Autor Wątek: BMS 4.X - ogólnie  (Przeczytany 103499 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Carolus

  • 13 WELT
  • *
  • 13 WELT Pilot
    • 13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego.
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #120 dnia: Września 07, 2011, 22:06:11 »
Robisz na wersji greckiej czy standardowej? Fajnie byłoby mieć CFT, ale z 2 strony nie ma X

Offline Carolus

  • 13 WELT
  • *
  • 13 WELT Pilot
    • 13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego.
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #121 dnia: Września 07, 2011, 22:21:13 »
A co tam, można wytrwać bez X :D

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #122 dnia: Września 07, 2011, 22:34:03 »
Robisz na wersji greckiej czy standardowej? Fajnie byłoby mieć CFT, ale z 2 strony nie ma X
Docelowo ma to być nowy LOD, czyli dodatkowa skóra nie tykając ( przemalowanie greckiej czy innej) już istniejących. Problem w tym, że cały czas jesteśmy na etapie  rozpracowania nowego BMS, jest znaczna różnica w silniku graficznym do poprzednich wersji i chcę przestrzec was przed ładowaniem tekstur z OF.
Jeśli macie jakieś życzenia lub sugestie, będą mile widziane (np  zamieścić gdzieś logo 13-WELT?) :)

Offline Carolus

  • 13 WELT
  • *
  • 13 WELT Pilot
    • 13 Wirtualna Eskadra Lotnictwa Taktycznego.
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #123 dnia: Września 07, 2011, 23:48:12 »
Fajnie byłoby jakby każdy miał swoje malowanie, tzn różne numery, ale czy to możliwe? I może osobisty nose art na wlocie powietrza :D

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #124 dnia: Września 08, 2011, 00:43:39 »
Dwa filmiki "instruktażowe", powinien pojawić się jeszcze jeden: http://www.youtube.com/watch?v=ur4WqXBBIXI
http://www.youtube.com/watch?v=BtcPDRteEzU
P.S. Bardzo ładny "efekt deszczu"  :001: i nawet ziemia wtedy wygląda ładniej.  :020:
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Offline Gerrah

  • *
  • 13 WELT pilot
    • 13 WELT
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #125 dnia: Września 08, 2011, 00:51:18 »
Nie żebym komuś coś umniejszał, ale w życiu nie wzorowałbym/uczył się na podstawie tych filmików... Wygląda jakby autor pierwszy raz w życiu przeprowadzał ramp start z pamięci.
"Right now, you're probably the smelliest Lartnei in the galaxy."
"Excuse me?" Lafiel's eyes narrowed. "Did you just say that you'd like to die? I can help you with that."

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #126 dnia: Września 08, 2011, 09:45:28 »
Wypowiedzi Fiero_185th VFS oraz Gerrah zmusiły mnie do dokładniejszej analizy na czym polego tworzenie pliku key oraz profilu i jakie są wzajemne relacje. Myślę, że końcu pokojarzyłem pewne sprawy i wiem na czy to polega. Jeszcze raz przeczytałem dokumenty RD, zrobiłem analizę plików key oraz profili i doszedłem do wniosku, że jest to proste i logiczne. Zrobię jeszcze kilka testów i napiszę może jakiś artykuł na ten temat na stronie EGHI.
Dodam tylko, że mój stary plik key oraz profil dla OF pracuje poprawnie w BMS4. Pracują poprawnie także inne programy SIOC, HSC oraz SVMapper powiązane z panelami w moim kokpicie. Nie pracują tylko analogowe gaugesy, ale to jestem w stanie wyjaśnić.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #127 dnia: Września 08, 2011, 14:05:44 »
Postanowiłem napisać kilka uwag na temat relacji pomiędzy callbacks, plikiem key oraz profilem do Cougara. Gdy modyfikowałem plik key oraz profil Jagstanga nie wiedziałem dokładnie jak to zrobić.Te modyfikacje były niezbędne ponieważ budując kokpit potrzebowałem przypisań do przycisków, przełączników oraz enkoderów. W pliku key tych nowych callbacks nie bylo. Robiłem to trochę intuicyjnie. Teraz sytuacja się zmieniła. Są dostępne programy i pliki, które ułatwiają zrobienie od podstaw lub modyfikację pliku key. Są dostępne w sieci dwa pliki F-16SwitchMapping+Callbacks oraz BMS Callbacks spreadsheed zrobiony przez Red Dog. Są tam wszystkie callbacks z podziałem na panele, opisem oraz komentarzem. Można je znaleźć na stronie viperpits. Jest też dostępny program Foxy Falcon KeyFile Analizer, który ułatwia modyfikację pliku key. Nie potrzeba teraz robić tabelek dla klawiatury i opisu funkcji przez nią realizowanej. Jest to duży postęp.
To o czym tutaj piszę ma znaczenie dla pitbuilderów, ale nie tylko. Można zrobić prosty panel z nowymi funkcjami, które ułatwią zabawę z symulatorem.
Jeśli brakuje nam funkcji w naszym symulatorze (pliku key) to możemy z  BMS Callbacks spreadsheed pobrać brakujący callback i dopisać "pustę linię do zaprogramowania".
Przyklad
Chcemy dopisać do pliku key 3 funkcje
SimProbeHeatOn
SimProbeHeatOff
SimProbeHeatTest
1.Pobieramy te funkcje z  BMS Callbacks spreadsheed.
2.Dodajemy do nich puste linie do zaprogramowania :
SimProbeHeatOn -1 0 0XFFFFFFFF 0 0 0 1
SimProbeHeatOff -1 0 0XFFFFFFFF 0 0 0 1
SimProbeHeatTest -1 0 0XFFFFFFFF 0 0 0 1
3.Dodajemy komentarz do tych funkcji :
SimProbeHeatOn -1 0 0XFFFFFFFF 0 0 0 1 “TEST panel Probeheat ON”
SimProbeHeatOff -1 0 0XFFFFFFFF 0 0 0 1 “TEST panel Probeheat OFF”
SimProbeHeatTest -1 0 0XFFFFFFFF 0 0 0 1 “TEST panel Probeheat TEST”
5. Dopisujemy te nowe callbacks do pliku key.
6.Uruchamiamy setup w BMS4 wyświetlanie pliku key.Nowe funkcje mają opis "no key assigned". Przypisujemy im skrót klawiaturowy i zapisujemy.
Uwaga:
dostępne skróty klawiaturowe możemy wybrać uruchamiając program Foxy Falcon KeyFile Analizer.
Z tego przykładu widać jaka jest relacja pomiędzy callbacks oraz plikiem key.
Jeśli chcemy modyfikować profil do Cougara to jest ważna relacja między makroinstrukcjami w pliku tmm oraz funkcjami opisanymi w pliku key. Z tego powodu każdy kto tworzy swój profil musi także zrobić swój plik key. Przy modyfikacji wystarczy tylko sprawdzić czy zmiany w pliku key są powiązane z makroinstrukcjami.
Powyższy opis jest ogólnym przewodnikiem. Można znależć szczegóły w sieci.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #128 dnia: Września 08, 2011, 21:55:17 »
Fajnie byłoby jakby każdy miał swoje malowanie, tzn różne numery, ale czy to możliwe? I może osobisty nose art na wlocie powietrza :D
To jest możliwe. Z tym, że podczas tworzenia misji dużo kombinacji.
Jak ja to widzę... Można dodać do bazy OCD tyle nowych modeli (CT) np. F16C-52+CFT ile malowań, czyli każdy z innym numerem i ewentualnie jakieś osobiste arcydzieło na wlocie powietrza ;). Stworzyć nowy "package" a w nim każdy flight to inny samolot np. F16C+CFT Carolus kolejny F16C+CFT Qba  :001:. Jeśli w jednym flight samolotów będzie więcej niż jeden, skrzydłowy będzie mieć taki sam nr (niestety).
Każdy z którym łączysz się on-line powinien mieć taką samą bazę OCD, żeby samoloty były widziane w odpowiednich malowaniach. Tutaj jednak nie mam pewności bo jeszcze nie latałem on-line i nie wiem jak to działa. 
Sposób naciągany, ale chyba tylko tak to można zrobić. Wiem, że to zadziała off-line.
Co do malowań będą :
F16C-52+
F16C-52+CFT
F16D-52

