Autor Wątek: Edytor misji w DCS: kilka pytań  (Przeczytany 15514 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline YoYo

  • Administrator
  • *****
  • Wieczny symulant
    • YoYosims
Odp: Edytor misji w DCS: kilka pytań
« Odpowiedź #60 dnia: Grudnia 11, 2016, 16:13:32 »
Dobra mam, thx, działa.



To video: https://www.youtube.com/watch?v=WK7tI1nkvwM&feature=youtu.be

Efekt w F-5E, jest ok:

webmaster,   YoYosims - jeśli lubisz symulatory lotnicze

www.yoyosims.pl

Odp: Edytor misji w DCS: kilka pytań
« Odpowiedź #61 dnia: Października 31, 2017, 13:21:20 »
Cześć. Mam problem z misją w edytorze. Sprawa wygląda następująco:
Po zniszczeniu pewnej grupy wroga ma pojawić się konwój sojusznicy jadący do lotniska obok. To działa, konwój się spawnuje i jedzie.
Na tym lotnisku jest bardzo mało sprzętu, celowo by od początku misji nie było niektórych rodzajów uzbrojenia.
Gdy konwój sojuszniczy dojedzie ma się na lotnisku pojawić reszta amunicji. Nie wiem jak sprawić by tak się stało.
Jakieś rady?

Odp: Edytor misji w DCS: kilka pytań
« Odpowiedź #62 dnia: Listopada 07, 2017, 13:40:00 »
Potrzebuje jakiś sposób na to aby w momencie kiedy moja jednostka X przekroczy jakąś wysokość to działa się jakaś zadana rzecz Y. Jest coś takiego w edytorze ale to mierzy wysokość nad poziomem morza, a ja potrzebuję , żeby mierzyło nad poziomem ziemi w danym punkcie.
Ktoś coś wie?

Poko

  • Gość
Odp: Edytor misji w DCS: kilka pytań
« Odpowiedź #63 dnia: Listopada 07, 2017, 14:07:58 »
Potrzebuje jakiś sposób na to aby w momencie kiedy moja jednostka X przekroczy jakąś wysokość to działa się jakaś zadana rzecz Y. Jest coś takiego w edytorze ale to mierzy wysokość nad poziomem morza, a ja potrzebuję , żeby mierzyło nad poziomem ziemi w danym punkcie.
Ktoś coś wie?
A nie możesz sprawdzić jaka jest wysokość w danym miejscu nad poziomem morza? Pamiętaj tylko, że edytor operuje wysokością przy ciśnieniu standardowym (QNE 29,92 inHg).

Odp: Edytor misji w DCS: kilka pytań
« Odpowiedź #64 dnia: Listopada 07, 2017, 14:41:28 »
Oczywiście, że mogę ale chciałbym żeby np na górzystym obszarze w promieniu 10000m zrobić zakaz lotów powyżej 200m.n.p.z.
Da się?

Poko

  • Gość
Odp: Edytor misji w DCS: kilka pytań
« Odpowiedź #65 dnia: Listopada 07, 2017, 14:49:49 »
Kumam. Chyba nie da się niestety... :|

Odp: Edytor misji w DCS: kilka pytań
« Odpowiedź #66 dnia: Listopada 07, 2017, 16:46:50 »
W edytorze, tak jak pisał Poko, chyba rzeczywiście się nie da.
Celem określenia wysokość obiektu AGL używałem w skrypcie lua funkcji getPosition oraz land.getHeight.

Przykładowe wykorzystanie w/w funkcji poniżej.
function eoon.checkInZones(_unitName)
local _flagName, _flagValue, _pos, _height
local _unit = Unit.getByName(_unitName)

    if _unit and _unit:getPlayerName() then
        timer.scheduleFunction(eoon.checkInZones, _unitName, timer.getTime() + 2)

for _groupName, _ in pairs(eoon.DBsPolygonZoneGroupName) do
_flagName  = _unit:getPlayerName() .. _groupName
_flagValue = trigger.misc.getUserFlag(_flagName)
_pos       = _unit:getPosition().p

if mist.pointInPolygon(_pos, mist.getGroupPoints(_groupName)) then
local _msg = eoon.Msg:new()
_height = _pos.y - land.getHeight({x = _pos.x, y = _pos.z})

if  _height < 50 then
if _flagValue < 1 then
_msg.txt = string.format("Player '%s' ENTER zone '%s' (in unit type '%s').", _unit:getPlayerName(), string.sub(_groupName, 7),  _unit:getTypeName())
_msg:out("ALL", 30)

