Autor Wątek: BMS 4.X - ogólnie  (Przeczytany 103310 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #555 dnia: Stycznia 10, 2013, 20:10:28 »
Do odpowiedzi R@Va dodałbym jeszcze, abyś sprawdził w opcjach ustawienia suwaków "HDR Bloom" i "HDR Blur" czy są na sugerowanych domyślnie miejscach.
Dzięki, sprawdzę to.

Bip3r, czy mógłbyś podać przykładową ścieżkę do takiego katalogu?

Żeby były takie efekty wizualne jak na screenach to musiałbym kupić kokpit z linku który podał Logan.

R@V, masz racje. Jednak na oryginalnym kokpicie nie ma takiego poczucia głębi i przestrzeni.

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #556 dnia: Stycznia 10, 2013, 22:16:05 »
Toż to jest stadardowy kokpit BMS 4.32 z włączonymi shadersami.

+ komp z dobrą kartą graficzną i wysokimi ustawieniami AA. 
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #557 dnia: Stycznia 11, 2013, 07:59:02 »
Bip3r, czy mógłbyś podać przykładową ścieżkę do takiego katalogu?

Hmm.. ścieżka jest taka jaką sobie wybierzesz. Ja mam katalog instalacyjny BMS-a na dysku D:
D:\Falcon Archiwum\Falcon BMS+Update 1-4 Setup\
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Offline mj

  • *
Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #558 dnia: Stycznia 11, 2013, 09:59:47 »
Musisz uważać, żeby nie zmieniać nazwy katalogu z setupem, bo update szuka folderu o domyślnej nazwie, a jak nie znajdzie, tworzy nowy wewnątrz wskazanego. Wtedy trzeba ręcznie przenieść pliki na właściwe miejsce.

Nie wydaje mi się, żebyś musiał kupować jakikolwiek kokpit. Spróbuj ustawić samolot tyłem do słońca i powinny pojawić się odblaski i cienie. Sprawdź też, czy nie masz wyłączonych różnych filtrów typu AA, AF itp. w sterowniku karty graficznej.

Offline Versor

  • 13 WELT
  • *
  • 6 WELT
Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #559 dnia: Stycznia 11, 2013, 11:13:14 »
Już raz kiedyś pytałem, ale temat nie został rozwiązany. Mianowicie może ktoś z was wie jak zmienić pozycje siedzenia w kokpicie??? Chodzi mi o to, że by troche podnieść siedzenie. Defaultowy widok jakoś mnie drażni, ten kokpit wygląda jak by był 2D. Wydaje mi się  że gdzieś musi być jakiś plik z zapisanymi parametrami widoków.

Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #560 dnia: Stycznia 11, 2013, 15:56:36 »
Po dłuższej przerwie w lataniu BMS4 oraz instalacji update_4 mam problemy z lataniem. Problem polega na dużej czułości drążka. Dodatkowo wychylając ster kierunku np. w lewo jet oprócz wychylenia w lewo wykonuje w lewo przechył. W tych warunkach lądowanie jest prawie niemożliwe. W związku z czym pytanie czy po instalacji update_4 zmienił się model lotu tzn. czy jest to normalne zachowanie jeta. Mam zamiar zrobić od nowa instalację BMS4 i kolejno instalować update_1 do 4 wykonując testy, ale może to jest normalne zachowanie F16. W setup mam flight model accurate oraz avionic realistic.

Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #561 dnia: Stycznia 11, 2013, 17:22:08 »
Po dłuższej przerwie w lataniu BMS4 oraz instalacji update_4 mam problemy z lataniem. Problem polega na dużej czułości drążka. Dodatkowo wychylając ster kierunku np. w lewo jet oprócz wychylenia w lewo wykonuje w lewo przechył. W tych warunkach lądowanie jest prawie niemożliwe. W związku z czym pytanie czy po instalacji update_4 zmienił się model lotu tzn. czy jest to normalne zachowanie jeta. Mam zamiar zrobić od nowa instalację BMS4 i kolejno instalować update_1 do 4 wykonując testy, ale może to jest normalne zachowanie F16. W setup mam flight model accurate oraz avionic realistic.

Spróbuj wejść w SETUP, zakładka CONTROLERS i RUDDER daj na CENTER. Zawsze, to rób, jak odpalasz Bms'a. Powinno pomóc. Ja zanim, to wyczaiłem, to zawsze jak włączyłem lot w powietrzu, to samolot sam się przechylał w jedną stronę. Dopiero, jak wszedłem w te opcję, to zauważyłem, że ta kreska od rudder jest nie na środku.

Offline mj

  • *
Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #562 dnia: Stycznia 11, 2013, 17:57:14 »
Ster kierunku zachowuje się tak od początku w BMS i jest to wprowadzone celowo.   Możliwe, że wcześniej miałeś łatwiejszy flight model, w nim tego nie ma.

Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #563 dnia: Stycznia 11, 2013, 19:03:10 »
Cytuj
Możliwe, że wcześniej miałeś łatwiejszy flight model, w nim tego nie ma.
Dzięki za podpowiedzi, sprawdzę inne opcje flight model.
Logan, mnie nie ściąga, ruder jest o.k. Gdy celowo wykonuję ruderem zmianę kierunku to robi przechył. W związku z czym nie mogę korygować kierunku lotu sterem kierunku w końcowej fazie lądowania, mogę to robić drążkiem. Prawdopodobnie można się nauczyć korekcji tego zjawiska działając synchronicznie sterem kierunku oraz korygując drążkiem, ale jest to wyższa szkoła jazdy.
Podczas lotu to nie ma znaczenia, tylko podczas lądowania i tankowania.
Miałem 2 miesiące przerwy i już nie pamiętam jak było z update_3 i czy miałem inną opcję flight model. 

