Autor Wątek: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach  (Przeczytany 77008 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #60 dnia: Maja 01, 2011, 12:16:54 »
Kurde! Normalnie nieraz ilość klatek na sekunde np. przy misji WeaponTraining przy ataku pkt.2-go na cele słabo opancerzone osiąga magiczną liczbę 13. A generalnie to tak trzyma się w granicach 18 FPS-ów. Mój komputer to procek Intel Core Quad 8400 @2.79, płyta to EP45-DS3R, karta ATI RADEON 4850 512 mb, pamięć 4GB,system VISTA 64, no i gram na ustawieniach Medium przy rozdziałce 1280x800. Jestem ciekaw co mnie ogranicza, grafika czy procek? A może coś innego. Od czego zacząć inwestycję. Od grafiki czy od procka? A może wszystko? HELP!   

procek -I 2500K
plyta-Asrock P 67
pamiec-8GB /Kingston
karta-4850
Ilość klatek ok 50-25  ( widoczność medium , cienie medium , reszta na high )

Offline KosiMazaki

  • Administrator
  • *****
    • http://www.kg200.il2forum.pl
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #61 dnia: Maja 01, 2011, 13:21:58 »
@logan76

Ten Quad trochę nisko, spokojnie powinien ponad 3GHz a nawet wyżej polecieć. Druga sprawa te 512MB na karcie też może hamować klatki. Zobacz też czy nie masz za dużo jakiś filtrów po włączanych pokroju AA i Anizo. Kiedyś pamiętam, że w Ka-50 pomagały zabawy programem "DCSmax" i zaznaczenie wyświetlania na pełnym ekranie. Poza tym może już system zagracony. Najlepiej by było sprawdzić na świeżej instalce bez aplikacji w tle. Tylko sterowniki i gra.
I/KG200_Doktor  1972-†2006

"Herr Rittmeister wylądował, klasnął w dłonie mówiąc: Donnerwetter! Osiemdziesiąt jest godną szacunku liczbą"

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #62 dnia: Maja 01, 2011, 15:57:08 »
Pamiętam "DCSmax", ale po ostatnim patchu do Ka-50 nie był już potrzebny. A jeżeli chodzi o grafe to myśle, że 512 Ramu wystarcza do mojego 17 calowego monitora o rozdziałce 1440x900. A te aplikacje wyłączyc przez Menedżera zadań? Poniekąd poradziłem sobie z tym problemem wracając do defaultowych wartości w plikach .lua znajdujących się w folderze " terrain " i jest teraz,  gdzie było 13 klatek jest teraz 20. Podkręcanie procka do wartości 3 Ghz powoduje to, że jest czarny ekran. Maksymalnie do 2.82 Ghz mogę, bo wtedy sprzęt działa, powyżej tej wartości jest ciemność.
« Ostatnia zmiana: Maja 01, 2011, 18:18:20 wysłana przez logan76 »

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #63 dnia: Maja 02, 2011, 17:16:33 »
Dobra! Poradziłem sobie. Zrobiłem prawidłowy OC. Da się tego Quada na 3.2 Ghz wyciągnąć. Śmiga gierka teraz jak złoto!

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #64 dnia: Maja 26, 2011, 10:35:41 »
A czy taka konfiguracja daje szansę na coś więcej niż slideshow?
Q6600 na 3.2 skręcony
OCZ Reaper 2 x 2048 GB 1066 MHz
Gigabyte GTX560
Vista32
Mam oskomę na prosiaka ale nie chcę sam sobie świni podłożyć :P
" Na wojnie są trzy rodzaje ataków - udane, nieudane i desant z powietrza..."

Mój hangar: (Iris) T-6A, PC-9, A-10A, F-14, F-15E, F-16 D.  (CS) C130, B-767-300, B-777 200.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #65 dnia: Maja 26, 2011, 11:48:54 »
Powinno pójść. Masz DCS Kamova albo chociaż LO : FC ? Jak Ci działa? Karta jest ok, trochę proc by się przydał lepszy. W najgorszym razie na Low będzie działać. Wg. mnie A10 lepiej chodzi nawet niż Kamov - ale mam Viste 64 i aplikacja DCS tez 64 biciki, a to też pomaga w FPSach.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #66 dnia: Maja 26, 2011, 12:14:18 »
Mam FC 2 , śmiga na max detalach i jest ok 25 fps/s jak nie ma chmur. Nie mam klatkowania czy innych przygód ale sens gry na low moim zdaniem żaden. Po to sięgamy po nowe tytuły by cieszyć się też piękną grafiką. Chyba już czas zainwestować w nowsze graty bo na P5K Pro nic lepszego nie wcisnę.
A viste mam 32 bit
" Na wojnie są trzy rodzaje ataków - udane, nieudane i desant z powietrza..."

