Autor Wątek: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?  (Przeczytany 10765 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwca 26, 2011, 10:10:43 »
Witam jest sprawa.
Otóż wymodelowałem sobie pewną wyspę na pacyfiku mniejsza o to jaką. bryła poprawna jak w rzeczywistości stawiam ja poprzez ADE tak jak trzeba. Ale... gdy próbuje wlecieć w jej przestrzeń poniżej poziomu najwyższego z wzniesień trafiam na szklaną scianę i ...dzwon.

Kolejna sprawa to próba lądowania nawet na płaskim placku... też dzwon.

Powiedzcie mi czego użyć żeby tą brzydką przypadłość poprawić.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwca 26, 2011, 21:54:44 »
Cześć,

prawdopodobnie masz domyślnie ustawiony "crash" w tym obiekcie i jakiekolwiek zbliżenie się do jego "hitboxa" spowoduje kolizję. Program Whisplacer ma opcję wyłączania funkcji kolizji dla danego obiektu.
Inną sprawą jest funkcja lądowania na jakiejś "platformie". Dobrym przykładem jest tu model platformy wiertniczej dołączonej do SDK FSX. Tam jest podany przykład jak takie coś zmajstrować. Niestety, nie korzystałem z tego, ale wiem, że np. w scenerii Pucka taki patent zastosował Warka. Chyba chodzi tam o zduplikowanie obiektu, na którym chcemy wylądować i przypisanie tej kopii konkretnej właściwości z menu "FS Tools". Niestety, nie korzystałem i nie jestem w stanie Ci dokładnie napisać co i jak. Powtarzam jedynie zasłyszany patent.
Pozdrawiam i powodzenia!

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Offline Mac

  • Trolle
  • *
Odp: Sceneria samoróbka - Jak się za to zabrać?
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwca 27, 2011, 23:36:58 »
Cześć,

prawdopodobnie masz domyślnie ustawiony "crash" w tym obiekcie i jakiekolwiek zbliżenie się do jego "hitboxa" spowoduje kolizję. Program Whisplacer ma opcję wyłączania funkcji kolizji dla danego obiektu.
Inną sprawą jest funkcja lądowania na jakiejś "platformie". Dobrym przykładem jest tu model platformy wiertniczej dołączonej do SDK FSX. Tam jest podany przykład jak takie coś zmajstrować. Niestety, nie korzystałem z tego, ale wiem, że np. w scenerii Pucka taki patent zastosował Warka. Chyba chodzi tam o zduplikowanie obiektu, na którym chcemy wylądować i przypisanie tej kopii konkretnej właściwości z menu "FS Tools". Niestety, nie korzystałem i nie jestem w stanie Ci dokładnie napisać co i jak. Powtarzam jedynie zasłyszany patent.
Pozdrawiam i powodzenia!


Metoda z Whisplacerem funkcjonuje niemniej ma wadę. Nie współpracuje poprawnie z ADE w którym to właśnie całość struktur układam i planuję. Po prostu rozwala całość podobnie też załatwiane jest lotnisko wygenerowane za pomocą FSX Plannera

Uklad jest nastepujący FSX Planner  świetnie się zgrywa z ADE i na poziomie XML jest gitara do bgl-a to żaden problem potem przerobić
Próba nawiazania  współpracy tych programów z wisplacerem konczy się wielkim failem i rozwaleniem struktury :)

W skutek czego mam do wyboru albo robie wszystko w Whisplacerze ( co jest mi bardzo nie wygodne ) albo w FSXP + ADE  co umozliwia takie czary że głowa mała :)