Niedawno udało się nam "pozyskać" powypadkowy, "mało bity" silnik znanej marki DB 605.
http://www.youtube.com/watch?v=XQBigY75DHw&feature=mfu_in_order&list=ULhttp://308.cieszyn.pl/index.php?option=com_phocagallery&view=category&id=58:eleiedb605&Itemid=22Raczej nie ulega wątpliwości, że napędzał Bf 109 G-14/AS (znany tylko WNr. płatowca: 786 329) Maj. Ericha „Tiger” Leie, dowódcy „Herz Asów” JG 77, który miał pecha 7 marca 1945 zderzyć się w powietrzu z ostrzelanym uprzednio Jakiem-9; na marginesie: pół godziny wcześniej Leie jeszcze normalnie (nie taranem) załatwił prawdopodobnie w okolicy innego Jaka, także z rozpoznawczego 100 pułku (ros. OKRAP).
Niby wszystko jasne, ale jednak znalezione „ustrojstwo” nosi (vide fotki)

nietypowy jak na DB 605 napis "Achtung Zündfolge", ostrzegający przed innym ustawieniem zapłonu. Znajomy spec od Messerów z innego zakątka naszej c.k. ojczyzny zastanawia się, czy odnaleziony silnik przypadkiem nie był wyprodukowany pierwotnie do zestawu DB 610? Dobre pytanie. Podobno da się to rozpoznać podle wałka rozrządu.
Wszelkie sugestie mile widziane (w końcu to „Wasz” silnik, wężykiem

)