #45 dnia: Stycznia 28, 2011, 13:27:32 »
 :karpik Dzięki za wyjaśnienia - miałem rację co do "Kajetu Zimnego Janka"  :banan
Gwoli ciekawstki na tym filmiku: http://www.youtube.com/watch?v=TdPDlbrN21o
 przy 03:27 widać działanie omawianych przez Johna Coola klinów/blokad.

John Cool

  • Gość
Odp: Su-33
« Odpowiedź #46 dnia: Kwietnia 06, 2011, 23:31:54 »
Na blogu Denisa Mokruszina (http://twower.livejournal.com) pojawiła się duża seria fajnych zdjęć Su-33 w Sewieromorsku-2.

Link do galerii: http://twower.livejournal.com/522538.html

Zdjęcia są o tyle interesujące że widać na nich ewidentnie że na kilku samolotach Su-33 przeprowadzono jakieś prace remontowe w KnAAPO a być może także - kierując się wcześniejszymi doniesieniami - również modernizacyjne. Ich zakres przynajmniej dla mnie pozostaje jednak nieznany, zaś w informacjach na ten temat na razie da się wyczytać jedynie eufemizm "zmodernizowany Su-33"... cokolwiek miałoby to oznaczać.

Na samolotach zwraca uwagę również zwiezda w nowej kolorystyce jak i odświeżone malowanie. Maszyny wyglądają dość świeżo, wśród nich da się dostrzec również dawno nie widziane Su-33 n/b 78, 66 oraz 62. Przy czym ten ostatni może być przenumerowanym egzemplarzem, bo nie ma takowego na oryginalnej liście produkcyjnej.

Przy okazji - z prawej strony nagłówka fotelu pilota udało się odczytać nr fabryczny Su-33 n/b 64: 06102 zatem pełny numer to jak można wywnioskować 49051006102.











Interesująca tablica - Indykacja IŁS pricelnego kompleksa Su-33. Chyba nie trzeba tłumaczyć  :121:



Jedna z naszywek:




Symulator Su-33:





Na jednym ze stanowisk facet ma... Cougara:  :021: :karpik


Odp: Su-33
« Odpowiedź #47 dnia: Kwietnia 07, 2011, 12:40:45 »
Niedawno też 2 maszyny (#62, #68) wizytowały port lotniczy Tolmaczewo w Nowosybirsku:




Odp: Su-33
« Odpowiedź #48 dnia: Kwietnia 07, 2011, 15:01:28 »
Zdjęcia extra. Dlaczego używają Cougara a nie własnych ?

John Cool

  • Gość
Odp: Su-33
« Odpowiedź #49 dnia: Kwietnia 07, 2011, 21:30:13 »
Niedawno też 2 maszyny (#62, #68) wizytowały port lotniczy Tolmaczewo w Nowosybirsku: [...]

Podejrzewam że zatrzymały się w Tołmaczewie po drodze do Sewieromorska-2, w końcu z zakładów z Kosmomolska nad Amurem jest to całkiem "ładny" kawałek drogi  :karpik

Przy okazji ze zdjęć udało mi się "wyczaić" również nr fabr. maszyny Su-33 n/b 81 czyli 49051007403.

Zdjęcia extra. Dlaczego używają Cougara a nie własnych ?

Zapewne dlatego że to stanowisko/trenażer na PC - więc można łatwo podłączyć jakikolwiek kontroler jaki popadnie, pewnie równie dobrze można się bawić Saitekiem X45. Coś jak symulator A-10C dla US National Guard od ED  :121:

Odp: Su-33
« Odpowiedź #50 dnia: Maja 17, 2011, 16:10:16 »
Lotnictwo pokładowe, starty i lądowania na Kuzniecowie.

http://www.youtube.com/watch?v=W0X50HpeLqA&feature=player_embedded

John Cool

  • Gość
Odp: Su-33
« Odpowiedź #51 dnia: Maja 21, 2011, 11:39:26 »
Kolejna seria zdjęć Su-33 z Sewieromorska-2: http://onepamop.livejournal.com/823062.html

Wyraźnie widać że maszyny są świeżo po remoncie. Jest mowa również o nalocie rocznym pilotów pałubnej awiacji - obecnie na poziomie 80-90h, zaś instruktorzy mogą wyrobić do 120-150h.

Zastanawiający jest jeszcze casus maszyny Su-33 n/b 62 - zwłaszcza na tle tego że p. Piotr Butowski pisał w swoich pracach o 26 samolotach seryjnych (znane są póki co 24). Czyżby faktycznie co najmniej 2 samoloty we wcześniejszym zestawieniu zostały niesłusznie pominięte?












Odp: Su-33
« Odpowiedź #52 dnia: Maja 29, 2011, 02:08:54 »
Na blogu Denisa Mokruszina (http://twower.livejournal.com) pojawiła się duża seria fajnych zdjęć Su-33 w Sewieromorsku-2.

Link do galerii: http://twower.livejournal.com/522538.html

Na dziś widoczki z symulatora
http://www.youtube.com/watch?v=shmDIenqM0c&feature=player_embedded
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

John Cool

  • Gość
Odp: Su-33
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwca 16, 2011, 16:38:41 »
W temacie warto dodać że znane jest już nazwisko pilota który odpalił ten "numer" na krążącym już od jakiegoś czasu po sieci filmiku:
http://www.youtube.com/watch?v=UE6fJMSSl7U

Miał to być rzekomo podpułkownik pil. pałubnej awiacji WMF Paweł Podguzow (Павел Подгузов):



Z mniej znanych egzemplarzy samolotów seryjnych istnieje jeszcze Su-33 n/b 71 - niestety na razie nie jest dostępna żadna fotografia tej maszyny. Zgadzałoby się to z p. Piotrem Butowskim który swego czasu pisał w swoich pracach o 26 samolotach seryjnych.