Mój hangar: (Iris) T-6A, PC-9, A-10A, F-14, F-15E, F-16 D.  (CS) C130, B-767-300, B-777 200.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #67 dnia: Maja 26, 2011, 12:56:36 »
Spokojnie, będzie śmigać.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #68 dnia: Maja 26, 2011, 14:24:17 »
Dzięki Some,  właśnie na taką odpowiedź czekałem :002:
" Na wojnie są trzy rodzaje ataków - udane, nieudane i desant z powietrza..."

Mój hangar: (Iris) T-6A, PC-9, A-10A, F-14, F-15E, F-16 D.  (CS) C130, B-767-300, B-777 200.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #69 dnia: Maja 26, 2011, 15:22:17 »
Jak działa Ci FC2 to i z DCS będziesz zadowolony. Warto nawet jak mówię, zainwestować w Vista lub W7 ale 64bity. Różnica jest.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #70 dnia: Maja 26, 2011, 20:32:07 »
Spokojnie Ci pójdzie bo masz sprzęt podobny do mojego. Ja mam wszystko na High oprócz cieni  i wody, bo to mam na low, drzewka na 9000, krzaki na 0. Tylko pamięci ram mam 7 Gb no i Viste 64 a to dużo daje w porównaniu do 32 bitowych systemów.

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #71 dnia: Czerwca 10, 2011, 08:28:44 »
Heh, pycha ukarana: myślałem, że mam mocny sprzęt (i7 2600K, 8GB RAM, 2xGTX 580 SLI) i porwałem się na maksymalne ustawienia jakie tylko się da. I owszem, w powietrzu miałem jakieś 60-80 klatek, ale im niżej tym gorzej. Tuż nad ziemią bywało, że framerate spadało mi nawet poniżej 20 klatek, a standardem jest 25-35... Echhh, kto by to pomyślał, że Crysis na tym idzie bez problemu, a tutaj trzeba będzie skalować ustawienia...

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #72 dnia: Czerwca 10, 2011, 09:25:58 »
Niemożliwe! W ustawieniach karty graficznej Antyaliasing i filtrowanie anizotropowe daj na " Pod kontrolą aplikacji ". I jeszcze w opcjach gry ustaw krzaczki ( Clutter Bushes, czy jakoś tak, bo nie mogę teraz sprawdzić z powodu remontu, mój komp jest spakowany do pudła ) na wartość bliższą zeru, bo one też strasznie zjadają klatki, no i woda na medium albo low, bo też jest strasznie klatkożerna a różnicy między tymi ustawieniami, ja przynajmniej, nie widzę. A sprzęt masz panie, wypas jak złoto. Ja bym jeszcze proca podkręcił, o ile tego nie zrobiłeś. Mnie, na tym forum taki jeden jegomość zasugerował, co moge zrobić ze swoim sprzętem, żeby było lepiej i hula teraz wszystko jak złoto. A wiem, że można tego proca podkręcic, i to jak.   

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #73 dnia: Czerwca 10, 2011, 09:39:14 »
Masz rację, procesor mogę podkręcić nawet do 5GHz, ale to troche za bardzo się grzeje, tak stabilniej jest do 4,8GHz.
Co do ustawień: jak pisałem, ustawione mam wszystko na maksa, włącznie z AAx16Q (na koniec zmieniłem na x8, ale dużej różnicy nie było) i krzaczkami (suwaki maksymalnie w prawo).
Zawsze jak testuję nową grę to tak robię i początkowo było fajnie, jak pisałem: 60-80 FPS, ale gorzej się zrobiło tuż nad ziemią. A to był misje treningowe, co to będzie w boju?

Pytania:
- jak rozumiem, karty graficzne tutaj mają mniejsze znaczenie niż procesor?
- czy spadek płynności wraz ze spadkiem wysokości samolotu zaobserwowaliście także u siebie?
- kurka, ale to ślicznie wszystko wygląda, co nie? :)

Tak w ogóle to spodziewałem się, że graficznie A-10 to będzie coś w stylu Falcona 4.0, a jest o niebo lepiej. To chyba najładniejszy symulator w jaki grałem.

Odp: Wydajność DCS: A-10C na naszych komputerach
« Odpowiedź #74 dnia: Czerwca 10, 2011, 18:32:08 »
Edit:
Chyba już wiem co mi muliło: te krzaczki i drzewka. Ustawiłem je w defaultowej pozycji HIGH, całą resztę na HIGH i AAx16Q i wszystko chodzi jak złoto, po sto kilkadziesiąt klatek na sekundę nawet.
Nic dziwnego, że mi przy ziemi komputer zatykało, skoro musiał on generować taką masę traw i krzaków. Teraz jest super. Wielkie dzięki za poradę.
Co ciekawe, woda na High nie robi u mnie problemu.