Autor Wątek: DCS A-10C Komunikacja  (Przeczytany 19045 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline zartekB

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #60 dnia: Sierpnia 31, 2011, 16:27:32 »
Nigdy nie wyłączałem silników do przezbrajania/tankowania. Szkoda mi było czasu. I wszystko działało. Trzeba tylko pamiętać żeby ponownie wczytać dane w DSMS!
Za to żeby NAPRAWIĆ samolot to wtedy:
- kołowanie na PPS (można też na niektórych taxiway'ach ale czasem inni gracze się wqrzają);
- polecenie podłączenia zewnętrznego źródła zasilania lub włączenie APU wraz z APU GEN na PWR (żeby nam elektronika nie padła i żeby nie trzeba było od nowa zaczynać procedury przedstartowej);
- wyłączenie obydwu silników.
Trzeba odczekać chwilę, nie wiem dokładnie ile ale jakoś tak ze 2 min i widać jak samolot się podnosi i otwierają się luki techniczne itp.
Potem samolot ląduje i po uruchomieniu samych silników jazda.
"Spadochroniarz musi być na tyle mądry żeby zrozumieć zasadę działania spadochronu. I na tyle głupi żeby ją wypróbować..."

poko24

  • Gość
Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #61 dnia: Sierpnia 31, 2011, 16:53:40 »
Aby komunikować się z obsługą naziemną, według instrukcji należy (gdy chcemy uzupełnić np. uzbrojenie po walce):
- wylądować
- podkołować pod rampę
- pokrętło Rotary Selector Dial ustawić na INT
- wcisnąć przycisk INT
- wcisnąć przycisk HM.

Dopiero wtedy można gadać z obsługą.
Jeśli chcesz komunikować się z nimi przy użyciu radia to tak, ale wystarczy użyć "\" gdy masz otwarty kokpit i wyłączone silniki (np. na starcie misji, żeby zmienić uzbrojenie).

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #62 dnia: Sierpnia 31, 2011, 17:41:33 »
To ciekawe - w takim wypadku nie należy ustawiać i włączać interkomu?
"\" działa wtedy jak pokrzykiwanie z kokpitu? :)

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #63 dnia: Sierpnia 31, 2011, 17:50:06 »
Dokładnie, to samo jest w Black Sharku. Możesz krzyknąć po obsługę nie włączając nawet baterii w samolocie. Mylący jest tylko dźwięk bo głos brzmi tak samo jak przez intercom.

poko24

  • Gość
Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #64 dnia: Sierpnia 31, 2011, 19:34:36 »
Dokładnie, to samo jest w Black Sharku. Możesz krzyknąć po obsługę nie włączając nawet baterii w samolocie. Mylący jest tylko dźwięk bo głos brzmi tak samo jak przez intercom.
:) Prawda - słychać niską jakość z radia (lekki szum), ale już o wiele ciszej.

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #65 dnia: Września 01, 2011, 09:36:25 »
Nigdy nie wyłączałem silników do przezbrajania/tankowania. Szkoda mi było czasu. I wszystko działało. Trzeba tylko pamiętać żeby ponownie wczytać dane w DSMS!

Dlaczego?
Masz na myśli opcję LOAD ALL?
Przecież dane o planie misji są wgrywane z pamięci zewnętrznej, więc dlaczego po wylądowaniu, ale nie "zgaszeniu" samolotu, należy te dane ponownie wgrać?

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #66 dnia: Września 01, 2011, 10:26:57 »
Przecież dane o planie misji są wgrywane z pamięci zewnętrznej, więc dlaczego po wylądowaniu, ale nie "zgaszeniu" samolotu, należy te dane ponownie wgrać?

Ponieważ, pomimo dozbrojenia, komputer będzie widział wciąż puste pylony. Albo np. zażyczysz sobie innego typu uzbrojenia i co wtedy?.....
LOAD ALL ( najszybciej bez grzebania, wszystko robi się samo ). To trwa chwilkę, więc w czym problem? Czas na petko jak ktoś pali albo relax przed następną wyprawą w strefe śmierci.

