Autor Wątek: Śledzenie celu za pomocą TGP  (Przeczytany 4296 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Śledzenie celu za pomocą TGP
« dnia: Grudnia 21, 2010, 13:16:29 »
Mamy dwie podstawowe opcje śledzenia celu poprzez Liteninga 2 na MFCD: Area oraz Point (oraz INR, INR-A i INR-P pomijam, tutaj wiadomo o co chodzi).
Kiedy za pomocą TMS można wybrać "pewniaka" Area i Point? Z moich odczuc wymaga to spelnienia kilku warunków. Glownie widzę ze cel powinien znajdować sie najlepiej przed nosem, musi byc dluzszy cel naświetlania i za ktorymś razem załapie, ale przyznam sie ze robie to bardziej na czuja. Ciezko znalezc tutaj schemat.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Śledzenie celu za pomocą TGP
« Odpowiedź #1 dnia: Grudnia 24, 2010, 18:54:40 »
AREA:  Sledzenie obszaru, czyli 'punkt na ziemi' w kontekscie er - coordinates za pomoca sledzenia obszaru optycznie.  Cel nieruchomy, mozna dowolnie prszemieszcac gdzie sie TGP 'patrszy'.
POINT:  Sledzenie punktu prszez tgp, czyli sledzenie optyczne celu, np. ciezarowki - cel ruchomy.  TGP bedzie sledzic ten cel i o ile pamietam nie pozwoli tak latwo na odjechanie od celu.

INR:  Interial tracking.  TGP prszerzuca sie na INR jezeli obraz jest zamaskowany lub jest blisko zamaskowania.


Nie wiem jak POINT dziala w RLu, niestety nikt nie tlumaczyl zasady tego.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Śledzenie celu za pomocą TGP
« Odpowiedź #2 dnia: Grudnia 25, 2010, 09:39:22 »
Thx, ale to wiem, mozna wyczytac :) natomiast bardziej tutaj chodzi o zalozenie, kiedy zadziala  mozliwosc przelaczenia na AREA i POINT - jak np, jak sie oddalasz od celu, jestes juz dosc daleko ale cel na MFCD widzisz, a TGP bedziesz mial w trybie INR to namierzanie nie przeskoczy na wspomniany Area oraz Point. Bardziej mi chodzi z jakiej odleglosci w TGP bedzie mozna bylo wlasnie wybrac te tryby i przy jakich kątach, pułapie zadziała krótki LCtrl+Up . Jeszcze manual nie skonczony, moze bedzie dalej.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: Śledzenie celu za pomocą TGP
« Odpowiedź #3 dnia: Grudnia 25, 2010, 09:53:27 »
W manualu chyba nie ma nic o kątach przy których można zmienić tryb śledzenia, przynajmniej ja nic nie znalazłem. Tak z obserwacji własnych to można by chyba przyjąć, że będzie to przednia półsfera(oczywiście jeśli sobie czymś nie zasłaniamy). Area chyba da się włączyć przy każdej odległości od celu, natomiast dla Point cel musi być dobrze widoczny bo wydaje mi się, że w tym trybie śledzenia nie śledzimy współrzędnych tylko odróżniający się od tła obrazek. Sun by pewnie wiedział jak to działa ale on chyba umył ręce od DCSa. :021:
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Śledzenie celu za pomocą TGP
« Odpowiedź #4 dnia: Grudnia 25, 2010, 10:09:12 »
Znaczy jak juz da sie przestawic na Area to juz i wlaczysz tez Point. Tez mam takie wlasnie wrazenie ze to musi byc przednia polsfera, musimy tez byc blizej niz dalej by wogole moc przelaczac na Area/Point. Sam lot musi byc stabilny a cel nie znikac za skrzydlem czy gdzies. Dac tez chwilę dla TGP na "'ogarniecie" miejsca do sledzenia. Chyba tez byc na funkcji zoom tej oddalonej ("V") by widziec nie sam krzyzyk, ale i krzyz oraz otaczajacy go kwadrat.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Śledzenie celu za pomocą TGP
« Odpowiedź #5 dnia: Grudnia 26, 2010, 11:35:15 »
Słuchajcie, w BETA 4 jest totalna kicha z TGP, było dobrze wczesniej, teraz jest babol  w postaci tego, że obraz na MFCD nie odpowiada miejscu podświetlenia w postaci diamentu na HUD (TMS Up). Zrobiłem 3 naloty i nie moglem trafic w cel, nie wiedzialem co sie dzieje. Wreszcie zauważyłem że jest bug. Na drugim ekranie widac obraz z Maverica względem kamery z TGP. Nic tam nie ma nawet na oddaleniu. Na czerwono zaznaczyłem miejsce umiejscowienia tego co faktycznie pokazuje TGP, różnica to ok 200m. :( Niech to zrobią szybko nawet jakimś małym fixem bo nawet pod GAU8 nie można sobie ustawić zadania :(


