Autor Wątek: Bugi w CloD  (Przeczytany 12544 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bugi w CloD
« dnia: Kwietnia 09, 2011, 06:47:59 »
Witam,

Myślę że warto zebrać wyłapane babole do jednego worka, gra w pełni zasłużyła sobie na taki wątek. Chodzi mi jednak o ewidentne błędy w samej grze (np. jakiś wskaźnik działa odwrotnie, śmigło ma 16 łopat itp). Temat wydajności ma już kilka własnych wątków.

Na początek niewielki kaliber:
-martwy kokpit G50
-nieruchome kółko trymera wysokości w Spitfire
-przenikanie dźwigni regulacji mieszanki przez dźwignie przepustnicy w Hurricane
-praktycznie w każdym kokpicie naprawdę dużo niedziałających atrap
-pół atrapy jak włączniki iskrowników czy ręczna pompa paliwa
« Ostatnia zmiana: Kwietnia 15, 2011, 08:55:47 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Bugi w CoD
« Odpowiedź #1 dnia: Kwietnia 09, 2011, 07:24:46 »
W offcialnym patchu 1.0.13954 pisze, że 'naprawili' kokpit G50 i wile innych bugów z innymi samolotami, nic o Spitfire niestety.

I zmienione miedzy innymi:
- Samoloty latały z zbyt dużymi ubytkami w skrzydłach - naprawione
- Można było skręcać mimo,że statecznik był odstrzelony - naprawione
- Ruskie kompasy - ulepszone (na prośbę graczy)
- Ustawienie radiatora bardziej wpływa teraz na aerodynamiczność samolotu
- i wiele innych

http://forums.ubi.com/eve/forums/a/tpc/f/8071032709/m/1191079919


Odp: Bugi w CoD
« Odpowiedź #2 dnia: Kwietnia 09, 2011, 09:30:10 »
W offcialnym patchu 1.0.13954 pisze, że 'naprawili' kokpit G50 i wile innych bugów z innymi samolotami, nic o Spitfire niestety.

Rzeczywiście, przegapiłem...

Offline JG300_Hauptmann Kuba

  • JG300
  • *
  • Jagdflieger
Odp: Bugi w CoD
« Odpowiedź #3 dnia: Kwietnia 09, 2011, 11:13:59 »
http://rapidshare.com/files/456531933/lol2.trk

Latanie bez połowy skrzydła. Dodatkowo wylądowałem, żeby nie było  :banan :021:.

Offline lucas

  • *
  • RoF, FSX
    • 1.PUŁK LOTNICZY
Odp: Bugi w CoD
« Odpowiedź #4 dnia: Kwietnia 11, 2011, 03:05:41 »
- Źle działające sloty w Tiger Moth - powinny być automatyczne, a są wysuwane "skokowo"przez gracza. Dźwignia w kokpicie po prawej stronie powinna służyć jako ich blokada.
- Brak animacji w/w slotów na modelu TM. Wydaje mi się, że podobnie jest w Bf-109. Nie zaobserwowałem ich pracy.

"Skrzydlata husaria współczesna, lotnictwo polskie, czuwa w powietrzu. Warkot motoru chroni każdą piędź polskiej ziemi." - Kronika PAT, maj 1939.

Odp: Bugi w CoD
« Odpowiedź #5 dnia: Kwietnia 11, 2011, 06:22:57 »
Sloty w 109 działają...przynajmniej animacja.

Offline janweg

  • *
  • Świętoszek
Odp: Bugi w CoD
« Odpowiedź #6 dnia: Kwietnia 11, 2011, 11:25:49 »
Brak lusterek w Hurricane (tzn w widoku zewnetrznym są, a z kokpitu nie ma i nie można włączyć)

Odp: Bugi w CoD
« Odpowiedź #7 dnia: Kwietnia 11, 2011, 20:10:30 »
System Win XP sp3, C2Q8600 2,5GHz, 2GB Ram, GF9800GTX
Gra chodzi w 1400 x 900 w ustawieniach na low

Średnia ilość FPS nad kanałem to 25, czasem spada do 16 ale tylko w momencie gdy w walce jest więcej niż 10 samolotów.
Nie latam nad lądem - jeszcze przy tym kompie nie można:-)

Zaobserwowane bugi po patchu:
1. GUI - zawsze przy zmianie parametrów (w każdym dziale) wywala graficzne siatki wielokolorowe w pasku zmian.
2. Zawsze po każdej kolejnej 4 misji kampanii RAF - piąta misja się nie ładuje, brak paska tylko screen. Twarde wyjście i kolejne 4 misje ładuje.

Pytanie - to bug mojego kompa (zbyt mała pamięć?) czy to bug gry.

pozdro,
Lolo

Odp: Bugi w CoD
« Odpowiedź #8 dnia: Kwietnia 12, 2011, 10:42:50 »
Spadaki, podobnie jak drzewa są "bezkolizyjne". Zresztą nie wygląda też na to żeby można było kogoś na spadaku rozstrzelać.
Русский военный корабль, иди нахуй

Offline rutkov

  • KG200
  • *
  • Versuchskommando
    • KG200
Odp: Bugi w CoD
« Odpowiedź #9 dnia: Kwietnia 12, 2011, 10:47:33 »
Można przelecieć przez radary, testowane na 110tce.
miłośnik 110-tki    •    I/KG200_Doktor  ♥1972-†2006   •   Czekamy Ciebie czerwona zarazo, byś wybawiła nas od czarnej śmierci. Byś nam, kraj przed tym rozdarłszy na ćwierci, była zbawieniem, witanym z odrazą.    •   Han Pasado!    •    GDY WIEJE WIATR HISTORII, LUDZIOM JAK PIĘKNYM PTAKOM ROSNĄ SKRZYDŁA, NATOMIAST TRZĘSĄ SIĘ PORTKI PĘTAKOM