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #67 dnia: Września 01, 2011, 10:31:26 »
Jemu chodzi chyba tylko o uzbrojenie. Jeśli uzupełniasz je w takiej samej konfiguracji jaką miałeś na starcie misji to wczytujesz dane z karty i w długą. Jeśli jednak zmieniłeś uzbrojenie musisz ręcznie uzupełnić dane w DSMS.

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #68 dnia: Września 01, 2011, 10:44:46 »
Chodziło mi jeszcze o co innego, ale trochę namieszałem. :)
Wasze wyjaśnienia są dla mnie bardzo przydatne, dzięki.

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #69 dnia: Września 01, 2011, 13:06:02 »
Jeśli jednak zmieniłeś uzbrojenie musisz ręcznie uzupełnić dane w DSMS.
U mnie w takiej sytuacji samo load DSMS wystarczało.

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #70 dnia: Września 01, 2011, 13:59:29 »
Nawet jeśli pod dany pylon podwiesiłeś inny rodzaj uzbrojenia niż miałeś na starcie misji? Dziwne.

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #71 dnia: Września 01, 2011, 17:19:58 »
Sprawdziłem przed chwilą dla pewności i wszystko jest dobrze. Zmieniłem uzbrojenie na całkiem inne niż miałem na początku i bez problemu je wykryło.

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #72 dnia: Września 01, 2011, 17:33:50 »
Wygląda na to że w DCS A-10C po przezbrojeniu pilot otrzymuję nową kartę DTS od obsługi naziemnej. Wszystko wyjaśnione przez gościa o nicku paulrkiii na forum ED. Na co dzień zajmuje się on właśnie obsługą A-10.
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1108343&postcount=4

Offline zartekB

  • 13 WELT
  • *
Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #73 dnia: Września 01, 2011, 17:51:20 »
Ja to rozumiem troszkę inaczej, facet pisze, że po przezbrojeniu samolotu "na gorąco", pilot ZAMIAST wczytać nowe dane ręcznie - "instead of him having to update manually", uzbrojeńcy lub też ci ONI przynieśli mu całkiem nowy cartrige z danymi żeby podmienić cartrige - "they brought me out a new DTS cartridge to swap out....".
Nie wiem w jakim kontekście to pisze, czy narzeka czy opisuje jak się takie rzeczy załatwia, ale wydaje mi się, że na nowym cartrigu nie musiały być wylko nowe dane uzbrojenia, mogły być też dane odnośnie nowej misji... czort wie...

A co do
U mnie w takiej sytuacji samo load DSMS wystarczało.
ja też klikałem tylko LOAD DSMS, bo tak na logikę to czy uzbrojenie jest nowe czy też takie jak było nie ma znaczenia. Przy LOAD DSMS komputer pobiera dane z aktualnie wiszącego uzbrojenia czyli pyta:
-kto tam?
-to ja MK-82
-i my 4XAGM-65D
I przekazuje pilotowi te odpowiedzi na MFDS.
:D
"Spadochroniarz musi być na tyle mądry żeby zrozumieć zasadę działania spadochronu. I na tyle głupi żeby ją wypróbować..."

Odp: DCS A-10C Komunikacja
« Odpowiedź #74 dnia: Października 22, 2012, 15:34:57 »
No dobra ale jaki przycisk na klawiaturze odpowiada przyciskowi Mic Switch  na Hotas ?? W schemacie jaki jest w instrukcji Hotas Functions pozostałe systemy mają odpowiedniki przycisków klawiaturowych. Ten nie ma, więc co mam ustawić w profilu do X52 Pro. W opcjach sterowania też go nie znalazłem !!!
Przepraszm, jeżleli to infantylne pytanie. Ale właśnie jestem po długich kutsach innych systemów uzbrojenia i tracę cierpliwość. Nauczyłem się co nie co, chcę porobić porządki razem ze skrzydłowym ale ten nie odpowiada :-)
http://il2forum.pl/index.php?topic=5137.msg74259#msg74259

"Jeśli pilot zawali, pilot ginie. Jeśli kontroler zawali, pilot ginie."