Odp: Su-33
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwca 16, 2011, 21:35:06 »
 Trza mieć kupę szczęścia i wielkie umiejętności żeby z tego wyjść.
Jeżeli to on, to nie jego pierwszy "numer" z tej serii.
w opisie "kobra" Podguzowa
http://rutube.ru/tracks/220907.html
W reportażu trzeba oddać nie tylko to, co widzisz, ale także to, co widzi ktoś inny. (..) Tego kogoś trzeba znaleźć i odpytać. Odwrotnie niż w działaniu korporacyjnym: w każdej firmie jest przynajmniej jeden człowiek, który wie, o co chodzi. Tego człowieka trzeba zidentyfikować i natychmiast wyp.....yć.       Krzysztof Mroziewicz

Czesio

  • Gość
Odp: Su-33
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwca 20, 2011, 22:47:57 »
Bez tłumaczenia, zainteresowani się połapią  :001:
Cytuj
Т10К-1, 17.08.87, б/н 37, разбит 27.09.88, Н.Ф.Садовников
Т10К-2, 22.12.87, б/н 39, первая посадка на ТАКР
Т10К-0, (01-01), стат.испытания, 1989 г., в 1997 г переоборудован в стат. Т10КУБ-0
Т10К-3, (02-01), 17.02.90
Т10К-4, 1990, б/н 59, в 1995 - 96 годах был переоборудован в Т10КУБ-1
Т10К-5,1990, б/н 69
Т10К-6, (03-01), январь 1991, б/н 79
Т10К-7, (03-02), февраль 1991, остался в Крыму, продан Китаю, прототип J-15
Т10К-8, (03-03), апрель 1991, разбит 11.07.91, Т.Апакидзе, отказ СДУ
Т10К-9, (03-04), июнь 1991, б/н 109, с 1996 года не летал
Т10К-10, (03-05), повторные стат.испытания, (23.07.91 ?)

б/н 60, летает, прошел модернизацию
б/н 61, летает, прошел модернизацию
б/н 62, летает, прошел модернизацию
б/н 64, летает, прошел модернизацию
б/н 65, разбит 17.06.1996, ошибка пилотирования, В.Кузьменко, погиб
б/н 66, летает, прошел модернизацию
б/н 67
б/н 68
б/н 70, разбит 17.07.2001, Т.Апакидзе. погиб, (зав.№ 49051004103, сер.№ 04-03)
б/н 71, нет фото
б/н 72
б/н 73, разбит 11.05.2000, "Кобра", ошибка пилотирования П.П.Кретов
б/н 76, летает

б/н 77, (зав.№ 49051005101, сер.№ 05-01)
б/н 78
б/н 79
б/н 80, летает, прошел модернизацию
б/н 81, летает, прошел модернизацию
б/н 82, обрыва троса, 05.09.2005, Юрий Корнеев, (зав.№ 49051007504, сер.№ 07-04)
б/н 83
б/н 84
б/н 85
б/н 86, летает, прошел модернизацию
б/н 87, летает, прошел модернизацию
б/н 88, (зав.№ 49051009301, сер.№ 09-01)

В 1992 - 96 годах сданы 4, 5, 6, 7, 8 по 5 машин каждая, и одна б/н 88 девятой серии. Из девятой серии несколько машин осталось на заводе в Комсомольске-на-Амуре

Таким образом построено 35 машин, 9 опытных, 2 для стат.испытаний, 24 серийных, потеряно 2 опытных и 4 серийных.
 

John Cool

  • Gość
Odp: Su-33
« Odpowiedź #56 dnia: Lutego 24, 2012, 16:27:12 »
Zestaw zdjęć od Siergieja Kuzniecowa: https://picasaweb.google.com/117990383296131038585/_#








John Cool

  • Gość
Odp: Su-33
« Odpowiedź #57 dnia: Kwietnia 15, 2012, 10:43:22 »
Czyżby jednak w Rosji budowano nowy obiekt pokroju Nitka?
Budowę rozpoczęto w Jejsku (Ейск), instalacja rampy ma się zakończyć do końca 2012 roku, cały obiekt ma być oddany do użytku ~2015 roku. Wykonawcą jest ОАО "Корпорация "Трансстрой".


John Cool

  • Gość
Odp: Su-33
« Odpowiedź #58 dnia: Sierpnia 13, 2012, 00:45:26 »
Su-33 n/b 70 po remoncie w KnAAPO otrzymał malunek z Timurem Apakidze:




Odp: Su-33
« Odpowiedź #59 dnia: Sierpnia 19, 2012, 19:53:45 »
Su-33 n/b 70 po remoncie w KnAAPO otrzymał malunek z Timurem Apakidze:

Na rosyjskojęzycznym forum jest informacja, że ten egzemplarz nie jest po remoncie i będzie przeznaczony na pomnik a jego numer będzie inny. Post Serhio 2012.08.13 16:00: http://forums.airbase.ru/2012/08/t11769,2--su-33-novosti.4616.html#p2898586

Wg postu Czesia #55 z Czerwiec 20, 2011, 22:47:57 oryginalny 70 uległ rozbiciu
Cytuj
б/н 70, разбит 17.07.2001, Т.Апакидзе. погиб, (зав.№ 49051004103, сер.№ 04-03)
.