Offline =OPS=lipas

  • *
  • Very, very hakiem w plery.
Odp: Bugi w CoD
« Odpowiedź #10 dnia: Kwietnia 12, 2011, 21:01:58 »
System Win XP sp3, C2Q8600 2,5GHz, 2GB Ram, GF9800GTX
Gra chodzi w 1400 x 900 w ustawieniach na low

Średnia ilość FPS nad kanałem to 25, czasem spada do 16 ale tylko w momencie gdy w walce jest więcej niż 10 samolotów.
Nie latam nad lądem - jeszcze przy tym kompie nie można:-)

Zaobserwowane bugi po patchu:
1. GUI - zawsze przy zmianie parametrów (w każdym dziale) wywala graficzne siatki wielokolorowe w pasku zmian.
2. Zawsze po każdej kolejnej 4 misji kampanii RAF - piąta misja się nie ładuje, brak paska tylko screen. Twarde wyjście i kolejne 4 misje ładuje.

Pytanie - to bug mojego kompa (zbyt mała pamięć?) czy to bug gry.

pozdro,
Lolo

Można, można. Tylko trzeba zainstalować moda i pogodzić się z lekkim shimeringiem. Ja mam Q6600 3.0 Gf9600gt i nad lądem z drzewami i budynkami na med., cieniowaniem i drogami, AAx8 mam od 17 do 25 fps. Ważne aby land shading był na low.

Odp: Bugi w CoD
« Odpowiedź #11 dnia: Kwietnia 15, 2011, 00:04:47 »
Cytuj
...Tylko trzeba zainstalować moda i pogodzić się z lekkim shimeringiem.
Dzięki za info.

Kolejne sprawy:
1. Ogień, który trawi bombera, pali się "do przodu" - tzn nie działa pęd powietrza. Mam to na zdjęciu, ale nie mogę tu załączyć, wywala że brak miejsca (plik 33k)
2. Samolot symulowany, po zapaleniu paliwa, paląc się "cały" z kabiną włącznie lata ok 3-4 minut, zanim nastąpi "zwiodczenie sterów". Pilot nie ginie, nawet ma się dobrze  :banan - też mam zdjęcie, ale... jak wyżej.

pozdro
Lolo
 

Odp: Bugi w CoD
« Odpowiedź #12 dnia: Kwietnia 15, 2011, 08:28:58 »
W kampanii, w Spitfire i Hurricane nie zauważyłem jakiegokolwiek zużycia paliwa. Według wskaźników mam go tyle samo na starcie i przy lądowaniu, bez względu na długość lotu. Szczególnie widoczne jest to w spicie gdzie zbiornik i wskaźnik paliwa jest tylko jeden.
Również w kampanii (przynajmniej RAF) liniowość  jest na progu bólu zębów. Bez względu na rzeczywisty przebieg misji komentarz po niej i tak zawsze będzie taki sam (transfer do sq. 602 i związany z tym przelot, przelot zdobycznym 110 itp). Zachowanie gracza w czasie misji również zdaje się nie mieć wpływu na cokolwiek, nawet na komunikację radiową - można polecieć sobie w drugą stronę a AI będzie "gadała" między sobą jak gdyby nigdy nic.
W kampanii dużo trudniej przegrzać silnik - zwłaszcza na ziemi (ale to może być subiektywne wrażenie).
Brak jakiejkolwiek różnicy w dźwiękach przy otwartej i zamkniętej kabinie, w locie i na ziemi.

Generalnie po "jakim takim" ustabilizowaniu gry (mod) czas na dokładniejsze przyglądnięcie się FM/DM. Moim zdaniem FM jest zauważalnie lepszy niż w "iłku" (głównie inercja samolotów) ale może to tylko moje wrażenie?

piotru

Offline Sundowner

  • *
  • Chasing the sunset
Odp: Bugi w CoD
« Odpowiedź #13 dnia: Kwietnia 15, 2011, 08:34:44 »
W Spitfire Mk.II, wskaźnik powinien wskazywać poziom paliwa górnego zbiornika, po wciśnięciu przycisku umieszczonego obok niego, w Spitfire Mk.I powinny być dwa wskaźniki - osobno dla górnego i dolnego zbiornika. Jak jest w il2:HD/CloD, musisz sam sprawdzić, chwilowo nie mam dostępu do niego.

Offline some1

  • Global Moderator
  • *****
Odp: Bugi w CloD
« Odpowiedź #14 dnia: Kwietnia 15, 2011, 09:14:49 »
Sun, za dużo grałeś w FSX, nie siej zamętu :P

W spicie są dwa zbiorniki paliwa, o zbliżonej pojemności. Wskaźnik paliwa masz tylko jeden, dla tego zbiornika, który jest opróżniany jako drugi, więc przy pełnym zatankowaniu podczas krótkiej misji nie zauważysz zużycia paliwa. W realu stan paliwa był pokazywany dopiero po naciśnięciu przycisku obok zbiornika, w dodatku przyrząd miał dwie podziałki, bo inna była skala gdy samolot stał na ziemi przechylony na ogon, a inna w locie poziomym. W grze ilość paliwa masz pokazywaną cały czas.

A skoro jesteśmy przy bugach, to kokpit we wszystkich Spitfire jest identyczny, w dodatku wygląda jak mieszanka kokpitów Spitfire Mk II i Mk V i nie jest zgodny z żadną wersją tak naprawdę. Pewnie mógłbym wymienić z marszu ponad 10 rzeczy, które powinny różnić kokpit Spita Mk1 i Mk2... tylko po co ;)
"It's not a Bug! It's an undocumented feature!"