Autor Wątek: Take On: Helicopters  (Przeczytany 78666 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

samek

  • Gość
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #150 dnia: Października 05, 2011, 12:42:49 »
W grze występuje jedynie j. ang bez możliwości zmiany (opcja english nie jest w żaden sposób rozwijalna). Wszystko tnie się na moim laptopie niemiłosiernie (fsx chodzi na średnich ustawieniach płynnie). Dzisiaj spróbuję zainstalować swojego xp x64, może na tym systemie będzie trochę lepiej. Fizyka lotu lekkiego śmigłowca zaskakująco przyjemna, nie da się niestety przy starcie doprowadzić do sytuacji "light on skids" bo helikopter jest podrywany od razu do góry co mi się nie podoba. Mam problem z hatem, gdzieś tutaj była o tym mowa więc spróbuję poszukać. Kokpity bardzo nieklikalne (zaledwie kilka "gałek"). W trybie chodzenia gra działa o niebo płynniej. Nie ma kropli na szybach maszyny podczas deszczu, brak wycieraczek. W modelu średnim dziwnie zrobione animacje pilota (lata z wyprostowaną ręką jakby jechał chopperem (w sensie motorem)). Tyle z pierwszych wrażeń, dzisiaj mam zamiar pomęczyć trochę produkt i zobaczymy czy coś z tego będzie.
Samek

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #151 dnia: Października 05, 2011, 15:55:03 »
Hej przybliż o co chodzi z "light on skids"? Chodzi o coś na kształt driftu - jeśli tak to jest jak najbardziej?
Samek, podaj jaka to wersja jest tej bety.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

qrdl

  • Gość
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #152 dnia: Października 05, 2011, 16:24:43 »
Chyba raczej chodzi o lekkie dotykanie ziemi, a nie start od razu w górę. Takie coś jest np. w DCS: BS. Dodajesz mocy aż helikopter leciutko dotyka ziemi, prawie się odrywając.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #153 dnia: Października 05, 2011, 16:43:11 »
Chyba raczej chodzi o lekkie dotykanie ziemi, a nie start od razu w górę. Takie coś jest np. w DCS: BS. Dodajesz mocy aż helikopter leciutko dotyka ziemi, prawie się odrywając.
No to jasne, że jest, przecież to kwestia wyczucia jak bardzo unieść dźwignię zespoloną :).


Na screenach widzę napis BETA VERSION? Eee to chyba nie instaluję tej nowej.

Niech ktoś mi wyśle te misje ze Swat insertion. Nie mam jej: webmaster@yoyosims.pl , dziękować z góry.

U mnie mapa np. tak wygląda jak jest w tej beta? Np. foto kończy się na WA75 na południowy wschód.

« Ostatnia zmiana: Października 06, 2011, 19:04:35 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #154 dnia: Października 07, 2011, 10:26:37 »
Mapa się nic nie zmieniła. W wersji BETA mamy Seattle (lite), dopiero po premierze gry będzie full wersja mapy. Niestety jednej misji nie dam rady wysłać, ponieważ programy do ArmA2 nie współpracują z plikami *pbo z TKOH..., a szkoda, bo sam bym chętnie podejrzał w edytorku, co i jak mają zrobione... Wysłałem całe pliki "missions_h.pbo" i "missions_h_data.pbo" to powinno wystarczyć. O gierce chyba nie będę się rozpisywał... DCS: BS to to nie jest i nigdy nie będzie, ale spore grono fanów myślę, że znajdzie. Oprócz wiatraków, mamy do dyspozycji samochody w tym również ciężarowe, łodzie, statki, pasażerskie odrzutowce i awionetki... i tym wszystkim da się kierować! :karpik Niestety na BiWiki nie ma jeszcze spisu komend do edytora, dlatego też jeszcze nie wiem co można a co nie z jego poziomu... Na koniec mała ciekawostka, gracze Army napewno ją znają... Jeśli chcecie żeby gra się szybciej uruchamiała wpiszcie komendę "-nosplash" (bez "") w elemencie docelowym w skrócie gry. Spowoduje to pominięcie obrazów wyświetlanych na początku takich jak loga BiSu itp... Jak to nie wystarczy można dodać "-world=empty", gra uruchamia się o połowę szybciej, bo nie ładuję intra po odpaleniu.

Więcej parametrów, które powinny działać znajduje się TU.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #155 dnia: Października 07, 2011, 12:16:16 »
Nie coś nie działa, dzięki za plik. Już wczoraj dostałem od kogoś innego, ale po wstawieniu wywalało mi komunikat o błędach, więc trudno, nie mam tej misji z policjantami ale przeżyję.

