Bo rozumiem, że teraz mamy dwie chłodnice, woda i glikol.
Chłodnic jest tyle ile rzeczy do chłodzenia, zaczynamy od dwóch:
- olej
- chłodziwo (woda, glikol, lub mieszanina obu)
W niektórych maszynach dochodzi np chłodzenie powietrza za sprężarką (intercooler) itp.
Jak sobie pooglądałem na filmikach (gra dopiero zostanie zakupiona, komp juz jest) to nawet klapy się ustawia ręcznie, dobrze myślę?
Teraz wszystko zależy od maszyny, jedne mają pewną automatyzację, inne nie. Trzeba każdą maszynę poznać, co już jest jakimś plusem w stosunku do wcześniejszych simów serii - tam siew rzucało wszystko na 100% i jazda

A teraz może o skoku śmigła coś napiszecie? To znaczy jak? Automat i mam wszystko gdzieś jak w ilku? Czy bawimy się ręcznie jak przy Fw-190?
Zależy od maszyny. Jak masz automat dostosowujący kąt śmigła do prędkości obrotowej tegoż (Spit) to sobie dostosowujesz prędkość obrotową śmigła do danych warunków lotu i ciebie potem nie interesuje. Zwykle wygląda to tak, że:
- do startu wrzucasz obroty na maksa (chyba, że maszyna ma pewne ograniczenia)
- do wznoszenia zmniejszasz do konkretnej, podanej w dokumentacji wartości (zwykle oznaczonej na wskaźniku jako maksymalna dopuszczalna)
- w locie przelotowym ściągasz do małej prędkości oszczędzając silnik i łożyska

Lądowanie i walka - ustawienia jak do wznoszenia, chyba, że mamy sytuacje awaryjną, wtedy ratujesz dupsko, a nie patrzysz na wskaźniki

Czy jak lecę sobie w poziomie i się nie spieszę to pitch na 50%a w walce na 95%? Chłodnica się otwiera od razu na full czy sobie to otwarcie stopniujemy?
Ręcznie trzeba, dobrze przypisać potencjometr kontrolera pod chłodnicę. Gra nadal nie działa zbyt płynnie, więc ciężko się zmusić do testów, ale powinno być tak, że w pełni otwarta chłodnica będzie działać praktycznie jak hamulec aero, przez co na niektórych maszynach (wyklęty Spit) nastawianie klap chłodnicy jest niejako sztuką. Otwarta za bardzo będzie hamować samolot, wiec i przepływ przez nią powietrza będzie niski, zamknięta z kolei da większą prędkość, ale znowu ilość chłodzącego powietrza będzie niewystarczająca i nie ma tutaj ściśle określonych wartości, różnie będzie się zachowywać na różnych wysokościach, prędkościach, temperaturze powietrza (a i wilgotność powinna też mieć wpływ).
Jak z trymowaniem mosolotu? Wszystkie trymy na neutral? Czy może jakioś inaczej?
Trymy zależnie od prędkości tak aby trzymał się parametrów (Mietek na neutralnym zdziera do góry, wiec trzeba go trochę podkręcić na nos

)