Autor Wątek: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?  (Przeczytany 10770 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 28, 2011, 14:35:02 »
Po co tak kombinujesz?! Przecież chodzi tylko o wskazanie lokalizacji kompilatora bgl w folderze z SDK od FSX (który musisz mieć zainstalowany żeby cokolwiek robić).
A link który podałeś zdaje się, że wskazuje na bglcomp z fs2004, więc jak to ma działać?
FSX Planner jeśli napotka na błędy w projekcie uniemożliwi kompilację do bgl, w innym wypadku bez problemów generuje bgl.
Co do XML to nie wiem jak ADE miałoby czytać pliki z FSX Planner? XML jako forma ma spójny standard, zawartość każdy sobie sam tworzy na swoje potrzeby.

Can't copy BGL file into the destination folder:
C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\BGL Compiler SDK\.BGL (Nie można odnaleźć określonego pliku)

Strzela ciągle tym samym komunikatem niezależnie czy stosuję  BGL dla FSX czy dla 2004
Wszystkie ścieżki są wypełnione tak jak powinny.
Jest wskazany plik kompilatora jest  wskazane miejsce przeznaczenia

Więc co ja źle robię a może wymagam za dużo.
wieczorkiem sprawdzę  jeszcze poprzez FreeCad-a  czy będzie chciało zadziałać ( ma pluginy dla BGL)

Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 28, 2011, 20:04:04 »
Jeśli mogę wtrącić,
trochę ostatnio grzebałem w sceneriach do FS2004. Miałem też problem z kompilatorem  XML/BLG. Okazało się, że któryś z programów, generował Xml z przecinkami zamiast kropek. Zamieniłem wszystkie przecinki na kropki i poszło.
Strzelam teraz w ciemno, piszę z kompa na którym nie mam tych wypocin więc nie pamiętam, ale może tutaj tkwi Twój problem.
 
 

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 28, 2011, 20:24:32 »
....................

Dziekuję ogólnie za odzew niemniej poradziłem sobie i działa

1/. lotnisko ( Runway/ taxi/ aprony) robię w AFCAD-ie do FS2004
2/. Sprawdzam w FSX ( działa)
3/. Odpalam w ADE uzupełniam o brakujące detale  i działa

I żadne tam mądre tutoriale anglojęzyczne  nie są potrzebne chcecie się czegoś nauczyć to polecam http://www.drzewiecki-design.net/tutorials.htm
Fakt na razie EPGL wygląda koszmarnie ale działa bez wdawania się w jakieś angielskie farmazony. Nawet z wieżą można się porozumieć.
Wyczaję tylko który program jest do wstawianie  ( na razie ) defaultowych klocków i się wezmę za poprawianie lotnisk aeroklubowych na Ślasku

PS.
Jesli kogoś wk.... iłem poprzednimi postami to przepraszam, ale czasem tak mam szczególnie gdy soft ma niewiele wspólnego z logicznymi rozwiązaniami.

Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 28, 2011, 20:44:43 »
Widać dla całej reszty, soft zapewnia logiczne rozwiązania...
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 28, 2011, 21:22:53 »
Cytuj
Wyczaję tylko który program jest do wstawianie  ( na razie ) defaultowych klocków i się wezmę za poprawianie lotnisk aeroklubowych na Ślasku
W ADE możesz dodawać obiekty poprzez Library Obiect Manager ( defaultowe i własnej produkcji). Ja tak to właśnie robię z tym, że nie działam w Gmax tylko w FS Design Studio V3.5.1. Program łatwy prosty i przyjemny dla początkujących. W FS9 dodaje też poprzez poprzez EZ-Scenery, program tej samej firmy co FS Design Studio.

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 28, 2011, 22:57:46 »
W ADE możesz dodawać obiekty poprzez Library Obiect Manager ( defaultowe i własnej produkcji). Ja tak to właśnie robię z tym, że nie działam w Gmax tylko w FS Design Studio V3.5.1. Program łatwy prosty i przyjemny dla początkujących. W FS9 dodaje też poprzez poprzez EZ-Scenery, program tej samej firmy co FS Design Studio.

Tjaa radość  szlag by trafił taką twórczość.
FSX Planner znów  wali takim błędem: ( bo nie może nic normalnie działać)

Can't copy BGL file into the destination folder:
C:\Program Files (x86)\Microsoft Games\Microsoft Flight Simulator X SDK\SDK\Environment Kit\BGL Compiler SDK\.BGL (Nie można odnaleźć określonego pliku)

O co on mnie pyta. skąd ja mam ten plik *.bgl kiedy ja go dopiero będę generował.
Działał poprawnie a tu znów ten komunikat mimo że nic nie ruszałem  w ustawieniach  :/
 
Czy jest tu ktoś kto używa FSX Planner i jest mi w stanie powiedzieć o co mu znów chodzi ?

