Autor Wątek: BMS 4.X - ogólnie  (Przeczytany 103362 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mekki

  • Global Moderator
  • *****
  • Tępy Ch**:)
    • 13 WELT
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #270 dnia: Października 18, 2011, 17:35:17 »
Aha. Cała procedura w DCS wygląda tak, że za pomocą TGP albo HUD wskazujemy cel tworząc SPI, potem każemy Mavowi na niego patrzeć i dopiero kolejne TMS Up daje locka. Dodatkowo Mav w DCS potrafi sam lockować się na kontrastowym celu czego w Falconie chyba nie ma.
A w jaki sposób Ty jesteś upośledzony?

Kanał youtube 13WELT

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #271 dnia: Października 18, 2011, 18:17:38 »
Wielkie dzięki za odpowiedzi, a co do DMS Up to początkowo w DCSie w ogóle nawet nie wiedziałem o czymś takim, a mimo to dość dobrze niszczyłem cele Maverickami ;) Natomiast w Falconie bez tego klawisza można co najwyżej robić akrobacje w powietrzu :)

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #272 dnia: Października 18, 2011, 19:44:13 »
Czyli Falcon górą tutaj ;)

W ogóle, to przecież F-16 is a sexy beast... ;)

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #273 dnia: Października 18, 2011, 21:33:09 »
Robiąc modyfikację profilu dla Cougara pod BMS4 natrafiłem na problem związany z przełącznikiem DMS. W 3 kierunkach działa prawidlowo tzn. lewo, prawo i w dół. Nie widzę efektu działania tego hata w górę. Wg. opisu callbacks SimDMSUp dla opcji A-A powinno być "selects HUD as the SOI" oraz dla A-G "moves SOI from MFD to HUD in VIP or VRP". Czy mogę prosić o wyjaśnienie jak to sprawdzić, ja nie widzę efektu tego działania na HUD.

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #274 dnia: Października 18, 2011, 22:53:19 »
Osłona głowicy EO Mavericka jest instalowana zależnie od potrzeb ...

Dzięki za wyjaśnienia, jak zwykle życie okazało się sto razy bardziej skomplikowane niż najlepszy nawet symulator.

Robiąc modyfikację profilu dla Cougara pod BMS4 natrafiłem na problem związany z przełącznikiem DMS. W 3 kierunkach działa prawidlowo tzn. lewo, prawo i w dół. Nie widzę efektu działania tego hata w górę. Wg. opisu callbacks SimDMSUp dla opcji A-A powinno być "selects HUD as the SOI" oraz dla A-G "moves SOI from MFD to HUD in VIP or VRP". Czy mogę prosić o wyjaśnienie jak to sprawdzić, ja nie widzę efektu tego działania na HUD.

To że HUD jest SOI wskazuje mała gwiazdka w lewym górnym rogu wyświetlacza powyżej taśmy prędkości.
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #275 dnia: Października 19, 2011, 10:39:52 »
Lukas dzięki za informacje. Znalazłem w dokumentacji MLU_M1 opis Navigation HUD i jest tam symbol SOI jako gwiazdka.
Próbuję u siebie w BMS4 przenieść SOI na HUD i nie działa. Czy mogę prosić o sprawdzenie czy u was działa. Przy okazji pytanie w jakiej sytuacji ma sens SOI na HUD.

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #276 dnia: Października 19, 2011, 10:41:08 »
MAVy w trybie VIS/BORE ;)

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #277 dnia: Października 19, 2011, 14:20:21 »
Sun jesteś genialny. Masz rację działa. Sprawdziłem przy okazji manual dla AF dla Mav w opcji bore/ vis i tego szczegółu nie mam. Mam na myśli SOI na HUD. Jest mowa o podwójnym lock on, stabilizacji itd., dzięki.

Offline Lukas

  • 13 WELT
  • *
  • MiG Killer
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #278 dnia: Października 19, 2011, 15:16:02 »
Przy okazji pytanie w jakiej sytuacji ma sens SOI na HUD.