   
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Śledzenie celu za pomocą TGP
« Odpowiedź #6 dnia: Grudnia 26, 2010, 16:24:21 »
Bety nie posiadam, jedynie pobieżnie zapoznałem sie z dokumentacją dlatego tylko zapytam czy nie jest przypadkiem tak, że POINT ma w założeniach lokować się na obiekcie wysoko kontrastowym (i go śledzić dzięki temu właśnie kontrastowi) a jeśli nie ma takiej możliwości (mały kontrast miedzy obiektem a tłem) wtedy przechodzimy w AREA i stabilizujemy "na gruncie" ?

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Śledzenie celu za pomocą TGP
« Odpowiedź #7 dnia: Grudnia 26, 2010, 16:34:48 »
To bardziej zależy od użytej kamery oraz filtru. AREA to typowe sledzenie pozycji, a POINT już cel ruchomy. Jesli zadziala Ci i jeden mozna wybrac drugi.

Zrobilem porownanie bledu o ktorym pisze poprzednio w becie 4, przy opcji TMS Up pojawia nam sie ta wlasnie rozbierzność.


Dla potwierdzenia track z cala sytuacją
http://rapidshare.com/files/439351286/TGP_error_TMSUP.zip

Vista 64 and DCS A10C 64bits
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Śledzenie celu za pomocą TGP
« Odpowiedź #8 dnia: Grudnia 26, 2010, 16:37:32 »
Tzn masz na myśli, że jesli zadziałał POINT to zadziała AREA? To raczej oczywiste ale w drugą stronę już nie jest tak łatwo (a przynajmniej nie zawsze powinna być taka możliwość).

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Śledzenie celu za pomocą TGP
« Odpowiedź #9 dnia: Grudnia 26, 2010, 16:58:15 »
Area to pierwsza funkcja (to ten sam klawisz za pomoca ktorego sie wlacza Point), bez właczenia Area nie przejdziesz do Point.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Offline Wacha

  • 13 WELT
  • *
Odp: Śledzenie celu za pomocą TGP
« Odpowiedź #10 dnia: Grudnia 26, 2010, 19:10:13 »
Spodziewałbym się tego :D
Tyle, że samo wciśnięcie odpowiedniego klawisza jeszcze nie powinno gwarantować, że TGP pozwoli przejść w tryb POINT. Myślałbym tutaj o AREA jak o podstawowym trybie działania TGP, zawsze dostępnym (oczywiście pod warunkiem że sam zasobnik lub jego składowe nie są uszkodzone). Jeśli dodatkowo spełniony jest warunek odpowiedniej kontrastowości celu (a oczywistym jest, że tutaj zastosowanie przybliżenia poprawia warunki pracy urządzenia)  możliwe jest przejście w "wyższy" tryb - POINT. Za to zawsze jest możliwe przejście z trybu POINT na niższy AREA. Czyli - może zdarzyć się sytuacja, gdzie udało nam się przejść na śledzenie celu w trybie POINT ale w wyniku (powiedzmy) naszego manewru zasłoniliśmy śledzony cel fragmentem podwieszonego uzbrojenia i TGP nie widział celu - wtedy powinien nastąpić fallback do AREA gdzie TGP stabilizuje się na ostatniej znanej pozycji śledzonego celu - pod warunkiem, że jest to w granicach pola obserwacji danego sensora (TV, IR).
Tak przynajmniej jest w innym symulatorze-grze :D (bo rozmawiamy cały czas o nich, prawda)? O RL niech się wypowiedzą Ci co wiedzą.


PS
Zmusiłeś mnie :) do głębszego spojrzenia do manuala A10. W szczegółach są oczywiście różnice ale zasada ogólna taka sama - AREA, obojętnie optyczna czy INR to zwykłe ustabilizowanie TGP (Ground Stabilize) na obserwowanej przestrzeni, nazywanej w manualu sceną. POINT to śledzenie celu z wykorzystaniem optyki, gdzie fallback wypada nie na AREA (optyczną) ale na POINT-inercyjny. Wtedy, pomimo chwilowego zasłonięcia celu, TGP stara się przewidzieć pozycję celu i podejmuje próbę dalszego śledzenia go po zniknięciu przeszkody (fragment płatowca/podwieszeń/itp).