Offline Vulg

  • *
  • Stalker
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 28, 2011, 23:06:11 »
Nie używałem w/w programu, ale tak z czystej ciekawości zapytam czy pracujesz na Windowsie 7 bądź Viście? Systemy te nie za bardzo lubia jak im się każe coś zapisywać na dysku C. Spróbuj zapisać bgla na innej partycji lub użyj opcji Uruchom jako Administrator.
If a zombie isn't fun to shoot, is it really a zombie?
Kropki

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 28, 2011, 23:15:16 »
Nie używałem w/w programu, ale tak z czystej ciekawości zapytam czy pracujesz na Windowsie 7 bądź Viście? Systemy te nie za bardzo lubia jak im się każe coś zapisywać na dysku C. Spróbuj zapisać bgla na innej partycji lub użyj opcji Uruchom jako Administrator.

Win7 Ultimate 64B i uruchamiam  w trybie admina  każdą aplikację której potrzebuję ... po prostu zgłupieć można  :/

Offline Vulg

  • *
  • Stalker
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 28, 2011, 23:22:20 »
Zastanawia mnie jeszcze ścieżka w kodzie błędu, a dokładniej .BGL na końcu. Jeśli to jest nazwa pliku to przed kropką musi coś być, jeśli folder to zobacz czy taki rzeczywiście istnieje. Ewentualnie spróbuj zapisać bgla gdzieś indziej.
If a zombie isn't fun to shoot, is it really a zombie?
Kropki

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 29, 2011, 00:41:42 »
Zastanawia mnie jeszcze ścieżka w kodzie błędu, a dokładniej .BGL na końcu. Jeśli to jest nazwa pliku to przed kropką musi coś być, jeśli folder to zobacz czy taki rzeczywiście istnieje. Ewentualnie spróbuj zapisać bgla gdzieś indziej.

Już mam rozwiązanie  problemu z tym BGL-em w FSX Plannerze.
Otóż żeby gad papy nie darł że mu *.BGL-a braknie trzeba wypełnić wszystkie opcję dotyczące sekcji Runway Data.
A więc w kolejności General, Markings, Detalis, VASI, Lights.
Kolejna sprawa to XML przed  kompilacja do BGL-a warto go zapisać w miejscu w którym będziemy przetrzymywać scenerię w wersji roboczej.
No i konwersja do BGL-a. Z jakiegoś nieznanego mi powodu  SDK MUSI być w tym samym miejscu  co FSX ( tego akurat nie rozumiem )

Niemniej jedno jest pewne  ja te Gliwice zrobię  ale żeby inni nie wyważali już otwartych drzwi walnę porządny tutorial w ludzkim języku.

A jak mi się zachce to pomyślę nad  porządnym opisem zawartości *AIR
oraz konkretny manual do tworzenia zegarów.
Wystarczy że ja się wk.....ałem inni nie muszą XD

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #25 dnia: Kwietnia 29, 2011, 17:59:50 »
..........................


Chwilowo kwitnę  przy ADE.
I mam tu "questa" dla was. Jak tu dodać miejsca parkingowe (rampy postojowe) ?

Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #26 dnia: Kwietnia 29, 2011, 19:09:45 »
Ja mam questa dla Ciebie. Przeczytaj manual. Dla niepoznaki jest rozdział "Creating Parking".

Niestety nie wiem skąd można ściągnąć bestseller "ADE dla opornych".
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #27 dnia: Kwietnia 29, 2011, 19:14:47 »
Ja mam questa dla Ciebie. Przeczytaj manual. Dla niepoznaki jest rozdział "Creating Parking".

Niestety nie wiem skąd można ściągnąć bestseller "ADE dla opornych".

Aleś Waść "szprytny" manual a szczególne sekcje dot. apronu  przerobiłem. Jak pytam to znaczy że chyba jest ku temu powód.
Niemniej dziękuje Ci za pomoc  :)
Pytanie podtrzymuję. 

Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #28 dnia: Kwietnia 29, 2011, 19:32:20 »
Szczerze mówiąc, to mi witki całkiem opadły.
Przecież to tylko kliknięcie na ikonkę na pasku, kliknięcie na docelowe miejsce, kliknięcie na taxi link, kliknięcie i przeciągnięcie linii. Już - gotowy najprostszy wariant z linią drogi kołowania.

PS Manuale są jak najbardziej w porządku. Może po prostu się do tego nie nadajesz...
Taaaa...
MSI MAG B650 TOMAHAWK, Ryzen 7 7800X3D, DDR5 2x32GB, Arctic Liquid Freezer II 2x120, RTX4080S, W11

Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #29 dnia: Kwietnia 29, 2011, 19:40:40 »
Cytuj
I mam tu "questa" dla was. Jak tu dodać miejsca parkingowe (rampy postojowe) ?
To ja może narysuje, będzie jaśniutkie jak słoneczko ;).