MAVy w trybie VIS/BORE ;)

Dodam jeszcze bomby w trybach DTOS i CCIP. Generalnie wszędzie tam gdzie wskazujesz cel za pomocą kursora na HUD.
"Throw a nickel on the grass, save a fighter pilot's ass"


Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #279 dnia: Października 19, 2011, 16:03:59 »
Lukas dzięki za dodatkowe wyjaśnienia. Przez to moje hobby (kokpit) nie jestem za bardzo w temacie latania.
 Myślałem, że nic mnie już nie zaskoczy w temacie profile do BMS4 (mam na myśli Cougar). Myliłem się. Pod tym linkiem jest artykuł jak zrobić profil do BMS4 nową metodą.
http://www.benchmarksims.org/forum/content.php?153-DirectX-Shifting-Facility
W klasycznej metodzie można stosować DX input do programowania Hotas, ale jest ograniczenie do 32. W BMS4 można programować callbacks w inny sposób, jest to przedstawione w artykule. W związku z taka możliwością można utworzyć  16 wirtualnych urządzeń z 32 DX buttons. Czyli mamy max. 512 DX inputs. Możemy stosować S3 jako shift podobnie jak w klasycznej metodzie. Ważne jest aby nie przekroczyć liczby 512.
W BMS4 na ścieżce User\Joystick\cougar\Dunc_DX są pliki tmm, tmj oraz key, które można zastosować do programowania Cougara. Ten profil jest zrobiony tą nową metodą.
Co do mnie to nie jestem programistą, dlatego zostanę przy klasycznej metodzie. Profil Jagstanga podobno już się nie nadaje do BMS4, tak tam piszą. Ja jestem innego zdania. Można go stosować do nowego Falcona, ale trzeba dużo rzeczy zmienić. Ja swój modyfikuję wzorując się na profilu Red Doga. Myślę, że można zrobić prawie 100% zmian w tmj. Należy tylko kontrolwać plik z makro tmm.

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #280 dnia: Października 19, 2011, 17:22:36 »
Dodam jeszcze bomby w trybach DTOS i CCIP. Generalnie wszędzie tam gdzie wskazujesz cel za pomocą kursora na HUD.

Jeszcze do zaktualizowania współrzędnych jakiegoś steerpointu ale nie wiem czy to jest zaimplementowane w BMS ;)

Offline Flanker

  • 13 WELT
  • *
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #281 dnia: Października 20, 2011, 15:54:28 »
Jeszcze do zaktualizowania współrzędnych jakiegoś steerpointu ale nie wiem czy to jest zaimplementowane w BMS ;)
Jeszcze nie :)

Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #282 dnia: Października 21, 2011, 13:17:18 »
Przeglądając profil Dunc, który jest w dokumentacji BMS4  zauważylem, że wykorzystał TG1 w Cougar do przełączania widoków 3D oraz padlock. Przełączanie jest typu toggle z opcją shift (przycisk S3 Pinky). TG2 działa jako fire. Chcę to zrobić u siebie. Nawet jak będę miał  TrackIR w przyszłości to te funkcje zostaną jako opcja. Generalnie chcę zastosować 3 funkcje typu padlock, 2 na DMS oraz 1 na TG1. W OF było dostępnych 11 tego typu funkcji, w BMS4 podejrzewam, że może być podobnie.
Teraz mam pytanie jakie funkcje typu padlock są waszym zdaniem najbardziej przydatne w symulatorze BMS4 i dlaczego. Dodam tylko, że mogą być typu A-A. A-G lub NAV. Zauważyłem, że Gerrah ma OTW StepNextPadock oraz OTW StepPrevPadlock.

Offline Qba

  • VFA-313
  • *
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #283 dnia: Października 21, 2011, 19:02:08 »
Vito, ja w swoim X52 Pro z padlocków mam zbindowany tylko ten podstawowy tzn domyślnie '4'. W zależności od tego czy jesteś w AG czy w AA takie cele jesteś w stanie padlockować.

Virtual Strike Fighter Squadron 313

"Failure to remove TrackIR prior to ejection may cause injury. If unable to remove TrackIR, a proper ejection body position (head back against the seat headrest) reduces the chance of injury from the TrackIR."

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: BMS 4.X
« Odpowiedź #284 dnia: Października 21, 2011, 19:12:43 »
Jak chciałem zainstalować BMS4 na moim wcześniejszym OF4.7 to nie wykrył mi instalacji oryginalnego F4 chociaż wskazałem mu ścieżkę, pomyślałem, że odinstaluję OF, zainstaluję czystego F4 i dopiero BMS4.
I jak uruchomiłem instalator oryginalnego F4 to nic się nie działo, czekałem kilka minut i nic. Proces Setup.exe jest niby uruchomiony ale nic się nie dzieje, mimo tego że wcześniej wszystko działało. Co mam teraz z tym zrobić?
« Ostatnia zmiana: Października 21, 2011, 19:16:06 wysłana przez Syringe »