Nowe info: http://takeonthegame.com/about-the-game/environment/

PS.Ktoś wie jak się edytuje te widoki i gdzie?
http://community.bistudio.com/wiki/setCameraEffect
Nie widzę żadnego pliku coś w stylu CFG jak np. w iłku czy FSX.
« Ostatnia zmiana: Października 07, 2011, 21:37:19 wysłana przez YoYo »
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #156 dnia: Października 08, 2011, 01:19:15 »
A ja wiem :)

_showcinemaborder false
titlecut ["", "black in", 5]

camera = "camera" camCreate [11872.27,108026.29,-1604.00]
_camera cameraEffect ["internal", "back"]
1 SetOvercast 1
1 SetFog 0.98
0 SetRain 0
#loop
;=== 23:04:01
_camera camPrepareTarget [11872.27,108026.29,-1604.00]
_camera camPreparePos [11873.58,8039.46,0.82]
_camera camPrepareFOV 0.700
_camera camCommitPrepared 0
@camCommitted _camera

~5

;=== 23:04:25
_camera camPrepareTarget [33515.60,105674.16,-1570.67]
_camera camPreparePos [11873.12,8058.79,1.43]
_camera camPrepareFOV 0.700
_camera camCommitPrepared 60
@camCommitted _camera

~1

;=== 23:04:41
_camera camPrepareTarget [33515.60,105674.16,-1570.67]
_camera camPreparePos [11881.33,8095.93,1.49]
_camera camPrepareFOV 0.700
_camera camCommitPrepared 60
@camCommitted _camera

~5

goto "loop"

;exit
_camera cameraEffect ["terminate","back"]
camDestroy _camera
exit

To jest przykładowy skrypt filmiku (czyt. intro/cutscenka/outro) jakie można robić w ArmA i tym samym w TKOH. Dzisiaj sprawdzałem, działa na 100%. Są dwie metody tworzenia filmików, no właściwie trzy ale jednej z nich nie warto opisywać.

Sposób 1:
Tworząc misję w edytorze, wpisz w wyzwalaczu, albo w init jakiejś jednostce takie polecenie [] exec "camera.sqs" to odpali tak zwaną kamerę i przy każdym ujęciu po kliknieciu LPM do schowka zapisuje się coś na kształt tego co podałem powyżej. Jak działa camera.sqs i jak jej używać, znajdziesz TUTAJ.

Sposób 2:
;Intro.sqs
titleCut ["","BLACK IN",10]
_cam = "CAMERA" CamCreate [0,0,0]
_cam CameraEffect ["INTERNAL","BACK"]
txt = [] execVM "txt.sqf"

_cam CamSetTarget heli1
_ox = GetPos f1 Select 0
_oy = GetPos f1 Select 1
_cam CamSetPos [_ox,_oy,10]
_cam CamCommit 0

_cam CamSetTarget heli1
_ox = GetPos f2 Select 0
_oy = GetPos f2 Select 1
_cam CamSetPos [_ox,_oy,5]
_cam CamSetFOV 0.5
_cam CamCommit 15
~15

_cam CamSetTarget heli1
_ox = GetPos f3 Select 0
_oy = GetPos f3 Select 1
_cam CamSetPos [_ox,_oy,1]
_cam CamSetFOV 0.1
_cam CamCommit 15
~15

titleCut ["","BLACK OUT",4]
~3
heli1 setPos [(getPos f4 select 0), (getPos f4 select 1), 150]
titleCut ["","BLACK IN",4]

_cam CamSetTarget heli1
_ox = GetPos f5 Select 0
_oy = GetPos f5 Select 1
_cam CamSetPos [_ox,_oy,200]
_cam camSetFOV 0.01
_cam CamCommit 0
~10

_cam CamSetTarget heli1
_ox = GetPos f5 Select 0
_oy = GetPos f5 Select 1
_cam CamSetPos [_ox,_oy,200]
_cam camSetFOV 0.05
_cam CamCommit 10
~10

titleCut ["","BLACK OUT",10]
~5
_cam cameraeffect ["TERMINATE","BACK"]
CamDestroy _cam
koniec=true
Exit


Wygląda podobnie do sposobu 1, ale działa nieco inaczej.
Tutaj zamiast tworzenia filmików za pomocą camera.sqs, robimy wszystko ręcznie. Czyli z góry planujemy w jakim miejscu ma być ujęcie i w co ma być skierowana kamera.

sukcesywnie:
_cam CamSetTarget heli1 // cel w który skierowana jest kamera
_ox = GetPos f5 Select 0  // kamera w pozycji f5 (w grze, na mapie ustawiamy wyzwalacz o nazwie f5 w wybranym miejscu)
_oy = GetPos f5 Select 1  // kamera w pozycji f5 (to samo co wyżej, rozumiecie oś X, Y)
_cam CamSetPos [_ox,_oy,200] // tutaj dochodzi oś Z czyli wysokość w tym przypadku 200m nad ziemią, albo nad poziomem morza, nie pamiętam dokładnie :P
_cam camSetFOV 0.05 // zoom, możliwa wartość od 0 do 1 gdzie 0 = maksymalne przybliżenie, 1 = bez przybliżenia, mozliwe miejsca po przecinku np 0.02
_cam CamCommit 10 // czas w którym kamera WYKONA ujęcie, jeśli wpiszemy "0" ujęcie zostanie wykonane natychmiast 
~10 // czas w którym kamera WYKONUJĘ ujęcie, czyli przy _cam CamCommit 10 i czas usawiony na ~10 kamera przemieszcza się z poprzedniej pozycji w ciągu 10 sek. i trwa 10 sek. Przy np _cam CamCommit 0 i czas na ~10 kamera natychmiast przyjmuję pozycję w tym przypadu f5 i trwa 10 sek.

