Przepraszam za post pod postem, ale nie widzę możliwości edycji postów na tym forum

Pozwolę sobie opisać to, co zrobiłem - może pomogę komuś z podobnymi problemami.
Pokombinowałem z ustawieniami komputera, użyłem programików wspomnianych w w/w linku (które, nawiasem mówiąc, nie pokazały żadnych problemów z
DPD latency), wyłączyłem HT, HPET i C1E w BIOSie. Jedyna zmiana, która wydaje się, że pomogła, to wyłączenie C1E - jest teraz zauważalnie płynniej - przynajmniej w misji Instant Action.
Ale...
W przypadku, kiedy lecę nad chmurami (pełne zachmurzenie) fps maksymalne to okolice 30.
W przypadku, kiedy wlecę w chmury, wartość ta spada do 15-22 [!].
Przetestowałem misję z o wiele większą ilością obiektów,
Create Fast Mission. Jest ok (fps`y 50-70) dopóki nie zbliżę się do "akcji". Wtedy zaczynają się problemy. Czasami zacinki są tak duże, że rzutuje to na kontrolę lotu - najzwyczajniej na świecie, po zacinkach nagle jestem w innym położeniu, niż byłem.
Zauważyłem też, że jest pewna
prawidłowość w obniżaniu wydajności. Dopóki na ekranie nie ma żadnych (jakichkolwiek!) obiektów typu chmury/dym/itp, jest ok. Najmniejszy (w sensie powierzchni na ekranie) obiekt tego typu (nawet gdzieś tam kilka kilometrów przed nami paląca się ciężarówka) oznacza natychmiastowy spadek fps o min. 50%. Wystarczy jeden, jedyny dymek. Prawdopodobnie dotyczy to również nawet i dymów pozostawianych za odpalonymi rakietami, co przy gęstej rozróbie oznacza totalnie losowe spadki i wzniosy fps.
Jeżeli ktoś by miał ochotę zbadać zachowanie gry przy wszelkich dymkach/chmurach (wbudowany licznik fps), byłbym wdzięczny za taką informację
