Dobra, wszystko jasne:

Faktycznie, po zdobyciu broni mogłem chodzić, strzelać zmieniać magazynki, przeszukiwać trupy i zabierać co popadnie

. Jedynie nie doszedłem jak jej ukryć, bo zawsze ganiał z gnatem przed nosem (ew. jakąś dłuższą lufę mogę postawić do kolana). Opony są przestrzeliwane ale szyby jakoś nie zbiłem. Kolesie za to padają, w zależności gdzie się strzeli.
Po też różnych testach ostatnio latam na takich:


Na tym screenie 40kl. Krótki opis:
Visibility - ogranicza nam widzialność 9000-12000 to taka średnia, poniżej już widoczna "mgła wojny".
Object view distance - ograniczony przez Visibility. Oczywiście maksymalny wygląda fajnie, teren mamy zbudowany aż po horyzont, ale pociąga to za sobą sporo FPS. Taki w miarę wyważony to okolice 5000. Jak będzie zbyt mały lecąc wyrastają nam domki przed nami, coś jak w Lock Onie, nieco denerwujące, ale trzeba sobie znaleźć kompromis. Co fajne, to mamy podgląd w locie, więc widać na pauzie co dodano, a co w fps ubyło (chociaż to pauza, potem będzie gorzej

)
Video memory - stanowczo default
Texture detail - jak mamy trochę pamięci na karcie dawać na maksa, normal i w dół będziemy mieli rozmazane teksturki (przy dalszym widoku).
Objects detail - najlepiej najwięcej ale zabiera sporo mocy, inaczej jakby ilość autogenu. Na High wygląda fajnie też ale jakieś minus 7-10 fps. Kompromis to normal. Bardziej dotyczy drzew oraz nie znaczących budynków. Niestety jak jest więcej a mamy widzialność obiektów na mały dystans to wszystko wyskakuje nam jak bombki niespodzianki, tak więc jak mamy widzialność na mniej niż 5000 m a nie mamy jakiegoś kompa na graftenie to lepiej poszukać kompromisu i to dać normal. Ta opcja + widzialność + postprocessing to killer dla PC.
VSync - wyłączyć, trochę zabiera fps, a jakoś i tak mi się obraz nie rozwarstwia
HDR - normal albo mniej, przy więcej strasznie przyciemnia, enb z FSX przy tym to pikuś

PiP - obrazki jak lusterka i monitor. Monitor nie działa, a lusterka zabierają (jest np. na płozie) fpsy. Mam wyłączony, ale jeśli okaże się finalnie, jak będą misje, że nie działa, to jednak włączę.
Antialiasing - ogólnie na karcie graf. ustawiamy pod kontrolą aplikacji. U mnie czy low, czy high zero wpływu na fps, a różnica w wyglądzie spora (zwłaszcza widać na krawędziach budynków oraz czerwonych dźwigach).
Terrain detail - jak mesh w FSX, drobne różnice, w fps chyba żadne.
Shadow detail - mam normal, wystarczy
Aniso - Normal, baaardzo drobne różnice jak więcej
Postprocess - opcja najbardziej kontrowersyjna. Mam między low albo normal. Jak low to koniecznie Antialiasing na High. Mamy wtedy ładnie wszystko ostre. Normal daje lekkie rozmycie tego co jest za kabiną. Tu mi przypomina najbardziej DCSA10 jak włączymy HDR. Zmiękcza teren, obiekty stają się mniej wyraziste, nie wiem za to czy to bardziej realne. Chyba nie. Ciężko mi ocenić tę opcję poza tym, że normal i wyżej zabierają chyba najwięcej FPS. Teraz latam na normal, ale długo miałem na low. Przy normal, można też śmiało zejść z Antialisingu nawet do low. Rozmazanie jest na tyle duże, że tuszuje nam schodki. Ponieważ jednak jak pisałem u mnie AA czy low czy więcej nie ma różnicy w FPS mam jak mam. Co do postprocessingu mam low lub normal w zależności od humoru. Ostrość mi się podoba na low ale przy brzydkiej pogodzie normal jest niezastąpiony w rozmazaniu obrazu.
Cloud - mam normal, ale na High nie ma różnicy w FPS, widać nieco więcej ale bez szału. Chumurki i tu są bardzo ładne, a w ogóle w nie nie wlatujemy.
Wszystko da się ładnie skonfigurować by działało. Te ustawienia dają mi nad miastem 40 fps, poza nim przedział między 40-60. Teoretycznie mogę powiększyć ustawienia i zejść do 27 fps, ale na razie jest ok. Wszystko działa też jak należy, przy takich ustawieniach rzadko mam teraz CTD, jak miałem 27-30 to jednak bywały częściej, warto zatem zostawić mały bufor na "gryzienie" się grafiki. Gra działa bardzo płynnie. Nie ma tu zwiech, czy myślenia i jakiegoś microstutteringu.