dodatkowo, w niniejszym skrypcie znajduje się taka komenda:
heli1 setPos [(getPos f4 select 0), (getPos f4 select 1), 150]
To powoduje natychmiastowe przemieszczenie się heli1 na pozycję f4 na wysokość 150m.
Komenda ta, w tym przypadku wykonywana jest "jak nikt nie patrzy" czyli jak obraz się ściemni przechodząc w następne ujęcie:
titleCut ["","BLACK OUT",4] // obraz w czasie 4 sek. się ściemnia
~3 // po 3 sek.
heli1 setPos [(getPos f4 select 0), (getPos f4 select 1), 150] // heli1 przechodzi w pozycję f4
titleCut ["","BLACK IN",4] // i obraz, również w czasie 4 sek się rozjaśnia, ukazując nam to co jest już w nowym ujęciu

Filmik utworzony tymi sposobami, zapisujemy jako "nazwa_pliku.sqs" w folderze z misją i odpalamy komendą [] exec "nazwa_pliku.sqs" wpisaną w wyzwalacz, albo w init jakieś jednostki :)

Jestem po paru kielichach i mam nadzieje, że nie namąciłem zabardzo :021:

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #157 dnia: Października 08, 2011, 08:35:29 »
Dzięki wielkie, ale to znaczy też, że każdą misję osobno trzeba parametryzować? Nie ma jakiegoś skryptu odpowiedzialnego za wszystko jednocześnie? Przydałby się widok flyby. TKOH z jednej strony właśnie daje fajne możliwości ale z drugiej jak na sim-game to w widokach jest bidnie. Po wciśnięciu enter mamy tylko zza pleców i nic więcej, jest jakiś free look ale z TiR chyba jednak nie działa.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #158 dnia: Października 08, 2011, 09:09:25 »
Cytuj
Dzięki wielkie, ale to znaczy też, że każdą misję osobno trzeba parametryzować? Nie ma jakiegoś skryptu odpowiedzialnego za wszystko jednocześnie?

No, niestety nie. Jeśli chcemy urozmaicić sobie jakąś misję trzeba ją porządnie oskryptować, dodać własne dźwięki, briefing i overwiew.
Gotowce z jakich możemy skorzystać są w edytorze w zakładce "moduły". Jest tam m.in. moduł symulujący powietrzny ruch wiatraków. Dodaje to realizmu misji i najważniejsze że nie musimy wszystkiego stawiać ręcznie w edytorze.


Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #159 dnia: Października 09, 2011, 12:09:59 »
Witam
Czy będzie wersja PL w wydaniu finalnym?.
Pytanie do testerów wersji beta.
Aby wstępnie zorientować się w możliwościach mojego sprzętu- zainstalowałem  dostępne demo ARMA2:OA. Ustawienia praktycznie na max- i jestem zadowolony z grafiki. Czy w związku z tym mogę spokojnie zakupić TKOH?.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #160 dnia: Października 09, 2011, 22:03:51 »
Witam
Czy będzie wersja PL w wydaniu finalnym?.
Na tę chwilę brak info ale w wersji nawet download (tej końcowej) będzie język polski do wyboru (jest opcja w beta, która jeszcze nie działa, ale nie wiem czy tylko menu będzie tłumaczone, czy też i teksty pisane).

Trochę screenów z jednej z misji: http://www.mautau.de/?p=1445
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #161 dnia: Października 09, 2011, 22:24:11 »
Cytuj
zainstalowałem  dostępne demo ARMA2:OA. Ustawienia praktycznie na max- i jestem zadowolony z grafiki. Czy w związku z tym mogę spokojnie zakupić TKOH?.

Jak najbardziej tak

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #162 dnia: Października 09, 2011, 23:06:28 »
Jest też nowy artykuł na SimHQ: http://www.simhq.com/_air14/air_510a.html o becie.
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #163 dnia: Października 11, 2011, 22:38:19 »
Na stronie producenta ukazał się nowy atrykuł pt Take On Tutorials. :001:

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Take On: Helicopters
« Odpowiedź #164 dnia: Października 11, 2011, 23:06:15 »
Ja tam nie mogę się czepiać fototekstur w TKOH. Tu przykład z FSX i TKOH (miejski teren żeby nie było).




Na stronie producenta ukazał się nowy atrykuł pt Take On Tutorials. :001:

No to zdjęcie powinno być na okładce lol.


A widzieliście jak się nazywa instruktor w TKOH? Ciekawe czy ta zbieżność jest przypadkowa  :118: .

" interactions with Howard Maddox, your veteran instructor "
webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl