Spodziewałbym się tego
Tyle, że samo wciśnięcie odpowiedniego klawisza jeszcze nie powinno gwarantować, że TGP pozwoli przejść w tryb POINT. Myślałbym tutaj o AREA jak o podstawowym trybie działania TGP, zawsze dostępnym (oczywiście pod warunkiem że sam zasobnik lub jego składowe nie są uszkodzone). Jeśli dodatkowo spełniony jest warunek odpowiedniej kontrastowości celu (a oczywistym jest, że tutaj zastosowanie przybliżenia poprawia warunki pracy urządzenia) możliwe jest przejście w "wyższy" tryb - POINT. Za to zawsze jest możliwe przejście z trybu POINT na niższy AREA. Czyli - może zdarzyć się sytuacja, gdzie udało nam się przejść na śledzenie celu w trybie POINT ale w wyniku (powiedzmy) naszego manewru zasłoniliśmy śledzony cel fragmentem podwieszonego uzbrojenia i TGP nie widział celu - wtedy powinien nastąpić fallback do AREA gdzie TGP stabilizuje się na ostatniej znanej pozycji śledzonego celu - pod warunkiem, że jest to w granicach pola obserwacji danego sensora (TV, IR).
Tak przynajmniej jest w innym symulatorze-grze

(bo rozmawiamy cały czas o nich, prawda)? O RL niech się wypowiedzą Ci co wiedzą.
PS
Zmusiłeś mnie

do głębszego spojrzenia do manuala A10. W szczegółach są oczywiście różnice ale zasada ogólna taka sama - AREA, obojętnie optyczna czy INR to zwykłe ustabilizowanie TGP (Ground Stabilize) na obserwowanej przestrzeni, nazywanej w manualu sceną. POINT to śledzenie celu z wykorzystaniem optyki, gdzie fallback wypada nie na AREA (optyczną) ale na POINT-inercyjny. Wtedy, pomimo chwilowego zasłonięcia celu, TGP stara się przewidzieć pozycję celu i podejmuje próbę dalszego śledzenia go po zniknięciu przeszkody (fragment płatowca/podwieszeń/itp).