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #564 dnia: Stycznia 11, 2013, 19:13:57 »
Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że to tak ma być?
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #565 dnia: Stycznia 11, 2013, 19:28:31 »
@vito_zm
Przy tankowaniu nie używam rudder'a w ogóle, przy lądowaniu tylko, jak już siądę troszkę krzywo na pasie, ale zdarza się, to bardzo rzadko. To w sumie nie wiem, co tam Ci nie gra, bo nigdy nie latałem na innych ustawieniach niż 100% realizm. Nie zauważyłem jakiś różnic między update'm 3, a 4, jeżeli chodzi o flight model. Chyba musisz ćwiczyć, bo może Twoje Skill'e jest do bani. Kurde nie wiem, naprawdę.

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #566 dnia: Stycznia 11, 2013, 19:55:30 »
Temat używania steru kierunku pojawiał się na forum F-16.net, wypowiada się tam sporo mechaników czy pilotów Vipera z różnych miejsc:
http://www.f-16.net/f-16_forum_viewtopic-t-2119-postdays-0-postorder-asc.html

Wypowiedź najprawdopodobniej pilota RDAF:
Cytuj
I don’t know anybody that uses the rudder during a cross wind landing. If you do so you will probably scare yourself as the wheels touch down and the ARI disengages. The nose will slice and you might depart the runway. The proper technique is to land in a crab and not use the rudder. After touchdown you use aileron into wind and rudder to keep you on the centerline. If that’s what you where referring to in your post then please disregard this post.

Tym razem Gums - tytułuje się jako Viper Pilot '79:
Cytuj
Only time I used the Viper's rudder in the air was in close (very close) formation chasing a gomer on his solo flight. Used the rudder to make small decreases in speed versus the speed brake.

Wiadomo, że Falcon to inna bajka, ale ci którzy tworzyli model lotu najpewniej posiłkowali się też takimi wypowiedziami.

Vito, jedyny pomysł na Twoje problemy, to upewnić się że w pozycji Rudder parametr Saturation jest ustawiony na minimum.


Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #567 dnia: Stycznia 11, 2013, 21:25:11 »
Cytuj
Chyba musisz ćwiczyć, bo może Twoje Skill'e jest do bani
Jest to prawda. Po kilku próbach już jest lepiej. Dzięki za pomoc. Jakie wynikają dla mnie wnioski. Update_4 nie ma wpływu na moje problemy - nie muszę testować poprzednich updates. Korzystać w minimalnym stopniu z rudera przy lądowaniu. Ustawiłem ruder na minimum Saturation.
Wniosek ogólny nie dopuszczać do zbyt długich przerw w lataniu na F16. Ostatnio wróciłem trochę do projektowania paneli dla kokpitu, dlatego taka duża przerwa. Dzięki za pomoc, jak zawszę mogę na Was liczyć.

Offline bip3r

  • *
  • 13 WELT
    • www.13welt.pl
Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #568 dnia: Stycznia 11, 2013, 22:14:07 »
Mianowicie może ktoś z was wie jak zmienić pozycje siedzenia w kokpicie???

Szczerze to nie wiem, czy jak to zrobić. Z pewnością nie jest to zaimplementowane w klawiszologii. Jedyne co mi przychodzi do głowy to pewien trik z TrackIR/FreeTrack-em, o czym niżej.

Cytuj
Chodzi mi o to, że by troche podnieść siedzenie. Defaultowy widok jakoś mnie drażni, ten kokpit wygląda jak by był 2D. Wydaje mi się  że gdzieś musi być jakiś plik z zapisanymi parametrami widoków.

Kokpit jest w 100% 3D, chyba że latasz na widoku 2D (klawisz 2) - wówczas masz sytuację odwrotną do Allied Force :) W BMS widok 2D jest brzydszy niż 3D, nie mówiąc już o tym, że tracisz jedną z podstawowych zalet BMS-a - klikalny kokpit 3D.

A teraz odnośnie "podniesienia" fotela - warunek to korzystanie z FreeTracka/FaceTrackNoIR/TrackIR:
1. Obniż się nieco w swoim siedzisku (czyli głowa ma się znaleźć nieco niżej w osi Y względem kamery.
2. Wycentruj Tracka na tym widoku.
3. Jak się wyprostujesz, Twoje "wirtualne" siedzisko będzie wyżej. Tylko od Twoich preferencji zależy jak wysoko będziesz miał wirtualną głowę.

Zazwyczaj wystarczą 2-3 próby by znaleźć satysfakcjonującą pozycję. Minus to fakt, że musisz to robić za każdym razem, ale trwa to kilka sekund :)
W ten sposób można sobie "regulować" fotel w F-16 w każdej osi.   
"Jestem Polak, a Polak to wariat, a wariat to lepszy gość." K.I. Gałczyński


13WELT YouTube Channel

Offline Versor

  • 13 WELT
  • *
  • 6 WELT
Odp: BMS 4.X - ogólnie
« Odpowiedź #569 dnia: Stycznia 11, 2013, 22:30:21 »
Z tym podniesiem widoku to tak samo myślałem, że się da tak zrobić, jest tylko jeden problem nie posiadam Tracka. Latam na widoku 3d. Otworzyłem ten plik keystrokes.key chyba to ten i się za głowe złapałem, czeka mnie ciężka przeprawa :). Tyle symulatorów mam na kompie i żaden do końca mi nie podchodzi.