Autor Wątek: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"  (Przeczytany 35567 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #15 dnia: Kwietnia 13, 2011, 19:17:22 »
Wytłumaczę koledze o co chodzi z tym celownikiem na tyle na ile potrafię. ;)
W nowym Il2 podświetlenie w Revi jest zrealizowane trochę realistycznej niż w starym FB/1946. Żeby otrzymać podobny efekt do tego, który dobrze znamy z FB trzeba włączyć dodatkowe podświetlenie celownika. Czasem odpalenie mocniejszej żarówy pomaga bo bez podświetlenia "krzyżyk" znika kiedy na kolimator Revi pada zbyt intensywne światło słoneczne. Czasem jednak to przeszkadza - kiedy cel znajduje się na ciemnym tle podświetlony celownik daje mocno po gałach.
Jeśli, natomiast, chodzi o to że celownik "pływa" to wyjaśnienie jest proste - nie używam kombinacji klawiszy Shift+F1. :)


Podejrzewam że takie wrażenie macie, bo Rash używa chyba TIr, (...)

Dokładnie tak jest.

Offline JG300_Hauptmann Kuba

  • JG300
  • *
  • Jagdflieger
Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #16 dnia: Kwietnia 13, 2011, 21:45:11 »
Otóż nawet gdyby używał to i tak celownik pływa, znika przy zakrętach itd, bez TrackIR czy innych zabawek. Faktem jest też że pociski z kaemów Metka 109 lecą lekko pod i tyle.

Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #17 dnia: Kwietnia 13, 2011, 22:56:14 »
Otóż nawet gdyby używał to i tak celownik pływa, znika przy zakrętach itd, bez TrackIR czy innych zabawek. Faktem jest też że pociski z kaemów Metka 109 lecą lekko pod i tyle.

Pływanie celownika jest jak najbardziej OK ponieważ gra stara się "symulować" siły działające na ciało pilota zamkniętego w kokpicie myśliwca. W związku z tym jeśli wykonujesz zwrot w prawo to Twoja wirtualna głowa leci w lewo a wraz z nią celownik. Jeśli zwrot jest gwałtowny to wirtualny pilot nabije sobie guza a Ty stracisz z oczu część albo nawet cały celownik, który wyleci poza granicę szybki Revi. Jeśli chcesz widzieć celownik przez cały czas to nie możesz robić gwałtownych manewrów albo musisz używać TrackIRa tudzież Freetracka i po prostu, jak w rzeczywistości, przechylać się na stronę w którą robisz zwrot.
Wciskając Shift+F1 można zmniejszyć problem wylatywania celownika poza obręb szybki Revi ale, na szczęście, nie da się w ten sposób włączyć super sztywnego karku i głowa wirtualnego pilota wciąż będzie reagować na manewry gracza.
Jeśli chodzi o strzelanie lekko pod środek celownika to, z tego co pamiętam, w rzeczywistości Revi C12 dawało możliwość skalibrowania celownika. W Cliffs of Dover chyba nie można tego zrobić ale da się ustawić poziomą i pionową zbieżność działek więc pewnie da radę w ten sposób skonfigurować według własnego uznania punkt, w który walą pociski.

Offline Ranwers

  • *
  • Wizzard
Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #18 dnia: Kwietnia 13, 2011, 23:10:29 »
Pływanie celownika jest jak najbardziej OK ponieważ gra stara się "symulować" siły działające na ciało pilota zamkniętego w kokpicie myśliwca. W związku z tym jeśli wykonujesz zwrot w prawo to Twoja wirtualna głowa leci w lewo a wraz z nią celownik. Jeśli zwrot jest gwałtowny to wirtualny pilot nabije sobie guza a Ty stracisz z oczu część albo nawet cały celownik, który wyleci poza granicę szybki Revi.
Wg mnie jest to przedobrzone - to pilot pilotuje samolot i wie jaki manewr będzie wykonywał, a trening tylko polepsza opanowanie bezwładności ciała. Gdybyś był wieziony przez kogoś to - tak - głowa by ci latała, ponieważ niespodziewasz się manewru. Niewyobrażam sobie pilota myśliwca, który by nie panował nad sobą przy przciązeniach rzędu 4-5 g.
.       __!__
.____o(''''')o____.
          " " "
Forum to miejsce spotkań ludzi, którzy mają "zryty palnik" w pewnych kwestiach i do tego dobrze im z tym

Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #19 dnia: Kwietnia 14, 2011, 00:04:11 »
Wg mnie jest to przedobrzone - to pilot pilotuje samolot i wie jaki manewr będzie wykonywał, a trening tylko polepsza opanowanie bezwładności ciała. Gdybyś był wieziony przez kogoś to - tak - głowa by ci latała, ponieważ niespodziewasz się manewru. Niewyobrażam sobie pilota myśliwca, który by nie panował nad sobą przy przciązeniach rzędu 4-5 g.

Tak, trochę z tym nabijaniem guzów przerysowałem. :)
Aczkolwiek, mimo że pilotem faktycznie nie rzuca jak kukłą to szybka Revi jest malutka, głowa lotnika nie jest przytwierdzona do oparcia fotela a myśliwiec to nie leniwy bombowiec, który do zrobienia zwrotu potrzebuje pół dnia. ;)
Celownik po prostu musi pływać. Nie wiem czy chłopaki od Maddoxa przegięli pałę w tej materii, być może. Ja na szczęście mam TrackIRa i w związku z tym to pływanie nie jest dla mnie jakimś większym problemem. Dyskryminuje to jednach tych którzy TrackIRa lub Freetracka nie mają. Może to być odczuwalne w trybie multiplayer...
Przy okazji, mniej problemów powinno to sprawiać w maszynach, które mają celownik umieszczony centralnie.

Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #20 dnia: Kwietnia 14, 2011, 08:10:55 »
    Mam takie same odczucia jak RashbaNor. Z ciekawości odpaliłem misję bez FreeTracka i jest ciężko :). Syndrom Pawłowa mimowolnego poruszania głową też zauważyłem hehe. Celowanie bez TiR lub FreeTracka (wystarczająca opcja) w karkołomnych zwrotach nie jest już takie łatwe. Dopiero po włączeniu "Shift + F1" czyli "oko w celowniku" rozwiązuje sprawę.

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #21 dnia: Kwietnia 14, 2011, 08:36:44 »
Rozwiązuje tę kwestię ale dla mnie rodzi inne. Mianowicie ustwienie "oko przy celowniku" powoduje że oglądanie się za siebie jest ograniczone, a jest ważniejsze niż patrzenie się na cel :). W przypadku uzycia Tir  nie ma problemu bym szybko rzucił okiem do tyłu i spowrotem przycelował. Drugim czynnikiem jest to że mając tak ograniczony widok może utrudniać śledzenie celu przy ostrych manewrach, z TIr możesz go łatwo odnaleźć jak Ci ucieknie poza pole widzenia, z okiem na celowniku łatwiej zgubisz cel gdy np. wejdzie pod nos. Dlatego uważam że korzyści z TIr czy FT są w tym simie dużo większe niż w 1946.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #22 dnia: Kwietnia 14, 2011, 08:50:19 »
ROF ma takie problemy łatwo rozwiązywane - ustawia się łepetynę tam gdzie ma być i naciska F10 ustawiając nowe domyślne centrum. W Mietku by się po prostu ustawiło za Revi i byłby spokój, ale nawet nie widzę możliwości przesuwania głowy w kokpicie bez TrackIR  :008:

Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #23 dnia: Kwietnia 14, 2011, 09:36:46 »
Cytuj
nawet nie widzę możliwości przesuwania głowy w kokpicie bez TrackIR   
W ograniczonym stopniu istnieje taka możliwość , musisz nacisnąć przycisk F-10 na
klawiaturze i wtedy możesz przesuwać głowę w prawo,lewo,przód,tył za pomocą
myszki . Wciskasz i przytrzymujesz prawy przycisk myszki przesuwając ją.
Taka uboga namiastka możliwości TrackIRa , ale jest.
"Pan Jezus Chrystus jest obok ciebie wystarczy
jeden krok aby zaprosić go do swojego życia!"

Offline JG300_Hauptmann Kuba

  • JG300
  • *
  • Jagdflieger
Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #24 dnia: Kwietnia 14, 2011, 09:39:18 »
ROF ma takie problemy łatwo rozwiązywane - ustawia się łepetynę tam gdzie ma być i naciska F10 ustawiając nowe domyślne centrum. W Mietku by się po prostu ustawiło za Revi i byłby spokój, ale nawet nie widzę możliwości przesuwania głowy w kokpicie bez TrackIR  :008:
Głowę przesuwasz wciskając tryb klikalnego kokpitu oraz trzymając środkowy oraz lewy (albo i prawy?) przycisk myszy.
Mnie tam to pływanie sie podoba. Zresztą Revi mi nie jest potrzebne do celowania aż tak bardzo. Wystarczy poćwiczyć trochę i wie się już gdzie mniej więcej jest miejsce w które lecą pociski. :021: :021: :021:

Offline Sorbifer

  • *
  • OstBlock. Tu i Teraz.
Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #25 dnia: Kwietnia 14, 2011, 10:31:20 »
Jeszcze raz - wszędzie tam gdzie działa newview, nawet bez FT czy TIR'a - można sobie predefiniować widoki 6DOF, i już. Ja takie mam na grzybku, pomimo, że używam FT: check-6 lewa, prawa, instant look na przyrządy i do przodu (patrzę do tyłu na kogoś, naciskam przycisk "przód", widzę co mam przed maską, nie ruszam głową, puszczam przycisk i znów patrzę tam, gdzie patrzyłem...)
Sorbifer.
OstBlock.
Kiepsky.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #26 dnia: Kwietnia 15, 2011, 13:08:00 »
Interesujące porównanie, te same miejsca w RoF i CloD, lato, 7AM: http://riseofflight.com/Forum/viewtopic.php?f=74&t=18928
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

empeck

  • Gość
Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #27 dnia: Kwietnia 15, 2011, 13:23:36 »
Perspektywa powietrzna w RoF rządzi. CoD z drugiej strony ma wyraźnie więcej detalu.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #28 dnia: Kwietnia 15, 2011, 13:45:44 »
Świetne wrażenie robi w CoD głębia terenu:
http://img200.imageshack.us/img200/1305/shot20110409222844.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v258/%3CFA%3EJaws/shot_20110331_124432.jpg

Chciałem powiedzieć "robiłaby", gdyby dało się grać na takich detalach.
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"

Odp: Filmy i Fotografie z ''Cliffs of Dover"
« Odpowiedź #29 dnia: Kwietnia 15, 2011, 15:14:31 »
Dokładnie.
Pozdrawiam.