Autor Wątek: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)  (Przeczytany 161390 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #330 dnia: Września 05, 2011, 22:04:34 »
Czy jest w DCS A10C pokazywana gdzieś prędkość rzeczywista (TAS, nie prędkość wskazywana czyli IAS albo CAS) i czy jest gdzieś wyświetlana prędkość względem ziemi?

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #331 dnia: Września 05, 2011, 22:23:57 »
CDU, strona POSITION. Po prawej masz do wyboru IAS, TAS, GS. Przydatne także podczas kołowania.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #332 dnia: Września 05, 2011, 23:08:29 »
Ale wybrana prędkość wyświetla mi się na HUDzie, czy tylko na CDU?

Cytuj
Przydatne także podczas kołowania.
Czyli rozumiem, że TAS albo GS pokazuje mi nawet prędkości tak małe jak 20kts?

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #333 dnia: Września 06, 2011, 07:51:31 »
GS jest podawana na podstawie GPS (a może INS, nie pamiętam).
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

poko24

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #334 dnia: Września 06, 2011, 08:00:51 »
Można przełączyć tryb wyświetlanej prędkości na HUDzie:

1. Przełącznik IFFCC na panelu AHCP na środkową pozycję TEST
2. Używając guzików SEL na UFC wybierasz "Display Modes" i klikasz ENT
3. Znowu używając SEL wybierasz pozycję "Airspeed" i zmieniasz jej wartość używając guzików DATA (są 4 tryby do wyboru IAS - TRUE - GS - IAS/MACH)
4. Wracasz z przełącznikiem IFFCC w górną pozycję.

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #335 dnia: Września 06, 2011, 19:04:21 »
GS jest podawana na podstawie GPS (a może INS, nie pamiętam).

Na pewno nie GPS tylko INS. GPS jest używany tylko do aligna INSa.
A jak piszesz, że jest to przydatne podczas kołowania to rozumiem, że pokazuje też skrajnie małe prędkości np. 10, 20kts.

@poko24, muszę to sprawdzić, pewnie znajdę ten plik i ustawię sobię, aby nie było trzeba przełączać za każdym razem ;)

Cytuj
No i co z tego, jak on działa jak "ręczny".  Przecież nic się nie popsuję jak go się załączy. Przecież to jest gra, albo tylko gra i jakoś trzeba sobie radzić.

Mi się zdaje, że również w rzeczywistym A10C piloci używają tego hamulca jako parking brake, bo w innych maszynach w awaryjnych sytuacjach można używać parking brake.

Jeszcze powtarzam moje stare pytanie: Jak usunąć markpoint oraz waypoint?
 

poko24

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #336 dnia: Września 06, 2011, 20:03:13 »
Mi się zdaje, że również w rzeczywistym A10C piloci używają tego hamulca jako parking brake, bo w innych maszynach w awaryjnych sytuacjach można używać parking brake.
Prawy system hydrauliki ładuje akumulatory awaryjne. Kiedy pociągniesz za hamulec ręczny to uruchomisz wahania z tych akumulatorów (znajdują się one w nosie samolotu). Jeśli masz prawą hydraulikę, ciśnienia hamulców będą się wyrównywać. Jeśli padnie także prawe hydro to uzyskasz maksymalnie około trzech pompowań hamulców, zanim stracisz także ciśnienie z akumulatorów awaryjnych.

[Masakra to przetłumaczyć...]
Tutaj masz wytłumaczone w angielskim jak to działa:
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1205471&postcount=18

Używają tylko podstawek pod kołami. Procedura obsługi naziemnej przed kołowaniem wygląda tak:
http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1133408&postcount=13

poko24

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #337 dnia: Września 06, 2011, 21:35:35 »
P.S. Znalazłem lepsze wytłuamczenie działania hamulca awaryjnego w manualu do A-10A - Działa tak samo jak w A-10C.

Cytat: T.O. 1A-10A-1 / str.47
The emergency  brake system is engaged by pulling the emergency brake handle aft which mechanically positions a valve, directing pressure from the right hydraulic system or accumulator to the brakes. If the right hydraulic system is intact, unlimited braking will be available. When the emergency brake handle is pulled, the anti-skid control system is deactivated.

"System hamowania awaryjnego uruchamia się pociągając za uchwyt hamulca bezpieczeństwa, który mechanicznie pozycjonuje zawór, kierując ciśnienia z prawego układu hydraulicznego lub akumulatorów do hamulców. Jeżeli prawa hydraulika jest w stanie nienaruszonym, hamować można bez ograniczeń. Gdy uchwyt hamulca awaryjnego jest wyciągnięty, system kontroli antypoślizgowej jest wyłączony."