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #129 dnia: Września 09, 2011, 15:13:00 »
Sprawdzam swój kokpit oraz BMS4. Zaprogramowane przyciski, przełączniki, enkodery oraz pots działają prawidłowo. Działa także stary profil do Cougara. Nie działają analogowe gaugesy. Myślę, że to dam radę zrobić. Są widziane RWR, CP oraz HSI. Nie działają MFD w opcji 3D. LD obiecał zrobić upgrade MFDE. W BMS4 jest opcja  Cockpit Displays to External Windows, ale to działa prawdopodobnie w Win7 u mnie nie działa. Zalecają w odróżnieniu od AF, OF ten system operacyjny (większe fps) oraz nowsze karty graficzne.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #130 dnia: Września 10, 2011, 10:46:15 »
Programowanie DTC mnie pokonało. Nic nie działa tak jak chcę. Podzieli się ktoś gotowcem?
I'm a colt in your stable     I'm what Cain was to Abel     mister catch me if you can

Offline syringe

  • *
  • Centipede
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #131 dnia: Września 10, 2011, 13:35:38 »
A z czym nie możesz sobie poradzić?

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #132 dnia: Września 10, 2011, 17:35:39 »
Ustawiam MFD, komunikację, flary itp. po wejściu do misji komunikacja z wieżą raz działa, raz nie. MFD w trybie nav działają, w trybie AA i AG już nie i trzeba ustawiać ręcznie. z programów flar działa tylko 1 program. Męczę się z tym już dwa dni i zawsze to jakoś losowo działa.

Dodatkowo z innej beczki, robiąc recon na cele widać że czasami wiszą nad ziemią. Właśnie wyszedłem z misji treningowej bomb laserowych i tam to ładnie widać - cele pod sp5 wiszą z 500 ft nad ziemią. Muszę tam podlecieć i popatrzeć sobie z kabiny, zobaczymy jak jest w locie.
I'm a colt in your stable     I'm what Cain was to Abel     mister catch me if you can

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #133 dnia: Września 10, 2011, 18:07:09 »
Ustawiam MFD, komunikację, flary itp. po wejściu do misji komunikacja z wieżą raz działa, raz nie. MFD w trybie nav działają, w trybie AA i AG już nie i trzeba ustawiać ręcznie. .

MFD trzeba ustawić dla każdego trybu, jeśli ustawisz tylko w jednym to tylko tam będą działać.
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


poko24

  • Gość
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #134 dnia: Września 11, 2011, 10:31:11 »
Nie mogę znaleźć jaki klawisz odpowiada za "MSL STEP" na drążku. Mógłby ktoś podpowiedzieć? Czy to jest to samo co "WPN-Missile Hardpoint Cycle" (Shift + /)?