Autor Wątek: Konfiguracje wielomonitorowe w grze  (Przeczytany 6503 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« dnia: Marca 30, 2011, 23:07:11 »
Czy ktoś może pochwalic się czy wykorzystuje więcej niż jeden monitor w A-10 i jak to wyglada w praktyce?
Widze, że w opcjach jest możliwość włączenia konfiguracji 3-monitorowej, a moje pytanie jest czy da się wykorzystać jakoś 2 monitory ?

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« Odpowiedź #1 dnia: Września 05, 2011, 21:31:06 »
Da się, są programy do tego celu, które na drugim dodatkowym monitorze wyświetlają np. dwa MFD albo środkową konsolę z przyrządami.

Odp: Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« Odpowiedź #2 dnia: Stycznia 16, 2012, 17:41:25 »
Pomimo, że  wątku nie pisano już sporo czasu, chciałem "pochwalić" się swoją 2 monitorową A10.



Korzystam z programu Helios, w którym można stworzyć swój własny funkcjonalny kokpit + eksport 2 MFD wraz RWR na drugi monitor.

Offline macieksoft

  • Trolle
  • *
Odp: Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« Odpowiedź #3 dnia: Stycznia 20, 2012, 12:36:31 »
Czy przy konfiguracji wielomonitorowej można zauważyć spadek FPSów? I czy Helios też zauważalnie zmniejsza FPSy?

Offline Kusch

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« Odpowiedź #4 dnia: Listopada 19, 2012, 13:52:03 »
Jeżeli kupię sobie w biedronce taki tablecik 7 calowy:

http://www.mytab.eu/tablet-mytab-7/

To czy będę w stanie zmusić go by działał jako CDU w DCS A-10C, tak jak na załączonym obrazku:

"Najlepszą metodą przewidywania przyszłości jest jej tworzenie"

http://img90.imageshack.us/img90/9643/klmd5.jpg

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« Odpowiedź #5 dnia: Listopada 19, 2012, 14:16:39 »
Sam z siebie nie. Potrzebujesz dodatkowo oprogramowania, które zamieni tablet w kolejny monitor komputera, czyli np. iDisplay. Ale to bardzo siermiężne i kapryśne programy.

Odp: Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« Odpowiedź #6 dnia: Listopada 19, 2012, 14:41:50 »
A jaki byłby najtańszy tablet, który by współpracować z DCS "sam z siebie" ?
Gigabyte: P55-USB3, obecnie: i7 870 2.93 (3.72) poprzednio: i5 760 (3.49), RAM: 16GB, MSI 970. AV8R-01, Logitech G940, Thrustmaster Hotas X, Saitek Pro Flight Combat Rudder Pedals, FreeTrack

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« Odpowiedź #7 dnia: Listopada 19, 2012, 14:47:50 »
IPad: http://www.simhq.com/_mobile/mobile_006a.html

Autor tej aplikacji kiedyś coś wspomniał o wersji dla androida, ale nie wiem jak to aktualnie wygląda.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« Odpowiedź #8 dnia: Listopada 19, 2012, 15:23:42 »
Jest też takie w miarę tanie rozwiązanie - http://www.ipadpit.nl/
Działało przy samodzielnej wersji A-10, ale nie wiem co z DCS:World.
Plusem powyższego jest również możliwość wykorzystania tego samego mechanizmu przy Falconie:
- http://iflybms.blogspot.co.uk/
- http://iviperbms.blogspot.com/

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« Odpowiedź #9 dnia: Listopada 19, 2012, 15:29:12 »
I żaden z nich nie działa na Androidzie, tylko na iPadach Apple, co kosztują od 1500zł w górę... lepiej już chyba kupić wtedy drugi spory monitor.

Odp: Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« Odpowiedź #10 dnia: Listopada 19, 2012, 15:50:01 »
iPady pierwszej i drugiej generacji nie są w tej chwili takie drogie, a też będą bardzo dobrze działały... sam mam "jedynkę" i całkiem fajnie działało dotykowe obsługiwanie MFD, czy CDU.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« Odpowiedź #11 dnia: Listopada 19, 2012, 17:37:12 »
Kush i jest podstawowy problem, tez o tym myslalem i znalazlem dodatkowy ale platny programik do mojego iPada. Na ekranie masz powtorke tego co chcesz przeniesc. Jakos niby da sie ew. to wykasowac, ale wymaga juz sporej zabawy, co mnie tez zniechecilo- http://simhq.com/_mobile/mobile_006a.html . Mowie o tym.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« Odpowiedź #12 dnia: Listopada 19, 2012, 17:59:06 »
Jeżeli masz podłączony tylko jeden monitor to to nie jest problem, a spadek wydajności będzie minimalny - http://forums.eagle.ru/showpost.php?p=1502397&postcount=121
Przy podłączonych 2 monitorach już jest gorzej z wydajnością gry, ale całość jest prostsza.
W skrócie chodzi o to, że tworzysz wirtualny monitor przez który idzie sygnał do iPada, więc nie trzeba zaśmiecać ekranu głównego dodatkowymi okienkami.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« Odpowiedź #13 dnia: Listopada 19, 2012, 18:45:55 »
Ok, ale ustawienia ekranu, jak pracujesz na jednym monitorze zmieniałeś za każdym razem przed uruchomieniem DCS'a (na 2 monitory pod sterownikiem ekranu), w takim przypadku? Czy też po jednej konfiguracji już sam widział, że iPad i program jest odpalony. Ja coś takiego właśnie potrzebowałem do CDU, co by było prościej klikać literki.
Zniechęciła mnie faktycznie konfigurowalność tego wszystkiego. Mam coś takiego ale do FSX, pokazuje jakby GPS'a, pogodę, plany lotu. Działa super, ale wymaga tylko instalacji softu na iPadzie oraz zdalnego serwera na kompie. Uruchamiasz wtedy to wszystko wraz z FSX i nic nie trzeba dodatkowo ustawiać.

No i faktycznie, nie wiadomo jak działa z DCSW.

Jest też free wersja tego mojego, co podawałem wcześniej - okrojona, ale można zobaczyć jak działa: https://itunes.apple.com/us/app/a10-virtual-cockpit-free/id484354291?mt=8 .
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Konfiguracje wielomonitorowe w grze
« Odpowiedź #14 dnia: Listopada 19, 2012, 20:02:16 »
Ja akurat pracuje na 2 monitorach więc nie miałem opcji żeby stworzyć ten "wirtualny".
Testowałem Ipadpit i iControl w wersji "free", ale tylko na A-10 1.1...
Ipadpit jest bardziej rozbudowany niż darmowa wersja tego drugiego, ale nie ma aktualizacji na DCS:World (iControl to też jak na razie "beta") i jest trudniejszy w konfigurowaniu. Korzysta z serwera, który jest powiązany z płatną aplikacją do iPada (w sumie coś koło 4 dolarów - aplikacja i wymagany dodatek). Natomiast ten drugi ma prostą konfigurację (aplikacja serwera jest napisana przez autora), ale w wersji pełnej jest drogi.
Oba działają na takiej samej zasadzie, czyli przed grą trzeba uruchamiać zarówno serwer (chociaż zdaje się, że jest opcja autostartu), jak i aplikację do IPada. W przypadku stworzenia sobie wirtualnego monitora nie musisz go przecież "usuwać", więc oszczędzisz sobie dodatkowe klikania, a co do reszty to po prostu startujesz te dwie dodatkowe aplikacje i tyle. Osobiście nie podobało mi się, że DCS trzeba uruchamiać w "okienku", ale nie można tego w łatwy sposób obejść.