Jest to jedyna operacja, którą wykonuje ta dźwignia - umożliwia hamowanie. Kropka!


Co do kasowania MARKPOINTów i WP - z tego co wiem nie można tego zrobić. Po prostu zapisujesz nowe, czyli np. jeżeli masz już "MARK A", to zapisując nowy o nazwie "A" kasujesz ten poprzedni.
"MARKPOINT Z" jest zlokalizowany zawsze w miejscu, gdzie odpaliłeś broń. Dlatego dostępnymi oznaczeniami swoich punktów są litery od A do Y.

poko24

  • Gość
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #338 dnia: Września 07, 2011, 07:40:30 »
Muszę znowu się trochę poprawić, bo mogę być źle zrozumiany (ehh, to pisanie po nocach...):
Mianowicie MARKPOINTów - tak jak napisałem - nie skasujesz (tworzą się one sekwencyjnie od A-Y), a jedynie nadpisujesz stare. Dojedziesz do Y, to następnym znowu będzie o nazwie A, a poprzedni o tym samym oznaczeniu zostanie nadpisany. Markpoint Z to punkt, na który ostatnio odpaliłeś broń - a nie tak jak można było mnie zrozumieć, że tworzy się w miejscu, w którym odpaliłeś broń.
Waypointów nie skasujesz z bazy danych, ale możesz je usunąć lub nadpisać w zapisanym planie lotu (guziki przy linii 5, 7 i 9 na stronie FPM [Flight Plan Build Sub-Page] w CDU - manual str. 252).

Maksymalna ilość zapisanych w bazie danych CDU waypointów to 40
Maksymalna ilość zapisanych w bazie danych CDU markpointów to 25
Maksymalna ilość zapisanych w bazie danych CDU planów lotu to 20

Offline zartekB

  • 13 WELT
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #339 dnia: Września 09, 2011, 22:01:35 »
Chciałbym zmienić jeden z zestawów uzbrojenia (a konkretnie to dodać ECM POD) spośród tych które są wyświetlane przy rearm'ie. Czy ktoś wie jak to zrobić? Kiedyś widziałem taki wątek na forum ED ale teraz nie mogę tego odszukać...
"Spadochroniarz musi być na tyle mądry żeby zrozumieć zasadę działania spadochronu. I na tyle głupi żeby ją wypróbować..."

Offline zartekB

  • 13 WELT
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #340 dnia: Września 10, 2011, 17:07:55 »
Przepraszam za post pod postem ale znalazłem rozwiązanie:

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=74772&page=2
"Spadochroniarz musi być na tyle mądry żeby zrozumieć zasadę działania spadochronu. I na tyle głupi żeby ją wypróbować..."

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #341 dnia: Września 10, 2011, 17:10:24 »
Czy mozna tak zrobić , żeby przy zrzucie bomb GBU 38 (JDAM) następowało automatycznie przeskok   do nastepnego punktu zrzutu ?
Troche to jest upierdliwe robić to ręcznie (za mało czasu ,) , jak mam cztery cele  w nie wielkiej odleglości  od siebie

Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #342 dnia: Września 10, 2011, 19:32:37 »
Cztery cele to żaden problem, jak masz odpowiednio skonfigurowanego HOTASa.

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #343 dnia: Listopada 17, 2011, 15:12:33 »
Do czego jest dźwignia "canopy disengage" oraz czym steruje w DCS ten panel, który powinienn kontrolować rejestrator?

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Pomoc dla początkujących (DCS: A-10C)
« Odpowiedź #344 dnia: Stycznia 03, 2012, 16:59:35 »
Kolejne pytanie: Czy przełącznik jettison na panelu CMSa potrafi odrzucać tylko flary, czy chaff oraz jammera też? I po co w rzeczywistości wyrzuca się wszystkie flary?
Do czego jest przełącznik "signal lights" ma on dwie pozycje DIM i BRT co oznacza, że kontroluje on jasność, ale czego?
Czy w najnowszym paczu zaimplementowano zmniejszanie dokładności INS podczas długiego lotu?
Podczas bombardowania CBU w trybie CCIP subamunicja ląduje bardzo nieprecyzyjnie, nawet przy CBU97 HOF3000 i wys. zrzutu 5000ft. Dlaczego zawsze pucki pudłują?
Czy w rzeczywistym A10C jeśli TGP jest w trybie AA to też na HUDzie nie ma żadnego znacznika TGP LOS jak to jest w trybie AG? Czyni to TGP w trybie AA bardzo niepraktycznym!
Do czego jest przełącznik EGI HQ TOD? Jest on koło przełączników wyboru anteny (górnej, dolnej, lub obydwu)?
Czy w DCS możliwe jest przesyłanie przez AWACSa pozycji wrogich maszyn przez datalink?