trigger.action.setUserFlag(_flagName, timer.getTime())
end
else
if _flagValue > 0 then
_msg.txt = string.format("Player '%s' LEAVE (altitude > max. AGL) zone '%s' (in unit type '%s').", _unit:getPlayerName(), string.sub(_groupName, 7),  _unit:getTypeName())
_msg.txt = _msg.txt .. string.format(" Time in zone: %d sec.", timer.getTime() - _flagValue)
_msg:out("ALL", 30)

trigger.action.setUserFlag(_flagName, 0)
end
end
else
if _flagValue > 0 then
local _msg = eoon.Msg:new()
_msg.txt = string.format("Player '%s' LEAVE zone '%s' (in unit type '%s').", _unit:getPlayerName(), string.sub(_groupName, 7),  _unit:getTypeName())
_msg.txt = _msg.txt .. string.format(" Time in zone: %d sec.", timer.getTime() - _flagValue)
_msg:out("ALL", 30)

trigger.action.setUserFlag(_flagName, 0)
end
end
end

end
end

Odp: Edytor misji w DCS: kilka pytań
« Odpowiedź #67 dnia: Grudnia 30, 2017, 19:00:36 »
Mam pytanie dotyczące widoków zewnętrznych. W misjach mam wyłączone widoki, jednak widok na lotniska (F11) został, nie mogę go wyłączyć. Czy robię coś źle, jak to się wyłącza?
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: Edytor misji w DCS: kilka pytań
« Odpowiedź #68 dnia: Grudnia 30, 2017, 20:05:33 »
Chyba sobie poradziłem.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: Edytor misji w DCS: kilka pytań
« Odpowiedź #69 dnia: Grudnia 31, 2017, 18:11:13 »
Hej,

Mam następującej natury problem:

Chcę stworzyć prostą misję, w której helikopter podlatuje, załadowuje piechociarzy i dowozi na upatrzoną z góry pozycję. Przejrzałem internety, przeczytałem tutoriale, obejrzałem filmiki na YT. I ni w ząb nie bangla. Oto co robię i na jakie problemy napotkałem:

- Ustawiam piechociarza i helikopter (osobno) na embark w danym punkcie.
- Opcji diesmbark piechota nie ma w ogóle.
- Gdy poza embark ustawiam jakikolwiek inny waypoint piechociarz ignoruje zupełnie helikopter 2 metry od niego i biegnie do kolejnego waypointa, hen za góry i lasy. Jeżeli nie i jedyny waypoint to embark - stoi w miejscu i udaje, że nie widzi helikoptera.

Sam helikopter ląduje ładnie na zadanej pozycji, tylko co z tego, skoro ładunek nie kwapi się z wejściem na pokład? Zaznaczę - piechociaż ma zaznaczone okienko "transportable".

Gdy odpaliłem misję napisaną przez kogoś innego efekt był ten sam - oddział radośnie zignorował helikopter i po dotarciu na punkt załadunku pobiegli chłopaki na kolejny waypoint.

Ma ktoś jakiś pomysł co może być problemem?

Odp: Pomoc dla początkujących w DCS.
« Odpowiedź #70 dnia: Stycznia 09, 2018, 09:00:27 »
Witam.
Jak zmienić godzinę rozpoczęcia misji w edytorze ?
Domyślnie ustawiona jest na 12.00, jak zmienię na np.19,  ładuje mi się tylko mapa.
« Ostatnia zmiana: Stycznia 09, 2018, 11:25:44 wysłana przez Kos »

Odp: Edytor misji w DCS: kilka pytań
« Odpowiedź #71 dnia: Stycznia 09, 2018, 14:15:46 »
Przy samolocie ustaw start na tą samą godzinę co start misji.

Odp: Edytor misji w DCS: kilka pytań
« Odpowiedź #72 dnia: Stycznia 09, 2018, 14:23:37 »
Po lewej stronie w dziale "MIS" masz okienko z notesem i okienko z chmurką, z tego co pamiętam to tam ustawiasz pogodę, okres roku i godzinę startu misji.
Latamy dzisiaj?

Oficer polityczny Padi-Van. (Prostak-1)

Odp: Edytor misji w DCS: kilka pytań
« Odpowiedź #73 dnia: Stycznia 09, 2018, 14:38:05 »
Dzięki za pomoc,_działa  :)
« Ostatnia zmiana: Stycznia 09, 2018, 17:35:00 wysłana przez KosiMazaki »

Odp: Edytor misji w DCS: kilka pytań
« Odpowiedź #74 dnia: Stycznia 19, 2018, 21:53:06 »
Kiedyś używałem triggerów w sposób, że jak np F1 wleciał do strefy X to wtedy aktywowała się jednostka F@ albo F3. I właśnie o to "albo" mi chodzi. Po reinstalacji komputera nie mam moich przykładowych misji i nie mogę się w tym odnaleźć. Wiem, że używało się do tego FLAG VALUE i SET FLAG VALUE RANDOM. Ktoś przypomni zasady?